Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:25

Amyyy schreef:
Voor degene die het nog leuk vinden om op Funda te kijken, hier was ik geweest: https://www.funda.nl/koop/hoogland/appa ... ivelhof-6/

Uiteindelijk boven 214 geboden, het was dus helaas niet genoeg.

Ik kijk serieus al ruim drie jaar bijna dagelijks op Funda voor een koophuis in Amersfoort. De prijzen zijn er niet leuker op geworden. Ik heb al een aantal keer een appartement terug in de verkoop zien komen in de tussentijd. Te koop voor 135.000 en 2 jaar later voor 175.000, niets aan veranderd. Gaat dan om 40/50m2 met 1 slaapkamer. Drie jaar geleden werd er al 10% op de vraagprijs geboden, ben het toen drie keer niet geworden. Dus het verbaast me niets die van Hoogland, vraagprijs 209.000 betekent minstens een bod van 230.000.
Onder de 150.000 is er niets meer te koop, het is echt treurig. Appartementjes van 40m2 met 1 slaapkamer gaan weg voor twee ton. Het is gekkenhuis.

Klis

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:38

Ik heb ook pas een huis gekocht in Amersfoort. Krijgen eind mei de sleutel. Hiervoor iets van 12 bezichtigingen gedaan, 6x een bod uitgebracht. 1 huis dat we op het oog hadden stond op funda voor 300.000, is uiteindelijk verkocht voor 365.000 := echt gekkenwerk. Wij hebben voor ons huis ook wat overgeboden, maar niet extreem veel. Er moet ook aardig wat verbouwd worden!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:42

De prijzen zijn hier in de buurt echt bizar idd.

Zo, ons huis is weer schoon en opgeruimd. Morgen hebben we 2 kijkers.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:44

Klis schreef:
Ik heb ook pas een huis gekocht in Amersfoort. Krijgen eind mei de sleutel. Hiervoor iets van 12 bezichtigingen gedaan, 6x een bod uitgebracht. 1 huis dat we op het oog hadden stond op funda voor 300.000, is uiteindelijk verkocht voor 365.000 := echt gekkenwerk. Wij hebben voor ons huis ook wat overgeboden, maar niet extreem veel. Er moet ook aardig wat verbouwd worden!

Woow dit is echt extreem!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:45

Succes Nadir, hopelijk komen er morgen mensen die jullie huis willen kopen! De prijzen zijn idd echt idioot in onze buurt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:17

Esplendido schreef:
Succes Nadir, hopelijk komen er morgen mensen die jullie huis willen kopen! De prijzen zijn idd echt idioot in onze buurt.

Dank je! Ik heb goede hoop, de mensen die komen passen echt perfect in het plaatje.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:21

tjiftjaf schreef:
Maar wie zegt dat deze koper serieus is. Ik zie nog wel eens dat er geboden wordt op een huis en ze daarna afhaken. Dan weten ze dat ze de eerste zijn en zetten de andere potentiele verkopers buiten spel. Hebben ze extra bedenktijd en blijken ze het toch niet te willen.
Dus ook al ben je het niet geworden, de kans is dat er toch nog mensen afhaken en je alsnog de koper bent.

sorry, verkoper moest koper zijn. Is aangepast :)

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:27

Niet normaal zeg die prijzen. Ik zou dan toch echt overwegen om naar een dorp in de omgeving te verhuizen en de reistijd voor lief te nemen. Of een auto te kopen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:29

tjiftjaf schreef:
Niet normaal zeg die prijzen. Ik zou dan toch echt overwegen om naar een dorp in de omgeving te verhuizen en de reistijd voor lief te nemen. Of een auto te kopen.

Tja ik heb een auto, en ik wil nou juist specifiek in Amersfoort wonen omdat ik dat een super leuke stad vindt. En ik vind het heerlijk om dan op de fiets of lopend naar het centrum te kunnen. Die 65k erover zouden wij ook nooit doen hoor, wij hebben een mooi reëel bod gedaan en een hele goede prijs betaald voor ons nieuwe huis, dus wij zijn tevreden! En we kunnen niet wachten tot we de sleutel hebben haha!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:36

Dat kan natuurlijk ook. Ik zou echt voor geen goud in een stad willen wonen :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:38

Tjiftjaf, de dorpen er omheen zijn net zo prijzig als Amersfoort. Kijk maar naar het appartement in Hoogland dat eerder besproken is. Wij wonen ook in een dorp vlakbij Amersfoort en hier zijn de prijzen net zo idioot.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:39

Precies! Leusden zou eventueel nog wel gaan, maar ook daar zijn de prijzen niet te doen. Daarnaast heb ik geen auto en wil ik ook niet. Lekker op de fiets naar kantoor, heerlijk! En Amersfoort is echt een leuke stad, daar wil ik gewoon graag wonen. Net zoals meer mensen in dit topic :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:10

Amyyy schreef:
Voor degene die het nog leuk vinden om op Funda te kijken, hier was ik geweest: https://www.funda.nl/koop/hoogland/appa ... ivelhof-6/

Uiteindelijk boven 214 geboden, het was dus helaas niet genoeg.

