Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:32

Ik heb juist begrepen dat als je vloeibare wasmiddel en wasverzachter het goed is om regelmatig de 90 graden was te pakken. Dit om je leidingen schoon te houden. Ik was handdoeken inclusief ondergoed altijd 90 graden. Kleding en bh's op 40 (maar lees nu waarom mijn spijkerbroeken soms kleiner aanvoelen, toch maar over op 30 dan :P ).

Verder ben ik heel smerig als ik het hier zo lees, maar eerlijk: het maakt me niet uit. Ik ben het dan ook helemaal eens met Sonja_Vr.

Ik leef liever dan dat ik continu met de schoonmaak bezig ben. En ja helaas vanwege verschillende vitamine tekorten die ik bijgeprikt krijg ben ik op een zaterdag na het stofzuigen van het huis, afnemen toiletten en badkamer en boodschappen doen helemaal gesloopt. 's avonds na het werken meteen koken, ik ben moe. Dus nee ik poets niet meteen de gasfornuis mee.

Maar als ik mijzelf met mensen in mijn omgeving vergelijk hebben wij het nog heel schoon. Als ik het met mensen hier vergelijk ben ik bang dat ze met handschoenen binnen zouden moeten komen. :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:39

Ach leven en laten leven toch? iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt denk ik dan. Ik ben niet zozeer een onwijze poetser, maar heb altijd orde en rust om me heen nodig om me lekker te voelen. Is het troeperig/vies, dan word ik onrustig in mijn hoofd. Ik kan ook echt (schaam schaam) genieten van lekker alles schoonwassen...geurend beddengoed en schone kleding in mijn kast leggen. Word ik ZEN van hahaha
Gisteren dus mijn dekbed gewassen. Doe ik elk halfjaar. (en na elke wekelijkse verschoonbeurt, gaat hij twintig minuutjes op "opfrissen" in de droger :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:24

Ik gebruik waspoeder en wel vloeibare wasverzachter, gebruik al jaren dezelfde wasmachine en nog nooit de machine hoeven reinigen. En nog nooit 90 graden gebruikt, ik geloof dat het een fabeltje is.

Ik heb wel eens gehad dat de bakjes waar het waspoeder in gaat vies zijn dat daar iets in blijft kleven dat heb ik wel eens met soda en heet thee water gereinigd.

Ik heb ook dat ik onrustig wordt van met name rommel. Maar ook als de keuken niet netjes is dan krijg ik gewoon echt zin om te poetsen en daarna kan ik wel rustig zitten. Als je het elke dag een beetje bijhoud is het allemaal ook zo gepiept. Ben je een uur tot anderhal uur bezig per dag maar dan heb je de rest van de middag en avond wel een opgeruimd huis.

Maar ik werk dus parttime en ben veel thuis. Dus hen die rust in huis ook nodig.
Met andere dingen als de ramen en de kleding kasten van binnen ben ik veel minder netjes ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:37

Een uur tot anderhalf valt voor mij niet onder zo gepiept :o
Dat is opgeteld een ruim een volle werkdag per week.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:48

Ik doe alles op het oog... Als het vuil is, maak ik het schoon. Zou wel wat vaker mogen dweilen.
Uitzondering is mijn salon aan huis. Daar gaat na elke klant een dettol doekje over de tafel, door de lampen (nagelstyliste) en over de stoel. Om de dag de swiffer met een vochtige doek, en eens per week alles afnemen, afzuiger schoonmaken, etc...

Doordat ik onregelmatig werk (ene week 15 klanten of meer, andere week 5) is het ook echt net hoe het uit komt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:57

Ik ben nu ook wel benieuwd hoe schoon bij iedereen de auto is.
Die van mij is wel regelmatig een beetje een modderige zandhoop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:00

Als ik dit zo lees heb ik een obsessive cleaning disorder

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:26

Sizzle schreef:
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe schoon bij iedereen de auto is.
Die van mij is wel regelmatig een beetje een modderige zandhoop :+

Die is niet schoon te houden als je paardrijdt :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:40

Ik zie een aantal mensen op stal die achterin de auto een speciale plastic bak hebben voor hun stal schoenen en dan wisselen voor het auto rijden.
Dan voel ik me altijd zo'n zwijn als ik gewoon met mijn modderpoten instap :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:47

Pfff... auto :=
Ik heb een paard op een stalling staan waar we samen de voer en mestdiensten draaien, de groep buiten staat met schuilstallen en de stal ligt aan een polderweggetje

