Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:26

'daar lijkt de buurman maling aan te hebben'. Wat, omdat hij zijn agenda even moet nachecken? Als hij direct ja kon zeggen zou het zeker weer een uitkeringstrekker zijn ofzo :')

Beretto heeft wel een punt; het is een eenzijdig verhaal. En zie het zo, de mooie zomer is alweer bijna voorbij. In de zeikregen gaat ie echt niet in z'n jacuzzi zitten en staat de wind alweer anders. Wees blij dat hij een 'giebelgrietje' heeft en dat je geen gezin met 3 kinderen naast je hebt. Geloof me, baby's kunnen hard huilen, ook midden in de nacht en dat komt echt wel door je muur heen en die stoppen niet na een goed gesprek :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:30

Ja hoe moeilijk is het om die even te pakken als je thuis bent?
En ze lijken nu vakantie te hebben met veel tijd in de avond, dus moet de agenda er echt wel bij?

Of hij met zeikweer daar gaat zitten weet je niet.
Die vorige buren van ons hadden een overkapping met warmtelamp, die maakte herrie tot november.
Jacuzzi is ook verwarmd, dus ga er maar niet vanuit dat dat ineens over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:34

En dat is aan jou om te bepalen (als buitenstaander ook nog eens nota bene) of iemand tijd heeft of de hele dag zit te niksen? :')

Ik ben ook iedere dag thuis (vind ik nog geeneens leuk ook trouwens, laten we die maar even gelijk inkoppen) maar moet ook even de agenda erbij pakken hoor als iemand wat wil plannen. En dan niet alleen mijn agenda, maar ook die van m'n vriend en (indien nodig) van m'n schoonouders. En al wil ik daar over 2 weken pas op terug komen, dan is dat mijn keuze en niet die van een vervelende buur.
niet
Nee, of hij met zeikweer daar gaat zitten weet je niet. Net als dat jij niet weet of TS niet gewoon een beetje overgevoelig is voor geluid, zich gewoon irriteert en daarom daarop focust, je niet weet of het na de zomer over is, en je niet weet wat de buurman wel of niet doet.

:+ Maar vooral lekker de TS op blijven hitsen, daar gaat de boel heus niet van escaleren :')
We kunnen wel zeggen met z'n allen dat de buurman zo'n varken is, maar zonder bij de TS te zijn geweest weet je dat toch niet?

En anders lekker de verhuurder bellen joh. Want daar wordt het gezellig van in je buurt...

En daarmee wil ik echt niet zeggen dat de buurman heilig zal zijn, maar als andere omwonenden al aangeven er geen last van te hebben of het niet zo extreem te horen, kan het natuurlijk gewoon heel sterk zijn dat de wind net de verkeerde kant op staat en/of dat TS overgevoelig is op geluid. En ja, dat is absoluut heel vervelend, maar dat betekent niet dat de hele buurt dan in doodse stilte moet leven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:38

Maar jij bepaalt net zo goed dat hij geen tijd heeft.
En die agenda erbij pakken prima, dat schreef ik ook, maar hij doet het niet.

Wie hitst er de ts op? Echt serieus???
Ja steun geven dat het irritant is als je een buurman hebt die niet aan zijn buren denkt is ophitsen tegenwoordig?
Nu snap ik de onverdraagzaamheid wel ja.
Je zou maar buren hebben die in de nacht bij alles denken ik doe lekker wat ik wil, de rest moet maar ramen sluiten en doppen in.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:39

Nou mensjes vermaak of erger u verder in dit topic,mijn buurkinderen zijn inmiddels stil en de andere buren zitten in de tuin met hun visite en 2 spelende honden dus ik doe mn oordoppen in en mn slaapmasker voren ga eens een poging doen tot slapen. Ik moet vannacht nl weer aan het werk in een hopelijk Buren ruzie vrije nacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:40

Bruintje; ja en dat hij de agenda er niet direct bij wil pakken zegt gelijk dat het een varken is :+
Laten we het er maar op houden dat je nu direct ziet hoe snel je aannames maakt, maar dat het blijkbaar alleen oke is om positieve aannames te maken en niet in het straatje van de buurman.

