Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 11:53

Beloven schreef:
Heb je al een account op kamernet?
Ga ik vanmiddag aanmaken.
(heb nu de gratis versie,maar dan kan je niet teageren)

Dit lijkt toch wel heel erg op mijn oplichter!
Ook in Almere,zeer goedkoop.

https://kamernet.nl/details/1306853/searchrooms

future_vet

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:56

Ook weer te mooi om waar te zijn..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:57

Poeh, als ik het allemaal zo lees vind ik het een steeds moeilijkere situatie worden.
Ik dacht aan hetzelfde als Marlies: kan er niet tijdelijk een caravan op het kamp bij gezet worden?
En anders is misschien een chalet op een vakantiepark een idee?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 12:10

Caravan mag niet langer dan 1 week staan.
We hebben vorig jaar mijn schoonmoeder op visite gehad met een caravan.
Na 3 dagen stond er een inspecteur van orde en handhaving.
De caravan moest binnen de week weg! Anders 200 euro boete per dag.

Ik woon in het Gooi hè, niet ergens in een buitengebied.
Ze zijn hier vreselijk streng.
In mijn tuin mag het wel,maar daar past het niet.
Ik heb een stuk van 2 meter breed om te lopen, daar past geen caravan tussen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:13

De hele situatie wordt wel heel moeilijk op alle mogelijke manieren zo. Heeft je dochter geen vrienden waar ze tijdelijk eventueel heen zou kunnen? Er moet toch wat te regelen zijn :+ Als een vriendin van mij ineens met zoiets aan zou komen zou ik (indien de ruimte) wel een kamer beschikbaar stellen, als het echt niet anders kan.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:18

En is een chalet op een vakantiepark een mogelijkheid? Ik zag dat het al een paar keer genoemd is, maar weet niet of je er al op had gereageerd.

Heb je al met woningcorporaties gebeld om de situatie uit te leggen? Je dochter komt in principe niet in aanmerking voor urgentie, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Inmiddels is de situatie zo dringend geworden, dat een fatsoenlijke woning binnen budget al heel wat is. Hoeveel slaapkamers, met/zonder hond, met/zonder vriend, dat wordt allemaal al ondergeschikt aan de huisvestingsvraag van je dochter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:20

Is dit niet iets? Tja, dan kan hij er niet bij, maar je moet toch wat.
Ik denk dat dit niet eens zo verkeerd zou zijn.
http://www.legerdesheils.nl/zij-aan-zij ... oCmhXw_wcB

Citaat:
Bij Zij aan Zij wonen aanstaande moeders, vrouwen alleen en vrouwen met kinderen samen in een woonvoorziening. Er is 24 uur per dag begeleiding. De vrouwen krijgen (met hun kinderen) een eigen kamer en als het nodig is benodigdheden voor het eerste levensonderhoud.
Zij aan Zij helpt bij de inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie en het aanvragen van een uitkering. Samen gaan we op zoek naar scholing en/of werk en met de moeders zoeken we ook naar kinderopvang of een school voor de kinderen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-03-16 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:21

Tinkerloos schreef:
Hannanas schreef:
Is bij jou tinkerloos echt zo'n ramp??
Je hebt een heel huis zeg je.. En waarschijnlijk is de buurt stabiel ipv half getto en / of schimmelhuizen.
En zoeken jullie ook op studio's?

Het klinkt bij jou zeer stabiel, veilig, warm en financieel het minst stressvol.

Ik heb een hele woning.
Eigendom en afbetaald en al.
Het is alleen geen huis.
Het is een woonwagen.
Op een kamp ja. ;)
Ik heb 3 slaapkamers.
1 voor mijn 5 jarige dochter, 1 voor mij en mijn man,en 1 voor mijn oudste zoon.
Kamers zijn te klein om te delen.
Vindt de woonkamer dus over.
Dus het is wel veilig en stabiel en gezellig en alles,maar ook te weinig ruimte.

Bedankt voor de tip Beloven!
Ik ga zoeken!

