Vriendje van mijn zoon heeft er ook in de tuin, ze heten Pim Pam en Pet . Vorig jaar hadden ze kuikentjes, die mochten toen mee naar school voor 'biologie' les, kids waren er helemaal vol van.
Nic
Geplaatst: 26-06-12 11:26
Mootje schreef:
Nicolle, Waar had jij ze dan neergezet? Die van mij staan in de vensterbank in de keuken!
Ja daar had ik ze in het vorige huis dus ook.
Urielle schreef:
Tot mijn hok vol zat met slakken die vrolijk meevraten van het kippenvoer
Ben bang dat als ik mijn kippen loslaat de buizerd ze gelijk pakt, de iets verderop altijd in de bomen zit.
Naath86
Geplaatst: 26-06-12 11:31
Laurabram schreef:
Ik had er ook in de keuken last van, ze staan bij mij nu buiten en nu gaat het goed.
Ik zag dat m'n sla en m'n radijsjes ook opkomen
Wij eten eigenlijk al weken sla uit de tuin... Heb jij dan een ander soort dat dat nu pas op komt ofzo??
Urielle
Geplaatst: 26-06-12 11:32
Mootje schreef:
Dan moet je de kippies gewoon minder eten geven, Urielle
ja is ook zo, maar ik wil dat ze goed blijven leggen dus ze krijgen volop leggraan en dan nog al ons keukenafval en dan nog regelmatig onkruid uit de tuin, ik zeg: meer kippen erbij Maar deze zijn echt rotverwend, ze zoeken echt uit wat ze lekker vinden terwijl het alleseters horen te zijn
Laurabram
Geplaatst: 26-06-12 11:37
Naath86 schreef:
Wij eten eigenlijk al weken sla uit de tuin... Heb jij dan een ander soort dat dat nu pas op komt ofzo??
Ow kan je sla ook later nog zaaien.. Wij krijgen het altijd van mijn schoonouders, die hebben een hele groentetuin vol, dus verder geen verstand van! Vanavond eten we peultjes uit eigen tuin!
Nic
Geplaatst: 26-06-12 11:56
Hihi, eenden kunnen dus ook
You don't have a snail problem, you have a duck deficiency!
ja idd, moet je wel een mooie vijver erbij hebben en dat wil ik niet ivm de kindjes. Als de kinderen groot zijn komt er wel een vijvertje trouwens. Pauwen zijn ook gaaf maar die moeten een groot terrein hebben en iets zegt me dat dat niet mijn rijbak gaat zijn
Mijn schoonouders hebben ze na 2 maand weggedaan, die hadden van die witte eendjes. Heel lief, maar elke keer als ze lawaai hoorde ergens, dachten ze dat ze eten kregen.. En dan zaten ze weer te kwaken en dat ging de hele dag door!! Rustig in de tuin zitten, zat er dus niet bij..
Ik ga morgen maar weer eens aan de slag. Vriendlief heeft de tegels schoongemaakt dus ga ik ze morgen weer vies maken. Wil nog het een en ander van de binnenplanten ompotten en buiten nog wat klusjes doen! Vandaag doe ik niets, zit lekker met de laptop in de tuin......... alle kinderen in de buurt liggen op bed.... heerlijk!
Ik heb gisteren weer op mijn terras gescharreld... Volgende week wordt mijn voorzijde gereinigd door een bedrijf. De eerste keer in 4 jaar Ik doe het al 4 jaar elke 3 maanden zelf!
Sonja, moet die brandnetelgier in een open of een afgesloten pot trekken, weet jij dat? Ik vond tijdens het tuinieren een paar brandnetels in de tuin, die heb ik maar meteen in een pot gedaan.
Was mooi tuinweer vandaag om de buxus te snoeien in de achtertuin staat altijd de zon overdag en dan durf ik het niet. Nu weer mooie mini haagjes, m'n bollen en spiralen gesnoeid (wat ik doodeng vond) en de rare scheuten met luis uit de beukhaag geknipt.
Nu nog even lekker genieten van mn tuintje met een bakkie thee.
Wij zijn ook alweer een tijdje druk met onze tuin. De beukenhaag die we in februari gepland hebben is opzich mooi aangeslagen, op enkele beukjes na. Hebben er nu ook een druppelslang bij liggen en als het een dag niet geregend heeft dan zetten we de pomp aan. Verder afgelopen weekend gras ingezaaid! Gelukkig nog mooi op tijd met dat natte/warme weer dus hopelijk komt het snel op!
Verder hebben we al een gat gegraven voor onze vijver. Tenminste een paar vrienden gedaan. Is een tikkeltje groter uitgevallen omdat de mannen oersaai enthousiast werden op een gegeven moment nu zijn we op zoek naar voordelig folie, maar dat is best lastig! Iemand van hier ervaring? Misschien in België of Duitsland goedkoper?
Verder hebben we ook nog een groentetuin die goed aanslaat! Kunnen nu iedere dag verse sla en raapsteeltjes eten nadeel van dat je opeens zoveel groente hebt haha