Je zou maar buren hebben die om 22:15 menen dat ze mogen piepen omdat de buurman toevallig een gezellige zomer heeft.

TS, woon je er al lang overigens of is dit je eerste zomer hier? Niet omdat je dan niet mag klagen, maar verschillende seizoenen zorgen ook voor verschillende (omgevings)geluiden en wellicht dat dat ook even wennen is, of heeft de makelaar het idee gehad dat de jacuzzi niet gebruikt werd (wat logisch zou zijn in een zeiknatte herfstperiode) bijvoorbeeld. :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:43

Hoho jongens :) t was meer om te zeggen dat we graag eens met hem af wilden spreken om eens rustig er over te praten. En dat ie z'n agenda moest pakken was voor mij om aan te geven dat we dis niks afgesproken hadden nog. T wordt wel een heel mooi verhaal zo :+

Verder lezen mensen de helft geloof ik. Ja ik vind het van de zotten dat ik t raam dicht moet doen en oordoppen in om te kunnen slapen omdat meneer geen normaal leven heeft. Maar doe het wel omdat ik nou eenmaal niet kan dwingen dat hij dat niet doet..

Verder zit ik nu op t werk dus graag een beetje rustig an anders moet ik vanavond teveel bijlezen :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:44

Dat maak jij er van rachelle.
Jij maakt net zoveel aannames, zoals het houd dadelijk wel op.
Jij doet alles in voordeel van die man, terwijl die toch echt met alleen de decibellen van dat jacuzzi al fout zit.

22.15 is flauw, maar we weten niet tot hoe lang dat doorging, maar het ging ook om 3 uur in de nacht, meerdere keren, daarover wat zeggen is toch heel terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:48

Lees nu dat je het huis in april hebt gekocht.. Tja.. Heel eerlijk, je wíst wel van die jacuzzi :+ Dat de makelaar een mooi verhaaltje heeft opgehangen dat de buurman hem niet gebruikt betekent natuurlijk niet dat ie niet gebruikt kan worden :+

Nogmaals, ik begrijp dat het nu slopend is maar nu ligt de focus ook er echt gruwelijk op. Als de andere buren er nou ook last van hadden gehad, dan kon je gezamelijk de boel aanpakken, maar het feit blijft nou eenmaal dat jullie, hoe vervelend ook, de enige zijn die er op dit moment hinder van ondervinden. Dat is heel naar, absoluut, maar om te zeggen dat 'meneer geen normaal leven heeft'... Tja... Zijn levensstandaard is blijkbaar niet die van jullie, maar om dan te zeggen dat dat niet 'normaal' is vind ik een beetje ver gaan :+ Iedereen leeft immers zijn eigen leven. Ik zou bijna zeggen, kijk het even aan, het mooie seizoen is bijna voorbij, organiseer met z'n allen een buurtbarbecue (als het zo'n feestganger is komt hij ook echt wel een broodje eten) en kaart het dan voorzichtig aan onder een wijntje. Leer je direct de buurt kennen, want nogmaals, zo lang woon je er ook nog niet (wat zijn nou 4 maanden?).

Met dat gegeven (april gekocht, augustus al 'zeuren' (expres tussen haakjes!)) snap ik dat de buurman ook direct heel defensief kan worden en niet zo snel meer naar je terug komt. Niet leuk, wel heel begrijpelijk. De buurman woont er immers al een tijdje en misschien heeft ie iedere zomer z'n jaccuzi aan, alleen wist jullie makelaar dat niet of wist ie dat leuk te verbloemen :+

Als ik overigens google op 'hoeveel decibel maakt een jacuzzi' zijn de resultaten niet echt heel motiverend; voornamelijk dat gemeenten niet verplicht worden om handhavend te reageren' bijvoorbeeld. En ook een van de eerste zoekresultaten;
https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/for ... dsoverlast

... Ik zou zeggen, probeer eerst even uit te vogelen wat de rechten en plichten überhaupt zijn. Niet leuk, maar voor hetzelfde geldt heb je een hok vol herrie voor iets waar jij helemaal niks aan kan doen en hij niks aan hoeft te doen. Dat het storend is is dan echt wel super naar, maar met een beetje pech heb je überhaupt geen poot om op te staan en dat is dan nu kostbare energie.