En ik train 2 keer per week met de honden

Mogen jullie raden hoe schoon hij is :')

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:52

Sizzle schreef:

Inderdaad ja...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:55

Ik stap met mijn stalschoenen gewoon de auto in. Ik hou wel van een redelijk schone auto. Zit meestal alleen in mijn auto. Elke 8 weken stofzuig ik hem en gaat er een doek door de binnenkant. De mat van de bestuurderskant klop ik elke week wel een keer uit. De buitenkant is een ander verhaal, ik denk dat ik 3 keer per jaar door de wasstraat ga.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:58

Buitenkant varieert
Als de blubber tegen de ramen op zit ivm oogstseizoen hier om het dorp dan gaat ie regelmatig even onder de douche ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:05

Ik denk dat als ik in de 8 jaar dat ik deze auto heb, 2 of 3 keer door de wasstraat ben geweest ik niet lieg.
De binnenkant die ik als het begibt te stinken :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:07

Sizzle schreef:

Nouja ik werk parttime en in ons huis wordt goed geleefd ik heb de tijd, en vind het gewoon fijn om in een opgeruimd huis te leven, het langst duurd het stofzuigen. De anderhalf uur is dagelijks. Maar als ik de badkamer een goede beurd geef komt dat erbij. Net als andere bijkomende niet dagelijkse klussen.

Het stofzuigen is en blijft het meeste werk. Maar dat komt omdat we gewoon 2 katten hebben hebben rond lopen. Die anderhalf uur op een dag vind ik echt niet veel als ik zie wat ik dan gedaan heb en hoeveel rust mij het daarna geeft. Maar ik ben wel blij dat ik niet savond's,s nog naar een paard hoef. Wel loop ik ook gemiddeld 2,5 uur per dag met ons hondje daar ga ik ook niet denken van tjee dat is anderhalve dag per week.

Bij ons is het gewoon nodig het schoonmaken ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 19-03-17 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:16

waxmeltsenzo schreef:
Ik gebruik waspoeder en wel vloeibare wasverzachter, gebruik al jaren dezelfde wasmachine en nog nooit de machine hoeven reinigen. En nog nooit 90 graden gebruikt, ik geloof dat het een fabeltje is.

Als je het gaat zien dat je hem moet reinigen is het ook al veel te laat :7 ik heb er een compleet mee vernaggeld, dus bij deze nieuwe die ik nu 2 jaar heb doe ik braaf zoals het advies is waspoeder gebruiken en om de drie maanden reinigen O:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:18

De wasmachine werd eerst gebruikt door de vorrige bewoners hier we hebben hem overgenomen en is echt al 15 jaar oud, doet het nog prima. Het enige wat ik reinig is het bakje heeeel soms, en de buitenkant met een doekje.

Fabrikanten hebben er belang bij als een machine zo nu en dan eens vervangen wordt en als je producten gebruikt die ze speciaal op de markt gebracht hebben. Ik volg dus vooral mijn eigen gevoel.

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:27

Wie vind een schoon huis nou niet fijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:29

janiekhm schreef:

Wat schoon is, is voor iedereen anders.
Van mij mag er best ergens een kruimel liggen of een kattenvoetje zichtbaar zijn die net uit de tuin gekomen is. Er zijn ook mensen die pas tevreden zijn als alle snoertjes achter de kast ook gepoetst zijn.

Dus wat is schoon.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:30

janiekhm schreef:

Dus jouw waarheid is dé waarheid?
Genoeg mensen die er niks om geven...
Ja, er ligt hier soms een halve hond aan haar op de grond, en mijn man heeft gister walnoten op, dus waar hij zit op bank liggen stukjes van schilletjes. De PlayStation is een beetje grijzig ipv glanzend zwart, de wijnglazen van gister staan nog op de tafel, evenals de bordjes en mokken van de lunch net...
Nou en?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:31

waxmeltsenzo schreef:
De wasmachine werd eerst gebruikt door de vorrige bewoners hier we hebben hem overgenomen en is echt al 15 jaar oud, doet het nog prima. Het enige wat ik reinig is het bakje heeeel soms, en de buitenkant met een doekje.

Fabrikanten hebben er belang bij als een machine zo nu en dan eens vervangen wordt en als je producten gebruikt die ze speciaal op de markt gebracht hebben. Ik volg dus vooral mijn eigen gevoel.

