In het open veld en met oud vrijstaand huis geef ik die opmerking

En de deur staat hier veel open, kunnen de honden lekker op en neer. Ook nog in Oktober.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:karuna schreef:Inmiddels weet ik mijn oktober verbruik soort van dan 63m3. Mijn stroomverbruik is -290 kw.vandaar dat ik met stroomkachels ga werken overdag.
Maar ik vraag me bij de extreem lage verbruiken af hoe dan? Ik kook op stroom. Douche kort en niet dagelijks. Dus geen dagelijks warm water gebruik. 17,5 tot 18 graden overdag s nachts 15,5/16 graden en alleen beneden. Boven staat alles vorstvrij en slaat de ketel niet voor aan.
Oktober is toch nog geen maand dat de CV regelmatig aanspringt?
Ik begrijp dus juist die hoge getallen niet in die maand.
Nu richting winter is dat wat anders natuurlijk.
DuoPenotti schreef:Oktober is toch nog geen maand dat de CV regelmatig aanspringt?
Nu richting winter is dat wat anders natuurlijk.
DuoPenotti schreef:Janine
En de deur staat hier veel open, kunnen de honden lekker op en neer. Ook nog in Oktober.
Matheno schreef:Dee_Es schreef:Dit jaar 125m3. Vrijstaand huis uit jaren 30, deels enkelglas. Zitten in verbouwing en op sommige plekken kijk je zo naar buitenAls we maar kort thuis zijn gaat de houtkachel aan ipv verwarming. Deels thuiswerken. Alles op gas.
Vorig jaar 115m3, 2 onder 1 kap, dubbelglas met kunststof kozijnen. Voorkant huis vol op de wind.
Hoe dan? Ons huis is ongeveer dezelfde staat, en wij hadden vorig jaar 2300 kuub.
nuscaniels schreef:DuoPenotti schreef:Oktober is toch nog geen maand dat de CV regelmatig aanspringt?
Nu richting winter is dat wat anders natuurlijk.DuoPenotti schreef:Janine
Dan zal jouw huis toch een stuk warmer zijn dan mijn 2 onder een kap. Hier is het 's ochtends 13 graden. Huis warmt gedurende de dag niet op, ja een keer was het 14 graden in huis geworden toen het buiten echt lekker was.
Man werkt nog thuis, helpt ook niet echt natuurlijk voor het stroom. DuoPenotti schreef:In oktober al ja? Dat had ik idd niet verwacht.
Dat is toch niet gezond, krijg je dan niet enorm veel vocht en paddenstoelen en schimmel binnen? 
mysa schreef:Hoe is het mogelijk dat je met die temperatuur stil kunt zitten. Ik echt niet. Ik ben sowieso na een ochtend achter de pc verkleumd.
) en toen bleek het regelmatig 8-9 graden te zijn. Heerlijk om in te slapen, maar absoluut niet om in op te staan
. Daar is het ook niet geïsoleerd (wel dubbelglas, maar heeft niet zoveel zin met enkelsteensmuren ernaast haha), dat gaat dit jaar hopelijk nog gebeuren. Als ik thuis ben, gaat de verwarming wel naar minimaal 19 graden. Dat is echt de minimale temperatuur waar ik me behaaglijk bij voel, en dan heb ik wel dikke sokken aan en zit ik vaak onder een fleecedekentje. Sakura789 schreef:mysa schreef:Hoe is het mogelijk dat je met die temperatuur stil kunt zitten. Ik echt niet. Ik ben sowieso na een ochtend achter de pc verkleumd.
Ik denk dat het gewenning is? Af en toe warm ik mn handen op aan een kop thee.
Als ik door en door kou voel, dan loop ik buiten een rondje en kan ik weer verder.
Ik kan dus niet werken met 20 graden, dan is al mijn concentratie weg.
Sakura789 schreef:Haha als ik de slaapkamer op 18 graden zet, dan heb ik geen dekens meer nodig.
Daar gaat nooit een kachel aan en staat het raam de hele nacht op een kier. Ik vind het heerlijk in de kou slapen, alleen heb ik vanaf half oktober een kruik nodig. Mijn voeten krijg ik niet goed op temperatuur.
13 is het aantal graden waarop de cv aan gaat. Als we visite krijgen, doe ik hem ook aan.
Warmtepomp en 28 zonnepanelen. Huis uit 1916. Betalen 50 euro p.m. en vloerverwarming altijd op 20.5.Dee_Es schreef:Matheno schreef:Hoe dan? Ons huis is ongeveer dezelfde staat, en wij hadden vorig jaar 2300 kuub.
Ik vond dit al veel. Maar wij komen uit een appartement met triple glas dus daar hadden we nauwelijks gasverbruik. We hebben wel een vrij nieuwe ketel, dat scheelt misschien? En op de bank pakken we eigenlijk altijd een fleecedekentje.