DeMolenhoek schreef:Nou je moet het nu ook niet zwaarder voorstellen dan het is hoor. Uiteraard moet er van alles gebeuren. Maar ze zijn met 2. Dat doet echt gigantisch veel. Wij stoken ook op hout dus dat moet ook gewoon klaar liggen etc. Ik wil mijn leven zeker niet vergelijken met dat van hun, want wij hebben meer luxe zoals een vaatwasser etc. Maar kapot werken of stellen dat dit heel erg zwaar werk is dat een heel zware belasting is? Nee, dat kan ik niet geloven, sorry. Volgens mij zou je het dan ook niet volhouden. Hiermee wil ik ook zeker niet zeggen dat het luilekker luxeleven is.
Ja met zijn tweeën scheelt wel.
Maar je moet niet vergeten dat ze veel op ouderwetse manier doen, dat maakt het wel zwaarder.
brokjes schreef:MirandaFuego schreef:Ik denk juist dat als je thuis bent je meer zelfdiscipline moet hebben om klussen niet te laten liggen.
Naar je werk gaan voor loon is wel een stok achter de deur.
Je moet wel in de zomer de dingen voor de winter in orde hebben, in de winter zal het wat rustiger zijn.
Ik denk juist dat het andersom is. Als je groente in de moestuin moet oogsten, dan laat je dat werk niet liggen want anders vanavond geen eten. Na je werk naar de supermarkt gaan voelt toch anders denk ik, omdat je niet direct het gevoel hebt dat je net hebt gewerkt voor dit avondeten.
Het is natuurlijk niet alleen wat groente uit de tuin plukken zoals bij de supermarkt, even ophalen uit je werk, het heeft al flink wat werk en voor bereiding nodig voordat je kan oogsten.
Ik denk juist dat het veel meer planning vergt.
Maar ze gaan sowieso ook naar de supermarkt!