Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:35

Vind hem prachtig! Helemaal mijn smaak <3
In de ruimte wel wat massief en vullend maar je moet het denk ik in zijn geheel zien met inrichting.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:07

Oh ja als je zo een Novy kookplaat en dan nog een luxe quooker hebt zit je zo aan de helft.

Is echt heel mooi!

Vandaag komt er een klusjesman langs voor te kijken en dan kan ik ook beginnen. Uitbreken kan ik zelf wel maar wil graag dat de afvoer/aanvoer en electra professioneel gebeuren. Moet ook wat gestuct worden en in de woonkamer wat stopcontacten vernieuwd/ingebouwd.

Dit is mijn keuken nu (al een jaar of 4 :') )
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:15

Als het functioneel is is het goed toch :+
Wij zitten inmiddels 2 jaar met onze tijdelijke keuken :Y)
Wat dus neer komt op te lage kastjes (ik krijg al last van m'n rug als ik brood snij op de aanrecht), een aanrechtblad dat per kastje een plank is dus met vocht dat er tussen komt is dat niet echt recht meer, onze kookplaat zit in een kastje op wieltjes zodat hij in de zomer aan de ene kant van de keuken kan staan en in de winter aan de andere kant (ivm houtkachel :+ ) en zo wel meer.
Maar het werkt een soort van dus tot de andere keuken af is doen we het er maar mee.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:15

Erg mooie keuken Mjetterd, voor wat voor blad hebben jullie gekozen?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:19

Cabelona schreef:
Erg mooie keuken Mjetterd, voor wat voor blad hebben jullie gekozen?

Dankje! Kunststof keukenblad.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:54

Ik schop dit topic even omhoog!

We wonen nu al vrij lang in ons huis, toen wij het huis gekocht hadden was er net een nieuwe keuken geplaatst. Totaal niet naar onze smaak (oerlelijk zal ik maar zeggen), maar het is gelukkig een aparte keuken dus hoef er niet veel naar te kijken...

Nu we besloten hebben hier voorlopig te blijven wonen wil ik de keuken toch gaan aanpakken.
Het is een kleine en smalle keuken.

Wat raden jullie aan qua kosten? Een keukenrenovatie (vervangen frontjes/blad en eventueel spoelbak) of toch een nieuwe keuken? Apparatuur doet het allemaal nog goed (combi-oven vorig jaar nieuw gekocht).

En als we dan voor een nieuwe keuken gaan, kunnen de oude vloertegels dan blijven?
Wat zullen de kosten voor renovatie of nieuwe keuken zijn (wij hoeven geen superluxe, als het maar een landelijke uitstraling krijgt).

Keuken nu (snap nog steeds niet hoe ze hiervoor hebben kunnen kiezen, de badkamer is namelijk wel echt prachtig en luxe):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:58

Zo lelijk vind ik hem helemaal niet. Ik denk dat als je de grepen vervangt het al veel beter is. En misschien andere muurtegels want die zijn nu te wit in verhouding tot de kastjes. Verder is hij best netjes hoor.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:01

Ik denk dat ook, greepjes en achterkant vervangen en misschien een andere kraan. Heb je al een hele andere uitstraling. Wat is jullie stijl een beetje? Ik denk dat dit een prima basis keuken is, lekker neutraal. De vorige bewoners zullen er daarom ook voor gekozen hebben denk ik?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:04

Ik zou ook andere grepen doen en wellicht de tegeltjes vervangen, andere spoelbak + kraan. Hebben jullie het kastje linksboven nodig? Is misschien ook leuk om deze weg te halen en vervangen door wat (jullie smaak) plankjes oid?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:14

Dank voor jullie tips :j. Ons huis is een jaren 30 huis, en we hebben eigenlijk het hele huis in landelijke/klassieke stijl.

Vandaar dat de keuken bij ons 'uit de toom' springt. Ik denk dat de bewoners inderdaad voor een neutrale keuken hebben gekozen. Ik wil de keuken nu wat meer in lijn trekken met de rest van het huis (in onze hal ligt bijvoorbeeld nog een granitovloer en we hebben overal glas in lood ramen en deuren).

Het bovenkastje gebruiken we, daar zitten onze glazen en bekers in. Het is echt een kleine keuken met weinig werkruimte en kastruimte. Samen koken is soms echt vechten voor een stukje aanrecht :=

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:17

Ik vind de grepen echt spuug lelijk, als je die laat vervangen dan vind ik het een prima keuken.
Zie vanaf de foto's niet goed de kleur van de kastjes, maar als dat niet je smaak is, deze laten vervangen.

