[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:31

Geweldig Marlies! Kom in het nieuwe jaar graag een keer kijken bij jullie nieuwe stulp! :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 19:35

Prairy schreef:
Zo die keuken is dan in ieder geval echt aan vervanging toe :')

Mooi meegenomen was dan weer dat het stukje hout wat van de la afsprong precies groot genoeg was om de koelkast "recht te stellen" :D

Britt1 schreef:
Geweldig Marlies! Kom in het nieuwe jaar graag een keer kijken bij jullie nieuwe stulp! :)

Je bent zeer welkom!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:29

Goed bezig en er zullen nog wel meer onverwachte zaken komen
of leuke vondsten, ben heel erg benieuwd naar de vorderingen. :j

Groet Karin.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:46

:D lekker klussen!
Ben benieuwd hoe jullie er een paleisje van gaan maken. Voor gele (oranje, zwarte) muren, keuken, kozijnen en lichtknopjes en dergelijke werkt ammoniak als de brandweer. Flink wat ammoniak. Verhouding water ligt aan de vervuiling. Mondkapjes op, handschoenen aan en goed luchten. Heb er ooit crème kunstof kozijnen weer wit mee gekregen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:47

Wij hebben in ons vorige huis idd ook de nicotine aanslag van het plafond gekregen met ammoniak :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 11:10

Ik zal de ammoniak ook nog eens een kans geven dan! Dacht dat ik dat al had staan ook, maar dat is schoonmaakazijn haha.

De vloer in wc bleek te glimmen na schoonmaken haha, die was goor. Was begonnen met tegeltjes even afnemen. Na eerste muurtje was mijn water al zwart... Paar uur later ruikt en oogt het een stuk beter haha.

Ook zojuist even tussendoor de keukenrolhouder eraf geschroefd...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 02-12-18 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:26

Zou eerst st marc proberen. Ruikt een stuk beter :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:28

gadver! st marc was hier niet sterk genoeg, ik heb eerst de hele toko in de ammoniak gezet en afgenomen, daarna nog een rondje st marc.
er lag toen een laag op de keuken, leek wel karton tegen het vet " hee waarom ligt hier vet karton". was dus geen karton he _O-
en die kozijnen waren 1,5 jaar daarvoor nieuw geplaatst, waarvan ik dus eerst dacht " waarom zou een woningbouw anno 2014 zulke lelijke oranjecreme kunstof kozijnen plaatsen". :r

Ben benieuwd of de ammoniak je doorbraken gaat geven :D

cadansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:06

Ik lees ook mee!
Wat een super leuk project :)
In de toekomst wil ik ook graag en soortgelijk iets doen!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:24

wowzes.....1,5 jaar oude kozijnen en nog het voor elkaar krijgen het zo versmeerd te krijgen :r

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:14

Ik zou het echt met stomen proberen. En misschien wil de Dasty van de Wibra ook wel wat doen nog?? Vanwege alle verhalen daarover heb ik die gekocht en tovert wel alles weg.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 17:02

Dasty had ik al geprobeerd, dat deed voor de muren vrijwel niks. Toen het eenmaal droog was zag je wel iets van lopers, maar dat is echt de moeite niet waard.

Vandaag stukje met ammoniak gedaan, "Ohja, zo ruikt dat..". Het doet wel wat en het bv wel gelukt om de "omlijsting" aanslag waar ooit een schilderij oid zat stuk minder zichtbaar te krijgen. Maar om nu te zeggen dat je het er makkelijk mee af krijgt... Eerst flink nat erop gedaan met een doek. Toen flink lopen schrobben met een schuurspons. Als ik zag hoe lang ik met dit kleine stukje bezig was en hoeveel effect dat heeft gehad, mwoah. Denk dat ik op deze manier even de scherpe lijnen zoveel mogelijk weg ga halen waar dus wat gehangen heeft. Maar zie mezelf hier niet de hele woonkamer mee doen.

