Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:30

Quad schreef:
magda_90 schreef:
De adviesprijs, die Bol.com tevens hanteert is €250,-. Vond ik op zich meevallen voor een nieuw toestel.

Over dit toestel is verder nog niets bekend behalve de specificaties en de adviesprijs van €249,-
Ik zou wachten tot hij bij meerdere webshops wordt aangeboden, haalt de prijs wel iets naar beneden. ;)

Hij staat al bij diverse winkels voor ruim over die adviesprijs heen. :+ ik ga de gok gewoon wagen. :j

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:47

voor betere prijzen van telefoons: http://dx.com/
Nog geen ervaring mee (mn broer wel en die is positief) maar ik wil daar ook mn nieuwe mobiel bestellen.
Alleen welke?
Huawei trekt mij wel, maar ik heb geen flauw benul welke ik moet hebben...
Wat ik wil:
Beetje kunnen internetten, redelijke foto's maken, redelijke accuduur, kwalitatief goed (een telefoon die langer dan een jaar meegaat, ook als je m overal mee naartoe sjouwt)
Iemand tips? Budget is ongeveer 200-250 euro.

Quad

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:34

Voor een telefoon via DealExtreme zou ik het niet doen.

Wil je een ChinaPhone wat al in NL bevindt voor een relatief lage prijs en veel waar voor je geld: http://www.cheaphardware.nl/zopo-c2-4gb ... 9-and.html

De Zopo C2, 5" FullHD scherm, quadcore CPU etc.

Je hebt bijvoorbeeld ook nog een optie met de LG Optimus 4x HD.

Via Banggood.com heb je ook prima telefoons op staan voor een lage prijs.

- Jiayu G3S
- Jiayu G4 (kleine accu variant)
- Jiayu G4 (grote accu variant)

Er zijn er nog wel meer, maar dan moet je dus even op diverse sites rondneuzen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:48

Maar waarom niet via dealextreme als ik vragen mag?
Het gaat mij niet zozeer om een Chinaphone, maar ik heb het idee dat een huawei aardig aan mn eisen voldoet :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:52

Mijn ervaring met DX de laatste tijd is dat het ontvangen van een bestelling enorm lang duurt waar bij Banggood het met 1 tot 2 weken binnen is.

Overigens, hou er rekening mee dat je importkosten moet betalen, met geluk hoeft dat niet, maar hou er rekening mee.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:18

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:23

meikemarieke schreef:
Maar waarom niet via dealextreme als ik vragen mag?
Het gaat mij niet zozeer om een Chinaphone, maar ik heb het idee dat een huawei aardig aan mn eisen voldoet :)

die kan je ook halen bij de phone house ,bel simpel.bol.com .hebben hem ook

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:27

Ik heb nu een Samsung Galaxy Y. Nou, neem dat mobiel nooit. Ten eerste, veel te weinig ruimte en hele onscherpe camera.
Ik zoek een goede mobiel, scherpe camera en veel ruimte. Ook een camera'tje aan de voorkant (hoeft niet persé). Mijn keus ging uit naar een Samsung Galaxy Advance. Iemand nog een suggestie?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:59

Ik heb zojuist de huawei ascend g615 besteld :) Toch maar op typhone ipv extreme deals.
Daphne: in wat voor prijscategorie zoek je?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:14

Daphne_Uria schreef:
Ik heb nu een Samsung Galaxy Y. Nou, neem dat mobiel nooit. Ten eerste, veel te weinig ruimte en hele onscherpe camera.
Ik zoek een goede mobiel, scherpe camera en veel ruimte. Ook een camera'tje aan de voorkant (hoeft niet persé). Mijn keus ging uit naar een Samsung Galaxy Advance. Iemand nog een suggestie?

- LG Optimus 4x HD
- Samsung Galaxy S3 mini
- HTC Desire X / 500
- Sony Xperia M

Kleine shortlist met prima kandidaten!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:22

Daphne_Uria schreef:

Advance heeft wel een verouderde android.
Je zal ook kunnen kijken naar de S2 Plus of de S3 mini.

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:49

Ik heb ook een Galaxy Y. Wat een vreselijk ding. Hij is nu kapot dus ik ga voor de Huawei Ascend G510 :)
Die Y heeft btw wel een duik in de wc overleefd en er is een auto overheen gereden, was nog helemaal heel op een paar deukjes na :wow:

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:42

Een auto overheen gereden? :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:34

Hoe komt dat ding onder een auto vraag ik me af? :p

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:35

hallo, ik mag voor mijn verjaardag een nieuwe mobiel uitkiezen maar ik kan niet kiezen tussen de iphone 5 of de samsung galaxy s4. ik wil zelf heel graag de iphone 5 maar iedereen zegt dat ik de galaxy s4 moet nemen... en het gaat mij er niet om welke mobiel het snelste kapot gaat maar gewoon welke keuze jullie zouden nemen :) ik hoop dat jullie mij wat kunnen infomeren :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:40

Ik persoonlijk zou een S4 nemen. Ben fan van Samsung, vind het een mooi model en mooi groot scherm.

