Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:00

Bij ING kan je binnen een spaarrekening meerdere potjes maken, kan ABN dat niet?

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 00:33

tamary schreef:
Bij ING kan je binnen een spaarrekening meerdere potjes maken, kan ABN dat niet?

Kun je me uitleggen hoe je dat doet bij ING? Kan het niet vinden

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 00:53

Via spaardoel toevoegen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 07:17

Ik kan dan maar 1 spaardoel aanmaken?

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:18

Bij de rabobank kan je ook handige potjes maken

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:19

tamary schreef:

Mijn rekening laat mij er maar maximaal 4 toevoegen, paar jaar terug laten doen bij een ABN locatie zelf, die vrouw zei dat dat ook de max was dacht ik, het is mij zelf ook nog niet gelukt om er meer te maken in ieder geval.

Ik heb nu een nieuwe bijbaan en vind het echt verschrikkelijk, rij als chauffeur, maar overal op de route staan flitspalen en roodlicht camera's, ik ben een hele nette bestuurder, maar liep laatst al tegen het euvel aan dat ik of vol in de remmen moest voor oranje of net door moest rijden, koos voor het laatste, want had de bakwagen vol met spullen, maar man wat heb ik spijt, ben nu echt bang dat ik op door rood rijden gepakt ben, was er net onder toen die rood werd en er stond wel een flitspaal, het komt op zo'n split second beslissing aan, deze baan voelt de hele tijd als gokken, ben continue bang om boetes te rijden en het geld dat ik verdiend heb weer in te moeten leveren, ook van die 50km wegen waar je dan als je niet op let makkelijk 70 rijd om dat 50 gewoon echt moeilijk langzaam is, word er echt intens gestresst van dat ik voor mn gevoel als ik even niet goed oplet of net de verkeerde keus maak mn gewerkte geld weer in moet leveren. :')
Voor nu dus maar een apart boete spaarpotje aan proberen te maken, kan ik er de komende weken vast voor sparen. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:20

purny schreef:
Ik heb volgende week nieuwe schoenen nodig...

Die koop ik nu vaak via zalando lounge of Veepee. Dan heb je echt mooie schoenen aan een klein bedrag.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:21

Waarom ga je niet voor een ander bijbaantje?

Heeft auto geen cruise of snelheidsbegrenzer? Het anticiperen op stoplichten, dat leer je vanzelf.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:30

Bij ABN kan je tot tien direct sparen rekeningen openen kwam ik pas achter.
Ik had zelf nog een kwartaalspaarrekening en een jaarspaarrekening, dus ik kan tot 12 potjes creëren.

Gebruik ze vooral voor budgetten eigenlijk. Mijn echte spaarrekening is één grote hoop bij een andere bank

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:33

PSvanLot schreef:

Heeft auto geen cruise of snelheidsbegrenzer? Het anticiperen op stoplichten, dat leer je vanzelf.

Ik kan geen mondkapje dragen, chauffeur is een van de weinige baantjes waarbij dat niet hoeft. Het was dit of financieel een probleem hebben. Zat al een paar maanden thuis te wachten tot ze de verplichting af zouden schaffen, maar tot die tijd moest ik op een gegeven moment iets.

Hoop het, nu is het heel stressvol op een of andere manier, gewoon omdat ik bang ben toch een paal te missen of verkeerde inschatting te maken en nog meer kosten te maken, die ik er nu even niet bij kan hebben, boetes zijn sowieso zonde van je geld natuurlijk, terwijl het werk verder heel simpel is.
Nee zo luxe zijn deze auto's niet.

Extra rekeningen openen op direct sparen is inderdaad gelukt, gelijk een potje aangemaakt zodat ik de komende weken kan sparen voor de eventuele boete en nog wat andere spaarpotjes.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:42

Je hebt apps die aangeven waar een flitspaal staat. Misschien niet 100% netjes, maar die zorgen misschien ook voor rust?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:46

Faelynn schreef:
PSvanLot schreef:

Ik kan geen mondkapje dragen, chauffeur is een van de weinige baantjes waarbij dat niet hoeft. Het was dit of financieel een probleem hebben. Zat al een paar maanden thuis te wachten tot ze de verplichting af zouden schaffen, maar tot die tijd moest ik op een gegeven moment iets.

