Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:21

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:45

Ik heb net mijn zilveren sieraden schoongemaakt. Of nou ja, ze liggen te weken in een badje van aluminiumfolie en soda. Water is al pikzwart, misschien moet ik het zo verschonen.
Waar soda wel niet goed voor is. Eigenlijk gebruik ik het niet zoveel.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:48

Maar aan alle mensen die dagelijks de wc poetsen, keukenblad poetsen en stofzuifen en zo, dan werken jullie toch niet? Want als je beiden gaat werken overdag kan je huis toch helemaal niet vuil zijn? Laat staan dat je er nog tijd voor zou hebben om dit dagelijks te doen :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:51

Schemerdier schreef:
Maar aan alle mensen die dagelijks de wc poetsen, keukenblad poetsen en stofzuifen en zo, dan werken jullie toch niet? Want als je beiden gaat werken overdag kan je huis toch helemaal niet vuil zijn? Laat staan dat je er nog tijd voor zou hebben om dit dagelijks te doen :+

Ik heb een hond die erg goed is in alles vuil maken. Verder werk ik parttime dus ik heb de tijd om elke dag te stofzuigen en dweilen etc. En m'n man die komt vaak vies thuis van het werk dus daar ook extra werk aan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:53

Schemerdier schreef:

Als je voor je werk ‘s ochtends naar de wc gaat en hij is vies dan maak je hem schoon, even de borstel erdoor en doekje erover. Na het werk ga je koken en na het koken gaat er een doekje over het aanrecht en maak ik het gasstel met een doekje schoon. Stofzuigen doe ik niet dagelijks maar als ik wat haren zie liggen pak ik de kruimeldief en zuig ik de haren even op.
Maar inderdaad, als je werkt blijft het huis veel schoner dan in de vakanties. :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:02

toen ik nog werkte (ben nu met pensioen) maakte ik voor mijn werk de wc schoon, doekje over het aanrecht enz. Dan naar stal, uitmesten en voeren, werken, weer naar stal uitmesten en voeren en dan thuis stofzuigen evt. dweilen, was draaien en drogen enz.

Nu heb ik alle tijd overal voor. Na het opstaan wc doen, douchen, stofzuigen, doekje door de keuken, dat is de dagelijkse routine

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:12

Schemerdier schreef:

Dat is hier dus het probleem :D Ik werk thuis en partner zo af en toe. Maak het in mijn eentje echt niet vies oid, maar ik zie gewoon zo veel als ik thuiswerk en ipv pauze doe ik een wasje, stofzuiger aan en noem het maar op.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:23

Schemerdier schreef:

Wij werken allebei fulltime en hebben ook nog eens 3 paarden.

Maar de katten, en ik, verliezen haren dus zuigen we die even op. We koken gewoon elke dag dus dan meteen een doek over het aanrecht en de wc gebruiken we ook, dus daar halen we ook even een borstel doorheen. Alle 3 klusjes zijn ongeveer 5 minuten, dus een kwartiertje extra werk.

Meestal ga ik even stofzuigen als mijn man kookt, en bij het afruimen maakt de ander meteen even het gasfornuis weer schoon.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:30

Nog een opruimtopic
Laatst bijgewerkt door Pommier op 05-10-22 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:30

Schemerdier schreef:

Even hierop reageren. Ik werk parttime buitenshuis en parttime aan huis

Mijn vriend gaat om 06:00 uur weg en die laat alles op het blad staan en met brood smeren presteerd hij het om het blad onder de kruimels te krijgen en chocopasta :j
Ik zet een heerlijke kop koffie en maak mijn ontbijt en terwijl dat prutteld begin ik uit te ruimen van de vaatwasser en haal daarna een doekje over mijn blad. Ook als ik het diereneten voor o.a onze fretjes daar heb voorbereid haal ik een doekje over het blad (Denk dat ik minstens 5 x per dag het blad wel even afveegt). Is echt zo gebeurd. Wij hebben een bar blad en ik wil die ook leeg hebben. Dat geeft mij rust. Na het koken neem ik vaak naast het blad ook het koelkast deurtje af en de deur bij de vaatwasser.

Tegelijkertijd struikel ik hier wel over de piepspeeltjes en daar heb ik me bij neergelegd hoor. Maar met twee verhalende chihuahuas en een kat moet er echt een stofzuiger door het huis.

