Van bouwval tot landgoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:22

pillow schreef:
Happinez schreef:
Gezellig dat jullie er nog zijn !
de fundering is nu verder goed.
Nieuwbouw moet aan veel meer en andere eisen voldoen dan verbouw, en daarnaast was het eerst de bedoeling meer te laten staan.
Dit is toch ook geen verbouw meer. Staat er überhaupt nog wel iets van het oude.

Zolang de fundering blijft staan is het altijd verbouw :j

Happinez

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 13:55

Precies, en deel van de gevels is ook gewoon blijven staan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:52

Leuk dat je weer een update plaatst :D Wat een werk, maar de groentes en bloemen zien er super uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 15:14

Woow... wat een waanzinnig project om te volgen dit! _/-\o_

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:35

Ik volg ook. Ik ben een stille meelezer. Maar update wanneer het jouw uitkomt.

Wat een verbouwing is dit zeg. Hopelijk heb je snel een betere aannemer waardoor de bouw sneller vlot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:15

Ik volg ook nog steeds mee. Wat heftig joh :oo
Ben echt heel benieuwd hoe het straks wordt.
De oogst van de groentetuin ziet er ook goed uit! :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 23:04

Wat leuk , toch veel meer volgens nog dan ik dacht :+ :D

De vloer begint al wel op te schieten, betonijzer nog goed bevestigen en het beton kan erop.
Afbeelding

We zijn nog met een ander projectje bezig op het erf, maar dan voor de paardjes.
Project paddock.

Van de week hebben ze de bovenlaag eraf geschraapt , los gemaakt en vandaag alles gevlakt.
Er bleek daar heel ondiep een zandondergrond te liggen , dus dat was ideaal.
Ik zit nu nog te denken over de indeling, ik zit er over te denken stuk in 2en te delen en achterin een stuk te maken van 15x20 waar we kunnen longeren e.d.
en dan voor de paddock houden.

Afbeelding

Afbeelding

dit idee, mijn grandioze tekenkunsten :')
Afbeelding

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:18

Hier ook stille meelezer.

Ik zou als je de longeer area alleen voor longeren gaat gebruiken en niet als rijbak o.i.d. met paaltjes en lint/draad een ronde in de paddoc afzetten en geen rechthoek. Zo heb je meer ruimte die je continu kan gebruiken als paddoc.

Snap je wat ik bedoel?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 23:03

Kimmie schreef:
Hier ook stille meelezer.

Ik zou als je de longeer area alleen voor longeren gaat gebruiken en niet als rijbak o.i.d. met paaltjes en lint/draad een ronde in de paddoc afzetten en geen rechthoek. Zo heb je meer ruimte die je continu kan gebruiken als paddoc.

Snap je wat ik bedoel?

ik denk het wel , rijbak is de ruimte te klein voor maar vind het wel fijn om een stuk te hebben op een andere manier met ze bezig te kunnen.
Dat is de reden van de doorgang paddock/cirkel zodat ik die eventueel open kan zetten.
Van de week maar eerst eens uitzetten met prikpaaljes om even te zien of het inderdaad niet te krap word.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:07

Ik zou er toch voor kiezen om de volledige lengte te houden als paddock. Want 35 meter, een bocht van 12/20 en weer 35 meter en dit eindeloos kunnen herhalen loopt toch een stuk lekkerder dan een stukje van 20x12 want dat is maar de helft van een grote volte.... :) Dus dan aan 2 kanten een opening maken in het longeerstukje (ipv. alleen in het midden) zodat ze dat echt als lus kunnen gebruiken om doorheen te lopen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 23:47

pmarena schreef:
Ik zou er toch voor kiezen om de volledige lengte te houden als paddock. Want 35 meter, een bocht van 12/20 en weer 35 meter en dit eindeloos kunnen herhalen loopt toch een stuk lekkerder dan een stukje van 20x12 want dat is maar de helft van een grote volte.... :) Dus dan aan 2 kanten een opening maken in het longeerstukje (ipv. alleen in het midden) zodat ze dat echt als lus kunnen gebruiken om doorheen te lopen.

Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal hoe je dat bedoelt ? :o

Het punt is dat ik kleine pony's heb die het nodig vinden dan altijd in de weg te gaan lopen.
Van die kleine stoorzendertjes. Bij onze vorige woning had ik een eigen rijbak waar ze dan in liepen en als ik ging rijden moesten ze altijd precies lopen waar ik moest zijn :=
Ik wil nu een stukje hebben dat als ik bezig ga met 1 , ik de rest even aan de andere kant kan zetten.

Ik mag wel gebruik maken van de (binnen) bakken van de buren, maar vind het soms ook lekker thuis te klooien met ze.