Hoop het, nu is het heel stressvol op een of andere manier, gewoon omdat ik bang ben toch een paal te missen of verkeerde inschatting te maken en nog meer kosten te maken, die ik er nu even niet bij kan hebben, boetes zijn sowieso zonde van je geld natuurlijk, terwijl het werk verder heel simpel is.
Nee zo luxe zijn deze auto's niet.

Extra rekeningen openen op direct sparen is inderdaad gelukt, gelijk een potje aangemaakt zodat ik de komende weken kan sparen voor de eventuele boete en nog wat andere spaarpotjes.

Geen mogelijkheid tot medische ontheffing voor het dragen van een mondkapje?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:48

Citaat:
Geen mogelijkheid tot medische ontheffing voor het dragen van een mondkapje?

Nee heb ik niet, daarnaast heeft het ook geen nut, werkgevers nemen je toch niet aan als je op voorhand al zegt dat je er geen kan dragen, er word behoorlijk op gediscrimineerd helaas. Zelfs boodschappen oid doen kan niet normaal meer zonder commentaar of boze blikken.
Er bestaan wel bedrijven waar er niet zo moeilijk over gedaan word hoor, maar werk vinden is op het moment al als zoeken naar een speld in een hooiberg, laat staan dat je geen mondkapje dragen er ook nog als "eis" bij hebt, terwijl dat iets is dat wettelijk verplicht is. Lief idee, maar helaas werkt dit in de realiteit niet.

Es_ther schreef:
Je hebt apps die aangeven waar een flitspaal staat. Misschien niet 100% netjes, maar die zorgen misschien ook voor rust?

Heb flitsmeester inderdaad, werkt nog niet echt geruststellend :') maar wel bedankt voor het meedenken.

Het word gewoon even volhouden ben ik bang, hoop dat dat lang genoeg lukt tot dit alles voorbij is en we weer naar een normaal leven kunnen :j

Wat zijn de alleenstaande mensen hier wekelijks ongeveer kwijt aan boodschappen? Ik zit nu op gemiddeld €25 per week, maar ben benieuwd of ik hier misschien ook nog wel wat op kan besparen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:56

Ik ben alleen en zit op 25-35 per week. Dat kan goedkoper: ik koop bv het dure brood van de AH en dure Celestial Seasonings thee. Maar aan de andere kant eet ik geen vlees, koop ik het vegavlees zoveel mogelijk in de aanbieding en ik drink naast thee alleen water en 1 of 2 blikjes cola in het weekend. Dus dat houdt mekaar wel in evenwicht, waardoor ik mezelf die duurdere producten ook gewoon gun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:31

Gewoon zorgen dat je je aan de snelheid houdt, krijg je ook geen boete en ben je een sociale weggebruiker. Zo heel ingewikkeld is het toch niet? :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:45

De flitspalen tip snap ik ook niet, haha inderdaad gewoon aan de regels houden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:05

Rabobank heeft ook veel potjes. Super simpel. Heb er 7 op de gezamenlijke spaar en 3 op mn eigen gebruik niet alles. Maar zit geen limiet op het aanmaken geloof ik?

Heb er 1 voor kinderbijslag, caravan, tanken, boodschappen, spaargeld waar vanaf gebleven moet worden etc. Zit geen pinpas aan. Snap ook niet waarom je zoveel rekeningen zou willen anders als het zo kan?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:21

Bij ING zit er wel een limiet op, ik heb er nu 10, maar hoeveel precies weet ik niet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:33

Oh rabobank 20 zie ik!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:48

Steenbok12 schreef:
Rabobank heeft ook veel potjes. Super simpel. Heb er 7 op de gezamenlijke spaar en 3 op mn eigen gebruik niet alles. Maar zit geen limiet op het aanmaken geloof ik?

Heb er 1 voor kinderbijslag, caravan, tanken, boodschappen, spaargeld waar vanaf gebleven moet worden etc. Zit geen pinpas aan. Snap ook niet waarom je zoveel rekeningen zou willen anders als het zo kan?

