[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:24

Mijn mail update gelukkig niet automatisch. Scheelt irritante rode rondjes :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:35

mijn gmail ook niet, maar het is helaas mijn zakelijke telefoon, dus exchange pusht ie erdoor, ik mag hem ook niet op niet storen zetten van mijn baas, helaas....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:34

Kan hij zien dat jij hem op niet storen zet O:)
Dan kan je als het jou uitkomt af en toe eens kijken of er nog iets belangrijks binnen is gekomen wat directe aandacht nodig heeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:39

het komt aan op snel reageren en er azen mensen op mijn baantje, dus ik pas wel op..... als ik dat irritante fluitje hoor (teken dat er mail is) zit ik er bovenop

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:21

Vandaag een iMac besteld...
Ben zo klaar met die K Windows. :=
Heb voor een iMac gekozen ipv een Macbook ivm de prijs vs grootte.
Ik vind de 11" en 13" gewoon te klein. :o En de 15"echt te duur.
En ik zit eigenlijk altijd op dezelfde plek achter de laptop. Dus dan kan het ook een iMac zijn.
Laptop hou ik wel voor nood.
Meer mensen met een iMac?
En weet iemand wat Pages enzo kosten op de Mac?

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:24

Help! Buitenshuis krijg ik de melding 'mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk.' Netwerkherstel al geprobeerd, gereboot en via iphonesettings.net de APN code gewijzigd. Niets helpt! Ik ga maandag op vakantie en kan nog geen sms'je meer versturen. Provider gemaild maar tot op heden nog geen antwoord...
Edit: iPhone 5
iOS : 6.1.4

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:50

Ik zou. Even zorgen dat je van iemand een telefoon kan lenen en even de provider bellen vandaag. Die mail gaan zij voor maandag echt niet meer op reageren.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:31

Welke provider zit je?

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:29

Bliep. Inmiddels is het probleem verholpen door een vriend. Geen idee hoe, maar ben blij. *\o/*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:05

Kunnen Mac gebruikers online tv series volgen?
(Amerikaans)
Op m'n oude laptop kon dat zonder problemen, maar op m'n Mac krijg ik nu allemaal vage dingen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:40

Na een software update is het lettertype gewijzigd. Alles is veel dunner geworden en daardoor moeilijk leesbaar zelfs met vergroot scherm. Is dat ergens aan te passen. Lettertype op een groter formaat zetten bij bereikbaarheid maakt geen verschil vreemd genoeg.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:08

Ai, vandaag m'n 4Sje laten vallen (met hoesje) en nu heb ik zwart beeld.. Telefoon reageert wel op geluid aan en uit doen en hij pakt de lader. Heb 'm met de home button en sleep ding 10 sec ingehouden, zo uit (en ook weer aan) gekregen maar het beeld blijft zwart. Heb hem tweedehands gekocht, dus ik denk niet dat ik garantie heb? Wat nu?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:03

Misschien is het kabeltje naar het scherm los gegaan. Ik zou even op zoek gaan naar een locale reperateur gaan. Er hoofd niks heftigs aan de hand te zijn.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:19

Ik wil me niet iets duurs laten aansmeren, wat zijn normale prijzen voor reparaties? Nou weet ik dat voor elk probleem een ander soort reparatie is, maar zijn er ook richtlijnen? :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:23

Met een beetje mazzel is het een kwestie van open schroeven, stekkertje terug vast maken en weer dichtschroeven. Kun je zelfs misschien zelf nog wel als je aan dergelijke kleine schroevendraaiertjes kunt komen? Er zijn hier al wel eens eerder linkjes geplaatst van bedrijfjes. Maar ik heb nog nooit wat moeten laten repareren, dus ik heb geen flauw idee eigenlijk.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:33

Zelf pielen durf ik eigenlijk niet :+ Misschien zou ik via via wat kunnen regelen, bedankt voor de info :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:27

Ikwashier, ik had precies hetzelfde met mijn iPhone alleen werkte dat overnieuw opstarten (home/lockbutton) wel.. Het gebeurd nu steeds vaker maar dat is elke keer de truc :+ Zie dat je in Drenthe woont en dan is de Applestore ook niet echt dichtbij..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:26

