Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Re: Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:31

Ik heb een full time baan, manlief ook maar die betaald niks mee. Dat wil ik ook niet.

Wij gaan gewoon op vakantie, ook lang en en ver. Wij zijn geen shoppers qua kleding oid.

Bepaalde prioriteiten stellen denk ik. Mijn man en zoontje vinden het paard prima en leuk, maar doen er verder niks mee dan af en toe een knuffel brengen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:59

Paarden zijn duur , maar zelf grond huren / kopen en de zorg zelf doen scheelt aanzienlijk .
Kost wel wat extra tijd .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:20

Zinzi_jewel schreef:
Paarden zijn duur , maar zelf grond huren / kopen en de zorg zelf doen scheelt aanzienlijk .

Dat ligt er enorm aan hoe je wilt staan en de verzorging wilt hebben. Ik heb voor we dit huis kochten ene eigen plek gehuurd en die was kaal al duurder dan sommige pensionplekken, maar het was ons veel waard om zelf hooi te kunnen kopen, alles volledig zelf te regelen etc.

En nu geen duurder huis gekocht, maar gewoon binnen ons budget. Toch zijn wij aardig wat kwijt zonder de extra huur. Maar dat ligt er maar net aan met wie en wat je het gaat vergelijken.
Wij mesten vaak 2x daags uit, brengen 2x daags hooi rond, maak de waterbak schoon etc etc. Onze buren mesten niet de wei uit en er wordt niet bijgevoerd etc. Die hebben 5min werk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:04

Aan huis is hier per paard uiteraard goedkoper dan full pension hier in de buurt. Maar om nou te zeggen dat het niets kost, is bij mij ook niet het geval. Als ik zie wat ik alleen al maandelijks kwijt ben aan hooi, stro en voer en supplementen... Dan heb ik het nog niet eens over het onderhoud en wat je investeert aan verbetering van weiland, paddocks etc.

Paarden zijn gewoon duur. Niet elk paard kan gehouden worden op een weiland en leven van enkel gras. En natuurlijk zijn het ook je eigen keuzes en wensen die een rol spelen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:11

En weiland onderhoud is ook niet gratis… als je een paard hebt wat wel gewoon op de wei kan staan

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:13

Libera schreef:
En weiland onderhoud is ook niet gratis… als je een paard hebt wat wel gewoon op de wei kan staan

Nou dat bedoel ik. Paarden zijn gewoon duur.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:50

Zinzi_jewel schreef:

Helaas is de grond hier enorm duur en zijn te huren stukjes zeldzaam en mag je er ook meestal geen paarden op houden…

Hier 2 paarden op een doe het zelf stal waar we echt alles zelf moeten doen.
Verder gaan wij inderdaad niet of nauwelijks op vakantie, alleen een paar keer per jaar een paar daagjes met de paarden.

Ik werk 4 dagen en mijn vriend fulltime en wij hebben geen kinderen.
Naast de paarden geven we het eigenlijk nergens anders aan uit.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:39

Ik huur 2000m2 , niet groot . Heb een mini paddock paradise gecreëerd.
Onbeperkt hooi , beperkt gras . Mesten dagelijks zeker 1 keer, vaak 2 keer.
Zou ik ze op pension hebben staan , 1 D pony , 1 veulen wordt E maat en 2 shetten zou ik zeker €700 per maand kwijt zijn . Nu ongeveer € 300 aan weide huur en hooi. Dus in die zin scheelt het me wel . Besef wel dat ik gunstige huurprijs heb .

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:40

Ik sta in de randstad, 2 paarden vol pension en moet zeggen dat ik af en toe wel echt moet slikken als ik het stalgeld over maak de 1e van de maand. En bij prijsverhogingen moet ik echt proberen niet te zuchten en met mn ogen te rollen.
Het kan nog steeds, maar het wordt wel steeds minder makkelijk eind van de maand.

Nu hebben wij zelf een dierenspeciaalzaak en ook daar moet ik proberen niet te hard te zuchten, als ik een nieuwe prijslijst voor ogen krijg. 10 -15 euro op een grote baal hondenvoer is redelijk normaal