Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:29

Davinia_ schreef:
Hier zie je een voorbeeldje ervan met zo'n bank en een klein tafeltje:
http://www.eijerkamp.nl/media/catalog/p ... fe04_1.jpg

Leuk idee! Ik heb zelf nog een salontafel, een lage die een stuk groter is dan op jouw plaatje, maar die vind ik te groot voor de ruimte die ik heb. Maar zo'n klein tafeltje is leuk en hoeft ook niet veel te kosten :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:31

AngeliqueB schreef:
SPEKKIE, (stille meelezer bemoeit zich ermee :o ) je kunt ook kiezen om helemaal geen salontafel te gebruiken, maar om te kiezen voor bijzettafeltjes of een poef, waar je dan een dienblad op zet. En met bezoek kun je die gebruiken als extra stoel. Indien je nog opbergruimte nodig hebt, is een dressoir (en die bestaan in alle breedtes!) onder je TV ideaal. Kun je ook iets onder je raam kwijt?

Ja, een kleinere salontafel/bijzettafel wordt het sowieso. Opbergruimte gaat wel lukken, heb niet zoveel troep en heb een kamertje extra :) Maar een leuk dressoir is wel leuk, ik vind de expedit serie van de IKEA wel geschikt, alleen net iets te lang.
Afbeelding

en dan zet ik dit idee er ook maar bij, zo'n expedit kast van 5x5 wil ik in mijn studeerkamer, en daar kunnen ook laatjes of kastdeuren in :)
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:46

Wat leuk zeg!!
Wij hebben ok voor een kleinere salontafel gekozen. Een rotan 'onderstel' met een dienblad erop. Vond zelf van die boomstamtafeltjes super leuk, maar was toch weer net te laag (als de honden dan langs lopen ligt alles eraf :P )

Vind die salontafel van 4 kratten ook super leuk!! Ben heel benieuwd naar het resultaat!!

Onze nieuwe eethoek is er. Ben er echt super blij mee! Hoop dat ik van het weekend nog even de foto's kan maken en plaatsen (nu staan beide eethoeken er dus is een beetje rommelig.... :+ )

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:28

Ben benieuwd naar je eethoek MM ...
Ik heb vandaag ook nog wat leuks gescoord :o ...namelijk een onwijs gave
wandklok.
Die knipoogde 4 weken in een leuke deco winkel naar me , maar ik vond hem wat groot .
Maar na weken spookde dat ding nog door mijn hoofd , dus vandaag toch gekocht .
Gelukkig ging er nog 20 % af ...
Mijn broertje kon ik overhalen hem nog vandaag op te hangen :D , mijn schoonzus vindt
hem ook geweldig .
Ik zal morgen vroeg wel een foto maken ...het is nu te donker .

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:38

Die kratjestafel vind ik leuk!

In het woongedeelte beneden staan eindelijk wat stoelen en een bank. Hiervoor moesten we nog staand met de koffie in de hand naar de tv te kijken. :') :=

Afbeelding

(kelderdeur, dus daar hoeft niet steeds iemand langs)

Afbeelding

Op dit moment staat mijn landelijke tafeltje er nog (als vreemde eend in de bijt) bij als tijdelijke oplossing. :P

Het is nog een zeer kale bedoening, zo zonder enige decoratie, raambedekking, etc. De tv is op de benedenverdieping bijna niet te verstaan door de echo. Daar heb ik boven totaal geen last van, maar ik heb dan ook kleinere ruimtes en ik heb meer meubeltjes.

Voor mij zou het wat te strak/modern zijn, maar het is ook niet mijn woongedeelte.

Bij mij mist er nog raambedekking, een eettafel en een bed (matras op de grond :+ ). Zodra het kampeergevoel wat is verdwenen zal ik wat foto's maken van alle ruimtes.

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:44

Huur jij een kamer bij iemand in huis Lorette?
Die bank vind ik echt niet passen in de ruimte...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:52

Het is hier een beetje apart. Het huis is gemaakt voor dubbele bewoning (boven en beneden) en een soort van gastenverblijf/kleine woning. Dus 3 wooneenheden met allen eigen badkamer en keuken. Ik heb de bovenverdieping. Hal en toilet bij de voordeur horen daarbij. De mini woning vond ik eigenlijk leuker, want die staat bij de stallen+ grotere keuken + grotere badkamer. Maar die heeft maar 1 grote, hoge kamer met balken. Dus woonkamer en slaapkamer in een. Ik heb mijn bed toch graag in een aparte kamer staan. Nu heb ik ook een aparte kamer voor al m'n zooi/kleding en dat vind ik wel heel fijn.

Ik vind het een landelijk huis en ik vind de bank er te hard en strak in. En jammer dat je nu niet meer door die tuindeur kan. :+ Maar goed, is haar smaak, haar geld, haar keuze. :)
(de 'voor'foto: http://img69.imageshack.us/img69/9547/woonkamerw.jpg)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:34

_Lorette_ schreef:
[ Afbeelding ]

Op dit moment staat mijn landelijke tafeltje er nog (als vreemde eend in de bijt) bij als tijdelijke oplossing. :P

Wat een leuk tafeltje! Wil je er vanaf? :o

Ik ben zelf met floorplanner aan de slag gegaan. Ik ga hopelijk met de kerstvakantie lekker klussen en mijn huurwoning leuk inrichten. Ik heb veel ruimte, maar allemaal kleine kamers.

Afbeelding
(het tweede bed is een onderschuifbed, dus die is alleen bij logés in gebruik)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:14

Je wilt wel echt specifiek een hoekbank?? Ik vind ze ook heerlijk, maar je bent veel beperkter qua inrichten :P
Zonde dat je entree zo groot is....

