Relatie met de buren goed houden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:12

Ja ik heb onze bomen jaren geleden laten testen, en was weinig mee aan de hand. Maar je hoort ook verhalen dat het kan wisselen...? Ik weet het fijne er niet van. Maar haal hier dus sowieso het blad weg omdat het zand van de paddock anders alsnog een papzooitje wordt.

Maar ik sta natuurlijk niet elk blaadje op te vangen voordat het de grond raakt, zeg maar :=
Vind het wel prima hoor, met blad weghalen, altijd hooi beschikbaar, geteste bomen...zal het allemaal wel meevallen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:22

superpony schreef:
We hebben naast ons het giftige soort esdoorn, maar de paarden daar staan van april tm november en mankeren gek genoeg nooit iets.

Ik zou er wel mee oppassen hoor... Hier ging het eerst ook al 25 jaar goed, maar toen gingen er toch twee paarden in een weekend dood: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... et-meer-te

DubbelFun

Re: Relatie met de buren goed houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:30

Hetzelfde hier bij een kennis meegemaakt; 20 paarden op een kale wei en die van haar dood en eentje ziek. De rest had nergens last van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:04

senna21 schreef:
Wij hadden een paar flinke eikenbomen staan.
In het najaar werd even een tijdje een draad om de boom voor de meest fanatieke eikel-snoeper :D, verder was het geen probleem.
Zodra de eikels en het blad niet meer groen zijn, is ook het 'gevaar' weg.

Varkens helpen ook. Wij zitten pal onder de eiken en hebben aan 1 kant en achter volop eik, dus ook blad en eikels. Is niet anders. Krijg er ook veel moois voor terug.

GDG schreef:
superpony schreef:
We hebben naast ons het giftige soort esdoorn, maar de paarden daar staan van april tm november en mankeren gek genoeg nooit iets.

Niet alle soorten zijn (even) giftig en van de giftige soorten zijn weer niet alle bomen even giftig. Volgens mij kun je het laten testen als je dat zou willen.

Die naast ons staan zijn giftig

Kidde schreef:
superpony schreef:

Ik zou er wel mee oppassen hoor... Hier ging het eerst ook al 25 jaar goed, maar toen gingen er toch twee paarden in een weekend dood: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... et-meer-te

Ik kan de buurman niet vertellen wat hij moet doen. Hij is van de oude stempel. Heb hem aangesproken op de esdoorn en hij vindt dat onzin. Zijn paarden lopen er dus al jaren tussen. Maar die overleven wel meer dingen, waar die van ons met de pootjes omhoog zouden liggen.

Wij sluiten die kant af tot alles gevallen is, ruimen het blad en dan is het ook wel echt weg.

En achterin bij de hooibak hebben we winddoek, zodat er niks in het hooi kan vallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:35

Hoe weet je dat die van de buren giftig zijn dan...? :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:40

pmarena schreef:

Het staat tussen ons in zeg maar, maar net op zijn grond. Dus wij krijgen er ook blad en zaden van. Als ik er geen "last" van zou hebben, zou het me niet boeien natuurlijk. Dan is het daar en hun pakkie an.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:12

superpony schreef:
pmarena schreef:

Het staat tussen ons in zeg maar, maar net op zijn grond. Dus wij krijgen er ook blad en zaden van. Als ik er geen "last" van zou hebben, zou het me niet boeien natuurlijk. Dan is het daar en hun pakkie an.

Dat is geen antwoord op de vraag... Hoe weet je dat de bomen giftig zijn?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:32

Ik had een stipje bij dit topic omdat ik benieuwd ben of het goed komt met de buren of dat ze opnieuw gaan beginnen, maar het gaat nu alleen nog maar over bomen. Daar zijn echt al honderd andere topics over. Kunnen jullie dit daar niet gaan bespreken..?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:40

Achterom schreef:
Dat is geen antwoord op de vraag... Hoe weet je dat de bomen giftig zijn?

Dat kan je laten testen als je dat wil.

Of je wacht tot je paarden omvallen........want garanties krijg je niet als ze niet giftig zouden zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 18:21

VuurVleugels schreef:
Ik had een stipje bij dit topic omdat ik benieuwd ben of het goed komt met de buren of dat ze opnieuw gaan beginnen, maar het gaat nu alleen nog maar over bomen. Daar zijn echt al honderd andere topics over. Kunnen jullie dit daar niet gaan bespreken..?