Misschien ligt het er ook aan waar je woont. Hier is hard water. Toen ik die vernaggelde wasmachine van binnen zag was ie echt helemaal verkalkt, na 7jaar gebruik. Was niet meer weg te krijgen en kleding werd aangetast. Uiteindelijk is ie gewoon vastgelopen door de kalk. :7
Ik was toen wel overtuigd dat het onderhouden van de wasmachine hier wel een must is :')

Overigens is zo'n flesje wasmachinereiniger maar drie euro, dus dat is ook de hoofdprijs niet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-03-17 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:31

Sizzle schreef:
Ik zie een aantal mensen op stal die achterin de auto een speciale plastic bak hebben voor hun stal schoenen en dan wisselen voor het auto rijden.
Dan voel ik me altijd zo'n zwijn als ik gewoon met mijn modderpoten instap :P

Ik neem m'n stalschoenen mee in een plastic tas in de kofferbak. Op stal wissel ik m'n gympen voor m'n stalschoenen en thuis gaan de stalschoenen de schuur in. Net als m'n paardenjassen, die gaan niet mee het huis in.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:43

Ik ken trouwens in mijn omgeving echt niemand die zo poetst als de meesten hier zeggen te doen. Stofzuigen doet iedereen wel bijna dagelijks, maar dweilen of afstoffen doet echt niemand elke dag.
De badkamer en keuken gemiddeld 1 keer in de 2 maanden grondig en ramen wassen hooguit 3 keer per jaar. En nee ik heb echt geen familie of vrienden die enorme smeerpoetsen zijn waar je niets aan durft te raken. We hebben 2 stellen vrienden die wat minder schoon zijn als ons, ieder zo zijn huis en zijn leven, naar de WC gaan sla ik dan wel een keertje over.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:45

Ik zit een beetje met verbazing dit topic te lezen.

Hebben de bokkers hier die zo weinig schoon hoeven te maken toevallig geen man/gezin? Ik heb hier drie "mannen" wonen en maak ik een week niet schoon dan wil ik het huis niet meer in :(

Nee ik moet eigenlijk echt elke dag schoonmaken. Ik maak zeker wel een uur of 10 per week schoon en dat is eigenlijk nog te weinig naar mijn zin. Ik vind het zelf echt vervelend, het lukt me niet het huis lekker schoon te houden. Hoe doen jullie dat!!?? Ik wil het echt graag weten! :oo

Hier wordt er dagelijks de dweil (niet nat, alleen om het stof op te vangen) er doorheen gehaald en het stof wordt dan opgezogen met de kruimeldief. Ook het aanrecht, afzuigkap en tegels van de keuken worden dagelijks schoongemaakt. Wekelijks wordt er gestoft en gestofzuigd. De wasbakken en wc's in de badkamer en wc wordt dagelijks schoon gemaakt. Daarnaast wordt de badkamer en wc elke twee weken compleet schoongemaakt. Van de keuken maak ik wekelijks een deel compleet schoon (dat lukt niet in een dag, daar ben ik echt 12 uur meer bezig). Dan doe ik meestal eens in de twee welen nog iets extra's zoals de bank helemaal van z'n plek halen of meubels schoonmaken met een sopje/invetten.

Maar Ts, ik vind het zeker niet veel. Maar als je huis gewoon schoon is zou ik geen reden zien om nog meer schoon te maken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:47

verootjoo schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Misschien ligt het er ook aan waar je woont. Hier is hard water. Toen ik die vernaggelde wasmachine van binnen zag was ie echt helemaal verkalkt, na 7jaar gebruik. Was niet meer weg te krijgen en kleding werd aangetast. Uiteindelijk is ie gewoon vastgelopen door de kalk. :7
Ik was toen wel overtuigd dat het onderhouden van de wasmachine hier wel een must is :')

Overigens is zo'n flesje wasmachinereiniger maar drie euro, dus dat is ook de hoofdprijs niet.

Wij hebben ook hard water ;)
De vaatwasser reinigen wij wel dat is wel nodig.
Maar de wasmachine niet ;) en het gaat niet om die paar euro maar omdat wij merken dat wasmachines bij kennissen en schoonfamilie soms al 2 keer vervangen, en die gebruiken wel middeltjes, is en die van ons nog nooit is gerepareerd. Dus wij doen het zo en als die na al die jaren eens de geest geeft komt er een nieuwe en doen we het precies zo.