Na mijn eerste ochtend bezoek aan het toilet doe ik de pot even schoonmaken van binnen. Ruikt hij gelijk weer fris. Zo gepiept en einde middag doe ik de woonkamer stofzuigen.

Maar in de keukenkastjes is het wel een bende bij ons. En in de koelkast soms ook (Niet zoals je wel eens op tv zag) maar dat is ook niet klinisch. Ik heb nou eenmaal meer te doen :j

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:27

Schemerdier schreef:

Nu niet ivm bevalverlof en ik werkte korte diensten (thuiszorg) dus ook soms dubbele.
Maar toilet poetsen doe in voor het naar bed gaan,
Aanrecht na het ontbijt, lunch en avondeten maken.
Stofzuigen tussendoor.

En met 2 kids en n hond is het hier aaaaltijd chaos.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:58

Even een grote thanx voor de tipper van de spray mop: fantástisch! Vooral voor even snel toilet, badkamer, bijkeuken en keuken ontdoen van (niet al te erge) viezigheidjes (bedoel dan de druppen op de vloer na handen wassen en na douchen enzo).
Op=Op verkoopt ze ook (weet niet of alle winkels ze hebben).

En Izi heeft een boost gehad na dit topic denk ik. Ik heb ze ook. Ben er vooralsnog ook heel happy mee.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:13

Hier door dit topic toch eindelijk een steelstofzuiger gekocht vandaag. Was niet op voorraad dus komt begin van de week.
Heb deze. Kunnen 90 dagen uitproberen dus ben benieuwd.
https://www.rowenta.nl/Stofzuigen/Snoer ... 2211400628

Woonkamer lukt meester wel om opgeruimd te houden omdat anders de robotstofzuiger niet zijn werk kan doen.

Keuken soms wel soms niet voor al in de zomer als het mooi weer is raakt de eettafel snel vol. Blijven dan tot laat buiten zitten (hebben een warmtelamp) en dan snel alles naar binnen op de tafel en naar bed. En elke dag komen er weer dingen bij.

Hebben de tuin nu ook weer bijna helemaal netjes ( op wat tegels na die nog recht gelegd moeten worden of überhaupt gelegd worden. Maar zijn maar kleine stukjes) en beneden ook weer helemaal op orde op 1 kast na. Nu boven nog.

Maar wat is het fijn alles weer bij te hebben voor een groot deel.

Hoop nu met de steelstofzuiger ook de vloer schoner te kunnen houden. En daar mee ook rest van het huis. Ik heb vaak dan zo van komt wel als niet alles gelijk lukt en dan word het alleen maar erger.

Nu alleen ook nog mijn man en kids trainen dat ze alles gelijk opruimen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:20

Goh, dit topic was verdwenen uit m'n berichten en opeens zijn er 10 pagina's bij. :')

Alles bijgelezen en ik moet dus die doeken voor de ramen/spiegels hebben! :)* Ik doe het nu met glassex en keukenpapier, maar die strepen elke keer... :x

Heeft iemand hier nog de gouden tip tegen het pluizen van vaatdoeken? Azijn heb ik al geprobeerd en maakt nauwelijks verschil -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:55

Ik heb die blauwe doeken met gele rand van de Action!
Heerlijke doeken, niet zo klein en gaan gewoon in de kookwas of op 60 graden en blijven goed.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:33

Ik gebruik de microvezel vaatdoekjes van de zeeman 3 voor 99 cent. Die pluizen in ieder geval niet.

Heeft iemand tips voor een vochtige stofdoek? Ik doe dat graag met een vochtig doekje maar de meeste doekjes nemen maar weinig stof op zodat je altijd heel moeilijk moet doen om alle stof daadwerkelijk van het oppervlak af te krijgen.

En hoe zorg ik dat de wc echt goed fris blijft ruiken? Ik maak hem regelmatig schoon natuurlijk maar mijn schoonmaakmiddelen zitten niet zulke sterke geuren aan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:41

Ik heb ook doeken besteld. Wel andere. Ben bij Bol.com de reviews afgegaan en kwam bij raamdoeken van Bamboe voor streeploos-schoon. Ook weer eens een stapel microvezeldoekjes besteld van sorbo. Ik heb vaak ook die goedkope maar die zijn toch dunner en kleiner en zijn snel wat harder doordat ik ze dagelijks verschoon en was op 60C. Ik wilde dikkere (daar heb ik er een paar van, vind ik zelf fijner).