Deze week zijn er een hele lading stenen gekomen, omdat wij bedrijfsmatig ook gaan bouwen kwamen deze stenen vrij dus heb ze maar naar hier laten brengen.
Straks mooi de opritten en rondom de stal bestraten... maar goed voor nu liggen ze er denk ik nog wel even :')
Afbeelding

Van de week ook nog een lekker rondje buiten gedaan , de nachten worden vochtig en koud maar toch nog wat bloemen kunnen vinden die er nog mooi bij staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van de week zijn ook de knoflookjes de grond in gegaan, hopen dat het lukt en we volgend jaar dus knoflook aan de planten hebben.
Afbeelding

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:20

Met die hoeveelheid heb je komend jaar knoflook voor de hele buurt . :=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 10:13

Lindsey_99 schreef:
Met die hoeveelheid heb je komend jaar knoflook voor de hele buurt . :=

:')
We hebben een grote familie en ik ben ook gek op knoflook door mijn eten.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 01:53

wow, Mel, wat word het supermooi, ik ga je topic ook maar volgen, erg leuk om te zien hoe het langzaam aan veranderd in een paradijsje <3

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 23:14

jolandje schreef:
wow, Mel, wat word het supermooi, ik ga je topic ook maar volgen, erg leuk om te zien hoe het langzaam aan veranderd in een paradijsje <3

Dankjewel !
Leuk :D ik zal binnenkort weer eens even een update geven.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:12

Wauw wat gaan jullie de uitdaging aan.
Maar ik moet niks zeggen want wij hebben ook grootse plannen. Naar Duitsland verhuizen wel net over de grens en we hadden ook een behoorlijk bouwval op het oog maar die is net voor onze neus verkocht.
Volgende week komt makelaar en dan naar onze bank om te kijken wat we na volledige aflossing overhouden. Dan naar Duitse bank om te kijken wat we kunnen financieren. En daarna weer verder huizen kijken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 23:18

*\o/* Beton !

Nu nog wachten tot het is uitgehard en dan kan de opbouw verder :D

Afbeelding

Afbeelding

Kinel , Ook leuk om daar iets te zoeken.
Jullie zoeken echt een bouwval ?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:05

zo hey, er staat niet veel meer van het oude huis, dat word straks dus bijna een nieuw huis, gaaf :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 00:28

Alle lieve volgers , ik wil jullie alvast een goede jaarwisseling wensen en een goed 2023 *\%/*

Afbeelding

Zoals de planning nu staat zal de aannemer half januari eindelijk van start gaan *\o/*
en kan ik jullie weer volop mee gaan nemen in de mooie dingen die te gebeuren staan.
Ik kan in ieder geval niet meer wachten !

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 00:28

Alle lieve volgers , ik wil jullie alvast een goede jaarwisseling wensen en een goed 2023 *\%/*

Afbeelding

Zoals de planning nu staat zal de aannemer half januari eindelijk van start gaan *\o/*
en kan ik jullie weer volop mee gaan nemen in de mooie dingen die te gebeuren staan.
Ik kan in ieder geval niet meer wachten !

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:38

Fijne jaarwisseling Mel, ik hoop dat 2023 een goed jaar voor jullie gaat worden :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:09

Fijne jaarwisseling!

Hoop dat het volgend jaar voorspoedig gaat met de bouw en dat we snel weer updates krijgen!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:54

Heb weer even naar je updates gekeken wauw. Meer kan ik niet zeggen.
Wij zijn nog steeds bezig met kijken naar een huis in Duitsland. Maar financieel kunnen wij niet aan zo’n project als jullie beginnen.
Morgen moeten we naar de bank daar voor een doorberekening voor een huis dat we gezien hebben. Als daar groen licht komt gaan we ervoor.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 22:48

kinel schreef:
Heb weer even naar je updates gekeken wauw. Meer kan ik niet zeggen.
Wij zijn nog steeds bezig met kijken naar een huis in Duitsland. Maar financieel kunnen wij niet aan zo’n project als jullie beginnen.
Morgen moeten we naar de bank daar voor een doorberekening voor een huis dat we gezien hebben. Als daar groen licht komt gaan we ervoor.

Wat een leuke maar ook spannende stap Kinel !
Is het een huis met wat ruimte er omheen ?

Hier is vandaag hout gebracht en morgen gaan ze starten met het uitzetten van de wanden.
Daarnaast belde de installateur met het goede nieuws dat onze warmtepomp binnen was.
Doordat er een bij de leverancier was afbesteld konden wij deze afnemen, echt geluk want er is echt een groot tekort aan warmtepompen en een jaar wachten daarop is niets.

Vorige week ook een overleg gehad met een vriendin die binnenhuisarchitect is, zij gaat ons ondersteunen met het indelen van het huis.
Omdat ik niet alles uit handen wil geven zal zij een plan maken en ik mijn eigen draai er aan gaan geven.
Dus van de week al even lekker bezig geweest met een pinterest moodboard als inspiratie.

Ik denk dat het er binnen een paar weken al heel anders uit ziet als het weer een beetje mee zit.
En je eindelijk het model van het huis gaat zien. :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 00:34

En we zijn los !
het begin van de wanden is gezet :D

Afbeelding

Afbeelding