Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:08

een lekker zomers en goedkoop gerechtje:

couscous koken zoals op het pakje. Hier doorheen wat sinaasappelsap en rasp. Dit ongeveer 15 minuten laten trekken. Dan mengen met doperwten uit de diepvries, paprika uit een potje. Verse peterselie en verse munt (munt zet ik altijd in de lente in een bak, net onkruid groeit altijd door). Dan nog een blok feta erdoorheen verkruimelen. Naar smaak peper en zout. Eventueel voor 4 personen.

Eventueel ook lekker als lunch.

wemkelover

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:45

Ik moet weer even wat bedenken. Had al een lijstje gemaakt maar dan zou ik rond de 80,- uitkomen en dat vond ik nou niet echt bezuinigen. Dus ga ik wat anders verzinnen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:09

Gisteren bij de c1000 3 kilo asperges gehaald à 1,89 per pond. Voor deze tijd echt goedkoop. Heb het grootste deel schoongemaakt en ingevroren. We zijn dol op asperges, daarom was dit toch wel een goede actie.
Verder 1 zak afgeprijsde broodjes voor 99 cent.

En antibiotica voor de kat (plus consult) 39,75 euro...

tsja

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:37

Op de markt ; asperges 3,50 per kg , geen a-kwaliteit maar prima door een risotto of tagliatelle.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:25

Hier ook mooie aanbiedingen:
kilo rabarber voor een euro. dus 2 kilo mee genomen.
2 kilo gehakt 6 euro bij de slager..
Ik kan dus even vooruit

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:02

Rabarber staat bij mij in de tuin , dat is nog goedkoper :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:45

Heb helaas geen tuin om te kunnen kweken...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:09

Veeeel geld bespaard door tampons te kopen bij de Etos. Wat betreft tampons ben ik doorgaans erg merkvast, omdat ik toch wel wat paranoia ben als het daarop aankomt, maar dit scheelde wel heel veel geld. Over het algemeen koop ik namelijk o.b., maar die zijn zeker vier keer zo duur. Voor twee doosjes (van 32 stuks) Etos eigen merk betaal je nu namelijk maar 2 euro. Voor dat geld vond ik dat ik ze toch maar een kans moest geven. Scheelt toch weer 6 euro en daar kan ik heeeel lekker van eten. Zal me benieuwen of er veel verschil tussen zit. Anders stap ik definitief over.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:32

Ik gebruik sinds 3 jaar de meluna. Dus hoef daar geen geld meer aan uit te geven : o

Deze week weer een kar vol fris en fruitdrank voor maar 14 euro bij de Lidl.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:13

Chanen, ik zweerde ook altijd bij de o.b. tampons, maar ze zijn inderdaad zo duur dus haal regelmatig ook gewoon een goedkoper merk.
(Had toevallig laatst bij de action tampons, weet het merk niet meer. Maar waren ook niet duur).
Ik dnk dat het belangrijkste is dat je het formaat gebruikt dat bij de hoeveelheid past zodat het niet gaat pluizen als je hem eruit haalt omdat hij nog droog is.
Deze week ff goedkoop weekje. Echt teveel geld opgebrast en heb deze week alleen aan verse spullen geld uitgegeven zoals fruit melk en yogurt en een paar dingetjes uit de bonus bij de AH. Voor de rest mooi uit voorraad. Blij als mijn salaris er is :P .
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 23-05-13 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:14

Is de meluna ook zo'n cup? Die gebruik ik namelijk ook, alleen heb ik een mooncup :).
En 14 euro is niet veel!

Ik verdeel nu mijn boodschappen in 'eerste levensbehoeften' en 'aanbiedingen', zo ben ik uiteindelijk het goedkoopst uit :). 'Eerst levensbehoeften' zijn brood, boter en beleg. Of heel soms dingen die ik onverhoopt direct nodig heb.
'Aanbiedingen' zijn dingen die in de aanbieding zijn, een hele goede prijs hebben en nog op komen. Zo bouw ik dan een voorraad op :). Nu heb ik eigenlijk altijd iets in huis als er visite komt en heb ik vrij veel afwisselend eten. Voor inmiddels zo'n tientje per week. Ik begon rond de 15, maar het wordt steeds minder :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:37

Sheran, verdeel je dat dan in de zin dat je 2 envelopjes met geld maakt? Of wat je max elke week aan eerste levensbehoeften wil uitgeven en dan daarnaast nog voor extra dingen in de aanbiedingen?
Voor 10,- p.w. doe je het heel netjes. Wat koop je daar allemaal voor? Ik heb dat onderhand aan alleen fruit/groente al joh.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:09

Ik ga ook maar eens meelezen in dit topic. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:18

Wow 10 euro pw is wel heel netjes.. Heb je daar alles voor?? Dus 7 maaltijden (met vlees?) en elke dag brood, beleg, fruit etc?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:46

Wat houdt zo'n meluna of mooncup precies in? Kun je die hergebruiken ofzo, dat je daar geen geld meer aan uit hoeft te geven? Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets vergoed wordt...