Studio's zijn er toch genoeg te huren? Via Kamernet kun je ook vaak een studio of kamer onderhuren van studenten die in het buitenland zijn. Niet ideaal, maar dan zij van daaruit verder zoeken naar een woning. In september na het hoogseizoen kan ze dan bijvoorbeeld kijken of ze op een vakantiepark in een chaletje kan wonen met vriend en kind.

Studio kun je ook prima wonen met kind. Met wat platen heb je zo een babykamertje gemaakt.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:25

Niet om je oudste zoon op straat te zetten? Maar hoe oud is die, is het een optie voor hem te verhuizen, zodat je dochter en de kleine bij jou kunnen wonen? Mogelijk kan je zoon makkelijker een kamer huren dan je zwangere dochter.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:31

http://www.woningdelen.nl/info.php

daar zou je ook eens kunnen kijken of een oproep kunnen plaatsen..
wellicht dat daar ook een alleenstaande jonge moeder zit/kijkt die in het zelfde schuitje zit/heeft gezeten.

daar zou ze ook enorm veel steun aan kunnen hebben (en zo zou ze makkelijker afstand kunnen nemen van haar vriend en de boel beter overzien)..

Wellicht zijn er ook fora van 'tienermoeders' die er alleen voor staan en wellicht een woningdeler zoeken..

ik bedacht mij ineens dat dat misschien wel de beste optie is, maar ik weet alleen geen ingang voor je..

Mooiste zou zijn als ze bij iemand in kon die een stukje over de 20 is, die er al aan gewend is?

dan maakt het ook minder uit waar in Nederland.. Ze moet immers leren om zelfstandig te worden.. ook al kost het dan voor nu even haar studie.. Dan kun je ook echt oma zijn, in plaats van oppas/medeopvoeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:39

Stille meelezer kruipt onder d'r steen vandaan hoor..

maar TS.. Ik snap dat je alles doet om je dochter te steunen.. Maar heel eerlijk. Ze is zélf zwanger geworden. Het is dus een grote meid die weet waar ze mee bezig is/was. Dat die vriend de prioriteiten verkeerd heeft (per sé hond willen) is voor jou duidelijk maar volgens mij moet zij dat nog even inzien.

Misschien heel hard hoor, maar wat dacht je van haar/hun een ultimatum stellen?
Heb een tijdje terug met iemand gesproken, ook zwanger, 6 maanden, en daarvan heeft d'r moeder gezegd 'per 1 april ben je het huis uit.' Dat deed ze niet om te plagen, maar ze wilde gewoon dat d'r dochter heel snel volwassen werd en dus ging inzien dat als je groot genoeg bent om een kindje te maken, dat je ook groot genoeg bent om de zorg te dragen.
Ik snap absoluut dat je graag een hoop voor d'r wil regelen, het is natuurlijk nog steeds je dochter, maar heel eerlijk, in haar situatie heeft ze/hebben zij niet meer zo veel te willen en te wensen/te eisen. Het belangrijkste is een eigen plek waar ze een kinderkamer in orde kan gaan maken of in ieder geval wat 'kindproof' gaat worden, en dat is je woonkamer nou eenmaal niet, en voor jullie als gezin is dat ook niet gezond.
Dat klinkt misschien heel hard en bot wat ik nu zeg, maar het is een grote meid, maar ik zou absoluut niet bouwen op eventuele subsidies, extra's en weet ik het allemaal want dat kan in de realiteit vies tegen vallen.

Snap wel dat het voor jou als moeder en toekomstig oma zijnde heel moeilijk is..