Ditano, ben erg benieuwd naar je klok!!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 06:51

Kentaro schreef:
Je wilt wel echt specifiek een hoekbank?? Ik vind ze ook heerlijk, maar je bent veel beperkter qua inrichten :P
Zonde dat je entree zo groot is....

Ditano, ben erg benieuwd naar je klok!!

De entree is zo groot omdat ik de bovenverdieping heb en daar een trap zit die uit twee delen bestaat.
Ja, en een hoekbank vind ik persoonlijk wel prettig, vanwege het chaise longue gedeelte, dat ik lekker languit kan liggen ;) Anders zou ik uitkomen op twee losse banken en dan ben ik nog beperkter in mijn ruimte én kan ik niet lekker loungen :7
Waar zou jij voor kiezen? :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 09:29

Spekkie, ik zou voor een bank gaan met poef.
Wij hebben zelf gister een Ektorp 3zits besteld (met poef erbij) bij de Ikea, dan kan ik de poef ook nog weg zetten.
Je zou zelfs de poef met een blad erop als salontafel kunnen gebruiken. (en in de ektorp poef zit zelfs nog wat opberg ruimte).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:15

Spekkie, ik wilde eerst ook een hoekbank om dezelfde redenen, maar ik was niet 100% zeker over de plek waar hij moest staan en het loungegedeelte moest voor de ene muur links en voor de andere rechts. Soms kun je de onderdelen omdraaien, maar meestal niet. Uiteindelijk vond ik het zo beperkend dat ik ook een normale bank + hocker wilde hebben. Kan mooi extra zitplaats zijn en anders als verlenging van bang of als tafeltje. Moet wel zeggen dat er bij mij nu toch weer iets heel anders in staat, namelijk een bedbank. :Y) Was even het handigst op dit moment, maar heel mooi is het niet. Zit overigens wel heerlijk zacht en uitgeklapt tot tweepersoons bed kan ik wel extreem loungend tv kijken. :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:42

Nieuwe klokkie ...

Afbeelding

Afbeelding

Olifant hangt nu boven de bank :

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:54

Jes schreef:
Spekkie, ik zou voor een bank gaan met poef.
Wij hebben zelf gister een Ektorp 3zits besteld (met poef erbij) bij de Ikea, dan kan ik de poef ook nog weg zetten.
Je zou zelfs de poef met een blad erop als salontafel kunnen gebruiken. (en in de ektorp poef zit zelfs nog wat opberg ruimte).

ektorp blijft gewoon leuk!
Wij hebben er twee stoelen van en gaan er ook een driezitter bijnemen.
De bank die we nu hebben van Ikea zijn geen hoezen meer voor te krijgen,en de site die ik had gevonden voor hoezen voor Ikea banken maakt ze ook niet.
Het leuke vind ik nieuwe hoes en je hebt meteen een andere bank.

Ditano@Mooie klok!En mooie muur! <3

Gerlinda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:33

Ik heb zelf ook de ektorp nu ongeveer drie jaar maar hij zakt helemaal in de hocker blijft wel mooi stevig! Ik heb de 2zits 3zits en de stoel met hocker

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:26

Leuke klok :j
Spekkie, gaat de deur naar dat mini-balkon naar buiten open? Normaal is dat dus een éénpersoonsbed?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:52

Die expedit kast is leuk. Vind alleen jammer dat die deurtjes met een soort systeem zijn waardoor er best veel ruimte in het vak verloren gaan....... Ook zijn de laatjes zo klein dat er amper wat in past (de opstaande randen zijn heel laag).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:04

Thanks ... :j Ben erg blij met mijn klok , het is echt een eyecatcher .

@geerke ...Over mijn kleurtje op de muur ben ik ook zeer te spreken :D
Het komt uit de Histor collectie .
Het licht , al dan niet natuur of kunst "speelt" geeft verschillende looks .
Vanaf de kleurenkaart had ik oorspronkelijk 2 tinten donkerder uitgezocht ,en een
klein potje laten mengen om te testen.
Dat was veel te donker , en heb toen spontaan 2 tinten lichter laten mengen .
Ben er ook erg blij mee ....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:48

Een vierkante klok!
Een vriend van mij is bezig zijn huis in te richten en wij hebben gisteren stad en land afgelopen voor een vierkante klok 8)7
Waar heb je die gekocht :o

Verder afgelopen weekend kennisgemaakt met het mislukte winkelproject 'The Wall' (bij Utrecht langs de a2) wat een vreselijke sfeer daar zeg!
Als je van winkel a naar winkel b wil dan moet je over het winderige parkeerdeck 8)7

Er is wel een leuke woonoutlet. Op zich wel de moeite waard om daarheen te gaan als je in de buurt bent, maar ik raad niet aan om te bestellen.

De bestelde tafel van die vriend heeft 6 weken op zich laten wachten en er zat een barst in dus zonder tafel weer naar huis gegaan.
En je krijgt je geld ook niet terug, erg vaag :? Hij moet nu wachten op een nieuwe.
Waar hij helemaal geen zin meer in heeft, en ook het ophalen elke keer kost geld natuurlijk.

Hier wat foto's uit de winkel (ik heb alleen zo'n soort paardje en de placemats ervan gekocht, die klok vond ik erg mooi maar had ik effe geen geld voor)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:38

The Wall is toch ook totaal niet interessant voor woningdingen??? Wist niet eens dat ze dat daar hadden. Wij lopen meestal gewoon onderlangs trouwens tussen de winkels.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:44