Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DemDeempel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:45

Dat kan natuurlijk ook haha, normaal is het heel moeilijk om karakter in een nieuwbouw huis te krijgen maar dat is hier totaal niet het geval. Je kunt zien dat jullie veel aandacht aan detail besteden op de foto's die je hebt geplaatst.
Even over de haard, is dat een dubbele dat je aan twee kanten het vuur kan zien? Op de foto's lijkt hij op dezelfde plek in de muur te zitten in de woonkamer en in de keuken. Hij is namelijk heel mooi en gaat op mijn wensenlijstje voor ons huis haha

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:54

DemDeempel schreef:
Dat kan natuurlijk ook haha, normaal is het heel moeilijk om karakter in een nieuwbouw huis te krijgen maar dat is hier totaal niet het geval. Je kunt zien dat jullie veel aandacht aan detail besteden op de foto's die je hebt geplaatst.
Even over de haard, is dat een dubbele dat je aan twee kanten het vuur kan zien? Op de foto's lijkt hij op dezelfde plek in de muur te zitten in de woonkamer en in de keuken. Hij is namelijk heel mooi en gaat op mijn wensenlijstje voor ons huis haha

Nee in de kamer en in de keuken zitten twee verschillende haarden. De architect had een tunnelhaard/doorkijkhaard getekend, maar dat vinden wij allebei niet mooi. Als de haard dan uit is, lijkt het net zo'n aquarium. Het was nog een heel gepuzzel om twee haarden in één muur te krijgen. In de kamer zit de haard wat lager, omdat je daar op de bank natuurlijk ook wat lager zit en in de keuken zit de haard wat hoger. Het is gelukkig heel goed gelukt. Als twee haarden niet had gekund, dan had ik die in de kamer weggelaten. Ik vind de haard in de keuken wel bijzonder en omdat het echt een woon-/leefkeuken is, zitten we daar heel vaak.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:57

Aha, helemaal niet over nagedacht maar nu je het zegt, als hij uit is kijk je er zo doorheen. Dankjewel voor de uitleg, nu weet ik ook dat als wij de ruimte krijgen voor zoiets dat er goed naar de indeling gekeken moet worden.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:03

DemDeempel schreef:
Aha, helemaal niet over nagedacht maar nu je het zegt, als hij uit is kijk je er zo doorheen. Dankjewel voor de uitleg, nu weet ik ook dat als wij de ruimte krijgen voor zoiets dat er goed naar de indeling gekeken moet worden.

Nog een tip misschien:
Voordat wij gingen bouwen zijn we bij heel veel mensen langs geweest die zelf ook gebouwd hebben. Zo krijg je van iedereen wel tips en krijg je een idee van wat je wel of juist niet wilt. Is echt aan te raden!
Het is een zeer intensief traject, het bouwen, je moet werkelijk over ieder dingetje nadenken, maar dan kun je je huis ook helemaal naar je eigen wens maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:20

Nou, jullie hebben wel heel goed nagedacht :)
Het ziet er prachtig uit, Slieke.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:31

bedankt voor de tip, nog helemaal niet aan gedacht maar wel handig!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:38

Wow slieke echt prachtig. Zou zelf ook niet denken aan een zwarte muur maar staat erg mooi zo

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:58

Dayanara, kleur groen is greenblue van Farrow&Ball als matte muurverf.

Lorette, grijs weet ik niet meer. Ik ga op zoek!
Van Farrow&Ball iig.

We hebben al onze muren op de benedenverdieping deze grijze kleur, enkele muren groen. Verder overal witte plinten en lijsten langs het plafond. Vind het erg warm, kleur op de muren ipv witte muren, ruimtes zijn vrij groot. Waren bij witte muren bang dat het net wat kil zou worden.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:49

Ik zit er ook over te denken eens contact op te nemen met een interieur stylist, maar vind ze nog best prijzig....

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:29

Leuk topic, ik meld mij hier graag om ideeën op te doen voor ons eerste huis :)

Wij kochten ons huis met overal glasvezel behang en de muren waren turquoise en fuchsia roze :+
Inmiddels alles weer strak met renovatievlies, op de lange muur in de eethoek een lambrisering geschild in Demin Drift en in de zithoek een donkere muur gemaakt met Flexa Royal Bleu. We hebben er een lichte houten vloer bij en er komen witte hogere plinten langs de muren. Kwa meubels zijn wij aardig compleet maar de boel af-stylen vind ik toch wel lastig. Wat hebben jullie bijvoorbeeld boven de bank aan decoratie aan de muur?

Afbeelding

Afbeelding

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:33

Prachtig huis slieke <3

Hier hangt de hond boven de bank
Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:54

Boven onze sofa in de living hingen drie kaders die ik zelf gemaakt had, met elk een silhouette van onze 3 honden in oud behangpapier uitgesneden.