Hoe doe je dat dan voor tanken en boodschappen als je er niet mee kunt pinnen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:54

Je kan geld inleggen en opnemen van zo'n spaarpotje, en dat staat binnen een seconde op je betaalrekening. Dus dan kun je toch gewoon er wat vanaf halen?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:55

idinn schreef:
Gewoon zorgen dat je je aan de snelheid houdt, krijg je ook geen boete en ben je een sociale weggebruiker. Zo heel ingewikkeld is het toch niet? :o

Heel eerlijk gezegd dacht ik er de afgelopen 5 jaar ook zo over, maar de locaties waar ik nu moet rijden zijn compleet anders, heb echt het gevoel overal in de gaten gehouden te worden, ook al rij ik netjes en rustig met het verkeer mee, dat betekent niet dat je niet soms net een stoplicht hebt die omspringt op een onhandig moment, of dat je net even niet elke 3 seconden naar je km teller kijkt omdat je op je omgeving let waardoor je misschien een paar km te hard rijd, heb geen crousecontrol, en ben ook geen robot, dus net even de 55kmh aantikken waar je 50 mag gebeurt je maar zo per ongeluk, zeker op van die wegen waar je gevoelsmatig anders langzaam rijd. Ik heb ook nog nooit een boete gehad, ben perfectionistisch en geloof me wil niks liever dan overal alles strak doen zoals het hoort, alleen met dit werk heb ik het gevoel of er iemand in mijn nek zit te hijgen die mij elk moment kan bestraffen als ik 2 tellen niet oplet op de km teller, en dat geeft mij een stress gevoel, soort onzekerheid omdat ik niet weet of ik het de hele rit perfect gedaan heb zegmaar, en je komt er ook niet meteen achter omdat het vaak wel een paar weken duurt voordat een boete op de deurmat valt. Is dus geen kwestie van niet aan de regels willen houden, maar een kwestie van het gevoel hebben dat je de hele tijd in de gaten gehouden word op je fouten en dat misschien wel bestraft word met een boete, die ik op dit moment er echt niet bij kan hebben. Ken de wegen hier in de omgeving ook nog niet (ben verhuisd naar andere kant van NL en rij nu ineens midden in een drukke stad steeds ipv rustig boeren dorp waar ik vandaan kom) Moet er wel ook bij zeggen dat er vanuit het bedrijf behoorlijke tijdsdruk zit op je route en hoe laat je op locaties moet zijn, dat helpt ook niet. :+
Ben door alle maatregelen van corona ook veel sneller gestrest en onzekerder, dus dat versterkt dat gevoel momenteel ook nog. Een jaar geleden had ik nog een mooie en goede baan, leuke toekomstplannen, vrienden in de buurt, dat is allemaal weggevallen, maak me nu dus al druk om de kleinste dingetjes, die misschien voor andere wat lastiger te begrijpen zijn.
Hoop dat de uitleg zo duidelijker is.
Verder maar weer on topic houden.
Het spaarpotje voor de eventueel boete is gelukt om aan te maken :Y)

Foaly schreef:
Ik ben alleen en zit op 25-35 per week. Dat kan goedkoper: ik koop bv het dure brood van de AH en dure Celestial Seasonings thee. Maar aan de andere kant eet ik geen vlees, koop ik het vegavlees zoveel mogelijk in de aanbieding en ik drink naast thee alleen water en 1 of 2 blikjes cola in het weekend. Dus dat houdt mekaar wel in evenwicht, waardoor ik mezelf die duurdere producten ook gewoon gun.

Ik eet ook geen vlees of vis inderdaad, dat scheelt wel, en drink alleen water. Denk dat er hier vooral nog winst te behalen valt in de toetjes en chocola, zeker nu met alle stress van corona eet ik wel een stuk meer. Maar goed om te lezen dat ik dus niet heel gek hoog zit met €25 in de week.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:56

Hier ook begonnen met potjes! Ben benieuwd

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:59

Faelynn schreef:
Ik eet ook geen vlees of vis inderdaad, dat scheelt wel, en drink alleen water. Denk dat er hier vooral nog winst te behalen valt in de toetjes en chocola, zeker nu met alle stress van corona eet ik wel een stuk meer. Maar goed om te lezen dat ik dus niet heel gek hoog zit met €25 in de week.

25 euro per week is heel netjes hoor :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:05

Wij kunnen vooral besparen op luxe denk ik.. en dan denk ik meer aan eten bestellen als we geen zin hebben om te koken. We gaan nu meer over op vriezer leegeten, en dat gaat (tot nu toe) best lekker!