En nu weet ik nog niet hoeveel decibel een jacuzzi maakt, volgens mij valt en staat dat met het type pomp en de hoeveelheid water en de wijze van isoleren. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-17 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:49

http://www.omroepbrabant.nl/?news/268051692/Ton+(87)+zingt+Brabantse+liedjes+op+zijn+balkon+in+Nijmegen,+en+daar+is+niet+iedereen+blij+mee.aspx
Deze man gaat toch ook een boete krijgen als hij nog teveel zingt op het balkon.
Terecht in mijn ogen.
En ik denk niet dat het harder is dan boven een jacuzzi uit praten.

of is dit volgens jullie ook niet terecht en hoort het ook bij, beetje verdraagzaam zijn?
En dit is niet eens in de nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:52

Ik heb in mijn vorige woning anders ook zo een "giebelgriet" boven mij gehad;

Bleken de 2 vorige bewoonsters juist vertrokken te zijn om haar. Zij werkte eigenlijk niet en haar dag/nacht ritme was zo ongeveer omgedraaid.

Ging om 3 uur smiddags de hardcore (ben zelf een grote meid in Parkzicht geworden dus mijn eigen favo muziek, maar na een half jaar daar wonen dus gewoon niet meer) keihard aan om als ze de kans kreeg die pas na 12 uur zachter (niet uit!) te zetten. Of om 23;00 besluiten te gaan klussen in huis, dus duidelijk hamer en boor gebruik. Had ook bewust haar bel eruit getrokken.
Maar als ik dan om 6 uur in de ochtend naar het toilet ging, liep ze te stampvoeten.

Mijn ervaring is juist dat de mensen die de overlast veroorzaken, die dus buiten de geijkte tijden, doelbewust herrie gaan maken of gaan leven, juist zelf helemaal niet zo tolerant zijn naar anderen toe.
Anders hou je toch om te beginnen al wat meer rekening met de buren die wel gewoon de volgende dag er vroeg uit moeten om te gaan werken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:52

Ok dit vinden jullie zeuren? Lijkt mij een heel net Appje toch? Dat hij vervolgens niet gaat fluisteren tja...*knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 09-08-17 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privecommunicatie verwijderd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:54

Nee dit ziet er ook uit als een heel fijn, haast lief gesprek Marjan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:55

lieveli schreef:
Nee dit ziet er ook uit als een heel fijn, haast lief gesprek Marjan!

Mee eens! En dan kan je daarna ook de buurman aanspreken met de mededeling 'joh, super fijn dat jullie zouden fluisteren, maar dat is helaas niet gebeurd' of een 'kunnen we afspreken dat om 1uur de jaccuzi uit gaat'?

Dan heb je een middenweg zonder dat je elkaar de tent uit vecht. Een beetje water bij de wijn (of de jaccuzi :+ )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:56

Misschien is dat t probleem :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:57

TS ik snap wel dat dit je opbreekt en je graag wil dat je geen overlast meer van je buurman wil.
Op dit moment kamp ik met een soort zelfde probleem, alleen heb ik een duplex woning en gaat het om mijn buurvrouw boven mij. Ik weet zelf ook niet goed wat ik hier aan kan doen of het moet aanpakken.
Maar ik ben ook een persoon wat veel slaap nodig heeft en ik op dit moment zo'n 4 nachten in de week wakker lig en totaal niet aan mijn slaap kom. daarnaast moet ik er sochtends ook om 6.00 uit en werk ik vaak ook in de weekenden. Ik merk ook aan mezelf dat ik slaap gebrek heb, snel geïrriteerd, chagrijnig en sneller last van migraine.

