Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:18

Wij hebben plissé, erg tevreden over! Bij hoeveel ramen wil je plissé ophangen?

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:20

ik heb hier houtkleuring gecombineerd met zandkleurig (gemarmerd).
Is licht, zacht en natuurlijk (smaakgevoelig uiteraard).
Gecombineerd met wit sanitair en de vloer op sommige plekken doorgetrokken (achter radiator & badwand) . Moet zeggen, de verlichting scheelt ook veel. Hebben over 2,5 wand een koof met spotjes (waar ook gelijk de leidingen in zijn verwerkt )
Afbeelding

De radiator mistte hier nog en de glaswand van de douche.

Voor perspectief, Ruimte is 1,95 bij 2,30

Jes

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 00:49

Hele mooie ruimte Karin!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:58

Idd, dat raampje is ook wel apart :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:00

Fleda schreef:
Hebben jullie ervaringen met plisségordijnen? En dan vooral bij brede ramen? Ik blijf twijfelen wat juist is/mooi staat. Vind het zo handig dat je het halverwege kan hangen, maar twijfel nog over het aantal delen of 1 lange plissé.

Ik zou echt een lange doen. Ik heb toen ik in mijn huidige woning trok, een stuk op maat laten maken. Rib uit m'n lijf, als student toen nog, maar ik denk dat het de beste aankoop is die ik heb gedaan voor dit huis (nu misschien samen met een nieuwe bank :P). WIj zitten ook redelijk aan de straat met inkijk, en het is zo handig dat je ze precies zo hoog kunt hangen als je zelf wilt.

In ons nieuwe huis hangen er al plisségordijnen en die blijven gelukkig achter :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:19

Inkijk is vervelend, maar ik vind zo'n uitzichtbeperkende strook minstens zo vervelend.
Toen ik eens ergens woonde in een vergelijkbare situatie heb ik een stuk spiegelfolie op een stuk plexiglas geplakt en die voor het raam gezet. Kon ik er iig zelf nog wel doorheen kijken :)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:00

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:24

noviceh schreef:
Wij hebben plissé, erg tevreden over! Bij hoeveel ramen wil je plissé ophangen?

[ [url=m/BPdfFX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er mooi uit!

Ik wil in eerst instantie alleen bij het raam aan de voorkant plissé. Het raam is in totaal 290 breed, 1 raampje van 71cm en het grote raam 207 cm. Dan zit er nog een deel kozijn tussen de ramen. Dus mijn twijfel is het hele raam, of een kleintje op het kleine raam en een grote, of over de hele lengte van het raam. Het raam kan niet open, alleen een klein bovenraam.

Afbeelding

Zag online ook de site veneta. Daar komen ze van langs met kleurstalen en meten ze het ook in, heeft iemand daar als eens iets mee gedaan?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:36

*meelezer kruipt onder steen vandaan*

We hebben bij Veneta plisse gordijnen bekeken. Ze zijn goedkoper, maar het is een soort papier waarvan het gemaakt is. Voorzichtigheid is er mee geboden, omdat ze dus snel stuk gaan. Wij zijn daarom voor een ander bedrijf gegaan. (Geloof niet dat er niets af kan, er kan nog 10-15% van de prijs af)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:19

Nog een meelezer die zich meldt:
Wij hebben gordijnen van Veneta, gewone, vouw gordijnen en top-down plissé gordijnen.
De plissés voor onze 2 slaapkamerramen, zijn niet heel breed. Wel echt super blij mee!

Binnenkort komen ze weer voor de overige ramen in ons huis. En idd, 10-15% korting gaat er heel makkelijk nog vanaf.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:58

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:28

Wij (en meerdere vrienden en familie) erg goede ervaring met Veneta. Hebben duette genomen, staat niet op de site maar hebben ze wel.
Wij hebben meerdere delen want we willen in de dag(in het kozijn) vonden we mooier en strakker dan ervoor.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:48

Ah oke. Bedankt voor alle reacties. Ik ga gewoon een afspraak maken met Veneta en dan eens kijken wat ze hebben en of het oke is! Ik ga Duette even bekijken, ik dacht dat dat gewoon een dubbele plissé is, maar dat is dus blijkbaar anders.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:14

Raambekleding Nederland heeft ook mooie van hun eigen merk label 65.
Helaas is de breedte en hoogte maat beperkt.

Wij hebben een soortgelijk groot raam als jullie Fleda.
Raambekleding Nederland levert ook duette shades van het merk luxaflex, prachtige stoffen oa een soort vitrage stof.
Dw breedtes en lengtes van luxaflex zijn groter maar helaas wel prijziger.

