Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:43

De dyson blaast ook lucht uit, maar dat is bovenin dus met gewoon stofzuigen geen last van.
De trap doe ik altijd wel van boven naar beneden aangezien daar wel eens wat wegdwarreld omdat ik er dan maar een kort opzetstuk op heb.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:22

Ik ben mij ook aan het oriënteren op een snoerloze stofzuiger. De dysons zijn echt te duur, kan er max 175/200,- aan uitgeven.
Ik heb een appartement met laminaat en tegels, ben meestal met 15 tot 20 minuten klaar met stofzuigen als ik echt goed alle hoekjes en de bank meeneem.

Zelf kwam ik onderstaande stofzuiger tegen, wellicht hier ervaringen met deze stofzuiger? Of tips voor een andere?

https://www.bol.com/nl/p/princess-33949 ... 101914743/

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:25

Ik zag laatst de Bosch unlimited voorbij komen.. Iemand ervaring met deze steelstofzuiger?

Ik vind de dyson best prettig, ware het niet dat het knopje ingedrukt moet blijven tijdens het stofzuigen en hij m.i. Wat zwaar is.

Ben nu ontzettend aan het twijfelen tussen de robotstofzuiger ilife A9s en een steelstofzuiger :+

Iemand die me wat meer kan vertellen over verschillende merken steelstofzuigers?

Ik heb beneden geen vloerkleed, deze gaat er nog wel komen (laagpolig) ik heb 2 honden maar deze verharen nauwelijks.

Heb nu een miele slede stofzuiger en ben daar toch wel zeer content mee. Echter het bukken gaat me steeds meer tegenstaan.

Wat ik vooral belangrijk vind is accuduur én dat ik niet 3 keer over dezelfde plek heen moet omdat er toch kruimels blijven liggen (merk dag dit nog niet bij iedere sledestofzuiger goed lukt).

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:51

Wij hebben recent de Philips SpeedPro Max FC6823/01 gekocht. https://www.google.nl/amp/s/www.philips ... eedpro-max

We hebben eerder een Dyson gehad. V7 zo uit m’n hoofd.. maar deze Philips vind ik persoonlijk prettiger werken. Je ziet hoe lang hij nog kan zuigen op het display, heeft 3 standen. Je hoeft niet continu een knopje in te drukken.. Gaat op stand 2 zeker 40 minuten mee. Op stand 1 wel een uur. Turbo heb ik eigenlijk nog niet echt gebruikt. Stand 2 is prima voor gewoon normaal vuil en de deurmat, ook om de bank te zuigen etc. Ik heb een kat met lange haren die graag met de deurmat knuffelt.. dus daar was ik om de dag een uur mee bezig om die haren er af te krijgen (mat van vreselijk materiaal waar de haren helemaal in vast gaan zitten). Dit ging niet met een gewone stofzuiger, moest alles met de hand er af halen. Nu met deze Philips met ronddraaiende borstel ben ik met 30 seconden klaar. En echt alles is er af. :+ Ik zweer erbij. Hij is me heilig nu. _/-\o_

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:55

Fijn is hij he Loes? Hij is me ook heilig, je pakt em zo. Heb hem nu 2 maand en slecht 1x de andere stofzuiger gepakt. Haha

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:59

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:36

Ja hij is top Cemlys! Wij houden 1 stofzuiger (van de 3.. iedere verdieping had er 1 :Y)) als reserve, maar verwacht niet dat ik ‘m nog ga gebruiken. :D

Hoezo zou die wendbaarder zijn dan het model wat ik heb MissBambi? Ik kan overal bij. Heb niet het idee dat het wendbaarder kan.. :+ En omdat hij 360 graden om zich heen zuigt zuigt hij ook strak langs de randjes. En kan ook gewoon helemaal plat onder kasten of de bank.. De voet er af, borsteltje uitklappen en ik kan er makkelijk randjes mee zuigen, of spinnenwebben..
Edit; oh.. ik zie dat hij een uittrekbare slang heeft.. zie daar persoonlijk het voordeel niet van in. Ik neem altijd alle meubels gewoon af met een doekje en een sopje. Kruimeltjes gewoon even snel met de kruimeldief van de stofzuiger.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 00:01

_Ekenna schreef:
Ja hij is top Cemlys! Wij houden 1 stofzuiger (van de 3.. iedere verdieping had er 1 :Y)) als reserve, maar verwacht niet dat ik ‘m nog ga gebruiken. :D

Hoezo zou die wendbaarder zijn dan het model wat ik heb MissBambi? Ik kan overal bij. Heb niet het idee dat het wendbaarder kan.. :+ En omdat hij 360 graden om zich heen zuigt zuigt hij ook strak langs de randjes. En kan ook gewoon helemaal plat onder kasten of de bank.. De voet er af, borsteltje uitklappen en ik kan er makkelijk randjes mee zuigen, of spinnenwebben..
Edit; oh.. ik zie dat hij een uittrekbare slang heeft.. zie daar persoonlijk het voordeel niet van in. Ik neem altijd alle meubels gewoon af met een doekje en een sopje. Kruimeltjes gewoon even snel met de kruimeldief van de stofzuiger.