Verder vandaag natuurlijk heel mooi weer! Helaas verstuikte ik vanochtend gelijk flink mijn enkel op een ongelijk stukje bestrating bij de oprit. Rest van de dag dus een beetje hinkend doorgebracht en maar even lekker wat aangerommeld in de stal. Geen weer om binnen te zitten en als ik de voorspelling mag geloven komt er nog meer dan genoeg regen om later weer binnen verder te gaan!

Dit is hoe ze het ongeveer achter hebben gelaten (trap en kruiwagen is van mij)
Afbeelding

Met de opmerking dat ik vooral de bodembedekking niet weg moest scheppen hoor! Zonde! Hartstikke schoon nog! De boel stinkt je behoorlijk tegemoet :') Maar vandaag eerst maar eens begonnen met puin ruimen en losse troepjes verzamelen

Heb er nu ongeveer twee van dit soort kruiwagens uit. Allemaal los oud (verschimmeld, vergaan) paardenspul. Geloof wel 10 oude en verroeste bekapmessen (allemaal willekeurig ergens in die "schone" ondergrond), nog wat (verroeste) kartelmessen en nog oud vergaan tuig etc. Effectief 2 clips bewaard en 3 goede halsters waar ik wellicht de onderdelen vanaf ga slopen.
Afbeelding

Na tijdje zitten nog even grootste deel van de goten van blad ontdaan. En een hele boel blad uit de vijver gehaald. Verkopers hadden al gezegd dat er nog wel vissen in zaten. Wij hadden nog niks gezien, maar vond het ook sneu als er eventueel wel nog wat in zou zitten dat ze allemaal zouden verstikken door het losse blad. Nou, ik weet nu zeker dat er minimaal nog 1 levende vis in zit :+ , oeps! Vis met het blad omhoog getild. Gelukkig was ie ook snel weer in het water.

Nu eerst met het zere pootje omhoog.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:22

Gaat gestaag verder jammer dat het met ammoniak ook niet gaat zoals gehoopt ...
En aan de slag in de stallen, begrijp dat niet dat mensen (toen nog goede) spullen laten hangen
en (zo) achterlaten ... :o
Beterschap en een spoedig herstel gewenst met je enkel :(:)

Groet Karin.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:56

Nou je krijgt straks wel eer van je werk := damn wat een puinhoop als ik het zo hoor :D

Beterschap met je enkel!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:10

Stille meelezer meld zich. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je overwogen om bij een verhuurbedrijf een industriële stomer te huren?
Scheelt een hoop schrob- en schuurwerk en bij deze machines leveren ze ook het beste reinigingsspul dat je in de winkel niet zomaar kan kopen.
De huurprijs valt best mee, meestal rond de 40 euro per dag hier in de regio, en het gaat én sneller én beter resultaat als met de hand :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 09:14

missfalki schreef:
En aan de slag in de stallen, begrijp dat niet dat mensen (toen nog goede) spullen laten hangen

Groet Karin.

Ik denk eigenlijk dat het hun al jaren zo boven het hoofd groeide dat ze het ook gewoon niet meer zagen. Kreeg bijvoorbeeld van de vrouw (echt super lief mens ook) wel excuses dat ze de ramen niet meer had gelapt. En van de man dat hij er niet meer aan toe was gekomen om de spinnenwebben weg te halen in de stal. En dan moet ik ook zeggen dat we het eerlijk gezegd veel erger hadden verwacht. Er lag gewoon nóg veel meer losse troep. Als het maar lang genoeg niet meer wil, dan verschuift de standaard vanzelf.

Ben nu alles bij elkaar aan het verzamelen en binnenkort komt er een bouwcontainer te staan om gros van de losse zooi in 1x a te kunnen (laten) voeren.