Ik hoop voor je dat je er snel uit komt met je buurman en snel weer rustig kunt slapen snachts.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:57

Valentijn5 schreef:
Ik heb ook genoeg geluidsoverlast van buren. Maar probeer niet overal wat van te zeggen. Want ik bedoel maar, ik kan wel in mijn recht staan met wat ik zeg. Maar daar hoeven de buren niet zo over te denken. Dus ermee leren leven is het beste. De buren kunnen zich net zo hard ergeren aan jou.

Als mijn buren last van me hebben zonder dat ik me daarvan bewust ben wil ik dat graag weten. Gepraat kan bijvoorbeeld al gauw veel harder binnenkomen bij de buren dan je zelf denkt. Is soms ook net pech met hoe de gebouwen zich tot elkaar verhouden waardoor de galm lekker bij het slaapkamerraam van een bepaalde woning binnenkomt.

Soms is het net het sluiten van een bepaalde deur wat de buren heel goed kunnen horen. Als je dat kan vermijden tussen de tijdstippen waarop ze slapen is dat een kleine moeite.

Dat je die ene keer dat ze harde muziek draaien of als de visite wat luidruchtig is niet gelijk gaat klagen vind ik heel iets anders dan zo'n terugkerend patroon van dezelfde storende geluiden.

Beretto schreef:
Ik heb alles gelezen maar door ervaring weet ik dat er altijd 2 kanten van een verhaal zijn en dat sommige klagers gewoon heel onredelijk zijn.
Wat mij dwars zit in dit verhaal is dat ik in het begin van dit topic lees dat ts geen oordopjes wilde gebruiken en t raam niet wilde sluiten wat ZIJ vind dat niet fijn dus moeten anderen zich maar aan haar leefritme aanpassen.
Verder lees ik ook nergens dat er meerdere omwonenden last hebben van deze man.

Waarom zijn je reacties dan nog steeds zulke mosterd na de maaltijd? Het is niet meer aan de orde dat TO per se haar raam open wil hebben en oordopjes heeft ze inmiddels ook in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:58

MarjanB schreef:
Misschien is dat t probleem :')

Komen we toch weer op de gagbal uit... Nee ik zou gewoon even appen of bellen, als hij face to face vermijdt. ''Buurman, dat fluisteren vinden we niet echt fluisteren, we kunnen woordelijk horen wat er wordt gezegd. Zullen we afspraken maken over de overlast zodat we elkaar niet steeds in de weg zitten?''

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:58

Dat is inderdaad een hele fijne app.

Ja ik krijg gewoon echt deja vu gevoelens met onze vorige buren.
Altijd op die grens, nooit te erg voor politie, maar wel te veel om er geen last van te hebben.
En gewoon netjes vragen hielp niet. Grof vragen hebben we nooit gedaan want je wilt geen herrie met je buren. En dat werkt bij zo'n lui toch niet. Hoogstens dat ze meer etteren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:00

Ziet er toch erg vriendelijk en meelevend uit dat gesprekje! :)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:21

Het is bij sommige mensen gewoon echt moeilijk om geluiden buiten te sluiten. Ik hoor ook echt alles en daardoor slaap ik mijn hele leven vaak slecht. Blaffende hond in de verte, wat harde wind of regen..constante muziek ( altijd alles uit in huis) en vooral repeterende geluiden... het is aanstelleritis maar gewoon echt heel erg vervelend. Toen ik jong was leefde ik met muziek etc.. en nu kan ik maar even iets aanhoren en dan gaat het heel erg irriteren in mijn hoofd. smakkende harde dingen etende mensen is gewoon horror :+ en er is zeker weten een naam voor : misofonie
In de winter staat er een buurman al tussen 7 en 8 uur 's ochtends gezellig zijn hout te zagen voor zijn kachel, dat gaat mij door merg en been.. en ik woon ook buitenaf, vrijstaand...
Kauwen van paarden werkt dan weer rustgevend vreemd genoeg.

