Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:10

Florale schreef:
Ik heb de brief klaar liggen... Maar een mailadres van energiedirect kan ik nergens vinden.

Ik vind dat ze onderdeel zijn van Essent, en daar vind ik dit van:

antwoordconsument@essent.nl
klantenservice@essent.nl

En anders via post:
Postadres:
Energiedirect B.V.
Afdeling Klantenservice
Postbus 757
5201 AT Den Bosch

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:11

Cynthia82

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:17

Ik ga zo verschrikkelijk die brief sturen! :D
Voor mijn verhoging van nu én die per 23 augustus, die ik ook pas 12 dagen van te voren te horen kreeg ~~}>

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:21

Letizia schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nou ik zit onder mijn elektrische dekentje. Gewoon om te proberen en ik had het toch koud haha. Maar wat een heerlijke uitvinding! :D

Goed om te horen, heb er gisteren een besteld, xxl :+
Ik hoop hiermee mijn verwarming minder te hoeven stoken. Het verbruik van zo'n deken stelt ook niks voor, 120 watt :D

Gisteren bij de karwei 2 convector kachels gekocht voor bijelkaar net iets meer dan €50,-. Voor back-up en om de kamer waar de was hangt, iets droger te houden :)

En dan maar wachten tot ik aan de beurt ben voor zonnepanelen, heb pas 20 oktober een gesprek...

Met welke bedrijven hebben jullie goede ervaring? Er zijn wel bedrijven die direct tijd hebben voor gesprek, maar wil niet met de eerste de beste in zee gaan.

Ik weet dat je in de buurt woont, wij hebben zonnepanelen gekocht bij Saman en ABC zonnepanelen. De laatste was wat persoonlijker en kon ook snel leggen. Dat is ook netjes gebeurd en netjes afgewerkt.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:25

Sybelle schreef:
thequeensmum schreef:
Daarnaast schijnt er nog een ander stysteem te bestaan. Had het poosje geleden hier ook op bokt zien staan, was iets dat op aanvraag heet water levert. Systeem dat in Engeland en Duitsland veel gebruikt wordt.

Iemand die me even op weg helpt?

Een elektrische doorstromer is dat.

Dank je. Leek me een mooie oplossing, maar lees nu dat er krachtstroom voor nodig is.
Ook weer een hele ingreep

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:31

Cynthia82 schreef:
Ik ga zo verschrikkelijk die brief sturen! :D
Voor mijn verhoging van nu én die per 23 augustus, die ik ook pas 12 dagen van te voren te horen kreeg ~~}>

Waar zit jij bij?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:40

Greenchoice

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:48

boeflover schreef:
Letizia schreef:
[
Goed om te horen, heb er gisteren een besteld, xxl :+
Ik hoop hiermee mijn verwarming minder te hoeven stoken. Het verbruik van zo'n deken stelt ook niks voor, 120 watt :D

Gisteren bij de karwei 2 convector kachels gekocht voor bijelkaar net iets meer dan €50,-. Voor back-up en om de kamer waar de was hangt, iets droger te houden :)

En dan maar wachten tot ik aan de beurt ben voor zonnepanelen, heb pas 20 oktober een gesprek...

Met welke bedrijven hebben jullie goede ervaring? Er zijn wel bedrijven die direct tijd hebben voor gesprek, maar wil niet met de eerste de beste in zee gaan.

Ik weet dat je in de buurt woont, wij hebben zonnepanelen gekocht bij Saman en ABC zonnepanelen. De laatste was wat persoonlijker en kon ook snel leggen. Dat is ook netjes gebeurd en netjes afgewerkt.

Thanks! Heb 20 oktober pas een telefonische afspraak bij Saman, hoor daar wel goed verhalen over, maar gaat erg langzaam op deze manier. Ga eens kijken abc! :D

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:26

Ik heb geprobeerd om te zoeken met zoekfunctie, maar niet gelukt, excuus als ik dus over de vele reacties en paginas heb gelezen. :)

Ons contract bij Greenchoice loopt deze maand af. Vanaf 1 oktober kneiterdure prijzen.

Situatie is, gasloos huis, wekken Godzijdank meer op dan we verbruiken (zonnepanelen, huurhuis). Moeten gewoon een nieuw energiecontract hebben.

Iemand dé tip? Independer en zulke sites werken echt al niet meer sinds tijden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:31

Waarom moet je een nieuw contract hebben als je geen gas afneemt en meer stroom opwekt dan je verbruikt? Zijn de vaste kosten van Greenchoice dan ook zo veel hoger dan andere maatschappijen?

