Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ik heb net een topic geopend over verzwaringsdekens en werd gewezen op dit topic.
Dit vroeg ik in mijn topic:
Al enige tijd twijfel ik over de aanschaf van een verzwaringsdeken. Het lijkt me heerlijk, ik lig sowieso het liefst altijd onder een dik, zwaar dekbed en ik baal in de zomer altijd dat ik dan onder 1 dun lakentje lig.
Daarnaast schijnt het te zorgen voor een diepere, rustiger slaap en schijnt het zelfs goed te zijn tegen pijn (ik heb fibromyalgie, dus bekend met pijn, ook als ik in bed lig).
Het aanbod is echter groot en de prijzen verschillen best wel, dus ik wil wel zeker van mijn zaak zijn voordat ik zomaar iets aanschaf.
Iemand ervaring met een verzwaringsdeken? Welke heb je en hoe bevalt het?
Houden jullie de 10% van je eigen lichaamsgewicht aan voor een deken?
Goof schreef:Dank voor jullie reacties!
Ik vind het lastig om zo'n ding op de gok te kopen, mocht het niet bevallen vind ik het best een duur geintje.
Independence schreef:Ik ben ook een buikslaper, zonder voorgevel![]()
Een goed stevig matras en een traagschuim kussen half onder mijn buik werkt voor mij heel goed tegen een holle/zere onderrug
Gloa schreef:Zo'n verzwaringsdeken lijkt mij ook wel wat. Ik slaap veel vaster als ik een extra sprei over mn dekbed heb liggen.
Maar ik vraag me wel een paar dingen af. Ik ben een buikslaper met altijd 1 opgetrokken been, al is mijn onderrug daar niet zo blij mee. Heb een beetje een holle rug en stevige voorgevel en dat is nou niet echt ideaal met buik slapen. Soms krijg ik dan last van mn onderrug en wordt ik daar 's nachts wakker van.
Ik zou best graag zo'n deken willen proberen maar ben dus een beetje bang dat ik door het gewicht nog holler wordt gedwongen en dus meer last krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Op de bank heb ik ter ondersteuning ook altijd een kussentje in mn onderrug en op het werk moet ik in de stoelen ook altijd de lendensteun een stukje uitdraaien.
En hoe doen jullie dat met de wederhelft? Wij liggen altijd heel veel bij elkaar (tenzij mn lijf pijn doet en ik veel lig te draaien) maar ligt zo'n deken dan niet in de weg?