Ho, stop. Voordat je gaat pielen, check eerst het serienummer bij Apple. Weet je toevallig waar de vorige eigenaar hem gekocht heeft (als in heb je een bon)? Als hij bij Apple zelf gekocht is heb je 2 jaar garantie via Apple en heb je geen bon nodig. Als hij niet bij Apple gekocht is maar nog geen jaar oud is heb je nog steeds zonder bon garantie bij Apple zelf. Is hij elders gekocht zou ik met hun contact opnemen (het tweede jaar garantie gaat voor niet bij Apple gekochte toestellen via de leverancier van het toestel). Dit soort "valschade" is niet van binnenuit te zien en dan kan je het maar beter (gratis) via de reparateur laten herstellen :)

Serienummer check je hier: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do . Die staat o.a. op het doosje van je telefoon en anders dacht ik ook op de SIM kaart houder :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:52

Needje schreef:
Vandaag een iMac besteld...
Ben zo klaar met die K Windows. :=
Heb voor een iMac gekozen ipv een Macbook ivm de prijs vs grootte.
Ik vind de 11" en 13" gewoon te klein. :o En de 15"echt te duur.
En ik zit eigenlijk altijd op dezelfde plek achter de laptop. Dus dan kan het ook een iMac zijn.
Laptop hou ik wel voor nood.
Meer mensen met een iMac?
En weet iemand wat Pages enzo kosten op de Mac?

En is ie al binnen?
Ik heb ook een imac, de 27" versie, ik zou echt niet meer anders willen :)
Pages kost volgens mij 9,95. Allemaal lekker goedkoop itt de microflop software.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:55

Ik zit heel erg te twijfelen tussen iMac of macAir.. maar ik vind 13" idd wel heel klein.. ik heb nu een 17" laptop en dan wordt 13"wel wennen.. Maar ik word zo simpelsuf van dat klotewindowssoftwareupdatesgezeik de hele tijd.. :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:00

Als je niet vaak weg gaan met de laptop dan zou ik zeker voor de imac gaan :) Dat grote scherm is gewoon zo fijn! Mijn vriend heeft de 21" imac, en die is ook prima. Een imac heeft meer erin zitten voor minder geld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:04

ja ik zit eigenlijk altijd aan de eettafel met mn laptop. Mee onderweg gaat ie nooit.. Is t een draadloos systeem eigenlijk (op voeding na waarschijnlijk)?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:28

Choiix schreef:
Ho, stop. Voordat je gaat pielen, check eerst het serienummer bij Apple. Weet je toevallig waar de vorige eigenaar hem gekocht heeft (als in heb je een bon)? Als hij bij Apple zelf gekocht is heb je 2 jaar garantie via Apple en heb je geen bon nodig. Als hij niet bij Apple gekocht is maar nog geen jaar oud is heb je nog steeds zonder bon garantie bij Apple zelf. Is hij elders gekocht zou ik met hun contact opnemen (het tweede jaar garantie gaat voor niet bij Apple gekochte toestellen via de leverancier van het toestel). Dit soort "valschade" is niet van binnenuit te zien en dan kan je het maar beter (gratis) via de reparateur laten herstellen :)

Serienummer check je hier: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do . Die staat o.a. op het doosje van je telefoon en anders dacht ik ook op de SIM kaart houder :)

Ik heb geen bon van de vorige eigenaar! Wel een bon van het winkeltje waar ik hem gekocht heb (februari).. Maar vader wil vandaag eigenlijk naar dat winkeltje want daar doen ze ook reparaties. Ik heb toen ik hem gekocht heb gelijk serienummer ingetoetst en het schijnt dat ik (checkt nog eens) dat ik 'Reparaties en servicedekking: actief. Vervaldatum: 14 augustus 2013' http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/ Ik moet kijken in het rijtje AppleCare Protection Plan? En ik ben mijn doosje kwijt 8)7, is dat heel erg?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:13

Je hebt dus nog tot 14 augustus officieel garantie bij Apple. Bel Apple op en laat het toestel ophalen (gewoon zeggen dat het scherm ineens uitviel) krijg je na een weekje ongeveer een nieuwe terug of hij wordt gerepareerd. Hiervoor heb je geen bon of doosje nodig, garantie is altijd overdraagbaar bij Apple zelf :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:21

Nu ik erover nadenk is dat best raar, 14 augustus :? . De 4s is namelijk nog lang geen 2 jaar uit! Ik heb mijn 4 sinds eind augustus 2 jaar terug, de 4S kwam toen pas in november uit :?