Ik doelde niet perse op jouw post :+

Maar heb toevallig de jouwe ook in m'n hand gehad. Was daar met name door de voet van gecharmeerd (heb deze namelijk voor mijn slede stofzuiger en dat is echt een van de weinige die van alle kanten het vuil opzuigt).

Wat ik merk is doordat het gewicht aan de onderkant de stofzuiger soepeler wend.

Dit was voor mij een reden om deze te nemen. Hij is gewoon iets lichter in gebruik.
Als mensen hem net als bijv. Een dyson willen gebruiken om kastjes af te kunnen stoffen raad ik hem ook niet aan :n daar vind ik hem dan te zwaar voor en gebruik liever mijn miele c2 blackpearl slede.

Ik doe namelijk de kasten e.d. Ook gewoon met een natte doek af :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:53

MissBambi schreef:
Ik doelde niet perse op jouw post :+

Maar heb toevallig de jouwe ook in m'n hand gehad. Was daar met name door de voet van gecharmeerd (heb deze namelijk voor mijn slede stofzuiger en dat is echt een van de weinige die van alle kanten het vuil opzuigt).

Wat ik merk is doordat het gewicht aan de onderkant de stofzuiger soepeler wend.

Dit was voor mij een reden om deze te nemen. Hij is gewoon iets lichter in gebruik.
Als mensen hem net als bijv. Een dyson willen gebruiken om kastjes af te kunnen stoffen raad ik hem ook niet aan :n daar vind ik hem dan te zwaar voor en gebruik liever mijn miele c2 blackpearl slede.

Ik doe namelijk de kasten e.d. Ook gewoon met een natte doek af :D

Ik zeg ook niet dat je op mijn post doelde. :+

Maar oke! Ik heb zo’n stofzuiger met gewicht aan de onderkant nog nooit vastgehouden, dus ik zou het niet weten. Ik mis iig niks aan wendbaarheid en zou het die €250,- extra ook niet helemaal waard vinden. :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:06

Hij is idd best prijzig, zat nu gelukkig een cashback actue op van 100 eur, dus al met al nu 499

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:13

Lange tijd meegelezen in dit topic. Paar dagen terug in de solden overstag gegaan voor de black and decker animal. Wat een heerlijk ding. Kantjes zijn super proper, geen gesukkel en gepruts meer met een snoer of stofzuigerzak. Wij zijn nog aan het voorbouwen en hebben niet overal stopcontacten. Hierdoor kon ik de trap maar tot enkele treden hoog stofzuigen. Vind het echt een hele goede aanwinst.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:22

Ik heb er ook eentje maar dan niet zo'n heel dure. Voor mijn woning is het echter voldoende en ik vind het ideaal dat je hem ook als kruimeldief kunt gebruiken. Even snel wat opzuigen is zo gepiept waardoor de vloer eigenlijk altijd wel schoon is.
Ook doet hij zowel de gladde vloer als mijn koeienhuid heel netjes.

https://www.bol.com/nl/p/bosch-flexxo-b ... 8311/?s2a=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:33

Ik hier nog steeds erg blij met mijn Dyson V8. Had het veel eerder moeten doen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:02

Ik ben ook nog heel blij met mijn steelstofzuiger (dyson) :D Ik heb 3 weken moeten doen met mijn snoer stofzuiger en nu is de dyson terug in huis en ik heb hem gemist!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:43

M'n 5 jaar oude snoer stofzuiger ging kapot een paar dagen geleden.
Nog garantie,maarja wat doe je in de tussentijd ..
En als trouwe meelezer van dit topic, gisteren de snoerloze V8 gekocht... Yessssss super ding

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:51

Wij hebben ook eigenlijk de V8, duurde even voordat ik vriendlief zo ver had. Maar we zijn helemaal om!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:56

Hier zijn we ook nog steeds heel blij met de V8! De andere hebben we boven staan, dacht dat is dan makkelijk voor alleen wat haar en stof, maar meestal neem ik toch de Dyson mee naar boven, die is echt veel krachtiger.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:19

Ik ben vorige week overstag gegaan voor een Dyson V10 Absolute.