Fijne van Luxaflex is dat je plisse dan uit 1 stuk kan, wat ik het mooiste vind.

Misschien kan je ook eens kijken bij HR design.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:11

Wij hebben ze ook bij Veneta vandaan, erg tevreden. Ik zou ik jouw situatie 1 lang plisségordijn ophangen, dan weet je zeker dat alles op 1 hoogte hangt. Bij ons was dat helaas geen optie (kiep-kantelramen), waardoor ik elke dag de 3 plisségordijnen weer op dezelfde hoogte moet hangen. En helemaal gelijk lijkt bijna nooit te lukken... -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:53

Wij zitten met dezelfde situatie als Noviceh, buitenste 2 ramen zijn draai-kiep, de middelste een vaste.
Wij hebben de buitenste 2 altijd gelijk hangen en de middelste wat hoger.

In de situatie hierboven zou ik 1 grote nemen die beide ramen afdekt, dat lijkt het mooiste.
Die van ons komen van raamdecoratie.com
Deze hebben een fysieke showroom in Enter (overijssel), maar je kan ook staaltjes opvragen.
Wij zijn erg netjes geholpen, alles past super en is van erg nette kwaliteit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:56

Ik zou de hele breedte van het raam nemen, staat veel strakker.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:11

Melia schreef:
Hallo,

Ik kom even binnenvallen in het topic, weet niet zeker of ik hier mijn vraag ook kan stellen, maar dat hoor ik vanzelf.

Wij zijn ons huis aan het verbouwen en er komt een nieuwe badkamer in en 2 toiletruimtes.
We zitten eraan te denken om keramisch parket op de vloer te leggen, kleur zijn we al wel over uit. Alleen wat zou mooi bij deze vloer kunnen staan qua wandtegel? We willen het licht houden en onze voorkeur gaat uit naar lichtgrijs/antraciet, maar laatstgenoemde zal waarschijnlijk wat te donker zijn.
Hebben jullie ideeën? Het zijn allemaal donkere ruimtes waar enkel een solartube (waarschijnlijk) komt te zitten, vandaar de voorkeur voor licht.
Aan zoiets zaten we te denken:

[ [url=m/t5JX0x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat om de bovenste vloer die op de grond ligt.

Ik vind de vloer die je gekozen hebt heel mooi. Ik zou er ook een andere tegel bij nemen, ipv grijs zou ik gaan voor een soort gebroken wit (een wittint op basis van geel of bruin zou ik kiezen) of gewoon spierwit. Grijs daar ben ik sws geen fan van, tenzij als het beton is :)

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:00

Hoi! Even een vraagje vanuit mij.

Eind juni/begin juli krijgen wij als het goed is de sleutel van onze nieuwbouw appartement!

Ik wilde hier in dit topic vragen wat wijsheid is mbt de muren. Deze worden behangklaar opgeleverd. Echter is het nieuwbouw en word stucen afgeraden ivm eventuele scheuren. Lees her en der wel veel over renovlies behang. Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat anders te doen met de muren?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:11

Geen idee qua muren bij nieuwbouw. Hier zit spagtelputz op en idd op sommige plekken wat scheuren.

Onze vloer nu..

Afbeelding
Dit lag er. Was wel wat raars met de lijm dus was wel nodig dat alles er uit gaat
Afbeelding
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:14

Kimmie, hier zit op alle muren vliesbehang. Buren die het hebben laten stuken zitten nu met scheuren. Andere buren hebben de kale muur gesaust met oog op scheuren, die laten hun muren over een paar jaar pas stuken als het vocht eruit is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:22

Idd, nu gewoon een kleurtje over het behang heen en over een paar jaar evt. laten stuccen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:28

Wij hebben spagtelputz op de muren. Direct na de oplevering gedaan 4 jaar geleden. Geen scheuren..
Boven hebben we glasvezelbehang in de slaapkamers en spagtelputz op de gang. Wel twee scheuren in tegels in de wc en badkamer. En recent was het doucheputje verzakt (daardoor lekkage) door waarschijnlijk het werken van het huis. Dit viel nog netjes in de garantie.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:44

Melia, weet niet of je er al over uit bent. Maar wij doen ook zoiets maar dan met een andere tint.

Afbeelding
Vloertegels

Afbeelding
Wandtegels

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:32

noviceh schreef:
Kimmie, hier zit op alle muren vliesbehang. Buren die het hebben laten stuken zitten nu met scheuren. Andere buren hebben de kale muur gesaust met oog op scheuren, die laten hun muren over een paar jaar pas stuken als het vocht eruit is.

Hebben jullie het zelf behangen of laten doen? Volgens mij is het echt een rot klus, met lucht eronder en het niet strak erop krijgen.