Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Nelleke_ schreef:Ik zou ook eisen dat ze je meter ijken en dan NIET op jouw kosten. Die rekening klopt niet dus ze komen maar met een oplossing. Belachelijk dat ze de klant met de gebakken peren laten zitten.
Voet bij stuk houden hoor, bij Liander! Het is echt belangrijk dat je even op je strepen gaat staan want anders zit jij straks met de kosten voor het ijken van die meter.
ik kijk niet dagelijks tv overigens, soms 2 dagen niet, dan 1 uurtje, dan staat die 6 uur aan. Maar het is een 250w tv, dus dat zou absoluut niet de oorzaak kunnen zijn lijkt mij. Maar als de meter kapot is weer wel...
zou iig niet moeten verklaren dat je zo'n mega afrekening krijgt! Yvank_ schreef:Wie eist bewijst. Dus jijzelf zal moeten aantonen dat die rekening niet klopt.
Vanillia schreef:_Nelleke_ schreef:Ja lekker makkelijk van de netbeheerder. Je hebt een meter uit het jaar 1961.
Dat niet alleen, TS heeft een afgekeurde meter. Ik zou terugbellen naar de netbeheerder en echt op je strepen gaan staan. Snap dat ze het op deze manier proberen, is lekker makkelijk, maar slaat natuurlijk nergens op!
_Nelleke_ schreef:Ja daarom vraag ik me ook af of dit überhaupt rechtsgeldig is als ts d'r poot stijf houdt.
Shadow0 schreef:Yvank_ schreef:Wie eist bewijst. Dus jijzelf zal moeten aantonen dat die rekening niet klopt.
In principe is de ts niet de eiser, (het is immers de energieleverancier die moet bewijzen dat de rekening wel deugt), alleen kom je dan op een praktisch punt aan: om praktische redenen hebben we de meter als bewijs geaccepteerd. En dus moet je dat bewijs weerleggen.
lifaya schreef:Ik heb inderdaad een uitstel van betaling kunnen regelen van een maand, mijn voorschotbedrag is ook weer naar mijn oude bedrag gegaan. Mocht deze woning echt zoveel energie slurpen moet ik hier dus verhuizen. Ik zal dan er ook echt voor zorgen dat de volgende bewoners hiervan op de hoogte zijn, want vorige bewoner is dus weggegaan naar de jaar afrekening geloof ik, omdat het teveel geld was.
Bij wie moet ik trouwens wezen om te vragen of er toevallig al een keer geijkt is in de afgelopen jaren in dit huis? Bij de leverancier of de energiemaatschappij?
lifaya schreef:Elena bedankt voor je uitgebreide reacties. Ik heb dus een nieuwe cv ketel, deze is vorig jaar in de eerste maand geplaatst. Ik heb dus enkel tweedehands een koelkast en magnetron. Magnetron zag er gewoon goed uit, 750w ding geloof ik en ik gebruik hem zelden. Koelkast en vriezer deuren sluiten gewoon goed.