Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:57

Super meraki!!! Wel een snelle bouwer! Bij ons gaan ze in september beginnen en ons word nog verteld 3e kwartaal 2016 klaar.... Afwachten hoe de winter verloopt.

Estherme de pallisade heet het! In saendelft langs het spoor tussen het buurtje en de scholen in

Meraki

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:31

Dankjulliewel!
In november gaan ze pas bouwen, het is een heel nieuw blok wat gezet wordt :) Het is allemaal préfab, vandaar dat het zo supersnel gaat :o

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:23

Fijn he, dat het allemaal zo snel kan tegenwoordig? :)

Wat doen jullie aan trapbekleding? Ik dacht eerst gewoon aan tapijt, maar dat wil vriendlief niet, omdat ik het in de slaapkamers niet wil (goede reden he? Haha).. Nu heb ik vandaag naar FlexxStairs staan kijken en dat voelde ook fijn aan, maar ik vraag me af of dat lang mooi blijft..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:30

Nee geen tapijt hier! :))

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:33

*Noteert trapbekleding op to do lijst*

Pff ik word gek... dit weekend alle documenten doornemen, woensdagochtend tekenen ovb contract en hypotheek,
daarna naar de adviseur om de offerte te laten opmaken, 's avonds onze (hopelijk) nieuwe buren ontmoeten, donderdag hoort mijn vriend of zijn contractverlenging doorgaat, dan zitten we nog op het nippertje ivm 1 juli. En dan zaterdag de keuken uitzoeken...

Alles gaat op standje turbo hier!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:45

Succes! Wij zitten nu in de deuren en vensterbank fase :))

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:02

Leuk project collendoorn!!

Trapbekleding moet ik ook maar ns over nadenken. We hebben nu een traprenovatie erop maar dat is best glad..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:13

De trap hebben wij ook een tijd over nagedacht, maar laten het nu de eerste tijd wit geschilderd. We zouden de trap ook met PVC doen, maar dat is zo verschrikkelijk duur, dat we het voorlopig nog laten zitten.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:51

Hihi, is dus bij meer mensen nog een lastige :) ik wilde vloerbedekking voor het geluid, maar in kamers wil ik gewoon laminaat. Is dus ook wel raar om de trap alleen zo te doen.

Gewoon verven is ook een optie inderdaad :) wij hebben nog wel wat budget over om iets met de trap te doen, dus er zijn nog opties :)

Lekker druk zo, Sonja89!
Hier heeft vriendlief nog zoiets van: Ah joh, het is nog lang geen november!! Terwijl ik gewoon alles nu al wil uitzoeken, omdat ik straks een paar maanden heel veel werk en dan geen tijd (en energie) over heb om nog dingen uit te zoeken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:14

Trap, pvc... oh ik weet nog niet wat wij ermee moeten!

Is er trouwens iemand hier die uitleg kan geven over de bouwrente? Makelaar heeft zijn best gedaan gisteren maar dat moet ik
toch nog wat beter uitzoeken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:23

Google maar even, vind je nette uitleg op huis-hypotheek.nl :)

Krijg het allen niet gekopieerd. Zit op m'n iPad.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:47

Wij houden het voorlopig op verven. Tapijt is geen optie wil ik echt niet.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:39

Bij ons is de trap al mooi wit ( of is dat altijd zo? :p) ik denk dat wij pvc doen maar nog geen idee wat het zou kosten?

Aankomende woensdag eerste kijkdag! Vorige week al even binnen gespiekt, maar sinds gister staan beneden ook de binnen muren!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:12

Sammie schreef:
Google maar even, vind je nette uitleg op huis-hypotheek.nl :)

Krijg het allen niet gekopieerd. Zit op m'n iPad.

Heb gisteravond nog zitten lezen en het is me al een stuk duidelijker, bedankt!

Seni, lijkt me geweldig om het hele proces zo mee te maken!