Jemig Sheran, hoe krijg je het voor elkaar om van een tientje per week te leven? Ik ben dat bedrag alleen al kwijt aan groente en fruit! Of heb je inmiddels zoveel voorraad opgebouwd dat je daar grotendeels op kunt teren? Ik wil jouw boodschappenlijstjes wel eens zien. Ik wil ook wel leren van zo weinig rond te komen. Ik blijf toch echt een beetje steken op die 20 euro en soms zelfs iets meer, maar dan reken ik zaken als wasmiddel ook mee. Jij besteed dat tientje echt alleen aan voedingsmiddelen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:07

Chanen, wij doen hier ook voor rond de 20 euro per persoon boodschappen per week hoor, dus 40 euro per week gemiddeld.. Red het anders niet met vers fruit/vlees/groente etc qua eten..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:28

20 of 10 maakt wel een flink verschil..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:36

Daar zou ik ook voor tekenen, 10 euro p.p. Per week. Hier lukt het helaas niet meer. Meestal rond de 60/70 euro.
heb een lijstje klaarliggen, maar moet morgen langs 3 winkels. :+
Aldi: brood, kaas, beleg, melk, sla en slagroom. (en waarschijnlijk nog wat kleine dingen die ik er altijd haal.)
Plus: beenham (aanbieding),pizza (aanbieding), kruiden, koffie
C1000: gehakt (aanbieding), koteletto's (aanbieding), 2x spinazie(aanbieding), sate saus(eigen merk c1000 de lekkerste vind ik) gele rijst, chips(aanbieding)

Hoop rond de 60 euro uit te komen, maar ben bang dat het weer meer wordt. :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:19

Ik heb al een paar boodschapjes gedaan gisteren.
Bij c1000 : runderriblappen en kippenbouten ( waren aanbiedingen ) Bij action : Vuilniszakken en braadzakke

Morgen nog even naar de lidl en de ah. En ik denk dat ik nog een keer vanmiddag naar de c1000 ga voor dat gehakt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:07

@Sheran, is idd hetzelfde, alleen een andere naam

Chanen schreef:
Wat houdt zo'n meluna of mooncup precies in? Kun je die hergebruiken ofzo, dat je daar geen geld meer aan uit hoeft te geven? Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets vergoed wordt...

[MW] Een menstruatiecup: do or don't? Daarin wordt het wel en wee besproken.
Ik wil niet anders meer :n
Heb diverse maten eerst geprobeerd, nu na mijn zwangerschappen last van een verzakte baarmoeder, dus kleinere maat dan ze aangeven, anders voel ik hem zitten :+

Ik sla vaak vlees per kilo in (aanbiedingen) en dan per portie in de vriezer. :Y)
Superhandig, haal vaak 1x per 3 weken een partij op bij de slager

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:51

Heb vandaag ook nog even wat riblappen gehaald.
Scheelt echt de helft van de normale prijs :wow:

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:55

Ik heb beenham gehaald 2 stuks à 3 euro zoveel per stuk en meer dan 500gr, 2x gehakt à 1 euro zoveel ook rond de 500 gr. Koletto's geen idee of ze smaken. Maar ook rond de 3 euro voor 5 stuks. deze week heb ik alleen 1 beenhammetje nodig, 1x gehakt en de koletto's.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:07

Zo salaris was binnen haha. Lang leven vakantiegeld *\o/* . Meteen lekker verse groente/fruit gehaald. Was 11,76 kwijt.
Eens kijken of ik het voor totaal 20,- kan redden tot volgende week vrijdag.

Trouwens balen, de peren en appels die ik altijd haalde bij de Liddle zijn al een paar weken niet meer te krijgen? En de prijzen van groente/fruit is ook nog steeds best duur. Ik gok door de slechte zomer. Merken jullie dit ook?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:24

hier geen bezuinigingen deze week, was dik 100 euro kwijt, maar daar zat wel een contactgrill bij
en ene hark voor het gardena kliksysteem, een onkruidsteker en een schepje voor de tuin bij.
qua voedingsmiddelen etc kwam het op een 70 euro uit inclusief wat luxe dingen zoals parmezaanse kaas en luxe paddo's etc , vanaf volgende week moet de diepvries leeg gegeten worden, in juni namelijk een weekendje weg en dan gaat de koelvriescombi uit, die heeft namelijk echt een paar dagen nodig om echt goed te ontdooien (1 of ander idioot systeem van bosch waar niet goed over nagedacht is :roll: ) dus dan kan hij mooi 5 dagen uit met een emmer op de afvoer .

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:56

ben al en tijdje naar extreme couponing aan het kijken,,, en nogal veel sites afgezocht voor hier in nederland,,
helaas het bestaat hier niet :( echt jammer...
misschien toch maar naar amerika verhuizen ???