Als iemand zich aan iets ergert krijg je vaak ook een hyperfocus... je gaat dat geluidje waar je niet van houdt boven alles uithoren.
ik kan TS dus helemaal inkomen wat TS irriteert. hier dus vaak een hond die tot 3 uur 's nachts alleen wordt gelaten en de boel bijelkaar blaft... het is zo'n meter of 50 schuin achter ons maar in de stilte van de nacht als alle alledaagse 'ruis' weg is, galmt alles veel harder.
Mijn goal is ook een huis te kopen met buren op kilometer afstand :+ en voor nu zoveel mogelijk proberen met alles overweg te kunnen. het is gewoon echt een last zoiets.
Een jacuzzi zou ik ook niet meer uit te slaan zijn en tja, meestal is de rust van de nacht heerlijk om van dingen te genieten... liefst wil je dan dat iedereen rustig sterretjes kijkt maar helaas.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:25

ik denk ook altijd dat ik fluister....tot ik erachterkom dat ze mij 20 meter verderop letterlijk hebben verstaan....ik heb dan ook een vrij dragende stem en praat echt niet bewust hard..zoiets kan het bij hun ook zijn natuurlijk. Ik vind de apps vrij netjes, en buurman ook gewoon vriendelijk en normaal reageren.

Om 21.15 schreef je hier overigens dat ze er weer inzaten...dat vind ik toch een vrij normale tijd, hoor. Maar goed...2 uur in de nacht kan wel irritant zijn inderdaad. Bedoelde de makelaar trouwens niet: hij zit er overdag bijna nooit in? 8-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:33

Ik ben helemaal verbaasd dat er mensen zijn die vinden dat Marjan overdreven reageert.

Ik bedoel: als je midden in de nacht buiten in een jacuzzi gaat zitten praten en seksen dan mag ik toch aannemen dat je wel snapt dat mensen daar last van hebben?

Leuk hoor... hopeloos verliefd en midden in een verliefde romantische fase, maar daar hoeven de buren toch niet van mee te genieten?

Vind het echt redelijk onbeschoft van jullie buurman dat hij, terwijl hij wéét dat jullie er last van hebben, toch gewoon doorgaat. Ik bedoel, je kunt dit moeilijk zien als iets wat nu eenmaal onder de normale dagelijkse woongeluiden / normale nachtelijke geluiden valt...

Kortom: ik zou toch iets helderder worden naar buurman toe, en toch melden dat wanneer dit nachtelijk jacuzzi gebruik door gaat, ik dit bij de verhuurder ga aankaarten, om te kijken of er via die weg iets te bereiken valt om te voorkomen dat dit weer gebeurd..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:58

MarjanB schreef:
Ok dit vinden jullie zeuren? Lijkt mij een heel net Appje toch? Dat hij vervolgens niet gaat fluisteren tja...[ [url=m/5ne4SG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is stukken liever dan dat ik bij mijn bovenburen heb afgeleverd als briefje.

'Hoi bovenburen, ik begrijp dat jullie met de eerste keer samenwonen best wat stoom af kunnen en willen blazen. Maar ik slaap liever om 2 uur 's nachts en hoef niet mee te genieten ( ;) ). Mag het ietsje zachter? Groetjes, de benedenbuuv'

:+

Uiteindelijk heb ik hun verhuurder opgespoord en haar contact op laten nemen. Sindsdien is het rustig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:39

Tja ik begrijp wel dat dit irritant is. Ik heb ooit buren gehad met 4 kinderen in de leeftijd van 6 tot baby. Dat was echt een hel. Ze waren altijd buiten en dus kon ik nooit rustig in de tuin zitten. Altijd was er wel gehuil, gejengel en gezeur en anders wel gemopper van moeke de vrouw. Ik zat dus altijd binnen. Zelfs 's nachts hoorde je die krengen nog door de muren heen.
Nu heb ik leuke buren al hebben ze ook een jacuzzi maar een overdekte en echt totaal geen last van. Heel af en toe een chloorlucht als de wind mijn kant opstaat. Kind is af en toe ook wel vervelend maar lang niet zo erg als die krijsende koters in mijn vorige huis. Nee ik ben best blij met mijn buren nu. Het is altijd een beetje geven en nemen. Van mij en mijn dochter zullen ze ook weleens last hebben.