En eer van je werk heb je hier zeker :D :D
Volgens mij zou ik ook nog wel een maand fulltime bezig kunnen zijn met gewoon alle losse kleine achterstallige klusjes en schoonmaak dingen. Overal waar je kijkt is wel wat te doen haha. Nou ja, maak elke dag een klein prio lijstje wat te behappen is. En zo gaan we gewoon gestaag door!

Mloez schreef:
Stille meelezer meld zich. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je overwogen om bij een verhuurbedrijf een industriële stomer te huren?
Scheelt een hoop schrob- en schuurwerk en bij deze machines leveren ze ook het beste reinigingsspul dat je in de winkel niet zomaar kan kopen.
De huurprijs valt best mee, meestal rond de 40 euro per dag hier in de regio, en het gaat én sneller én beter resultaat als met de hand :)

Bedankt voor je tip! Is inderdaad 1 van de vele dingen op het lijstje om even naar te kijken :D :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:10

Ik weet niet of ook me al gemeld had. Maar wij hebben een ex huur woning overgenomen 2.5 jaar terug. Compleet uitgewoond en geel van de rook.

Afbeelding
Afbeelding

Zoals te zien. Kunststof kozijnen helemaal geel. Flink met st Marc schoon gemaakt en daarna 3 lagen goede dekkende witte verf over voor de uiteindelijke lak 9010.

Het plafond is door schilder gedaan. Klein plafond. 10liter hele dure verf ( ruim 100 euro voor 1 pot) erop gestreken al voor het te verven. Met de garantie dat hier de nicotine iig niet doorheen komt.
Hebben tot nu toe nog steeds spier wit plafond. Zonder boenen en gedoe.
Muren heeft hij direct met spachtelputz gespoten in juiste kleur. Want dat paars was toch niet helemaal ons ding :Y) haha. Nu alles fris en netjes zonder al te veel werk.
Ja de kozijnen. Maar die wilden we ook zelf doen qua kosten besparing

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:52

MarliesR schreef:
missfalki schreef:

Groet Karin.

Ik denk eigenlijk dat het hun al jaren zo boven het hoofd groeide dat ze het ook gewoon niet meer zagen. Kreeg bijvoorbeeld van de vrouw (echt super lief mens ook) wel excuses dat ze de ramen niet meer had gelapt. En van de man dat hij er niet meer aan toe was gekomen om de spinnenwebben weg te halen in de stal. En dan moet ik ook zeggen dat we het eerlijk gezegd veel erger hadden verwacht. Er lag gewoon nóg veel meer losse troep. Als het maar lang genoeg niet meer wil, dan verschuift de standaard vanzelf.

Daar had ik zo gauw niet aan gedacht :o en is wel heel logisch ...

Groet Karin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:15

In onze zoektocht kom ik ook huizen en boerderijen tegen waar al jaren niks aan gedaan is. Je snapt niet dat er nog in gewoond wordt soms. Maar als je al lang zo woont, ben je dat gewend. En ik denk ook dat mensen het niet meer zien of niet meer weten waar te beginnen.

Misschien anders eens bij HG producten kijken? Bij ons was alleen het halletje geel van roken in de deur. Wand en plafond goed wit gekregen, maar kunststof kozijn van voordeur niet zo makkelijk.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 18:41

Ja precies. Het is ook niet van de ene op de andere dag zo natuurlijk. Daar zijn ze natuurlijk langzaam in gegroeid terwijl het verder en verder boven hun hoofd groeide. Nou ja, daardoor hebben wij het wel kunnen kopen en nu gewoon de tijd nemen om het allemaal weer in ere te herstellen!

Mijn moeder heeft vandaag op de honden gepast zodat we even samen op pad konden om wat dingen te regelen en halen. Je komt met een verhuizing altijd makkelijk van je geld af, maar in een huis als dit al helemaal :+ .

Nu vanavond toch maar even weer rustig aan, pootje begon ook flink te zeuren van al het gewandel etc. Nog 100.000 dingen te doen, maar dat zal voorlopig ook toch nog wel even zo blijven haha. En mijn moeder heeft heel fijn geholpen door in huis even alles weer een plek te geven en te stofzuigen etc.