Wat ik weet is dat overstappen verre van verstandig is, want juist als je overstapt krijg je als nieuwe klant met de hoogste tarieven te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:31

Riddles schreef:
Ik heb geprobeerd om te zoeken met zoekfunctie, maar niet gelukt, excuus als ik dus over de vele reacties en paginas heb gelezen. :)

Ons contract bij Greenchoice loopt deze maand af. Vanaf 1 oktober kneiterdure prijzen.

Situatie is, gasloos huis, wekken Godzijdank meer op dan we verbruiken (zonnepanelen, huurhuis). Moeten gewoon een nieuw energiecontract hebben.

Je gaat nergens goedkoper uit zijn.. overstappen is sowieso duurder.. maar gasloos en je wekt meer stroom op dan je gebruikt, wat is het probleem dan? :+

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:33

Riddles schreef:

Blijf zitten waar je zit en verroer je niet.
Dat geldt tenminste als je gas en stroom afneemt.

Als je meer opwekt dan je verbruikt dan kan het nog wel eens interessant zijn om op zoek te gaan naar een leverancier met hoge(re) terugleververgoeding dan Greenchoice.
Ik zou in elk geval kiezen voor een leverancier die saldeert op jaarbasis, anders heb je een uitdaging in de winter. En een wat grotere speler.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:48

Cynthia82 schreef:
Waarom moet je een nieuw contract hebben als je geen gas afneemt en meer stroom opwekt dan je verbruikt? Zijn de vaste kosten van Greenchoice dan ook zo veel hoger dan andere maatschappijen?

Wat ik weet is dat overstappen verre van verstandig is, want juist als je overstapt krijg je als nieuwe klant met de hoogste tarieven te maken.

Blijven zitten, niks zeggen/vragen en kijken wat ze je gaan berekenen. Dan pas verder kijken of er een betere optie is (twijfelachtig nu).

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:38

Cynthia82 schreef:

Greenchoice verhoogt per 1 oktober de kosten flink, een van de hoogste prijzen per KWH.
Ons contract is in principe 1-10 afgelopen, dus we mogen overstappen nu.
In principe is alles volgensmij variabel momenteel qua kosten. Alleen weet niet waar ik goed aan doe.

Citaat:
Je gaat nergens goedkoper uit zijn.. overstappen is sowieso duurder.. maar gasloos en je wekt meer stroom op dan je gebruikt, wat is het probleem dan? :+

Dat niet alle terugleverkosten overal hetzelfde zijn.
Overstappen kan nu kosteloos want contract loopt af.

Citaat:
Blijf zitten waar je zit en verroer je niet.
Dat geldt tenminste als je gas en stroom afneemt.

Als je meer opwekt dan je verbruikt dan kan het nog wel eens interessant zijn om op zoek te gaan naar een leverancier met hoge(re) terugleververgoeding dan Greenchoice.
Ik zou in elk geval kiezen voor een leverancier die saldeert op jaarbasis, anders heb je een uitdaging in de winter. En een wat grotere speler.

Ja maar die zoektocht is nogal tijdrovend haha. Had gehoopt dat iemand hier zelfde soort situatie had qua verbruik/teruglevering. Vind het knap lastig, ondanks dat ik me denk ik in een positie bevind die nieteens zo lastig is. Heb eerder gewoon online zo'n vergelijker ingevuld en dan kwam daar heel mooi een top 10 uit, wat voor jou het voordeligst is etc.
Kan ook geen advies inwinnen van familie.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 00:11

Als bestaande klant zal je tarief ondanks dat het variabel wordt waarschijnlijk gunstiger zijn dan als je overstapt naar een andere energiemaatschappij. Ik zou daar eerst eens goed naar kijken voor je straks ergens anders duurder uit bent.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 00:56

Riddles, ik weet het, ik zit ook bij Greenchoice. Maar in jouw geval snap ik niet dat je per se wil overstappen en wat al meerdere keren gezegd is: dat is ook niet verstandig in jouw geval.
Daarbij zit Greenchoice nog niet eens zo slecht met hun teruglevertarief van 11,5 cent.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 01:08

Oh nice, ik kan ook die bezwaarbrief naar Oxxio versturen want er zat bij mij 12 dagen tussen. Morgen maar even de tijd nemen en ervoor gaan zitten!

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 01:17

Cynthia82 schreef:
Riddles, ik weet het, ik zit ook bij Greenchoice. Maar in jouw geval snap ik niet dat je per se wil overstappen en wat al meerdere keren gezegd is: dat is ook niet verstandig in jouw geval.
Daarbij zit Greenchoice nog niet eens zo slecht met hun teruglevertarief van 11,5 cent.

Wij zitten bij Vattenfall en onlangs een mail gehad dat ons teruglevertarief 16 cent wordt. Volgens mij voor elke klant, ongeacht hoe lang je al klant bent.

