Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmie schreef:noviceh schreef:Kimmie, hier zit op alle muren vliesbehang. Buren die het hebben laten stuken zitten nu met scheuren. Andere buren hebben de kale muur gesaust met oog op scheuren, die laten hun muren over een paar jaar pas stuken als het vocht eruit is.
Hebben jullie het zelf behangen of laten doen? Volgens mij is het echt een rot klus, met lucht eronder en het niet strak erop krijgen.
Kimmie schreef:Hoi! Even een vraagje vanuit mij.
Eind juni/begin juli krijgen wij als het goed is de sleutel van onze nieuwbouw appartement!
Ik wilde hier in dit topic vragen wat wijsheid is mbt de muren. Deze worden behangklaar opgeleverd. Echter is het nieuwbouw en word stucen afgeraden ivm eventuele scheuren. Lees her en der wel veel over renovlies behang. Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat anders te doen met de muren?
Lindor92 schreef:Melia, weet niet of je er al over uit bent. Maar wij doen ook zoiets maar dan met een andere tint.
[ [url=m/9r3Zt9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vloertegels
[ [url=m/V893qS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wandtegels
TinkerTreas schreef:Ik ga binnenkort verhuizen naar een flat en ik wil graag de muren verven. Het is een huurhuis en mijn budget is niet heel groot, dus ik denk dat ik het beste eerst alles kan behangen en daarna kan verven.
Maar wat voor behang kan ik het beste kiezen kwa glasvezel behang? Is dat van de action bijvoorbeeld ook ok kwa kwaliteit?
Ik ben op zich best handig met behangen en verven, dus ik ga alles zelf doen.
En ik moet zo snel mogelijk verhuizen, dus ik ga eerst alles behangen dan de vloer erin. En het verven komt als ik erin zit.
Al wil ik wel proberen om de kinderkamers al helemaal klaar te hebben voor we over gaan.
TinkerTreas schreef:Ik ga binnenkort verhuizen naar een flat en ik wil graag de muren verven. Het is een huurhuis en mijn budget is niet heel groot, dus ik denk dat ik het beste eerst alles kan behangen en daarna kan verven.
Maar wat voor behang kan ik het beste kiezen kwa glasvezel behang? Is dat van de action bijvoorbeeld ook ok kwa kwaliteit?
Ik ben op zich best handig met behangen en verven, dus ik ga alles zelf doen.
En ik moet zo snel mogelijk verhuizen, dus ik ga eerst alles behangen dan de vloer erin. En het verven komt als ik erin zit.
Al wil ik wel proberen om de kinderkamers al helemaal klaar te hebben voor we over gaan.
Blacky94 schreef:Zit er al wat op de muren of niet? Want anders kan je er vaak gewoon overheen verven.
Wij hadden geloof ik deze
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... 0m/5289176
Die is 1m breed ipv de +-50cm die je vaak ziet bij decoratief behang. Had er ook niet aan moeten denken om in banen van 50cm te behangen...Ik heb alleen geen idee of die van de Action goed genoeg is want die ken ik niet..
Jes schreef:xPabloBokt schreef:Ik heb geen voorstrijk gebruikt. Mijn buurvrouw wel en die heeft nog steeds twee keer moeten schilderen. Wij zonder voorstrijk ook twee keer..
Maar voorstrijk is vaak een stuk goedkoper.
Hier twee onderlagen gedaan en daarna de duurdere verf, heeft veel geld gescheeld.