Qua wit(ter) krijgen, er komt gewoon een klats verf tegen de muren hebben we besloten. Alle muren zijn toch tijdelijk. Want alles wat al wel blijft staan, willen we toch nog laten stucen (uiteindelijk...). Dus ach. Ook niet te moeilijk over doen. Het was anders geweest wanneer we het zo hadden willen laten, dan had ik het nu gewoon gelijk goed willen hebben.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:03

Wat een geweldig huisje! Super project, ik volg ook :D
Wij hebben ook een huis van 100 jaar oud op het oog, binnenkort gaan we kijken ^^ makelaar belt morgen voor een afspraak.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:58

MarliesR schreef:
Qua wit(ter) krijgen, er komt gewoon een klats verf tegen de muren hebben we besloten. Alle muren zijn toch tijdelijk. Want alles wat al wel blijft staan, willen we toch nog laten stucen (uiteindelijk...). Dus ach. Ook niet te moeilijk over doen. Het was anders geweest wanneer we het zo hadden willen laten, dan had ik het nu gewoon gelijk goed willen hebben.

Ik waarschuw je vast: nicotine trekt door verf heen, dus je kunt sausen tot je een ons weegt, als je er het niet eerst reinigt, of er een isoleerlaag tussen smeert schiet je er niets mee op om er overheen te verven. Ik was zelf ook zo 'gemakszuchtig', en kon er vervolgens na 5 lagen witten alsnog met isoleergrond overheen alvorens de laatste laag witsel eroverheen kon... tip die hierboven gegeven werd kan ik inmiddels (door schade en schande wijs zullen we maar zeggen) beamen: HG! En dan wel deze: https://nl.hg.eu/producten/klus/hg-sierpleisterreiniger

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:39

Best projectje zo! Succes met de grote verbouwing!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:01

Wat een heerlijk project, wij zijn een soort van klaar en ik ben gewoon een beetje jaloers dat het avontuur van jullie nu begint. Ik heb er zo van genoten, ook herken ik het gevoel van dat het echt van ons was, wij konden er helaas niet slapen, maar iedere keer als we een biertje deden op ons erf of als er klussers bleven eten was ik zo intens gelukkig :D

Nu nog steeds natuurlijk, maar ik zou het zo weer doen als het kon. Alleen is deze plek zo uniek dat het moeilijk wordt om dat te evenaren.

Hoop dat het mee valt met je pootje, aan de andere kant....wen er maar aan, niemand komt ongeschonden uit de klusstrijd := Maar boven alles, geniet!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 20:17

We hadden al wel een goede witte grondverf gekocht. Maar heb nog even zitten lezen over die HG en dat klinkt wel hoopvol. Als laatste poging die nu dan nog besteld. Als dat ook weer niks wordt geef ik het op en verven we het gewoon wit en zien we wel :+ .

Vandaag werkte vriend thuis, dus had ik even de handen vrij om wat buitenshuis bezig te zijn. Vanochtend eerst de winkels af voor de dingen die nog misten (en mis uiteraard nu al weer iets :+ ). En vanmiddag even in de stal bezig geweest.

Met de eerdere rotzooi zijn er in totaal 4 volle (160 liter) kruiwagens uit het middenpad gekomen met troep. Maar toen was het wel leeg van spullen!
Afbeelding

Volgende stap is de aangekoekte (stinkende) rommel verwijderen.
Los steken met een schep en daarna vegen. Zit er toch echt daadwerkelijk beton onder
Afbeelding

Snel gaat het niet bepaald aangezien er aardig wat steen loskomt/los zit/los ligt. En dat heb ik er toch maar even zoveel mogelijk tussenuit gevist. Dit is van de eerste m2 ongeveer.
Afbeelding

En hoe ver het nu is
Afbeelding

Morgen eerst weer in huis verder en hopelijk dit weekend weer verder.