En de tegels tegen de achtermuur vind ik niet zo mooi.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:18

Weet niet of het hier ook mag, maar hebben jullie tips voor een goede inductie kookplaat? Hebben ook al wel bij 2 winkels rondgevraagd, maar een tip wat bijvoorbeeld niet aan te raden is, is ook altijd welkom.
Wij plaatsen hem namelijk in een bestaande keuken (wordt niet vervangen).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:33

Mjetterd schreef:
Ik vind de grepen echt spuug lelijk, als je die laat vervangen dan vind ik het een prima keuken.
Zie vanaf de foto's niet goed de kleur van de kastjes, maar als dat niet je smaak is, deze laten vervangen.

En de tegels tegen de achtermuur vind ik niet zo mooi.

Kleur is soort van lever/taupe. Ik ben het met je eens dat de grepen spuuglelijk zijn :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:39

Als de indeling je verder bevalt en de apparatuur goed is zou ik alleen de fronten en grepen vervangen, misschien nog iets doen met de achterwand, maar het lijkt verder een prima keuken.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:50

Ik vind het niet zo verkeerd hoor!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:53

Ik zou hier niet te veel geld aan willen uitgeven voor nu, dus idd greepjes en tegels vervangen, en dan een aantal jaren gebruiken.
Alles is net nieuw, de frontjes vind ik van kleur niet verkeerd (wij hebben er een in die kleur, maar dan hoogglans en iets groter :D )

Maar eigenlijk heb je veel te weinig werkruimte, dus ik zou er op langere duur toch een andere inzetten, met bij voorkeur een L vorm, met de spoelbak dan onder het keukenraam.

Wij hebben zelf jaren in een verbouwing gezeten, weinig werkplek in de keuken gehad, dat zou ik nooit meer willen.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:56

Ik geef je gelijk, als je van een meer landelijke stijl houdt zijn niet enkel die grepen maar ook de fronten lelijk. Blad zou ik misschien wel laten, maar de fronten en grepen zou ik beide wel vervangen. is helemaal niet zo duur voor zo'n kleine keuken toch...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:46

Ik zou ook kiezen voor iets heel anders als je van landelijk houdt!

Iemand ervaring met een zwarte keuken en vieze vingers etc?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 19:04

Suzanne F. schreef:
Zo lelijk vind ik hem helemaal niet. Ik denk dat als je de grepen vervangt het al veel beter is. En misschien andere muurtegels want die zijn nu te wit in verhouding tot de kastjes. Verder is hij best netjes hoor.

Eens met Suzanne, maar ik vind landelijk dan weer vreselijk...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:54

We wonen er nu bijna 7 jaar, denk dat de keuken ook zo oud is. Is het dan raadzaam om eerst frontjes te vervangen en over paar jaar investeren in nieuwe keuken?

Of toch meteen een nieuwe keuken? Vind het zo lastig wat wijsheid is...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:04

Je kunt ook een nieuwe keuken doen. Maar je aparatuur meenemen.

(overigens vind ik die landelijke keukens alleen mooi in een boerderij....in een gewoon huis vind ik ze nooit leuk)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:05

Ik zou niet meer investeren in deze kleine keuken en kijken of de indeling niet heel anders kan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:28

eekhoornerik schreef:
We wonen er nu bijna 7 jaar, denk dat de keuken ook zo oud is. Is het dan raadzaam om eerst frontjes te vervangen en over paar jaar investeren in nieuwe keuken?

Of toch meteen een nieuwe keuken? Vind het zo lastig wat wijsheid is...

Bevalt de indeling? Of wil je sowieso ook meer veranderen dan alleen cosmetisch? Als de indeling bevalt zou ik gaan voor frontjes/tegels vervangen, als de indeling je ook niet bevalt, ga dan lekker plannen maken hoe je het wel wil.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:37

Ik zou meer werkblad willen als dat mogelijk is in de beperkte ruimte :j
En ik vind het eigenlijk mooier als de bovenkastjes doorlopen tot plafond, zodat je daar nog wat spullen kan opbergen.

Als ik het zo lees, denk ik dat we eens tekeningen moeten laten maken met wat er mogelijk is om de ruimte efficiënter in te delen.

Dank voor het meedenken +:)+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:38

Is het trouwens mogelijk om iets van een U of L te creëren...want de keuken is nu gewoon echt heel klein (ook kwa opberg ruimte en plaatsen van apparatuur.

(ik zie bv tegenover de keuken glazen potten staan op een meubel? is het mogelijk om daar bv ook een gedeelte keuken te plaatsen (kastenwand...) met bv apparatuur? heb je een soort overzichts foto?

Als dat zou kunnen dan kun je bv de koelkast oven/magnetron al aan die kant plaatsen (bv in 2 hoge kasten) (veel opberg ruimte) zodat je werkblad ruimte creëert aan de andere ander kant