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:43

oke :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:45

Ik zou ook voor de samsung gaan, omdat je na een aantal jaar eigenlijk toch wel gedwongen wordt om de nieuwste iphone te nemen. Puur omdat je dan er bijna niks meer mee kan.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:24

Al 1,5 heb ik samsung galaxy gio, echt top telefoon maar is nu echt aan zn eind :') Valt steeds uit en blablabla.
beetje wezen kijken naar nieuwe telefoons voor niet al te idiote prijs en mijn oog is gevallen op de nokia lumia 520 of the huawei ascend y300. Iemand die me kan helpen met de beslissing voor welke van de twee? Als je een betere weet mag ook, graag beetje in de zelfde prijsklasse :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:48

Ik zou dan wachten tot de iPhone 5s er is, maar dat is omdat ik altijd het nieuwste wil hebben :+ De keuze tussen de Samsung en iphone is wel lastig. Ik heb een iPhone 5 en m'n vader een galaxy s4. Ik vind mijn telefoon echt geweldig. Ik had ook hetzelfde als jij heb, als je echt zelf graag de 5 wil moet je m gewoon nemen anders krijg je er spijt van :j

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:29

Yvankaxx schreef:
Ik zou ook voor de samsung gaan, omdat je na een aantal jaar eigenlijk toch wel gedwongen wordt om de nieuwste iphone te nemen. Puur omdat je dan er bijna niks meer mee kan.

Uhm, Apple geeft wel (op Google na) het langste updates uit voor hun telefoons. Samsung heeft budget modellen, die krijgen vaak eenmalig hun OS mee en daar moet je het maar mee doen, en ja ook daar kan je dan vaak na een aantal jaar niets meer mee.

Indra_S schreef:
Al 1,5 heb ik samsung galaxy gio, echt top telefoon maar is nu echt aan zn eind :') Valt steeds uit en blablabla.
beetje wezen kijken naar nieuwe telefoons voor niet al te idiote prijs en mijn oog is gevallen op de nokia lumia 520 of the huawei ascend y300. Iemand die me kan helpen met de beslissing voor welke van de twee? Als je een betere weet mag ook, graag beetje in de zelfde prijsklasse :P

Wil je voor Windows Phone of Android gaan, als je dat als eerste bepaald komt er in elk geval meer duidelijkheid voor je, en aan de hand daarvan kan je je toestel bepalen.

Ik heb gisteren voor back-up gewinkeld in China :o .
Heb besloten om deze telefoon erbij te nemen, de XiaoCai X9:

De keuze is lastig omdat je wel graag wilt weten wat je in huis haalt en de keuze in diverse telefoontjes is huuuge, heb het gebasseerd op feiten en diverse Youtube video's (en de prijs :Y) ).
Een andere telefoon (ThL W100) heeft exact dezelfde specificaties en dat is, gebaseerd op internetfora, een prima telefoon maar ik vind hem lelijk qua uiterlijk (Samsungachtig).
Daarbij heeft XiaoCai een eigen schil eroverheen gelegd, CaiOS wat er met een paar functies zoals video overlay er leuk uit ziet.

De XiaoCai X9 heeft mij 125,- gekost, ik zie dat hij nu al voor €122,- te krijgen is, iets goedkoper nog dus.

Had ik niet beter de Huawei Ascend G510 kunnen nemen?
Nee, op papier loopt de XiaoCai X9 rondjes om dat toestel en qua uiterlijk, features en de Android skin van de XiaoCai X9 heeft mij overgehaald om deze te orderen want zeg nou zelf:

Quadcore CPU vs Dualcore CPU
1GB RAM vs 512MB RAM
Android 4.2.1 (CaiOS) vs Android 4.1 (Huawei skin)
4,5" IPS scherm vs 4,5" TFT scherm
540*960 resolutie vs 480*854 resolutie
Front 5MP vs 0.3MP camera
Back 8MP vs 5MP camera

Ook het formaat is in het voordeel van de XiaoCai X9 namelijk 134*65*7,9mm om 134*67*9,9mm wat hem dus iets minder breed en dunner maakt en dus een betere uitstraling.
Ik ben benieuwd wanneer deze binnen is en of hij ook daadwerkelijk aan de verwachtingen van mij voldoet. I hope so want ik kan wel weer een nieuw gadget gebruiken. :+

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:42

Quad, dat is wat ik destijds had gehoord, zover gaat mijn kennis erover niet. Nu weet ik beter :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:59

Iemand ervaring met de Samsung Note 2?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:20

Weet iemand van jullie of er android 4.2 komt bij de Samsung S3 mini? Ik denk toch dat ik die ga nemen..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:35

Yvankaxx schreef:
Weet iemand van jullie of er android 4.2 komt bij de Samsung S3 mini? Ik denk toch dat ik die ga nemen..

Momenteel niets over bekend volgens mij, maar als dat er komt zal het bij Android 4.2 blijven.