Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:17

Mooi gedaan Spetter, originele kleuren maar passen mooi bij elkaar.

Zover ik weet bied Annie Sloan geen bescherming tegen weersinvloeden maar volgens mij zijn die sets niet stuk te krijgen dus zolang je er geen 10 jaar mee wil doen kun je het toch gewoon proberen?

Mijn 1e AS projectje viel tegen, ik vond de kast al wel erg dubieus ruiken en helaas bleek hij uit een rokershuis te komen, een paar uur na de 1e laag was de kast niet Old White maar wel Nicotine Brown := Na een laagje Alabastine heb ik nog een laag AS er op gekwast en hem daarna in de softwax gezet. Voor nu vind ik hem erg leuk zo, wie weet dat ik in de toekomst nog eens doorschuur of hem in de Antique Wax zet.
Afbeelding

Via een FB groep heb ik authentieke sleutels kunnen vinden voor een prikkie die in de met koper afgezette slotgaten passen, vond ik hier het beste bij passen. Hij is nu in gebruik als mij kledingkast :)
Afbeelding

Gruis

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:21

Die is goed gelukt zeg :j ! Heel gaaf.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:27

Ben er ook erg blij mee, er stond een grote, heel diepe 'koelkast' terwijl de kamer vrij smal is, de kamer lijkt nu veel ruimer en is veel sfeervoller :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:25

Het leek me wel leuk even een overzichtje te geven van mijn huisje en projectjes van de afgelopen maanden sinds ik in mijn nieuwe huis woon.

15 april kreeg ik de sleutel van mijn woning, de begane grond zag er toen zo uit. (even in linkjes)

Click

Click

Het hele huis was zo, alle muren, kozijnen en ander houtwerk was geel/oranje en sommige plekken donker grijs.

Diezelfde week is de stukadoor er door gegaan. We zijn hard aan de slag gegaan om het houtwerk weer mooi wit te krijgen.

Ook ben ik met verschillende meubeltjes aan de slag gegaan:

Click

Click

Click

Van de eettafel en de salontafel heb ik geen voor foto helaas.

Kamer ziet er inmiddels zo uit:

Afbeelding (eet tafel stoel staat hier beetje op rare plek voor de tv, had visite en daar zat in eerste instantie iemand :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik laatst nog een leuke spiegel op de kop getikt, die ik een whitewash heb gegeven en in de gang heb opgehangen. (ook geen voor foto, ben altijd te ongeduldig en wil gewoon aan de slag)

Afbeelding

Al met al ben ik heel happy en tevreden. Er moet nog veel gebeuren hoor. Plinten, sommige gordijnen moeten nog ingemaakt, wil nog wat dingen aan de muur en dergelijken. Maar ik ben een heel eind.

Waar ik vooral heel tevreden ben is dat wat betreft houten meubels het nu matched in de hele woonkamer voor nog geen 250 euro totaal.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:24

Wat een verschil met die voorfoto's!! Moet je dan echt doorheen kunnen kijken. Je huis ziet er prachtig uit :) En wat een gave klok!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:17

Hey Cindy, ik vind hem nu veel mooier overkomen dan op de app. Super leuk.
Hij is mooi geworden ! (wij hebben op stal een heuse pimp app :-) )

UnlimitedS, ik kan alleen maar zeggen WAUW prachtig.
Dat behang er achter helemaal te gek zo.

Shiloh, ik wil graag je fotos bekijken maar hij opent ze niet op het werk, ik kijk vanavond thuis even.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:07

ik dit weekend ook weer voor Tante Til gespeeld :D , 2 secretaires gedaan!
(met op de achtergrond m'n pimpvriendinnen op de app! hahahah zo gezellig)

Allereerst een secretaire in Provence. Gekocht op mp...en dezelfde familie (zus) wilde het na app contact zelf graag weer gepimpt terugkopen! Dat is leuk!!! Ze heeft zelf de kleur uitgekozen.

Afbeelding

En de secretaire van een vriendin gehaald...familiestuk wat al jaaaren in de schuur stond te verstoffen en verspinnewebben...
Die in Burgundy geverfd en de binnenkant in Country grey
Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto720-DBHWEJ8A.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-GX3SCVKU.jpg

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:51

Leuke meubels komen er langs, vind dat witte kastje erg mooi gelukt, staat erg goed in de slaapkamer.
Heeft iemand van jullie ervaring met craquele effect, je hebt kant en klare producten natuurlijk, maar zelf doen. Ik heb gelezen dat je eerst een langzaam drogende verf moet doen met daarover een snel drogende. Ik heb wel al een spiegel en tafeltje gedaan met spuitbus van de Hornbach, erg leuk geworden, maar die bus was erg snel leeg en best duur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:52

Ik wil ook graag een secretaire opknappen, heb al een leuke op MP gezien voor 25 euro, maar denk niet dat ik vriendlief zo ver krijg, schuur staat al vol met meubels die ik nog moet doen.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:04

Jeetje wat een werk Shiloh, maar je hebt wel eer van je werk! Respect!

Wauw, die secretaire in Burgundy is echt mooi, ik zou die kleur zelf nooit uitkiezen maar dit is echt prachtig.