_Lorette_ schreef:
Heeft iemand toevallig een groene muur gecombineerd met lichtgrijze muren? Zo ja, mag ik een fotootje zien? :D

Ik vind één muur te wit en wil hem graag een kleurtje geven, maar hij moet wel matchen met de Lagune Green muur die ernaast zit.

de vorige vorige eigenaars van ons vorige huis hadden groen en grijs gedaan. Ik vond het helemaal niet mooi. Maar hangt er van af welk groen en welk grijs denk ik :j

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:00

Die combinatie vind ik ook niet zo geslaagd... Ik vind het moeilijk om te bedenken waar het precies aan ligt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:05

ingaa schreef:
Wat hebben jullie bijvoorbeeld boven de bank aan decoratie aan de muur?
Nu 2 lange smalle plankjes versprongen met foto’s in verschillende maten erop. In ons vorige huis een grote poster in lijst. Een grote klok is ook mooi, eventueel in combinatie met een smalle plank. Of bijvoorbeeld een 3-luik?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:15

ingaa schreef:
Wat hebben jullie bijvoorbeeld boven de bank aan decoratie aan de muur?

Afbeelding

Het heeft een poos geduurd, maar dit is het geworden. Verder nog niets. Ik twijfel over plankjes.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:23

Ik heb 3 lijsten, 1 grote en twee kleine met dezelfde stof erin. Als ik het zat ben kan ik ze dus ook makkelijk eruit doen en iets anders erin. Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:33

Afbeelding

In ons appartement in Nederland een hele grote foto van een landschap hier in de buurt van ons huis in Spanje. Zelf gemaakt en op canvas laten zetten.

In ons huis in Spanje staat de bank midden in de kamer. Daar dus geen foto achter. Aan de muur wel een grote canvas van een stilleven wat ik ooit fotografeerde op de camping van vrienden van ons in Texas. Achter de grote fauteuil in de woonkamer een foto van onze Janssen, die helaas een jaar geleden is overleden op zijn paardenpensioenplek in Frankrijk.

Wordt trouwens sowieso een project hier, die grote TV gaat mee naar Nederland en ik wil het huis graag opfrissen met een moderner stoffen bankstel. We kunnen hier in Spanje echt niks vinden, dus gaan we in Nederland zoeken en laten we het naar hier transporteren.

Ha, wat een verschil, zo, onze huizen, maar dit is hier gewoon echt een typisch Spaans gebouwd huis met die tegelvloer en die spierwitte muren. Ik hou het zo :-) Ik leef me in Nederland wel uit op de modernere inrichting. Wat ik in beide huizen mis, zijn planten, maar we zijn zo lang niet in het huis vaak en ik wil geen anderen lastig vallen met water laten geven.

Afbeelding

Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:20

Afbeelding

Nu twee bollenkratjes en een linnen wereldkaart. Aan de bollenkratjes hangen nog plantjes. Ik verander overigens regelmatig wat ik boven de bank hang...
Achter de bank hebben we ook een soort van heeeel smalle sidetable gemaakt. Vind ik fijner dan de bank zo tegen de muur, kun je er nog wat opzetten ook. Weet niet of het te zien is op de foto

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:22

Afbeelding
hier beter te zien

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:47

Wij hebben niks boven de bank want die staat los in de ruimte :) maar hebben boven de stoel een oude foto van Nijmegen hangen die heb ik bij het stadsarchief opgevraagd en op canvas laten drukken.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:49

Ik heb niks boven de bank, want achter de bank zijn schuifdeuren die in nog dicht moet zetten.

Boven mijn eettafel heb ik twee zelfgemaakte schilderijen in steigerhouten baklijsten :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:13

Hier hangt een ikea schilderij .. die hadden ze een dag perongeluk ipv afgeprijsd met €20 voor €20 in de verkoop _O-

Afbeelding

En links op de planken mijn schedel en botjes verzameling. Stelt nog niet veel voor (studentenhuis) .. maar schilderij wil ik later wel houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:17

@DemDeempel: ik vind het idee van je 3-luik goed gevonden alleen ik zie er 'zwemmertjes' in :D

Ik zelf heb niet boven de bank hangen, want die staat half voor het raam :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:50

@DubbelDun, dat was het eerste wat mijn moeder zei toen ze binnen kwam hahaha :') . Wij vonden de kleuren gewoon leuk dus daarom gekozen maar toen ze het zei viel het me pas op :+

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:18

DemDeempel schreef:
@DubbelDun, dat was het eerste wat mijn moeder zei toen ze binnen kwam hahaha :') . Wij vonden de kleuren gewoon leuk dus daarom gekozen maar toen ze het zei viel het me pas op :+

Door DD zie ik het nu ook :')