Ik had een paar dagen ervoor nog gestofzuigd in de slaapkamer (hoogpolig tapijt), maar man o man wat haalde de Dyson nog een hoop stof weg. De volgende dag ook nog onder het bed gedaan, en ook daar kwam er zoveel onder vandaan, niet normaal meer. De Dyson is zoveel keer beter dan mijn gewone Bosch stofzuiger. En geen gedoe meer van stofzuigerzakken. Waarom ik zolang heb gewacht om deze te kopen is mij een raadsel (weet ik wel....super duur zo'n ding :') )
De trap is nu ook een eitje, ipv oh kan ik dat vandaag wel doen met mijn rug en wat wil ik vandaag nog meer doen (ik was altijd gesloopt erna)

Het enige nadeel is je komt niet echt ver ergens onder, maar dat is vrij logisch omdat je de stofzuiger niet achter je aan hebt hobbelen omdat je die in je hand hebt.

Ik pak nu ook makkelijker de stofzuiger om iets gauw te doen ipv dat ik het laat liggen of soort van wegmoffel :')

De oude gaat nu naar beneden voor de showroom (dan heb ik toch niet voor niks de stofzuigerzakken bij mijn moeder uit de kast gepikt :Y) )

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:29

hier ietsjes kritischer geluid over de Dyson. Ik ben er zelf wel blij mee al zuigt hij niet beter/krachtiger vergeleken de snoer stofzuiger die we hadden (nilfisk), maar gebruiksgemak telt wel hard door. Nadeel vind ik zelf dat je continue blijft wisselen met zuigmonden. Grootste nadeel is dat mijn man hem echt niet prettig vind werken doordat je de knop ingedrukt moet houden. Hij heeft liever de snoer stofzuiger. Met als gevolg dat hij het stofzuigen nu dus liever aan mij over laat :') haha

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:09

Sprintje schreef:
hier ietsjes kritischer geluid over de Dyson. Ik ben er zelf wel blij mee al zuigt hij niet beter/krachtiger vergeleken de snoer stofzuiger die we hadden (nilfisk), maar gebruiksgemak telt wel hard door. Nadeel vind ik zelf dat je continue blijft wisselen met zuigmonden. Grootste nadeel is dat mijn man hem echt niet prettig vind werken doordat je de knop ingedrukt moet houden. Hij heeft liever de snoer stofzuiger. Met als gevolg dat hij het stofzuigen nu dus liever aan mij over laat :') haha

Dat laatste is uiteraard wel een ernstige dealbreacker hahaha.... :D

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:49

Och man, onze snoerstofzuiger begeeft het nu echt en ik wil echt wel graag een goede snoerloze, nu is manlief het er nog niet mee eens. Ik heb er 1 van vakantie veilingen maar merk toch dat hij lamg niet zo krachtig zuigt als die met snoer.

Wat als ik weer een steelstofzuiger aanschaf die niet zo goed zuigt... geld voor een dyson mag ik er al helemaal niet aan uitgeven :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:08

marlonFloris schreef:
Och man, onze snoerstofzuiger begeeft het nu echt en ik wil echt wel graag een goede snoerloze, nu is manlief het er nog niet mee eens. Ik heb er 1 van vakantie veilingen maar merk toch dat hij lamg niet zo krachtig zuigt als die met snoer.

Wat als ik weer een steelstofzuiger aanschaf die niet zo goed zuigt... geld voor een dyson mag ik er al helemaal niet aan uitgeven :')

Philips SpeedPro Max FC6823/01.
https://www.google.nl/amp/s/www.philips ... eedpro-max

Vind ‘m echt top! Krachtiger dan mijn stofzuiger mét snoer. :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:48

marlonFloris schreef:

Als jij hem het meest gebruikt zou jij eigenlijk ook degene moeten zijn die daarover beslist.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:05

Ja dat snap ik en is ook zo, maar toch is het veel geld en aangezien ik over de snoerloze die ik nu heb niet tevreden ben is hij bang dat deze ook tegen zal vallen. Wat ik van hem ook wel kan begrijpen

Er staat hier 11km vandaan een philips pro max te koop via marktplaats. Ze vraagt er €150 voor dus ga daar even over nadenken.
Is wel leuk geprijsd maar dan weet je niet hoe de staat van de accu is ect.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:29

Vaak is goedkoop duurkoop. Dan had je achteraf van die 2 flutzuigers een nieuwe Dyson kunnen kopen.
De V7 en de V8 zijn tegenwoordig best goed geprijsd, soms ook in een aanbieding.