https://newkidsontheblockchain.nl/2017/ ... -altcoins/
Ik ben geen belasting expert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gekvanfleur schreef:De gulden gaat wel echt heel erg lekker.![]()
Ik zou graag aan btc komen, maar wil wel gewoon via ideal kunnen betalen.
Ik heb toen een account aangemaakt op blockchain.info. maar volgens mij kun je daar ideal niet op inzetten.
Iemand tips?
Eef_Bam schreef:gekvanfleur: btcdirect is heel betrouwbaar, ook toen er bij mij iets fout ging hebben ze dat netjes en snel opgelost. Nadeel is dat je voor minimaal 500 moet kopen als het om btc gaat, eth en ltc kan vanaf 10 euro.
Xyris: Je moet al je vermogen opgeven, ook gekregen vermogen. Ook al is het nu nog geen drol waard, als jij over een paar jaar miljonair bent dankzij je cryptos moet je wel kunnen verantwoorden hoe je er aan komt (dus lang geleden gekocht). Doe je dat neit kan men je verdenken van zwart geld.
Ik lees veel discussie over de belasting. Vergeet niet het verschil tussen vermogensbelasting en inkomstenbelasting. Waar al veel op gereageerd is gaat over vermogensbelasting. Over hobbymatig handelen in cryptocurrencies hoef je normaal geen inkomstenbelasting te betalen, maar als je er erg veel in handelt wel. Dit noemt de belastingdienst "handel die het normale actieve handelsverkeer te buiten gaat". Er is helaas geen duidelijke grens voor. Maar ik zou daar wel mee oppassen, zeker als je bepaalde inkomensafhankelijke toeslagen ontvangt.
gekvanfleur schreef:Eef_Bam schreef:gekvanfleur: btcdirect is heel betrouwbaar, ook toen er bij mij iets fout ging hebben ze dat netjes en snel opgelost. Nadeel is dat je voor minimaal 500 moet kopen als het om btc gaat, eth en ltc kan vanaf 10 euro.
Xyris: Je moet al je vermogen opgeven, ook gekregen vermogen. Ook al is het nu nog geen drol waard, als jij over een paar jaar miljonair bent dankzij je cryptos moet je wel kunnen verantwoorden hoe je er aan komt (dus lang geleden gekocht). Doe je dat neit kan men je verdenken van zwart geld.
Ik lees veel discussie over de belasting. Vergeet niet het verschil tussen vermogensbelasting en inkomstenbelasting. Waar al veel op gereageerd is gaat over vermogensbelasting. Over hobbymatig handelen in cryptocurrencies hoef je normaal geen inkomstenbelasting te betalen, maar als je er erg veel in handelt wel. Dit noemt de belastingdienst "handel die het normale actieve handelsverkeer te buiten gaat". Er is helaas geen duidelijke grens voor. Maar ik zou daar wel mee oppassen, zeker als je bepaalde inkomensafhankelijke toeslagen ontvangt.
Ik moet een kopie van mijn Id of rijbewijs opsturen? Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik dat wel wil. Ze zeggen toch nooit een kopie te maken van je gegevens. Hoe weet ik of dat veilig is?
knetterhard schreef:Zcash? Ik ga nu lekker met Tron
Eef_Bam schreef:Xyris: Je moet al je vermogen opgeven, ook gekregen vermogen. Ook al is het nu nog geen drol waard, als jij over een paar jaar miljonair bent dankzij je cryptos moet je wel kunnen verantwoorden hoe je er aan komt (dus lang geleden gekocht). Doe je dat neit kan men je verdenken van zwart geld.