Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:43

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:47

gekvanfleur schreef:
De gulden gaat wel echt heel erg lekker. :D

Ik zou graag aan btc komen, maar wil wel gewoon via ideal kunnen betalen.
Ik heb toen een account aangemaakt op blockchain.info. maar volgens mij kun je daar ideal niet op inzetten.

Iemand tips?

Ik probeer het nog maar een keertje. :D
Litebit heeft helaas een stop op aanmeldingen.
Iemand die een betrouwbaar alternatief weet?

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:01

BTCdirect is nog een optie

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:45

gekvanfleur: btcdirect is heel betrouwbaar, ook toen er bij mij iets fout ging hebben ze dat netjes en snel opgelost. Nadeel is dat je voor minimaal 500 moet kopen als het om btc gaat, eth en ltc kan vanaf 10 euro.
Xyris: Je moet al je vermogen opgeven, ook gekregen vermogen. Ook al is het nu nog geen drol waard, als jij over een paar jaar miljonair bent dankzij je cryptos moet je wel kunnen verantwoorden hoe je er aan komt (dus lang geleden gekocht). Doe je dat neit kan men je verdenken van zwart geld.

Ik lees veel discussie over de belasting. Vergeet niet het verschil tussen vermogensbelasting en inkomstenbelasting. Waar al veel op gereageerd is gaat over vermogensbelasting. Over hobbymatig handelen in cryptocurrencies hoef je normaal geen inkomstenbelasting te betalen, maar als je er erg veel in handelt wel. Dit noemt de belastingdienst "handel die het normale actieve handelsverkeer te buiten gaat". Er is helaas geen duidelijke grens voor. Maar ik zou daar wel mee oppassen, zeker als je bepaalde inkomensafhankelijke toeslagen ontvangt.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 02:54

Ik heb me net voor de start van dit topic (kom het nu pas tegen) wat ingelezen over cryptocurrency. Een andere bokker heeft me eea uitgelegd, maar na het lezen van dit topic heb ik het idee dat ik nog niets weet en ik dacht het nog wel te begrijpen.. _O- Even opnieuw om hulp vragen en de sites uit dit topic bestuderen. Het onderwerp fascineert mij enorm.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:16

Ik wil ook graag gaan beginnen maar loop er inderdaad tegenaan dat litebit een registratie stop heeft. BTC direct heeft alleen BTC eth en ltc maar ik wil wat anders kopen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:22

Blockchain is anoniem tot dat je casht en overstapt op "echte" currencies. Plus dat je zowat bij elke exchange je gegevens achter moet laten.

Maar goed wat betreft de belastingdienst. Ik maak me er allemaal niet zo druk om. In Nederland is het voorlopig toch nog steeds box3 sparen en beleggen. Zolang je totale bezit van spaargeld + bitcoins niet boven de 25.000 komt, is er niet zo gek veel aan de hand. Voor Nederland is winst op bitcoins nog altijd "rendement op beleggingen".

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:43

Laatst bijgewerkt door Tanya op 04-01-18 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:44

Als je btw eenmaal bitcoin of ethereum hebt kun je overgaan op andere crypto's. Maar is wat meer gedoe dan wanneer je een account op litebit hebt.
Voor degenen die graag iets op litebit willen kopen maar geen account hebben, neem even Pb contact met me op en dan kijk ik even of we wat kunnen regelen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:09

Eef_Bam schreef:
gekvanfleur: btcdirect is heel betrouwbaar, ook toen er bij mij iets fout ging hebben ze dat netjes en snel opgelost. Nadeel is dat je voor minimaal 500 moet kopen als het om btc gaat, eth en ltc kan vanaf 10 euro.
Xyris: Je moet al je vermogen opgeven, ook gekregen vermogen. Ook al is het nu nog geen drol waard, als jij over een paar jaar miljonair bent dankzij je cryptos moet je wel kunnen verantwoorden hoe je er aan komt (dus lang geleden gekocht). Doe je dat neit kan men je verdenken van zwart geld.

Ik lees veel discussie over de belasting. Vergeet niet het verschil tussen vermogensbelasting en inkomstenbelasting. Waar al veel op gereageerd is gaat over vermogensbelasting. Over hobbymatig handelen in cryptocurrencies hoef je normaal geen inkomstenbelasting te betalen, maar als je er erg veel in handelt wel. Dit noemt de belastingdienst "handel die het normale actieve handelsverkeer te buiten gaat". Er is helaas geen duidelijke grens voor. Maar ik zou daar wel mee oppassen, zeker als je bepaalde inkomensafhankelijke toeslagen ontvangt.