Hebben jullie ook voorbeelden van hoe jullie huizen eruit komen te zien? Ben ik best benieuwd naar!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:20

Mijne staat op www.buitenrijk.nl, type Gravin. Het is leuk dat er al een rijtje van dezelfde woningen al opgeleverd zijn.. Rij af en toe even langs om te kijken :)

Mijn hypotheekadviseur had alles heel duidelijk uitgelegd, ook een beetje beeldend met krabbels op papier. Had ze goed ingeschat, want daardoor begrijp ik al die dingen een stuk sneller :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:32

Seni schreef:
Bij ons is de trap al mooi wit ( of is dat altijd zo? :p)!

De meeste trappen worden in grondverf opgeleverd :P Iig bij ons wel :D

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:24

Tapijt wil ik ook absoluut nergens! Ik denk dat ik in de leefruimtes steentapijt ga laten storten en boven gewoon laminaat. Al vind ik zelf epoxy ook erg mooi, maar dat zou krasgevoelig zijn.

Dit weekend is de weide gemaaid en zijn we begonnen aan aan de opruim ... Wat een ***. De vorige eigenaar blijft wonen tot december als hij zich gedraagt, daarna mag hij verder huren als hij wil. Maar hij snapt precies niet goed dat het nu MIJN huis is. We hebben hem dit weekend verteld dat een deel van de aanplanting eruit moet, dat is nl. waar mijn paardenstallen zullen komen te staan. Nu wilde hij inspraak over wat er zou blijven staan ... *zucht*
Ik ga nog spijt krijgen dat ik die afspraak met hem gemaakt heb begin ik te vermoeden .... :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:35

Steentapijt hebben wij het ook over gehad! Ik ben alleen bang dat het er dan zo kantoorachtig uit komt te zien.. Dus denk dat wij uiteindelijk gaan voor een houten vloer :D

Oh lastig Belsje... Maar is dat dan nog een oude huurder die erin zit, ofzo?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:37

Enne leuk huisje Mirjamsel :j Mooi ook dat de woonruimte als het ware overloopt in de tuin met die ramen tot aan de grond, dat krijgen wij ook!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:46

Neen, ik heb een huis gekocht dat openbaar verkocht werd, maar dat was mijn oude buurman en de situatie is heel erg schrijnend. Ik kan sowieso niets doen tot de plannen van de architect klaar zijn, dus ik vond het een beetje sneu om hem eruit te gooien. Verbouwen gaan we pas vanaf december ... Eerst wil ik de paardenstallen in orde. Want dan kunnen de paarden aan huis staan, ik woon nu aan de andere kant van het perceel.
Maar ja, hij weet ook dat hij niets te zeggen heeft, hij betaald ook geen huur o.i.d. dat is gewoon een gunningsovereenkomst, "gelukkig" zat de aanvraag tot uitdrijving via een gerechtsdeurwaarder al bij de verkoop inbegrepen, dus moest het echt de spuigaten uitlopen, laat hij me geen enkele keus dan me daarop te beroepen ....

Steentapijt kan je ook in allerlei kleurtjes krijgen waardoor ik het industriele wel mee vind vallen, maar ik hou wel erg van strak en clean. Denk als je een echt gezellige inrichting wil dat niet zo ideaal is :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:49

Oh jeetje wat een verhaal, wel erg gaaf dat je straks de paarden aan huis hebt... Dubbel!

Kleurtjes, ik ga er nog eens naar googelen :D wij moeten een evenwicht zien te vinden tussen strak en makkelijk schoon te houden (hebben 2 honden, een donkere en een witte, zo praktisch!) en toch sfeervol.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:52

Oe epoxy laat je helemaal toe leuke dingen te maken, daar kan je zelfs dingen mee laten doen dat het op tegels of houdt lijkt. Maar dat zou dus niet zo'n "goed te houden" materiaal zijn ... maar wel erg mooi!

Het enige wat voor mij vaststaat is dat ik de badkamers wil bekleden met kleine ronde tegeltjes zwart/wit/grijs die vind ik zo onwijs cool! Voor de rest is het mij allemaal ok, de architect vond me wel makkelijk zo :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:08

Ronde tegeltjes wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ben ik wel heel benieuwd naar

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:15

Afbeelding

Ik vind ze geweldig :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:14

Woow, spikkels :D

Een grindvloer in combinatie met vloerverwarming, mmm... Kwijl, kwijl...