Tot nu toe heb ik ze niet meer gehoord. In alle eerlijkheid heb ik ze helemaal niet meer gesproken, maar de 24ste gaan we in de voortuin de heg zetten en de leibomen planten, dus ik heb het vermoeden dat ze dan wel weer eventjes komen buurten. Ben benieuwd of ze dan weer (durven te) beginnen over de boom achter...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:43

Dat kan maar zo dat ze er dan weer over gaan beginnen, die mensen pakken vaak elke strohalm aan om het ter sprake te kunnen brengen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:45

Ja inderdaad, ik ben ook heel benieuwd... Je hebt in ieder geval gevoelsmatig bijna heel bokt achter je staan geloof ik, dat zal misschien al helpen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:21

meggiemeg schreef:
Dat kan maar zo dat ze er dan weer over gaan beginnen, die mensen pakken vaak elke strohalm aan om het ter sprake te kunnen brengen.

Dat denk ik ook :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:54

Ik denk dat het wel mee zal vallen eigenlijk. Je bent lang niet duidelijk geweest over je plannen, en daarom informeerden ze er naar. Als je nu duidelijk bent geweest dat de boom blijft staan, niet rigoreus gesnoeid wordt maar je wel de takjes boven hun tuin weghoudt, dan weten ze nu eindelijk waar ze aan toe zijn en hoeven daar niet meer naar te informeren :)

Ik sluit ook niet it dat ze toch proberen meer er af te krijgen :D
Of vrezen voor eventuele andere plannen en daar interesse in gaan tonen.

Maar denk dat het wel los zal lopen eigenlijk :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:00

pmarena schreef:
Ik denk dat het wel mee zal vallen eigenlijk. Je bent lang niet duidelijk geweest over je plannen, en daarom informeerden ze er naar. Als je nu duidelijk bent geweest dat de boom blijft staan, niet rigoreus gesnoeid wordt maar je wel de takjes boven hun tuin weghoudt, dan weten ze nu eindelijk waar ze aan toe zijn en hoeven daar niet meer naar te informeren :)

Ik sluit ook niet it dat ze toch proberen meer er af te krijgen :D
Of vrezen voor eventuele andere plannen en daar interesse in gaan tonen.

Maar denk dat het wel los zal lopen eigenlijk :)

Mochten ze het inderdaad weer ter sprake brengen dan voor eens en voor altijd de kans aangrijpen om het over duidelijk ter sprake te brengen, leuk is anders, maar dit is zo ook geen doen. Elke keer jezelf af vragen of ze er over gaan beginnen, hoe en waarom. Je buren houden tenslotte ook wat de boom betreft weinig rekening met jou en wat jij wilt. Sommige mensen moeten nu duidelijkheid hebben op een manier die niet altijd even leuk is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 17:11

Ik weet het niet zo goed. Ik merk dat ik in mijn hoofd nu al een defensieve houding heb tov de buren, terwijl het in principe doodgoede mensen zijn.

Ach, ik merk het allemaal wel!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 18:13

Dit wordt waarschijnlijk de aller laatste update:
de buren gaan verhuizen. Ze stonden net aan de deur om te vertellen dat ze een ander huis gekocht hebben.

Ik ben ontzettend blij dat ik niet gezwicht ben voor de druk om de boom te verwijderen of flink in te korten, dan had ik nu in mijn boomloze tuin gezeten, en waren zij weg...

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:16

Wat fijn voor jullie *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:26

Zo dan! Hopelijk hebben de nieuwe buren wel waardering voor je groen :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 18:34

pmarena schreef:
Zo dan! Hopelijk hebben de nieuwe buren wel waardering voor je groen :=

Het voordeel is dat de nieuwe buren niet beter weten; die kopen het huis met de wetenschap dat er een grote boom in mijn achtertuin staat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:50

Top! Dat probleem ook weer opgelost.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:52

Nou wat fijn! Zo lost het zichzelf toch op.
Al is het geen garantie dat nieuwe buren niet kunnen zeuren natuurlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:43

Nou toch fijn dat je niet gezwicht bent onder druk.
Zou mooi banketstaaf zijn geweest.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:00

Dat zou lekker zijn geweest inderdaad: boom weggehaald tegen je zin en vervolgens gaan de buren verhuizen :') :Y)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:53

Dat is een opluchting om te horen! Heb je in ieder geval je boom niet weg gedaan.

Even een vraagje, hoe staat je mooie boom er nu bij? :o :D