Welke activity tracker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiniEqui

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:41

Ik ben onlangs weer terug gevallen op mijn "oude" vivofit smart hr. Miste eerst echt de gps en de mogelijkheid om een losse band toe te voegen (paard).
Heb toen een tijd een m400 (Polar) gehad maar die is erg groot en vind hem voor dagelijkse activiteit meting te kort schieten. Ook miste ik berichtgeving en activatiemeldingen via trillen. Ik zit op kantoor en dan is een luide piep wel vervelend, maar trillen is subtieler dus werkt top!

De m400 houd ik voor het paard, maar blij dat ik de overstap naar m600 niet heb gedaan want mijn eigen activiteit meten is toch wat omslachtiger met Polar. Je ziet niet duidelijk je aantal stappen ect. Daarnaast heb ik mini polsen dus is het ook echt een apparaat om je arm. Alleen als ik hardloop buiten zou gps wel fijn zijn, die bestaat inmiddels ook maar die ik nu heb is nog super nieuw, en hartslag via pols is minder specifiek maar ik ben er dik tevreden mee :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:29

Thanks voor je post Cpinnetje.
Ik ben er nog steeds niet over uit namelijk. Loop nu nog steeds met Polar app op telefoon en hartslagband.
Nu is de Polar m200 uit en wil doe toch ook bekijken.
De m600 is inderdaad erg groot en ik vraag me af of dat lekker zit, aangezien die tijdens training achter je polsbotje moet zitten.

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:46

De m600 is kwa grote vergelijkbaar met de m400. Ik heb er met sporten (hardlopen en krachttraining) weinig last van. Het is meer met dagelijksgebruik; achter computer typen en vooral kleding (past net wel net niet bij de mouwen van blouse bijvoorbeeld). Daarnaast schiet de m400 dus tijdens dagelijks gebruik wat te kort in mijn ogen wat mijn Garmin beter doen. Als dat niet zo was had ik denk de m400 wel dagelijks gebruikt. Gps en losse hartslagband is toch wel echt super fijn.

Het gebruik van een losse hartslag meter is dan wel weer een echte plus als je hem voor sporten wilt gebruiken. Dat mis je dan bij de 200 wel. Het is dus ook de vraag hoe serieus wil je op hartslag trainen? Als je hem puur voor trainen gebruikt zou ik mij niet zo druk maken om de grote en meer focussen op gps als je buiten traint en in hoeverre je op hartslag wilt focussen. Een ingebouwde hartslagmeter geeft vaak wel een mooie indicatie.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:43

Ik heb sinds kort een vivofit 3, een heel simpel toestel eigenlijk, maar hij ligt lekker om de pols en hij hoeft er niet af. Voor mij is het heel belangrijk dat hij niet mijn zenuwen irriteert doordat ik rsi heb en de meeste horloges maar een paar uur kan dragen. Als ik dingen af moet doen dan willen ze nog wel eens ergens verdwijnen dus dan schiet het ook niet op. Alleen over zwemmen hoor ik verschillende dingen. Hij is ATM5 en dat staat voor de waterdruk van 5 bar = 50m onder water, maar op sommige sites lees ik dat dit niet geschikt is voor zwemmen omdat je daar minimaal ATM10 voor nodig hebt. Andere sites zeggen juist dat het zo makkelijk is dat je er ook mee kan zwemmen. Wat is nu waar?

Overigens ga ik de komende tijd sowieso niet zwemmen waarschijnlijk, dus dat scheelt. Maar toch.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:27

Wel grappig; Ik doe mn polar a360 even aan de laptop om zomertijd in te stellen en nu heb ik een update en hele nieuwe schermindeling bij de tijd. Ik vind het op zich wel een vooruitgang. secondes lopen nu mee en dag en datum. Het is wel geel en dat vind ik niet mijn kleur, maar boeit me verder niet. Vandaag nog niet veel gedaan, maar lijkt niet te verkleuren bij beweging. Gister was hij na update wel blauw?? Maar goed........grappig :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:35

Ik vond de oude tijdweergave veel handiger haha. Maar ik heb geen idee of je dit kan terugdraaien?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:10

Oke, dat kan hoor. Ik vind dit niet lastig en de seconde teller en de dag en datum wel een plus. Overdag was hij geel en liep oranje vol. 's avonds is hij blauw zover ik nu doorheb.

Je moet wel even scheef kijken, maar op zich scheelt het voor mij amper. Ik miste de datum echt wel, dus voor mij een voordeel.

Geen idee of je wat kan veranderen. Het ging vanzelf toen ik hem aankoppelde.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:40

Ik ben eindelijk de gelukkige eigenaresse van de Polar M200 :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:59

Ik ben ook aan het orieenteren voor een horloge.
Twijfel tussen de Polar m400, Fitbit charge 2 en de Samsung Gear fit 2.

Het liefste wil ik een horloge die niet te opvallend is zodat ik hem overdag ook op kan houden. Maar ik wil er wel een waarbij ik tijdens het hardlopen mijn snelheid en afstand vanaf kan lezen >;) Kan dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:02

Met de Fitbit kan je volgens mij alleen je afstand aflezen, maar dan ook alleen in km's en niet in een kaartje ofzo. Denk sowieso dat een Fitbit daar niet mega geschikt voor is. Jammer, want op je andere eisen (niet te opvallend, mooi design) vind ik de Fitbit weer hoger scoren dan de andere horloges die je noemt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:59

Deau schreef:
Ik ben ook aan het orieenteren voor een horloge.
Twijfel tussen de Polar m400, Fitbit charge 2 en de Samsung Gear fit 2.

