Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:38

Ik doe oude kleding in een vuilniszak en verstop die zak. Als hij er een hele tijd niet om vraagt kan ik het veilig weggooien }>

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 12:59

Ik denk dat ik toch mn keyboard maar op marktplaats ga zetten... Was 5 jaar geleden écht van plan om het te leren spelen _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:13

Dan heb je inderdaad meer aan het geld :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:12

@morrie als je wat kleding van je man weg zou doen zou hij het niet eens missen denk. Dus dat zegt wel wat,kan je niet wat in een zak doen en verstoppen. Kijken hoe lang het duurt voor hij het mist.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:10

Ben ik de enige die het niet oké vindt om spullen van een ander weg te doen? Pak het in dozen, zet het op zolder oid, maar wedoen vind ik eigenlijk echt niet kunnen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:18

We hebben een super klein appartement dus een doos of zak verstoppen zal niet lukken.
Nu ik al 3 weken in de slaapkamer zit (gebroken enkel) heb ik m’n eigen kasten eens bekeken en de hangkast hangt nog vol met kantoorkleding. Zodra ik weer mag staan, ga ik die eerst eens af (laten) voeren. Dat scheelt alweer heel veel ruimte

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:46

Vjestagirl schreef:
Ben ik de enige die het niet oké vindt om spullen van een ander weg te doen? Pak het in dozen, zet het op zolder oid, maar wedoen vind ik eigenlijk echt niet kunnen

Nee je bent zeker niet de enige, ik zit ook met verbazing te lezen hoe men elkaar aanmoedigd om spullen van een ander weg te gooien. -O-

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:59

Onlangs hebben we onze slaapkamer volledig veranderd. Lekker veel spul weggedaan (kringloop, leger des Heils of kliko). Nu heb ik alleen nog iets van 10 jaargangen in de boekenkast liggen van het tijdschrift Bit. Vind het zonde om weg te doen, maar ja, ik heb ze al gelezen... Hopelijk kan ik iemand er nog blij mee maken, anders toch maar bij oud papier :\

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:36

Je kan die Bits op Marktplaats zetten, wie weet is er iemand blij mee te maken.

Mijn man vond gisteren 2 Disney boekjes met plakplaatjes van zeker 75 jaar oud en kreeg ook de tip ze op marktplaats te zetten

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:47

Wij hebben hier in de buurt (paar dorpen) een weggeefhoek op facebook. Ideaal voor spullen die te goed zijn voor stort/kliko maar niet de moeite waard voor de verkoop. Werkt ideaal en ik vind het een fijn gevoel om iemand blij te maken met spullen die wij niet meer nodig hebben.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:51

Alwiene schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee je bent zeker niet de enige, ik zit ook met verbazing te lezen hoe men elkaar aanmoedigd om spullen van een ander weg te gooien. -O-

Als op LZP een topic wordt geopend “mijn man gooit stiekem mijn kleding weg” dan is de wereld te klein - en terecht ook. Echt not done en een raar advies :n.

Hier staan alweer twee dozen klaar voor de kringloop. Het ontbreekt me momenteel aan tijd, maar ik heb zin om mijn kledingkast ook weer eens flink uit te mesten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:01

Ik deed het en doe het nog steeds anders hadden we nu niet in een drie kamer appartement kunnen wonen.
Daarbij heeft hij nog nooit iets gemist en ik gooi het niet weg maar doe het in de kledingcontainer.
Ik ken mijn man inmiddels 45 jaar dus ik ken hem ook wel onderhand.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:47

Precies, ik vind het ook prima kunnen. Het boeit hem geen zak en eerlijk gezegd vindt hij het nog fijn ook als ik ervoor zorg dat hij er leuk bijloopt en z'n oude meuk wegdoen. Hij begint er zelf simpelweg niet aan, omdat het hem niet boeit. Elkaar kennen en aanvullen is ook wel charmant toch?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:49

Dat hangt er toch vanaf? Als man/persoon nooit iets weggooit, ook niet als het stuk is, niet meer past, niet gebruikt wordt én je er geen afspraken over kunt maken... Dan kan ik me voorstellen dat je uiteindelijk iets moet ondernemen om ervoor te zorgen dat het huis niet dichtgroeit.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:49

Vjestagirl schreef:

Nee ook niet mijn ding. Mijn moeder heeft dit ooit bij mij gedaan met iets dat enorme emotionele waarde had, ik heb daar oprecht erg lang last van gehad.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:55

Hier gaat ook alles in overleg. Maar ik heb gemerkt dat mijn opruimdrift aanstekelijk heeft gewerkt :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:57

prompter schreef:
Hier gaat ook alles in overleg. Maar ik heb gemerkt dat mijn opruimdrift aanstekelijk heeft gewerkt :)

Daar heb je inderdaad meer aan dan stiekem dingen weg doen. Wie weet ‘leert’ de partner ook om wat makkelijker dingen los te laten. En het werkt inderdaad motiverend om het samen te doen, mits de partner ook de noodzaak en wil er voor heeft.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:32

denice schreef:
Precies, ik vind het ook prima kunnen. Het boeit hem geen zak en eerlijk gezegd vindt hij het nog fijn ook als ik ervoor zorg dat hij er leuk bijloopt en z'n oude meuk wegdoen. Hij begint er zelf simpelweg niet aan, omdat het hem niet boeit. Elkaar kennen en aanvullen is ook wel charmant toch?

Maar het fijn vinden wanneer iemand anders je spullen opruimt vind ik nog weer wezenlijk verschillen van een partner die het stiekem weggooit of verstopt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:41

prompter schreef:

Ik heb afgelopen jaar het hele huis georganiseerd, nu ik uitgeschakeld ben, vindt mijn man dat ineens reuze handig. Ik hoop dat hij de boel niet te erg door elkaar heeft gegooid in de keuken en huiskamer, want daar kan ik voorlopig niet komen.
Toen ik ermee bezig was, vond hij het maar allemaal onzin

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:35

Hij vindt het handig dat je de boel georganiseerd hebt of hij is blij dat je voor pampus ligt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:46

foxy80 schreef:
Hij vindt het handig dat je de boel georganiseerd hebt of hij is blij dat je voor pampus ligt?

Beide denk ik :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 07:28

Lastige discussie.
Ik begrijp beide kanten.

Zelf heb ik ook zo’n verzamelaar ( en rommelkont) in huis en ik ben het tegenovergestelde. Dat is echt enorm lastig.

Voorheen bestelde hij veel bij Ali dat doet m gelukkig niet meer. Maar alsnog alles moet bewaard worden voor (n)ooit als hij het nodig heeft.

En kinderen das ook zo funest voor een opgeruimd huis. Zeker als je een opa en oma hebt die strooien met cadeaus. Pfff :=

Dus ik gooi deze er even in :D

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:47

Nou daar ben ik het niet mee eens, het mannen gedeelte dan :') Kinderen heb ik gelukkig niet dus daar ook geen rotzooi van, erg blij mee want die verzamelen denk ik inderdaad een hele hoop zooi.

Mijn man is niet van het dingen weg gooien, dat niet, maar ons huis is wel wat meer opgeruimd in het algemeen door hem, ik ben daar echt heel slecht in :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:19

Zo die opa's en oma's kunnen er inderdaad wat van, vooral lekker veel goedkope zooi geven dat lekker snel stuk is..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:44

En vervolgens die kapotte zooi niet willen weggooien, want "dat kan vast nog gemaakt worden"...