Ik moet een kopie van mijn Id of rijbewijs opsturen? Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik dat wel wil. Ze zeggen toch nooit een kopie te maken van je gegevens. Hoe weet ik of dat veilig is? :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:18

gekvanfleur schreef:
Eef_Bam schreef:

Ik moet een kopie van mijn Id of rijbewijs opsturen? Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik dat wel wil. Ze zeggen toch nooit een kopie te maken van je gegevens. Hoe weet ik of dat veilig is? :)

Dat weet je nooit 100% zeker, maar vrijwel elke site vraagt daar om. Dit is nog een in Nederland gevestigd bedrijf (net als Litebit) en zij moeten zich in principe aan de Nederlandse wetgeving omtrent privacy houden. Daarom heb ik net iets meer vertrouwen in deze 2 bedrijven dan in een willekeurige andere site.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:22

Mijn vader (65 jaar oud :')) zou graag "ook wat spelen" met die bitcoints.
Hoe kan ik hem best doorverwijzen, hij is gewoon om te handelen met gewone aandelen, maar dit is toch wat anders.

Ik vind dat hij heel erg achteraan hinkt, maar hij wil het graag toch uitzoeken. Dus nu wilde ik hem graag plezieren met een account en bvb een "minisetje" aan crypto's. Waar kan ik dat het best voor hem aanmaken?

Hij is niet heel erg technisch onderlegd, heeft geen smartphone o.i.d.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:27

Belsje: heel veel sites hebben een aanmeldingenstop, dus voor veel munten wordt het lastig. Zeker bitcoins omdat je op veel plekken dus voor minimaal 500 euro moet kopen, en transacties heel langzaam gaan.
Ivm de leeftijd van je vader zou de gulden kunnen kijken, wellicht nog wat sentimentele waarde :Y) .
Alles is nederlandstalig, kan met kleine bedragen en heeft een simpele desktopwallet. Aankopen en traden is mogelijk op Nocks.com.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:30

Ik weet hij het had over ripples? En iets met een Z ... Ik ben er allemaal niet zo in thuis :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:33

Dat is waar. Veilig is het nooit helemaal.
Ik kreeg net een appje dat een vriend wel wat wilde sturen naar mij. Dat zou helemaal top zijn.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:33

Zcash? Ik ga nu lekker met Tron :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:36

Belsje: Ripple en Zcash denk ik, zelf geen ervaring mee, maar Ripple stijgt op dit moment als een malle. Die kan je kopen op bijvoorbeeld litebit, maar die kun je daar de afgelopen tijd ineens niet meer verkopen en het is niet duidelijk wanneer dat wel weer kan (erg onhandig vind ik persoonlijk). Ook heeft Litebit net als veel andere sites een tijdelijke aanmeldingsstop.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:46

knetterhard schreef:
Zcash? Ik ga nu lekker met Tron :D

So happy met de Tron vandaag :P
Met de rest trouwens ook, Ethos is ook lekker bezig :D

Voor degene die willen beginnen raad ik bitonic aan, ze hebben soms 0 bitcoins maar als je het in de gaten houdt kun je wel botcoins kopen. Minimale bedrag is nu 200 euro en geen ID kopie nodig. Alleen 0.01 euro overmaken met je rekening voor verificatie.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:32

Belsje; Om te starten vind ik Gulden prettig; via gulden.com kan je de wallet downloaden en voor €10 tot €50 Guldens kopen. Erg gebruiksvriendelijke coin, hebben bijna altijd wel voorraad ook (alleen zijn wel wat duurder dan kopen via litebit maar die hebben klantenstop). Je zou ook via anycoindirect.eu kunnen kopen maar dat is vanaf €100 geloof ik. Edit: die hebben ook klantenstop

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:36

Ik heb geen Tron, maar die gaat idd goed! Nog andere aanraders hier?

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:40

Tanya schreef:
Ik heb geen Tron, maar die gaat idd goed! Nog andere aanraders hier?

Coindash, maar ik moet mezelf er ook nog in verdiepen. :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:42

Nog meer mensen problemen om coins te withdrawen van binance? Pff.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:25

Eef_Bam schreef:

Dat begrijp ik inderdaad, maar ik heb gisteren 200 dollar ontvangen van een vriend aan cryptocurrency, op 31 december en 1 januari had ik dus geen currency, dan hoef ik het toch pas begin volgend jaar aan te geven?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:31

Je moet toch pas vermogen opgeven vanaf 25.000 euro? Zo'n vaart zal het toch niet lopen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:27

Het gaat om je vermogen op 1 januari. Als dat meer is dan 25.000 moet je het opgeven in box3 sparen en beleggen.

Maar je mag zelf het tijdstip kiezen. Als je 2 bitcoin hebt en bitcoin is het eerste uur van januari samen 26000 waard en het laatste uur van 1 januari 24000 en je hebt verder geen spaargeld of zo, dan mag je gewoon aanvinken dat je niet meer dan 25.000 hebt.