[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:23

Dat lijkt me echt geweldig, op zoek naar meubels. Nog even geduld hebben...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:25

Wij zijn toevallig vandaag ook de hele dag op pad geweest om naar meubels te kijken, maar ik heb hét nog niet gevonden hoor, naar onze smaak.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:55

Wij hadden onze meubels al eens gezien voordat we überhaubt met een woning bezig waren. Toen we ons appartement gekocht waren zijn we nog even rond wezen kijken, maar waren we nog steeds verliefd op die eerste meubels :+: Dus die hebben we meteen besteld en nog steeds geen spijt van, kunnen niet wachten tot ze er straks staan!

Wij hebben keihard gewerkt vandaag, behang van de muren en morgen beginnen met álles schuren: 8 deuren + kozijnen. Gaan vrijdag officieel tekenen en krijgen dan de sleutel, maar hebben sinds gisteravond onofficieel de sleutel al van de verkoper :D Heel fijn, gewoon al een weekje eerder starten!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:24

Hallo bokkertjes!!

Sorry dat ik even binnenval, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk volgende week tekenen (nouja m`n vriend) voor een nieuwbouw benedenwoning incl tuin!! Nu zijn we dus aan het rondkijken voor hyptheken en zijn we via de makelaar binnen gekomen bij de hyptoheekadviseur. Alleen kost die man 2500 euro als we bij hem een hyptheek afsluiten. morgen hebben we een afspraak bij de hypotheekshop en vrijdag bij de rabobank aangezien we daar al beide klant zijn.

Heeft 1 van jullie tips? ga zo het topic beetje globaal doorlezen, maar wat hebben jullie gedaan? wel of neit hypo adviseur? Het is overigens ons eerste huis en beide weinig verstand van hypotheken maar dat gaat nu emt de dag beter!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:34

Als je niet de afsluitprovisie betaalt aan de adviseur, dan betaal je wel de (1% van de koopsom) afsluitprovisie bij de bank. Dus dan maakt het je weinig uit. Wij hebben het nu via De Hypotheker, vorige keer heb ik ook een tussenpersoon gehad. Tot nu bevalt het wel goed, maar onze hypotheek is nog niet definitief rond ;).

Tip is om toch te proberen te onderhandelen daarover. En verder je alles goed uit te laten leggen. En goed opletten, een lagere rente hoeft nog niet lagere maandlasten te betekenen.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:38

Bedankt voor de tip, super! Ben benieuwd wat we van de week nog te horen krijgen. Het is geen pakje boter wat je koopt!

Mag ik vragen waar je je hypotheek wil afsluiten?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:44

Via De Hypotheker bij de ABN Amro, maar dat is vanwege de Young Professionals korting die ze daar hebben (krijgen geen NHG).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:53

Wij zitten bij de ing, die gaven flinke rentekorting. Wij hebben die via een adviseur. Is wel fijn, die zocht het allemaal uit voor ons, je betaald er wel voor maarja, het scheelt me een hoop rompslomp.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:41

Ik ga mijne bij ASR sluiten, maar dat is ook vanwege de personeelskorting die ik daar krijg :)
Ik heb getekend vanmorgen! Heel onwerkelijk nog allemaal... maar als t door gaat dringen ook wel erg gaaf!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:45

Zo`n adviseur zoekt het inderdaad wel allemaal uit, maar toch frappant dat hij bij de ABN 0,1 % korting kon ritselen :) op 1 of andere manier vind ik de ABN niks... heb er geen vertrouwd gevoel bij, heel gek eigenlijk.

Wij moeten zowiezo een starterslening erbij aanvragen en dan moet je NHG.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:49

Onze adviseur wist dus ook 0,1% rente eraf te krijgen bij de ing. Wij moesten ook een starterslening hebben en dat ging wél via de ing. Ik had dus ook al een rekening daar lopen vandaar de andere rentekorting en zo kunnen we dus de hypotheek betalen.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:51

Ja dan is het fijn. Ik ben klant bij de rabo.. ja en daar voel je je op 1 of andere manier fijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:52

ik ben ook klant van de rabo, maar hoe de hypotheek adviseur tegen ons deed... wat een hork zeg, geen fijne service van zijn kant (zal niet aan de rabo liggen natuurlijk... maar toch)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:11

Ik zal het vrijdag zien, ben benieuwd!

