Maar ik sta natuurlijk niet elk blaadje op te vangen voordat het de grond raakt, zeg maar

Vind het wel prima hoor, met blad weghalen, altijd hooi beschikbaar, geteste bomen...zal het allemaal wel meevallen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:We hebben naast ons het giftige soort esdoorn, maar de paarden daar staan van april tm november en mankeren gek genoeg nooit iets.
senna21 schreef:Wij hadden een paar flinke eikenbomen staan.
In het najaar werd even een tijdje een draad om de boom voor de meest fanatieke eikel-snoeper, verder was het geen probleem.
Zodra de eikels en het blad niet meer groen zijn, is ook het 'gevaar' weg.
GDG schreef:superpony schreef:We hebben naast ons het giftige soort esdoorn, maar de paarden daar staan van april tm november en mankeren gek genoeg nooit iets.
Niet alle soorten zijn (even) giftig en van de giftige soorten zijn weer niet alle bomen even giftig. Volgens mij kun je het laten testen als je dat zou willen.
Kidde schreef:superpony schreef:We hebben naast ons het giftige soort esdoorn, maar de paarden daar staan van april tm november en mankeren gek genoeg nooit iets.
Ik zou er wel mee oppassen hoor... Hier ging het eerst ook al 25 jaar goed, maar toen gingen er toch twee paarden in een weekend dood: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... et-meer-te
superpony schreef:pmarena schreef:Hoe weet je dat die van de buren giftig zijn dan...?
Het staat tussen ons in zeg maar, maar net op zijn grond. Dus wij krijgen er ook blad en zaden van. Als ik er geen "last" van zou hebben, zou het me niet boeien natuurlijk. Dan is het daar en hun pakkie an.
VuurVleugels schreef:Ik had een stipje bij dit topic omdat ik benieuwd ben of het goed komt met de buren of dat ze opnieuw gaan beginnen, maar het gaat nu alleen nog maar over bomen. Daar zijn echt al honderd andere topics over. Kunnen jullie dit daar niet gaan bespreken..?
pmarena schreef:Ik denk dat het wel mee zal vallen eigenlijk. Je bent lang niet duidelijk geweest over je plannen, en daarom informeerden ze er naar. Als je nu duidelijk bent geweest dat de boom blijft staan, niet rigoreus gesnoeid wordt maar je wel de takjes boven hun tuin weghoudt, dan weten ze nu eindelijk waar ze aan toe zijn en hoeven daar niet meer naar te informeren
Ik sluit ook niet it dat ze toch proberen meer er af te krijgen
Of vrezen voor eventuele andere plannen en daar interesse in gaan tonen.
Maar denk dat het wel los zal lopen eigenlijk