Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:25

Hier vandaag ook heerlijk in het zwembad gezeten. Was uiteindelijk 31gr

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:16

Hier vandaag ook heerlijk gezwommen samen. Hoe een dag een verschil kan maken. Meteen erin gegaan toen de zon nog scheen en was even door en heerlijk.
Toen de zon achter het bos vertrok was het wel echt minder. Heerlijk dat we hier een windje hebben hoor, maar dan voel je dat even en moet je goed onder blijven.

Maar ik was wel weer happy.

Wel lijken we net 2 kleine kinderen. Of we hangen saai te vervelen of we doen gek. Vorig jaar deden we met de beach bal set, maar waren we vergeten.

We willen wel een band om te zwemmen met weerstand. Moet je vastmaken en dan om je middel en blijf je stil liggen op 1 plek, terwijl je zwemt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:07

Wij hadden het water gisteren op 32 graden, van mij mag het wel.wat minder maar mijn vrouw vond het lekker :))

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:10

Hier is het 25/26 graden en dat vind ik (als koukleum die er ongeveer een half uur over doet om helemaal onder te gaan in zwemwater :o ) goed te doen. Het moet wel verfrissend voor me blijven met dit broeierige weer. Wat een nacht..... %)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:23

Boras schreef:
Hier is het 25/26 graden en dat vind ik (als koukleum die er ongeveer een half uur over doet om helemaal onder te gaan in zwemwater :o ) goed te doen. Het moet wel verfrissend voor me blijven met dit broeierige weer. Wat een nacht..... %)

Verfrissend vind ik het dan alsnog wel. Voordeel is wel dat je gewoon stil kunt zitten zonder het koud te krijgen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:59

Maartje1990 schreef:
Boras schreef:

Verfrissend vind ik het dan alsnog wel. Voordeel is wel dat je gewoon stil kunt zitten zonder het koud te krijgen.

Haha :)

Ik zit wel stil hoor, geen gebibber. Ik kan rustig een boek lezen dat net boven het water uitsteekt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:45

Geen idee hoe warm het water hier is, zal er vanmiddag eens een thermometer in doen. Maar 30 graden vind ik best warm. Het moet wel verkoelend blijven met warm weer. Ik ben er gisteren nog even in geweest en het was heerlijk. Even bibberen als ik me in het water laat zakken, maar dat is binnen een halve minuut weer weg. Heerlijk, ik knap daar echt van op :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:01

30 vind ik wel de max. Dan koel je nog net een beetje af.

Het water is ooit een keer 40 graden geweest. Dat was gewoon vies heet :') maar mijn pa had voor goedkope slangen op het dak gekozen. Die werden te heet als hij het water niet liet lopen en dan was er kans op klappen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 11:09

Hier is het water zo'n 25 graden. Precies lekker.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:53

Onze nieuwe thermometer doet het gewoon niet goed, Stond op 21 gister, maar water was lekker. Niet warm, maar wel lekker.

Alleen als de zon verdwijnt wordt het nog wel wat fris en echt minder. Maar dan hebben we ook gelijk een vrij koel windje van de bomen. Dat is straks bij echte warmte echt lekker, maar nu nog een verschil die je wel voelt.

Ik ga andere thermometer zoeken :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:15

Ik kan me hier nu officieel ook melden als eigenaar van een 'echt' zwembad als in, eentje met pomp.
Intertoys had m hier staan voor 90 euro, het is er een van 260 x 170 en 61 cm hoog. Nu wordt het weer niet fantastisch zag ik komende week maar dat geeft nog even tijd om alle accessoires compleet te krijgen :D

Ik heb nu een chloor drijver en die ph strips, wat ik er volgens mij dan nog bij moet:
Afdekzeil
Pomp
Chloor tabletten

Is het zo compleet of mis ik nog onmisbare dingen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:41

Een net en een stofzuiger zijn onmisbaar in mijn ogen

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:58

capopjekop schreef:
Een net en een stofzuiger zijn onmisbaar in mijn ogen

Stofzuiger heb ik ook niet, maar een schepnet is idd wel handig.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:14

Schepnetje hebben wij ook maar toch ben ik op zoek naar een goede stofzuiger, zie soms zulke wisselende verhalen op internet dat ik niet zo goed weet welke goed is om te kopen := Mensen hier ervaring?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:27

Netje hebben we gewoon van een vijver afdeling bij fourage handelaar.

