anneliesdj schreef:JA maar wat als over 2 weken weer iets anders mankeert aan de auto?
Je hebt immers alleen garantie op de onderdelen die ze er nu in zetten?
Vond je advocaat dit de beste oplossing?
Als er over 2 weken iets anders mankeert, dan is het een beetje pech voor mijzelf natuurlijk. Ik kan hun niet voor alles laten opdraaien. Het is altijd een risico als je een tweedehands auto koopt natuurlijk. Ik ga er van uit dat na de reparaties, de auto weer even vooruit kan.

Mijn baas/advocaat vond dit inderdaad de beste oplossing. Er is altijd een kans dat je een proces verliest. Ik sta op zich sterk, maar er zijn een paar kleine puntjes die twijfel hebben gebracht.
Julu72 schreef:Ik zou persoonlijk niets meer met die garage van doen willen hebben. Laat de auto, zoals ik eerder zei, nakijken door een andere garage en als die iets vinden wat tóch (nog) niet goed is... kun je daarmee naar de garage die de auto 'gerepareerd' heeft. Er zijn vast wel garages die jou kosteloos (of tegen zeer geringe kosten) willen helpen. Is alleen maar goed voor hun naam tenslotte. Ze kunnen daarmee een nieuwe klant krijgen... en wellicht houden - voor in de toekomst.
Dat late nakijken ga ik inderdaad nog wel laten doen. De dealer vertrouw ik ook niet zo heel erg meer.

Wat ik er zelf van heb geleerd, is dat ik vanaf nu bij elke auto die ik koop, de auto laat keuren door de ANWB alvorens ik hem aanschaf. Je hebt bij de ANWB vanaf 160 euro een aankoopkeuring, wel zo prettig als je weet waar je (ongeveer) aan toe bent.