Starters en tweeverdieners opgelet. Wat is dat voor vreemde openingszin :')

Ik vind hey veel geld voor wat je krijgt, maar kan het hele dorp niet..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:12

Ik vind het een nette prijs. Huis is af, je kan er zo in. 2 - 2,2ton is dan een goede instapprijs in deze tijd.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:36

Huis leek af, maar moesten nog wel wat dingen aan gebeuren. Asbest achter de cv, de cv was oud en moest vervangen worden (inclusief nieuw rookgasafvoer), douchescherm was verouderd en de tegels in de badkamer ook, enkel glas in de slaapkamer, schuurtje in de tuin viel uit elkaar, alles was niet mega goed geisoleerd en de vve was niet heel gezond. Daarnaast vind ik dik boven 2,2 ton voor een appartement met 1 slaapkamer echt wel flink, maar dat is ook wel de tijd inderdaad.

Ik kijk rustig door, mocht er iets langskomen ga ik zeker kijken en anders komt het over een paar jaar wel :j
Ik wil graag in de stad wonen, maar ook heel graag een tuin. Dan is Hoogland denk ik echt perfect en fijn om in te wonen.

@tiggs, ik vond het ook een rare openingszin ja :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 05:32

tjiftjaf schreef:

De hele omgeving is erg duur. Het wordt pas iets 'goedkoper' in Almere en Ede, maar als je betaalbaarder zoekt kun je nog een stuk verder rijden en dan zit je zeker een uur van Amersfoort af.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 06:08

tjiftjaf schreef:
Dat kan natuurlijk ook. Ik zou echt voor geen goud in een stad willen wonen :=

In de meeste dorpen rondom Amersfoort zijn de prijzen net zo hoog.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:57

Wat jammer Amyy dat is bij mij om de hoek :D Amersfoort is inderdaad in korte tijd enorm gestegen qua prijzen. Huizen waar wij 3 jaar geleden keken voor 360.000 zijn nu bijna 500.000 waard, niet normaal. En zelfs nu verkopen huizen binnen 1 week

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:31

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:42

Wat een ontzettend leuk huis!
Jullie kunnen er al snel in, veel plezier in deze leuke tijd!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:41

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:46

liekec schreef:
Amyyy schreef:
Kreeg net een berichtje van een blokker, ze had 222 geboden en was het ook niet geworden. Er was nog een hoger bod met betere voorwaarden 8)7. Inderdaad vanuit Utrecht kijken in Amersfoort is in dit geval ook niet meer echt van toepassing

Jeeeetje mina! Wat erg zeg. Bijna 20.000 euro erover heen!

Die van ons stond (december 2017) erop voor bieden vanaf 187.500. Wij hebben 209.000 geboden en waren aanvankelijk overboden met nog eens 10.000 :=

Wat een super schattig huisje Kosje4!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:51

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:54

Wat een schattig huisje Kosje4.

Jammer dat het niet gelukt is Amyy

Wat bizar die prijzen in Amersfoort en omgeving, maar dat lijkt inmiddels landelijk een probleem. Ons eigen huis heb ik ook 25k boven de vraagprijs verkocht, en kort daarna zelfs nog een bod gehad van 45k boven de vraagprijs.... En als ik dan in ogenschouw neem waar ik het zelf 3,5 jaar geleden voor gekocht heb, vind ik dat echt schrikbarend. :o

Wij krijgen overigens over 5 dagen de sleutel van ons nieuwe stekje. Inmiddels wel zin in :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 06:36

Ik morgen. Chaos hier, alles loopt niet zoals het moet. Mijn lijf werkt heel erg tegen en de noodzakelijke camper moet morgen vroeg hopelijk gerepareerd worden. Tekenen is vervroegd ivm zieke notaris. Garage gaat 8 uur open, maar ik moet 12 uur uiterlijk aanrijden ivm tekenen. :+

Staat nu met door anwb losgekoppelde accu. Is die buiten gebruik wordt het of heen en weer rijden of tuin slapen. Maar dan naar binnen via een omweg omdat achterdeur vanaf woensdag al niet bruikbaar is. Vloermannen komen eerder. Oeps. En de hulp van komend weekend kan niet. Wordt dus een uitdaging.