Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toralone schreef:Nou, wij hebben een IKEA keuken... Al 8 jaar zit hij erin. Kwaliteit, tja, ergens geen klachten, behalve over de fineer die over de deurtjes enzo zit. Maar daar zit 10 jaar garantie op. Wat me op het volgende brengt. Je moet een kopie van de bon insturen. Gedaan. Dan krijg je antwoord: er moeten ook foto's bij van de complete keuken. Gedaan: mail terug, ook foto's van de onderdelen die slecht zijn. Weer gedaan. Krijg je mail dat de bon er niet volledig opstaat (serieus, de bon is anderhalve meter lang, hoe moet je dat in 1x op de foto krijgen?). Ikea winkel bezoeken: dat moet via de klantenservice. Kastje > muur > winkel > KS > kastje > muur...
Verder is de kwaliteit van de keuken op zich heel goed. Geen rotte planken, makkelijk een kastje te verwijderen en vervangen als er iets mee gebeurt, maar ik zou het persoonlijk niet aanraden. Aan de andere kant: als je er vanuit gaat dat hij 10 jaar mee gaat en geen 30, zoals een duurder merk, is het een overweging waard. Maar wie zit er op te wachten om elke 10 jaar de keuken te vervangen?
Kan ook gewoon een maandagochtend productie zijn geweest, onze deurtjesDe kleur is in ieder geval niet meer beschikbaar
vonneke schreef:Eerst stukken en dan hangen
DubbelDun schreef:Qua leidingen kun je er ook voor kiezen om de kastjes 10 cm van de muur af te houden. Dan heb je alleen wel een breder aanrechtblad nodig, wat op zich best handig is, want ik vind de bovenkasten veel te diep en stoot er regelmatig mijn hoofd tegen.
vonneke schreef:Maar wel een goede tip. Moeten we de leidingen dus gaan infrezen voor we gaan beginnen met het opbouwen van de keuken!
Je zou er ook voor kunnen kiezen dat je een stuk uit je achterwand zaagt en dan de leidingen in je kastje?
Al nemen wij overal lades dus dan gaat dat ook niet op.
DubbelDun schreef:Qua leidingen kun je er ook voor kiezen om de kastjes 10 cm van de muur af te houden. Dan heb je alleen wel een breder aanrechtblad nodig, wat op zich best handig is, want ik vind de bovenkasten veel te diep en stoot er regelmatig mijn hoofd tegen.