Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:05

Aldi is inderdaad niet altijd goedkoper. Pas geleden Lays chips zak van 6 x 25 gram vergeleken met de Jumbo. Jumbo was een stuk goedkoper.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 08-10-17 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:10

Aldi is lang niet met alles meer de goedkoopste.
Maar wat veel mensen doen is alleen maar naar de prijs kijken.

Bv een blik knakworst bij Aldi kost 89ct en bij AH bv 85ct.
Dus je denkt dat het bij AH goedkoper is.
Maar bij Aldi zit er dan 250gram in en bij AH maar 200gram.

Ik kijk dan zelf ook altijd naar de kiloprijs en niet naar de prijs van het product zelf.

Bovenstaande dient als voorbeeld. Geen idee wat het werkelijk kost hoor :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:30

plutolover schreef:
Wie heeft er tips? Wat kan je goed invriezen en wat vooral niet.,

Soms vries ik t eten na t koken in. Maar vergeet altijd wanneer ik het ingevroren heb

Soms houden we eten over voor maar 1 petsoon. Dan eten vriend en ik som niet het zelfde

Bijna alles is in te vriezen, maar producten met aardappel erin alleen als het gepureerd is, verder is het echt vies als het ontdooit. Ook komkommer raad ik sterk af!

Ik doe eigenlijk alles bij de Plus, vind het gewoon een mega fijne winkel. Maar wil binnenkort wel eens bij de Lidl kijken.
Een poos geleden helft bij de Plus en helft bij de Aldi gehaald (exact dezelfde producten) maar dan merk je echt een stuk minder kwaliteit bij Aldi. Ik had het door iemand anders laten bijhouden welke gerechten welke ingrediënten (van welke winkel) erin hadden, en ik kon meestal precies die van de aldi eruit halen. Het gehakt vond ik echt net rubber, dan betaal ik liever wat meer voor eetbaar eten. Ook hadden ze een heel aantal van de producten die ik standaard gebruik niet, of duurder, en dan houdt het voor mij snel op. Ik wil alles (of in ieder geval 90%) gewoon in 1 winkel halen
Ik koop trouwens eigenlijk altijd huis- of C-merk, alleen cola koop ik van Pepsi

En inderdaad, niet altijd naar prijs kijken, soms kiloprijs. In sommige gevallen heeft dat voor mij geen zin omdat de verpakkingen dan te groot worden om in de goede tijd te gebruiken, maar bij dingen als vlees kaas rijst etc kan dat prima!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:36

Het kijken naar de kiloprijs is inderdaad vooral handig bij producten waar je meerdere keren van kunt eten en die niet snel bederven. Een pak hagelslag van 600 gram gaat bij hetzelfde gebruik langer mee dan een pak van 500 gram. Als je die pot knakworsten in één keer gebruikt is de pot waar minder in zit ondanks de hogere kiloprijs toch goedkoper. Tenzij je dan aan één pot niet voldoende hebt en een tweede pot meeneemt natuurlijk. Zo gebruiken wij bijvoorbeeld liever kleine blikjes maïs, omdat een groot blik in veel gerechten wat veel van het goede is en het restant ondanks goede voornemens toch meestal in de kliko belandt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:45

Vaak moet je het ook even omrekenen om te vergelijken. Zo zit er bij de Aldi volgens mij 600 g in de blue band halvarine en 500 g bij de Ah , jumbo etc. Toen ik deze vergeleek maakte het niet zo veel uit met jumbo of Aldi

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:48

Ik pak juist grotere blikken mais en verwerk het in meerdere gerechten zoals goulash, pastasalade, Mexicaanse wraps.
Maar ik stem vaak de gerechten van de week erop af, bijvoorbeeld:
een broccoli eet ik mss de helft van als ik het gewoon kook, dus verwerk ik de rest in een pastagerecht.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:50

Ik gebruik zelf ook bijvoorbeeld liever kleine potjes boontjes, rode kool e.d omdat zo'n grote pot hier meestal ook voor de helft in de afvalbak verdwijnt.
Maar de kleine potjes zijn in aanschaf wel duurder.

Uitlekgewicht is ook zoiets.
Maar daar kijk ik bijna ook nooit naar. Haha

F_inley

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:57

Ik was net bij de lidl daar zijn de kilo zakken peen in de aanbieding 20 cent goedkoper dan normaal nu 0,49 cent heb er dus 4 meegenomen en heb nu sowieso 1 zak dus eigenlijk gratis. Ze blijven in de koelkast lang goed en met cavia's en paarden zijn ze zo op.