Stofzuiger hebben we niet. Wij zuigen met tuinslang aan pvc buis.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:37

Aranel schreef:
Ik kan me hier nu officieel ook melden als eigenaar van een 'echt' zwembad als in, eentje met pomp.
Intertoys had m hier staan voor 90 euro, het is er een van 260 x 170 en 61 cm hoog. Nu wordt het weer niet fantastisch zag ik komende week maar dat geeft nog even tijd om alle accessoires compleet te krijgen :D

Ik heb nu een chloor drijver en die ph strips, wat ik er volgens mij dan nog bij moet:
Afdekzeil
Pomp
Chloor tabletten

Je hebr al een pomp? Bedoel je dan dat je nog die filters moet hebben? Ph- is ook goed om te hebben. Chloorgranulaat/chloorshock (voor de eerste keer en na bijv onweer) en langzaam oplossende chloortabletten (voor je onderhouds dosering)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:31

:wave: Ik kom ook even binnenvallen. Ik zie dat er veel mensen met kennis en ervaring zijn hier.

Ik help hier een vriendin met bad/pomp e.d. installeren. Het voelt wat kneuzig, maar het luchtventiel is hier met geen mogelijkheid open te draaien. Hoe hebben jullie dat gedaan :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 14:29

Ging hier heel makkelijk. Drup olie ertussen?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:02

We hebben het uiteindelijk met een tang moeten doen, niks hielp :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:57

Het is wel gelukt dus? Hier vandaag grote schoonmaak: bodem en zijdes schrobben, zuigen, schepnet er door, water testen en bijvullen waat nodig, filter verschonen. Hoe vaak doen jullie dat?

Bij gebruik van zwembad doe ik voor ik het afdek ook met schepnet er door.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 11:43

Onze zandfilterpomp doet het!!! Het bleek aan de slangen te liggen, die brandweerslangen die de Hornbach ons verkocht werkten voor geen meter, de nieuw geregelde stevige slangen werkten prima. En wat een verschil met ons oude filterpompje, de uitlaat geeft nu zo ongeveer een massagestraal :D

Heeft iemand trouwens nog advies voor een stofzuiger? Onze zwembadvloer ligt na een paar regenbuien aardig vol met zand en ons huidige stofzuigertje krijgt het niet weg. De vloer heeft ook wat 'rimpels' waar het vuil een beetje in blijft hangen. Iemand tips?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 11:56

Aranel schreef:

Afdekzeil
Pomp
Chloor tabletten

• Filters voor die pomp, want die gaan hard.. (let op aanbiedingen)
  • Schepnetje (gewoon zo'n aquarium-schepnetje, die grote dingen pakken lang niet alles mee)
  • Reparatieset. Ga er niet vanuit dat wat bij het zwembad geleverd is, ook echt werkt...
  • Heb je 'm al staan? Zo niet, denk dan aan iets voor onder dat zwembad. Zit lekkerder en voorkomt lekkages door steentjes.
  • Tipje betreffende de chloortabletten. Die grote joekels, die langdurende dingen, die werken dus ook echt lang. Gewone tabletten zijn zo weg, deze niet. In stukken breken en stuksgewijs in de drijver doen :)
  • Zwembadhangmatje voor in het zwembad. Is echt zooooo heerlijk als het warm is :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 12:14

JoT schreef:
Onze zandfilterpomp doet het!!! Het bleek aan de slangen te liggen, die brandweerslangen die de Hornbach ons verkocht werkten voor geen meter, de nieuw geregelde stevige slangen werkten prima. En wat een verschil met ons oude filterpompje, de uitlaat geeft nu zo ongeveer een massagestraal :D

Heeft iemand trouwens nog advies voor een stofzuiger? Onze zwembadvloer ligt na een paar regenbuien aardig vol met zand en ons huidige stofzuigertje krijgt het niet weg. De vloer heeft ook wat 'rimpels' waar het vuil een beetje in blijft hangen. Iemand tips?

Wij hebben ook wat rimpels, ik doe eersy alles even losborstelen met een schrob (die bij het zwembad hoort)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 12:55

JoT schreef:

Wij hebben zo'n driehoek borstel waar je een slang aan kunt doen. Die sluiten wij rechtstreeks op de pomp aan zodat hij letterlijk als stofzuiger werkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:06

Wij zuigen gewoon met een tuinslang. Heb die wel langs een pvc pijp zodat ie wat stijver is en te sturen, maar gaat heel goed.

Echt een goede tip is een badje voor je voeten. Scheelt veel met viezigheid het bad in brengen.