En last but not least; gefeliciteerd natuurlijk, je wordt natuurlijk oma en dat is buiten al deze stress en zorgen om, hartstikke leuk! :j

Edit: en je kan je ook nog afvragen in hoeverre is een kinderkamer 'nodig' de eerste periode. Onze kleine slaapt nu ook bijna 6 maanden op onze kamer en volgende week komen pas zijn meubeltjes voor z'n eigen kamer. En nee, we hebben echt geen gigantisch huis of mega slaapkamer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:50

Dochter is het huis al uit en woont op kamers die totaal ongeschikt zijn om een kind te laten wonen, zo heb ik het begrepen tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:02

Had gelezen dat ze inderdaad in een woning met schimmelbadkamer woonde met tochtende woonkamer maar dat ze nu bij moeder inwoonde.
Tja en heel eerlijk, dan tikt de tijd wel door en heb je vrij weinig 'te willen'.. Wat ik zeg, is die babykamer daadwerkelijk nodig of kan kind voorlopig ook bij moeder (en eventueel vader) op de kamer? Dat scheelt in ieder geval één slaapkamer en zorgt ervoor dat het de zoektocht waarschijnlijk weer iets makkelijker maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:24

Ik zou op kamernet een betaald account nemen, reageren, naar kijkavonden toe, je situatie netjes uitleggen en het liefst nog zonder vriend gaan en die ook niet meenemen.

Wil ze echt haar toekomst met hem opbouwen of alleen omdat ze samen een kind krijgen?

Laatste optie is kind ter adoptie geven neem ik aan? Maar dat kan je ook nog overwegen, wil je een kind haar wereld in brengen? Kan ze het niet beter nog eens proberen als ze der leven gewoon op een rijtje heeft?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:05

Heel goed bedoeld allemaal natuurlijk.
Snap ik.
Van allemaal. Bedankt ook voor het meedenken en zoeken. Echt.

Maar ter adoptie afstaan? :oo

Ik vroeg om woonruimte. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:07

Ja het topic gaat echt te ver off-topic guys.. :=

TS vroeg idd om een woonruimte en geen advies over werk, de baby of dochter zelf.

@Beloven; wow dat is cru, nog een keer proberen? Een kind is geen spel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:11

Een kind ter adoptie afstaan is echt iets wat vrijwel niet gebeurd in de westerse wereld... Ja, bij 16 jarige meisjes of junkies of die verkracht zijn bijvoorbeeld... Maar dit is echt niet iets waar licht over moet worden gedacht... Ik kende iemand die op haar 16e zwanger werd, die heeft haar zoon toen ter adoptie afgestaan. Daar heeft ze heel erge spijt van gehad... Volgens mij nog steeds tot op de dag van vandaag (is nu in de 50).

Sorry, was offtopic, maar wou het even zeggen

TS, ga naar campings, vraag of daar eventueel caravans beschikbaar zijn. Evt op Facebook een bericht plaatsen? Heb je vaak een groter publiek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:12

Het is cru. Maar een optie die ik nog niet voorbij heb zien komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:13

Omdat het misschien geen optie is? Hoe kan je dat nou weer voor iemand bedenken..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:38

Dus dat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:43

Stufi naar de 800€ tillen moet toch terugbetaald worden?
Ik zou echt hemelsbreed zo ver mogelijk van leningen gaan zitten!!! :oo

Hmm Wajong.. Dan heeft hij het in z'n eentje al zeer karig. Van die 950€ netto kan een appartement plus kind niet betaald worden.

Zijn er vakantie parken in de buurt?
Postadres dan op jouw woonwagen.
Kan ze zeker een klein chaletje huren.
Of.. Tijdelijk moeder-kind huis?
Stichtingen al benaderd voor ideeën?
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 31-03-16 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:45

Hannanas schreef:
Stufi naar de 800€ tillen moet toch terugbetaald worden?
Ik zou echt hemelsbreed zo ver mogelijk van leningen gaan zitten!!! :oo

Het is wel onder andere voorwaarden dan een gewone lening he :) en ook tegen andere rentes enzo.

Liever iets bij lenen op die manier, dan met baby echt elke euro 10x omdraaien

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:05

Zijn er geen homes van de uni/hogeschool waar ze naartoe gaat? Bij ons zijn er zelfs speciale voor jonge gezinnen die studeren

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:00

Op een camping in de buurt iets huren is inderdaad nog niet eens zo'n slecht idee!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:12

Ik denk dat elke euro tien keer omdraaien niet zo verkeerd is, word je zeer creatief van en als je relatie dit doorstaat is het goed!!