Boodschappen doen is blijven rekenen zeker als je echt wil besparen ik kijk idd vaak ook naar het verschil van groot verpakkingen en klein verpakkingen die kleine potje ls groente hartstikke handig maar veel duurder dan een grote. Dus koop een grote en maak gelijk voor 2 of drie x en vries het in

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:59

LizMD schreef:
Poets jij met goud? :D

:') zo erg is het weer net niet
waren 4 tubes van 3,99 originele prijs

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:33

Ik zag dat ze bij de Welkoop ook weer zakken peen hebben. Volgens mij is dat 20 kilo en daar betaal je dan denk ik 3 à 4 euro (?) voor. Ik heb ze nog niet meegenomen. Als het iets koeler is blijven ze ook in de garage lang goed. De pony's vinden het overigens niet erg als ze wat sneller op moeten. :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:43

Afbeelding

Ik heb voor mezelf zo'n bestandje gemaakt. Die pak ik erbij als ik een lijstje ga maken. Sommige aanbiedingen van de AH zijn dan nog duurder dan wanneer ik het bij Lidl of Aldi zou halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:49

Jumbo is geen doen , moet ik naar andere kant van dorp fietsen . Vind het ook geen fijne winkel

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:24

Rebecca schreef:
Jumbo is geen doen , moet ik naar andere kant van dorp fietsen . Vind het ook geen fijne winkel

Hoe groot is dat dorp dan wel niet? :+ Ik moet 5 km naar de supermarkten fietsen, gaat ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:29

Sharani schreef:
[naam] schreef:

Hoe groot is dat dorp dan wel niet? :+ Ik moet 5 km naar de supermarkten fietsen, gaat ook prima.

Uhhh volgende vraag? :')

Nou ja ben verwend , lidl en aldi is 400 M (liggen niet naast elkaar maar net zo ver) de AH 500 meter en de jumbo 1,3 km -O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:56

Daar kan ik alleen van dromen, winkels zo dicht bij :\ . Maar bedoel het niet als een veroordeling, meer als waarom niet een beetje moeite doen voor goedkopere boodschappen ;) . Al kan ik me best vinden in je argument dat het geen fijne winkel is, is hier jammer genoeg ook zo.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:07

desi92 schreef:
Ik heb voor mezelf zo'n bestandje gemaakt. Die pak ik erbij als ik een lijstje ga maken. Sommige aanbiedingen van de AH zijn dan nog duurder dan wanneer ik het bij Lidl of Aldi zou halen

Wel overzichtelijk zo, maar het lastige is dat prijzen nogal eens veranderen. Deze versie is denk ik niet helemaal actueel, want voor de AH kom ik op dit moment bijvoorbeeld meer dan 10% goedkoper uit en dan houd ik nog niet eens rekening met bonusaanbiedingen. Hoe meer winkels je vergelijkt, hoe meer werk het is om alles bij te houden. Daar komt bij dat ik het vergelijken wel leuk vind, maar het boodschappen doen minder, dus als ik twee winkels van binnen zie vind ik dat meer dan genoeg. :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:17

goeroe schreef:
desi92 schreef:

Wel overzichtelijk zo, maar het lastige is dat prijzen nogal eens veranderen. Deze versie is denk ik niet helemaal actueel, want voor de AH kom ik op dit moment bijvoorbeeld meer dan 10% goedkoper uit en dan houd ik nog niet eens rekening met bonusaanbiedingen. Hoe meer winkels je vergelijkt, hoe meer werk het is om alles bij te houden. Daar komt bij dat ik het vergelijken wel leuk vind, maar het boodschappen doen minder, dus als ik twee winkels van binnen zie vind ik dat meer dan genoeg. :+

Gisteren bij gewerkt dus ja wel vrij up to date, hier zitten de aanbiedingen niet bij. Bij ons zit alles een paar meter uit elkaar dus loop altijd alles binnen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:26

Dan maak je denk ik gewoon andere keuzes, want van bijna alles op je lijstje is momenteel een goedkopere variant te vinden. Bij sommige producten doe ik dat ook wel, maar meestal vind ik de goedkoopste optie prima.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:48

Ik ga ook alleen naar de AH als er iets in de bonus is dat goedkoper dan bij Lidl of Aldi is. Anders ben ik er niet te vinden

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:15

Net boodschappen gedaan. Bij de Lidl prei voor 19 cent en spinazie voor 70 cent, wil met beide 2 gerechten maken deze week. Bij de Albert Heijn lag heel veel 35% vlees, op vlees voor de hele week nu 5 euro kunnen besparen. Verder alle gratis optimels gehaald en een paar scoupy's, ben weer helemaal tevreden voor deze week. Rond de 45 euro voor 2 personen en daarbij ook veel dingen gehaald als vaatwas tabletten etc. Had 50 begroot dus ik ben blij!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:38

goeroe schreef:
Ik zag dat ze bij de Welkoop ook weer zakken peen hebben. Volgens mij is dat 20 kilo en daar betaal je dan denk ik 3 à 4 euro (?) voor. Ik heb ze nog niet meegenomen. Als het iets koeler is blijven ze ook in de garage lang goed. De pony's vinden het overigens niet erg als ze wat sneller op moeten. :+

Ik had ze vorige week gehaald en waren met een halve week al beschimmeld en slap is er nog te warm voor om in mijn kast op stal te bewaren helaas. Maar die zakken haal ik wel altijd in de winter

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:49

Onze welkoop heeft maar zakken van 7.5 kilo. Wij halen ze of bij de boerenbond of bij aveve. Die zijn wel 20 kg. Ze gaan hier al redelijk mee qua tijd

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:17

Is ongeveer 30 euro per week voor 1 persoon te doen voor boodschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:35

Zonder huisdieren en slim inkopen :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:37

Pieneappel schreef:
Is ongeveer 30 euro per week voor 1 persoon te doen voor boodschappen?

Ik doe voor 13,00 meestal en max 20,00 en dat inclusief drie cavia's die heel veel groente krijgen. Beetje slim inkopen en goed kijken wat je waar haalt