En idd.. man en kind opvoeden.. en ik de huisdieren..poten vegen bij binnenkomst!

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:28

corinep schreef:
Ik gebruik de microvezel vaatdoekjes van de zeeman 3 voor 99 cent. Die pluizen in ieder geval niet.

En hoe zorg ik dat de wc echt goed fris blijft ruiken? Ik maak hem regelmatig schoon natuurlijk maar mijn schoonmaakmiddelen zitten niet zulke sterke geuren aan.

Ik vind de Spargo microvezeldoeken van Action fijn van 69 cent per stuk. Ze gaan altijd op 60 graden in de was en blijven mooi. https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-m ... vaatdoek-/
En om het toilet fris te laten ruiken en langer schoon te houden, gebruik ik altijd Bref toiletblokjes van de Action. Die met balletjes. Witte reus heeft ze ook. Die zijn ook fijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:34

Hebben jullie nog tips om een bad schoon te maken en houden? Tot nu toe weinig gevonden wat het echt schoonmaakt zonder dat ik een uur sta te schrobben. Alleen reiniger van witte reus maar die kan ik niet meer krijgen in de buurt.

Bad is helaas van materiaal wat dus echt vies wordt en slecht schoon wordt. Ik ben gewend dat je schoon spoelt na bad en dan 1 keer per week schoonmaken ( maar nooit vies km te zien of voelen). Bij deze werkt dat niet...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:54

Is het dan vet of kalkachtig wat je voelt?
Heb je een kunststof bad? Onze hecht ook zo aan maar met allesreiniger toch redelijk snel schoon te krijgen. Chloor doe ik ook wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:04

Vet. Hij wordt spekglad maar hecht echt een laag aan die met afspoelen niet weggaat. Ook met inspuiten en met spons erover niet, tenzij ik dus echt half uur aan het schrobben ben. Alle producten lijken te plakken eraan maar zelfs als ik alleen water erin heb wordt het zo vies. Gebruik al 3 kwart van de spullen niet meer omdat dat schoonmaken zo lastig is

En ja, kunststof. Echt een heerlijk bad, maar ik heb nog nooit zo'n slecht bad gehad qua hechting van vuil en schoonmaken. En heb mijn hele leven overal al een bad gehad van allerlei materialen. Miskoop helaas dus...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:13

Huidvetten dan dus..schoonmaakazijn al geprobeerd?
Misschien bestaat er iets waar je een bad mee kan inspuiten zodat vet minder snel aanhecht?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:19

Schoonmaakazijn ook geprobeerd ja, maar ook hard boenen. Zo vervelend :+ Ik gebruik heel veel schoonmaakazijn en 9 van de 10 keer werkt dat veel beter als andere dingen maar hier niet perse.

Ik hoop stiekem dat iemand nog dé tip heeft haha.

De douche zit ook in bad en na douchen is het ook zo vies. Heb ik echt in geen enkel bad ooit meegemaakt, heel bizar. Nu moet ik zeggen dat ik een schoonmaker heb, maar ik merk daarna dat het voor het oog schoon is maar eigenlijk niet echt omdat ik zowat onderuit lig als ik instap. Dus ook onzichtbare laag

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:20

Nuttig topic :D

Volgens mij heeft blokker trouwens de reguliere prijzen van de leifheit producten verhoogd, zodat ze nu met korting op dezelfde prijzen uitkomen als vorige week >;)

Heeft er iemand nog een goeie tip voor een kruimeldief? Het liefst waarmee je ook goed wat haren van de bank af kunt krijgen :o

@MWM, iets van dasty ofzo, of blue wonder? Of een keer vol laten lopen met gloeiend heet water en soda erin?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:24

Dasty kan ik proberen. Blue wonder doet echt zo goed als niks. Witte reus was tot nu toe het beste, minst intensieve voor mij, maar niet meer te krijgen. Dasty moet ik ook flink stuk voor rijden.

Zo'n wonderspons werkte ook wel, maar dan ben je ook ruim half uur bezig en js die spons op :+