Wel erg spannend allemaal...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LindaV schreef:Ik heb een bod gedaan vandaag! Spannend spannend! Weten jullie hoe lang het vaak duurt voordat er een reactie komt?
Sassieja schreef:Linda: Spannend, hoop dat je het snel hoort!
Ik zat toch te denken, hoe zou het nou zitten, als wij nogmaals een (hoger) bod zouden doen op het huis van onze eerste keuze?
Qimm schreef:ik meld me ook even hier, er is nog niets zeker van het hoe of wat... maar we hebben vandaag een gesprek met onze hypotheekmeneer. We willen eigenlijk wel verhuizen want we hebben iets gezien wat ons aanstond. maar de vraag is, krijgen we dat financieel binnen de grenzen van het redelijke rond, én nog misschien wel belangrijker... hoe zit het met de verkoop van ons eigen huis
Wel erg spannend allemaal...
Citaat:In dit overzicht vindt u een indicatie van het hypotheekbedrag dat u op basis van uw opgegeven inkomen kunt lenen. Uitgangspunt bij het adviesgesprek is altijd de norm die is vastgelegd in de Gedragscode Hypothecair Financieringen (GHF). Deze norm gaat uit van een hypotheek van grofweg 4,5 maal uw (bruto) jaarinkomen.
Ten behoeve van de berekening op deze website hanteren wij een iets ruimere norm. Dit doen wij om u in staat te stellen eventueel afwijkende situaties door te kunnen rekenen.
Sassieja schreef:Linda: We hadden een bod gedaan, maar andere kopers hadden een hoger bod, alleen was tegen ons gezegd, dat we maar 1x een bod mochten doen. (?)
Citaat:Wanneer ben ik in onderhandeling?
U bent pas in onderhandeling als de verkoper u een tegenbod doet of wanneer de verkopend makelaar uitdrukkelijk aangeeft dat hij met u in onderhandeling is. U bent niet in onderhandeling als de verkopende makelaar aangeeft dat hij uw bod met de verkoper zal overleggen.
Mag een makelaar doorgaan met bezichtigingen als er al over een bod onderhandeld wordt?
Dat mag. Een onderhandeling hoeft nog niet tot een verkoop te leiden. De verkoper kan daarnaast wellicht graag willen weten of er meer belangstelling is. De eerste bieder hoeft nog niet de beste te zijn. Daarom gaan de bezichtigingen door. De makelaar zal geen mededelingen doen over de hoogte van biedingen. Dit zou het overbieden kunnen uitlokken. Overigens mag de makelaar géén onderhandelingen openen met een andere belangstellende die daarna een bod heeft gedaan, ook al ligt dit bod hoger dan dat van u. Uw bod zal eerst uitonderhandeld dienen te worden.
Berdien schreef:Vandaag eerste twee woningen bezichtigd, beiden waren drie keer niks voor ons. Veel, heel veel werk, wijk was het ook niet en je keek uit op het kruispunt A28/A7![]()
Maandag gaan we weer een huis bezichtigen.
Vraagje aan de (ervaren) kopers hier, in hoeverre is een aankoop makelaar van belang? We hadden vandaag de verkopende makelaar mee, maar dat was... nogal nutteloosZe wist/wilde niets over de woningen vertellen, kon vragen niet beantwoorden en stond maar wat in de ruimte te staren terwijl wij rond scharrelden.