Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Esther_ schreef:@MarleenM
Als je dingen krijgt die je kunt gebruiken, jezelf afvragen, hoe vaak ga je het gebruiken, kan ik het van iemand lenen, heb je het echt nodig? En anders weg ermee.
En niet verwachten dat je in een keer iets kan aanpakken, maak de projecten klein, eerst een la ipv de kast etc.
Je woont helaas te ver weg, anders kwam ik je ‘n keertje helpen.
(zo van wat zal diegene wel niet denken wat voor verzamelaars wij zijn)
MarleenM schreef:Ik zou me graag willen melden..
Ik ben echt een hopeloze rommelkont, maar zou zo graag een net en opgeruimd huis willen hebben.
Iedere keer begin ik vol goede moed en dan komen de kinderen weer langs vanuit school en hebben knutselwerkjes mee, of we krijgen weer van allerlei dingen die we kunnen gebruiken..
Ik weet gewoon niet zo goed waar en hoe ik moet beginnen.
Ik heb altijd het gevoel 1 stap vooruit, 2 achteruit![]()
, want dan heb je nog meer spullen
).
)
Vorig jaar vol goede moed begonnen met Marie Kondo-methode; had de halve Ikea leeggekocht aan bakjes (méér zooi erbij dus
) We toen thuis een begin gemaakt, maar mijn God, hoe meer ik opruimde hoe meer troep ik leek te hebben. Ergens in het voorjaar heb ik opgegeven, maar ik wil eigenlijk wel weer beginnen. Ceffyl schreef:.... En dan heb ik hier ook nog een doos staan vol met kabeltjes en snoertjes en dat soort dingen die eigenlijk mijn man doormoet, maar ja die heeft daar natuurlijk geen zin in. Wat doen jullie daar dan mee?
alleen dus altijd bang dat ik spijt krijg. Gaby schreef:*knip*
Je kunt ook 'packing party' spelen - ruim al je keukenspullen in verhuisdozen op (schrijf op wat er in elke doos zit!) en haal de spullen die je gebruikt uit de doos. Als je na 30 dagen nog steeds bepaalde spullen niet hebt gebruikt, kun je overwegen om ze weg te doen.
*knip*
er ligt iets van 10 jaar dat door de versnipperaar moet.