Weten jullie als ik bij de rabobank dus naar mijn idee los krijg wat voor ons goed is en wat wij willen of ik het dan alsnog via onze adviseur kan/moet laten gaan of dan zelf "alles" doen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:36

Mijn oom werkt voor de ABNamro als hypotheekadviseur dus wss gaan we daar onze hypotheek afsluiten (vind het wel fijn als je eigenlijk zeker weet dat iemand je niet vanalles aansmeert )

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:40

Texas1 schreef:

Weten jullie als ik bij de rabobank dus naar mijn idee los krijg wat voor ons goed is en wat wij willen of ik het dan alsnog via onze adviseur kan/moet laten gaan of dan zelf "alles" doen.

Volgens mij doe je het dan over het algemeen via de adviseur van de Rabobank zelf.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:04

De Rabo had ik ook geen fijn gesprek mee. Ze zat 0,4% boven het rentepercentage van de Hypotheker, maar wilde slechts 0,1% zakken onder het mom "voor service betaal je een beetje meer". Welke service? En een beetje? 0,4% elk jaar voor 20 jaar lang is een behoorlijk beetje hoor. Dus nee, de Rabo was ik snel klaar mee.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:12

veerledec schreef:
Texas1 schreef:

Volgens mij doe je het dan over het algemeen via de adviseur van de Rabobank zelf.

Thanks dacht ik al... M`n vader is echt een voorstander van de rabo...

kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:11

Ik val ook maar even 'binnen': vandaag via de Hypotheker hypotheek gesloten bij... Delta Lloyd. Scheelde voor 10 jaar vast bijna een 0,5% met de ING! Ook een aanrader dus om even naar te kijken.

Nu nog mijn huis verkopen... Dus: iemand interesse in een leuke dijkwoning met stal en paddock op ca 15 minuten van Roosendaal en Rotterdam? ;)

Zie dan mijn advertentie (in onderschrift)!

Groet,
Katja

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:16

Katje: Succes met de verkoop!

Gisteren bij de hypotheekshop geweest. Die man die we hadden was vrij simpel. Wel weer een heel stuk wijzer geworden maar hoor graag jullie mening over onderstaande situatie.

M`n vriend koopt t huis, het wordt van hem. Alles wat er vast instaat zoals keuken etc is voor zijn rekening. Alles wat er los in komt is voor mijn rekening. Wanneer hij komt te overlijden gaat zijn overlijdensrisico eigenlijk naar zijn moeder .. die 100.000. Nu wil hij dat absoluut niet en hij wil dit op mijn naam hebben. Hoe hebben jullie dit geregeld? iemand ervaring? Mij is verteld dat je als begunstigde mij kan opnemen als persoon. Daarnaast de vraag als hij overlijd wat er met het huis gebeurd. Is er niks geregeld gaat dit naar z`n moeder. Ook dit wil hij niet. Hoe hebben jullie dit geregeld? Iemand ervaring? En is dit bij een van jullie opgenomen in een samenlevingscontract? De 1 zegt dat dit wel kan en de ander zegt weer van niet... en als jullie t niet weten moet ik een belletje plegen naar een notaris kantoor :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:24

Samenlevingscontract met verblijvingsbeding?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:26

vrijblijvingsbeding? Wat is dat? :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:20

VERblijvingsbeding ;). Dat is een artikel in je samenlevingscontract dat bepaalt dat de woning aan de andere persoon verblijft bij overlijden. Dan heb je geen apart testament meer nodig. Dat betekent wel dat alle overige zaken gewoon naar de 'normale' erfgenaam gaan.
En bij die overlijdensrisicoverzekering moet jij als begunstigde opgenomen worden.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:21

Thanks! Zo leer je nog eens wat! En wat bedoel je met alle overige zaken?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:39

Bankrekeningen, auto, etc. Gewoon alle bezittingen behalve het huis.