Ik heb vorig jaar ook een secretaire gedaan voor ons dochtertje, ik heb er eentje gekocht met 4 lades en de onderste er af gehaald zodat de hoogte van het werkblad op peuter/kleuterhoogte kwam. Daarna heb ik hem in RAL9010 geverfd en het werkblad en het achterwandje aan de binnenzijde bekleed met rood-witte polkadotten tafelzeil. Ze heeft hem compleet gevuld met boeken en knutselspullen voor haar verjaardag gehad. Ideaal ding, als ze klaar is met knutselen gaat de klep dicht en kijk je tegen een mooi meubel aan ipv een oerlelijk Ikea tafeltje vol met rotzooi.

Wat leuk dat craquele effect :)

Ik zit nu op de bank die een stuk opgeschoven is en op het vrijgekomen stuk staat ons te worden tv meubel en een bijzettafel te drogen. Het tv meubel is eiken en ook daar kwam weer een partij bruine drek vanaf, ik heb hem gelijk maar in de Alabastine gezet, had er een slecht gevoel bij om hem gelijk in de AS te zetten. Vind het wel erg gaaf worden, het tv meubel heb ik zelf gemaakt van een oude buffetkast, wat ik wilde bestaat blijkbaar niet dus dan blijft dit over. Kan niet wachten tot het in gebruik genomen kan worden. Hopelijk red ik het met deze pot...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:19

Wat voor spul gebruik je dan van alabastine, primer ofzo?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:09

Wat een prachtig verschil Shiloh.
Heel leuk Tinka, dat wil ik ook wel eens proberen

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:25

Volgens mij heet het voorstrijk ofzo, het isoleert vlekken. Ook bijv. schimmel of lekkage plekken in muren. Ik heb wel echt pech want tegelijkertijd met het tv meubel heb ik nog even snel een grenen bijzettafeltje/lectuurbak er bij gepakt en die ging ook bloeden :roll: Ik had echter geen Alabastine meer dus ik heb het maar anders aangepakt, ik had nog een potje antiek meubelwas van het Kruidvat en ik heb hem daarmee een antieklook te geven, dat maskeert mooi de vlekken :D Is leuk geworden, ik weet niet hoe de Annie Sloan Antique wax werkt maar dit ging ook prima en is een stuk goedkoper.

Morgen denk ik dat ik nog even de 3 kubusjes pak die ik aan de muur heb hangen, die heb ik ooit eens gekocht bij kunstlicht, 's avonds bij kunstlicht opgehangen en toen ik ze de volgende dag bij daglicht vielen ze nogal tegen. Ze zijn van heel lelijk spaanplaat met een super cheap wit-blauw achtige plastic coating. Daar ga ik dus maar eens wat aan doen. En ook wel eens fijn: dit kan in ieder geval niet bloeden :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:19

Dat craquele effect staat ook nog op mijn to-do lijstje.
Mijn projectje met AS, Duck Egg Blue
Afbeelding

En mijn white wash experiment. Nu bij daglicht zie ik dat de deurtjes wel iets witter mogen. Dan krijg je ervan als je met kunstlicht bezig bent. Het is in ieder geval makkelijk werken. De verf wat verdunnen, dan met kwast opbrengen en met droge doek erafhalen wat teveel is of met een vochtige spons uitsmeren en dan met een droge doek afdoen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:31

Oh, mooi gedaan Esther.
Die koperen handvaten op de eerste foto, heb je die ook opnieuw geverfd/behandeld of zijn dat gewoon nog de originele handvaten? (kan niet goed het verschil zien met de oorspronkelijke foto)?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:06

Dat zijn de originele handvaten, ze bleken alleen heel erg vies te zijn.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:08

@Esther, dat laatste kastje vind ik erg gaaf! Wil je daar toevallig van af? O:)

edit: verkopen bedoel ik dan dus. Of je moet hem willen ruilen voor mijn salontafel. :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:43

Dat eerste kastje vind ik erg mooi :j

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:36

Mooi hoor, de greepjes komen veel mooier uit zo.
Onwijs leuk kastje geworden.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:43

Vraagje: is Annie Sloan-verf verven met een verfrol absoluut not done?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:54

Volgens mij moet dit prima kunnen. Volgens de handleiding krijg je bij het gebruik van een roller een gladder effect. Ik vind zelf de verf iets te dik om te gebruiken met een roller. En het is ook afhankelijk van de ondergrond, een gladde ondergrond lijkt me makkelijker. Gewoon uitproberen.

Bedankt voor de leuke reacties!

@ir111 ik zal er over nadenken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:02

Die handgreepjes, plak je die af voordat je gaat schilderen? Of heb je een andere truc om niet mee te verven? Vind beide wel erg mooi gelukt trouwens. Ik heb zelf nog 2 buikkastjes staan, twijfel of ik de greepjes mee verf of zo laat. Heb het idee dat krijtverf niet zo goed pakt op greepjes.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:25

ik ben geen fan van rollen. Heb ik een tafel mee %^&^*(*().
Je moet het dan goed gaan verdunnen met water.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:28

Ik gebruik altijd histor one kalkmat, en dan vind ik rollen toch wel makkelijk, gaat lekker snel voor grote oppervlakken. Doe het dan wel de 1e keer met kwast. Hangt er natuurlijk ook vanaf of er veel hoekjes ed op zitten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:31

Dat buikkastje vind ik helemaal top!
I loooove Eendeneitjes Blauw <3

Ik ben ook in mijn nopjes: deze week komt mijn mooie kruidenkastje :D
Ik weet niet of ik het aan durf het met AS te verven; misschien is origineel laten ook wel mooi :)