Het liefste wil ik een horloge die niet te opvallend is zodat ik hem overdag ook op kan houden. Maar ik wil er wel een waarbij ik tijdens het hardlopen mijn snelheid en afstand vanaf kan lezen >;) Kan dat?

Ik heb na heel lang wikken en wegen en twijfelen en vergelijken de Gear Fit 2 gekocht en ben er superblij mee! Is 1 van de meest uitgebreide "trackers".
Ik kan er tijdens het hardlopen snelheid en afstand vanaf lezen, maar hij kan zooooooveel meer! Ben er erg blij mee en zit heel fijn om mijn pols.

Groot en overzichtelijk scherm, maar toch kun je hem chiquer maken door andere (metalen) bandjes.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:48

Emmaa_ schreef:
Met de Fitbit kan je volgens mij alleen je afstand aflezen, maar dan ook alleen in km's en niet in een kaartje ofzo. Denk sowieso dat een Fitbit daar niet mega geschikt voor is. Jammer, want op je andere eisen (niet te opvallend, mooi design) vind ik de Fitbit weer hoger scoren dan de andere horloges die je noemt.

Met de Charge HR 2 zou je wel na het hardlopen een kaartje moeten kunnen zien met je afstand en hoe hard je op wel stuk liep etc. Maar dan moet je wel je telefoon meenemen en gps aanzetten. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:27

Ik heb er een besteld!
gelijkaardig aan een fitbit charge. Via groupon, voor maar 16 euro.
Ook slaapanalyse en afstand zit er bij, wat ik wel interessant vind. Als het me echt aanspreekt en ik het ook effectief gebruik, ga ik later voor een goed model.
Ik ben benieuwd!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:34

Ik heb al geruime tijd een polar a360 maar nu zou ik hem graag ook gaan gebruiken voor hardlopen etc. Graag ook met een borstband voor hartslag. Iemand enig idee of hij ook compatibel is met een andere hartslag dan van Polar zelf?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:45

Laurievc schreef:
Ik heb al geruime tijd een polar a360 maar nu zou ik hem graag ook gaan gebruiken voor hardlopen etc. Graag ook met een borstband voor hartslag. Iemand enig idee of hij ook compatibel is met een andere hartslag dan van Polar zelf?

Als ik onderstaande review goed begrijp heb je geen borstwand nodig bij de A360
https://www.hrdlpn.nl/hartslagmeter/polar/a360/

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:55

Normaal meet de polar app (polar flow) deze inderdaad, maar nu heb ik een andere app van polar (polar beat) en daar wordt hij niet herkend. Vandaar mijn vraag :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:58

Zover ik weet kun je een Polar apparaat alleen gebruiken met een Polar borstband (indien nodig). Andere merken herkent hij niet. Is in ieder geval met de fietscomputers zo. Heeft iets met de codering te maken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:59

Oke bedankt :)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 11:08

Hoi hoi.
Ik heb toch lang getwijfeld(tevens wegens student zijnde en weinig geld hebben)
Vakantie flink geld gespaard en gewerkt dus zit heel erg te twijfelen om een Fitbit charge 2 te halen.

Heb al gezocht op internet maar kan 1 ding niet vinden:
Kun je makkelijk andere sporten instellen? zoals paardrijden, loopband???

Wie heeft er een fitbit charge 2 en kan daar iets over vertellen

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:56

Ik heb de fitbit flex twee en kan achteraf heel makkelijk de sport aanpassen. Zo ook bijvoorbeeld paardrijden. Hardlopen kan ik ook van te voren aanzetten en dan hoyd hij ook een kaartje bij welke route ik gelopen heb,welke afstand en snelheid enzo. Ik weet niet of dat met de charge 2 hetzelfde is maar ik neem aan van wel aan gezien het beide fitbit is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:16

Ik ben nu voor een Garmin vivosmart 3 gegaan. Niet de meest modieuze maar wel discreet en waterdicht wat erg belangrijk voor mij is, ik ga veel zwemmen.
Wel erg fijn om calorieën, snelheid en stress te kunnen meten, heeft me al tot veel extra wandelingen aangezet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:22

Zie dit topic nu pas. Haha. Had hier wellicht wat advies kunnen inwinnen, maar ik ben afgelopen week mijn moeder en zus achterna gegaan en een Fitbit charge2 gekocht.

Het gaat mij vooral om wat bewuster te worden van mijn activiteit niveau en bij mijn werk regelmatig herinnert te worden even een stukje te lopen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:06

Even een up: is er iemand die de polar a370 heeft? Er wordt gezegd dat deze waterdicht is maar Kun je er ook echt mee zwemmen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:07

Ik :) Er wordt gezegd dat hij tot 10m ofzo waterdicht is. Douchen heb ik ermee gedaan om het uit te testen maar zwemmen heb ik nog niet gedaan.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:13

Laurievc schreef:
Ik :) Er wordt gezegd dat hij tot 10m ofzo waterdicht is. Douchen heb ik ermee gedaan om het uit te testen maar zwemmen heb ik nog niet gedaan.

Ben echt benieuwd of ie waterdicht is. Ik zwem 3 tot 4x per week dus heb waterdicht wel nodig. Hoe bevalt ie verder?