[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1990

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:13

Over welke kosten heb je het dan waar je wel onderuit kunt?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:40

Oh, ik heb een tijdje niet meegelezen, hier en wat lees ik nou? *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ , oh, Juval wat ontzettend fijn, vond het altijd zo rot voor je, het duurde allemaal zo lang en je wilt het zo graag eindelijk eens af kunnen sluiten, ben echt blij voor je :j +:)+ .
Hoop dat alles dit jaar afgesloten kan worden en je dan zonder die ballast lekker verder kunt met je nieuwe leven!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:41

Lisette1990 schreef:
Over welke kosten heb je het dan waar je wel onderuit kunt?

Zou ik even moeten navragen ;)

Ik kan het zo snel even niet vinden. Er zijn iig kosten onderdrukt.. :)

Is het erg van belang om dat te weten?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:54

Jolliegirl, aangezien ik de nabije toekomst misschien wil gaan kopen (en huidige huis verkopen) ben ik daar ook wel benieuwd naar ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:56

Zodra alles rond is zal ik dingen toelichten, dan heb ik alle stukken, alle rekeningen en alles op papier! :)
Kan zijn dat het wel via pb gebeurt.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:08

Zou je mij ook even pb willen sturen als je alles rond hebt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:15

Ik ben ook erg benieuwd, mochten we ooit weer een huis gaan kopen, kan ik er misschien iets mee. Maar als ik eerlijk ben, vraag ik me af of je inderdaad heel veel goedkoper kunt uitkomen. Er blijven nu eenmaal vaste kosten bij het kopen van een huis.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:24

Nou, die 800 euro die wij nu al bespaard hebben is voor ons al een hoop geld..
Da's meer als een maandsalaris voor mij... :=

Misschien ligt daar ook het verschil.. wat jullie heel veel goedkoper vinden en wat ik heel veel goedkoper vind.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:38

Voor ons is dat ook een boel geld en dat heb je inderdaad al weten te besparen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:10

Ann schreef:
Voor ons is dat ook een boel geld en dat heb je inderdaad al weten te besparen.

En zo verwachten we nog wat meer kleine dingetjes te besparen.
Waardoor we dus op een (voor ons) behoorlijk groot bedrag uitkomen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:00

thanx avaluna! :) Ik heb net het koopcontract mede ondertekend, de makelaar ging er nu mee naar de koper, en dan meteen naar de notaris, zodat er geen tijd verspild wordt. Schijnt dat het opvragen van de aflossingsnota van onze hypotheek ook nog een aantal weken kan gaan duren... En dan is het dus maar afwachten hoe snel het verder gaat. Wanneer we kunnen gaan opleveren.
Vandaag al weer een paar kratten met spullen uit het oude huis gehaald, hoe meer er vast weg is hoe beter.

Ik knijp hem nog steeds wel een beetje hoor.. de vorige keer dat ik/wij een huis verkochten ging het nogal mis..... toen zaten we bij de notaris en kwam de koper niet opdagen. Hij bleek zijn financiering niet rond te kunnen krijgen (ook ivm echtscheiding). Uiteindelijk is dat een advocatenkwestie geworden en zijn we er op zich zonder kleerscheuren vanaf gekomen... maar toch, leuk is anders, t heeft toen een boel slapeloze nachten opgeleverd. Dus... tip van de dag, zit er zelf goed achteraan! (achteraf bleek toen dus ook dat de waarborg niet was gestort, makelaar en notaris hebben toen ook zitten slapen).

qua kosten voor hypotheken en advies heb ik totaal geen idee meer... als het aan mij ligt neem ik nooit geen hypotheek meer :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:10

Ik ben dr uit..

Wij betalen bepaalde dingen vele malen minder omdat de rabobank alles binnen de rabobank doet... Advies..hypotheek..en alle kosten..

De hypotheker verplicht je vanalles te betalen aan extra's.
Daar komen wij nu dus onderuit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:15

Maar de Hypotheker kan een voordeliger rentetarief aanbieden dan de Rabobank was onze ervaring. Daarmee verdien je de extra advieskosten weer terug.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:08

Ann schreef:
Maar de Hypotheker kan een voordeliger rentetarief aanbieden dan de Rabobank was onze ervaring. Daarmee verdien je de extra advieskosten weer terug.

Rabobank is voor ons de goedkoopste in het totaalbedrag.

En sowieso willen we niet in zee met de hypotheker...
Dat zijn gewoon geldjatters is onze ervaring.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:10

Jullie doen rechtstreeks bij de rabobank nu alles begrijp ik hieruit?