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 05:02

zonnebloem18 schreef:
Als bestaande klant zal je tarief ondanks dat het variabel wordt waarschijnlijk gunstiger zijn dan als je overstapt naar een andere energiemaatschappij. Ik zou daar eerst eens goed naar kijken voor je straks ergens anders duurder uit bent.

Ja wellicht toch even goed voor gaan zitten.

Cynthia82 schreef:

Niet per se, maar wel als de verhouding van teruglevertarief en daadwerkelijke energiekosten (ivm prijsstijging) ergens anders gunstiger zijn.
Maar goed, nogmaals denk dat ik er gewoon even goed voor zitten moet.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:46

Gut wij dachten hier helemaal van wat handig dat prijsplafon, mijn moeder en ik wonen op het zelfde adres, maar in 2 verschillende huizen, dus realiseren ons ineens dat het prijsplafon hier maar voor een huis gaat gelden natuurlijk, ook al hebben we er 2, en we er dus hoe dan ook flink boven uit gaan komen. -O-

Ik huur all in van haar, dus had even nagevraagd wat wij nou eigenlijk kwijt waren aan gas. Het eerste jaar dat we hier woonde 4000m3, :oo Huizen waren wel slecht geïsoleerd bij aankoop en inmiddels hebben we overal waar mogelijk isolatie toegepast. Ik heb vanaf dit jaar de kachel niet hoger dan 15 en ga bij verwarmen met airco via zonnepanelen als het te koud is, moeder heeft cv standaard op 20, is met pensioen dus altijd thuis, die verbruikt waarschijnlijk het meest, maar heeft het anders gewoon echt te koud.
We hebben nu nog een vast contract voor 1 jaar, maar daarna..
Gelukkig vind ik het een challenge om zo min mogelijk te verbruiken haha, ooit hoop ik volledig zelfvoorzienend te kunnen leven, al vertrek ik dan denk ik wel naar het buitenland :D
Ondertussen kan ik mensen een oodie aanraden, heb er gister een gekocht en zit nu heerlijk warm op de bank ook al is het maar 17 graden in huis :))

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:49

Maar dan is het huis ook niet opgesplitst op papier?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:58

DuoPenotti schreef:

Klopt, het is gewoon een bijgebouw met woonbestemming, maar onder het zelfde huisnummer.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:22

Riddles schreef:
zonnebloem18 schreef:

Ja wellicht toch even goed voor gaan zitten.

Cynthia82 schreef:

Niet per se, maar wel als de verhouding van teruglevertarief en daadwerkelijke energiekosten (ivm prijsstijging) ergens anders gunstiger zijn.
Maar goed, nogmaals denk dat ik er gewoon even goed voor zitten moet.

Mijn teruglevertarief bij Engie is op dit moment ca. 3x hoger en gelijk aan mijn verbruikstarief. Maar ik ben al wel jaren klant bij hun.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:16

Faelynn schreef:
Gut wij dachten hier helemaal van wat handig dat prijsplafon, mijn moeder en ik wonen op het zelfde adres, maar in 2 verschillende huizen, dus realiseren ons ineens dat het prijsplafon hier maar voor een huis gaat gelden natuurlijk, ook al hebben we er 2, en we er dus hoe dan ook flink boven uit gaan komen. -O-

Ik huur all in van haar, dus had even nagevraagd wat wij nou eigenlijk kwijt waren aan gas. Het eerste jaar dat we hier woonde 4000m3, :oo Huizen waren wel slecht geïsoleerd bij aankoop en inmiddels hebben we overal waar mogelijk isolatie toegepast. Ik heb vanaf dit jaar de kachel niet hoger dan 15 en ga bij verwarmen met airco via zonnepanelen als het te koud is, moeder heeft cv standaard op 20, is met pensioen dus altijd thuis, die verbruikt waarschijnlijk het meest, maar heeft het anders gewoon echt te koud.
We hebben nu nog een vast contract voor 1 jaar, maar daarna..
Gelukkig vind ik het een challenge om zo min mogelijk te verbruiken haha, ooit hoop ik volledig zelfvoorzienend te kunnen leven, al vertrek ik dan denk ik wel naar het buitenland :D
Ondertussen kan ik mensen een oodie aanraden, heb er gister een gekocht en zit nu heerlijk warm op de bank ook al is het maar 17 graden in huis :))

Zuur is dat. Heb al meer van dit soort dingen gehoord. O.a. woongemeenschap met 1 gasrekening voor 31 huishoudens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:18

Faelynn schreef:
DuoPenotti schreef:

Klopt, het is gewoon een bijgebouw met woonbestemming, maar onder het zelfde huisnummer.

zuur dan zeg als het wel gewoon een woonbestemming heeft.
Opsplitsen zal wel niet kunnen/ duurder zijn? Dus je eigen huisnummer, gasmeter enz?