En wat vreemd van die notaris! Het is inderdaad aan jullie om de notaris uit te zoeken, en al helemaal niet aan de makelaar.
Als je een notaris uitzoekt, let wel op dat wat in eerste instantie goedkoop kan lijken bij offerte-aanvraag, het erg duur uit kan pakken, omdat het dan een basis-bedrag is ieder dingetje wat ze moeten doen fiks doorrekenen.
Zelf hebben we bij de makelaar ook te horen gekregen bij wie we zeker niet moesten zijn. Grappig genoeg is de notaris die wij uitgezocht hebben als kopers ook dezelfde notaris voor ons te verkopen huis, die kopers hebben dezelfde uitgezocht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:11

Zij hebben een deal met een bepaalde notaris..
Dus wij zijn verplicht die te nemen.. hier is een hele discussie over geweest...
En daar loopt nu nog een stuk discussie over.. omdat ook hier weer kosten bijkomen.. die wij gewoon niet gaan betalen...
Want wij kunnen aan een veeeel goedkopere notaris komen..

Volgens mij gaat alles rechtstreeks bij de Rabo. 28e een of ander gesprek en verder weet ik het niet.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:19

Mag ik even m'n uitspatting hier kwijt, wij hebben een huisje gekocht !!! *\o/* *\o/* *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:34

gefeliciteerd Angelique, linkje ? :D

JG, oude huurwoning? die worden hier ook allemaal bij dezelfde notaris gedaan vastgesteld door de verkoper.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:17

Hallo,

Ik kom ook even binnenvallen! Mijn vriend en ik hebben een bod gedaan op een huis, nu hebben we een tegenbod gekregen wat 5000 euro lager ligt dan de vraagprijs met de vaag wat ons maximale hypotheekbedrag is. Mijn eerste reactie was, wat moeten de verkopers met deze info? Onze aankoopmakelaar zegt dat dit wel gebruikelijk is. Heeft iemand hier van gehoord?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:04

Ze zijn aan het aftasten tot hoever jullie kunnen gaan financieel gezien, maar persoonlijk zou ik dit niet melden, denk ik.

Angeliquee18 schreef:
Mag ik even m'n uitspatting hier kwijt, wij hebben een huisje gekocht !!! *\o/* *\o/* *\o/*
Wat gaaf! Van harte!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:20

ik zou dat idd niet melden :n
het is ene vraag die wel eens voorbij komt, dan kunnen ze leuk inschatten tot waar jullie kunnen gaan.

maar zelf vind ik dat de verkopende partij daar niets mee te maken heeft eigenlijk :+
het gaat er in principe niet om hoe hoog jullie kunnen gaan, maar om wat jullie daadwerkelijk over hebben voor het huis.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:04

De precieze woning maken we nu nog even niet bekend. Wegens bepaalde omstandigheden / mensen. ( je weet het maar nooit wie er op bokt zit haha )
Maar dat zal binnenkort wel gebeuren !
Ben blij dat het bod geaccepteerd is. Wat een gestress was dat haha.

Vanmiddag belde hij heel droog, "gefeliciteerd"
Ik zeg met wat? :+ we hebben een huis...
Ik heb echt heel alphen bij elkaar gegilt,
Zat in de auto, stoplicht was allang op groen.. aorry auto's :o

@ ffjor. Ik zou het inderdaad ook niet melden.. :) dat is hun zaak niet !

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:08

Rechtstreeks bij een bank is bijna altijd goedkoper.... Beetje vooronderzoek en dan had je dat voor die tijd ook al geweten, en was alle heisa niet nodig geweest.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:15

Dank voor de snelle reacties! Het gaat ze idd geen fluit aan, wij willen geen maximale hypotheek (het houden van een paard en toebehoren wordt duidelijk niet meegerekend in je maandelijkse lasten) dus aan dat bedrag hebben ze niet veel. We hebben ook gewoon niet veel meer over voor dit huis i.v.m. de staat waarin het verkeerd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 03:07

Berdien schreef:
Rechtstreeks bij een bank is bijna altijd goedkoper.... Beetje vooronderzoek en dan had je dat voor die tijd ook al geweten, en was alle heisa niet nodig geweest.

Pardon?
We zijn pas met 1 bamk bezig...en da's de enige bij wie we aangeklopt hebben samen met bog een bank..
Toch hebben ze echt nu pas de 28e tijd.....
Dus moeten we uitstel vragen....

Niet gelijk concluderen dat we eerst ergens anders zijn geweest...want dat is niet zo...
Al die weken al met de rabo bezig..maar t zijn een stel luie donders momenteel...die niet eens in de gate. Hadden dat hun site voor hypotheken eruit lag...