WhatsApp blauwe vinkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:37

ik zie geen blauwe vinkjes maar is vandaag wel gereageerd op me whatsapp door mams :).

hij is wel geupdate?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:37

Ik snap de ophef totaal niet. Toen ik 15 was kon dit al met sms! Dat is inmiddels 9 jaar geleden. Kreeg ik een berichtje dat de ander mijn sms'je had geopend. Was handig om te gebruiken als je zeker wilde weten of iets aankwam. Maar je hoeft van mij echt niet te verwachten dat ik gelijk antwoord geef. Iedereen die dat wel verwacht, heeft maar pech.

Met studie-app voor project of iets dergelijks kan best handig zijn. Als op laatste moment een locatie wordt veranderd, kan je mooi snel zien wie het wel en niet hebben gelezen. Dus wie nog even gebeld moet worden of niet.

En gelukkig heb ik niet zulke vrienden die boos worden omdat ik niet gelijk antwoord geef, zit redelijk veel op whatsapp, maar kan alsnog rustig een halve dag wachten met ergens antwoord op geven omdat ik daar dan geen zin in heb of even over na wil denken.

PowerReiner

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:56

Wow wat kunnen sommigen heftig reageren zeg als ze niet direct antwoord krijgen. Wat een onzin zeg.

Soms heb ik een pokken avond omdat ik kapot ben van de hele dag werken en heb ik er geen zin in. Nee dan antwoord ik inderdaad niet. Mijn telefoon is niet een aanhangsel wat vastgeplakt zit ofzo.
Als mensen me dringend nodig hebben kunnen ze die vraag dringend stellen per app, en dan antwoord ik als dat kan, of ze bellen maar.
Maar als iemand gewoon wat zegt oid, dan heb ik er soms gewoon echt geen zin in. Dan wil ik alleen maar dom naar de tv staren, geen aandacht voor de telefoon, geen aandacht voor anderen. Even wat me time.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:58

Het doet me ook weinig als iemand niet meteen reageert haha. Alsof ze niks anders te doen hebben...

Vraag me alleen af hoe t kan dat ik bijvoorbeeld geen blauw vinkje krijg ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:08

Ik zie het probleem niet? Wil je iemand echt direct spreken dan bel je of ga je langs...
Mensen laten hun leven veel te veel afhangen van social media...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:09

Gucci_ schreef:
Nouja mag je zelf weten dat je werk of school belangrijker vind dan je vriendinnen en het zogenaamd druk hebt. Als je niet eens kort even iets kunt zeggen als het nou op internet is of in het echt. Ik vind eerlijkheid en klaar staan voor je medemens gewoon erg belangrijk. Ookal heb ik soms geen zin om te antwoorden, toch laat ik een ander iets weten, want ik wordt er zelf ook erg blij van als mensen even een gesprekje met je aangaan of vragen hoe het met je gaat.

Maar je moet ook bedenken dat niet iedereen 24/7 met zijn telefoon leeft. Daarnaast kan bijna niemand op elk tijdstip van de dag klaarstaan voor iemand. Dan kan je de hele dag niks meer doen dan naar je telefoon staren. Als ik op school zit, hoort mijn aandacht bij de les. En niet bij mijn telefoon.
Die van mij zet ik bijv. ook gerust een dag uit als ik geen zin heb om gestoord te worden. En als ik een dagje sauna doe ligt hij ook gewoon thuis. Daarnaast, als het echt dringend is bel je iemand, in plaats van appen. En als ik bijv. echt hoofdpijn heb of ziek ben staat hier alles uit op of stil. Dan trek ik zelfs de deurbel eruit om gewoon even rust te hebben.
Ik vind het juist eigenlijk best wel absurd om nog net niet binnen x tijd een antwoord te eisen. Hoe erg is het als pas aan het eind van de dag geantwoord word? Bij echt levensbelangrijke dingen ga je toch niet appen.

Mensen die zo geobsedeerd zijn op direct antwoord terug krijgen hebben volgens mij zelf echt geen leven := als ze dus alle tijd hebben om continu naar hun scherm te staren.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:10

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:13

LadyMadonna schreef:
Ik zie het probleem niet? Wil je iemand echt direct spreken dan bel je of ga je langs...
Mensen laten hun leven veel te veel afhangen van social media...

Dat dus, mensen tegenwoordig. Ruggengraat is hun ook geheel vreemd. Bellen is sneller inderdaad, idiote sociale media hype.

Hoe meer technologie er komt hoe minder er gecommuniceerd wordt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:16

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:26

Gucci_ schreef:
Nouja mag je zelf weten dat je werk of school belangrijker vind dan je vriendinnen en het zogenaamd druk hebt. Als je niet eens kort even iets kunt zeggen als het nou op internet is of in het echt. Ik vind eerlijkheid en klaar staan voor je medemens gewoon erg belangrijk. Ookal heb ik soms geen zin om te antwoorden, toch laat ik een ander iets weten, want ik wordt er zelf ook erg blij van als mensen even een gesprekje met je aangaan of vragen hoe het met je gaat.

Gewoon wauw, geen woorden voor :=.

Mijn studie is niet belangrijker dan vriendinnen, maar als een vriendin een appje stuurt ga ik er niet vanuit dat het belangrijk is. Als er echt iets bel je maar. Mijn god zeg. Als jij een vriendin van mij was geweest dan, ohnee, nee wij waren nooit vrienden geweest want ik reageer gerust een paar dagen gewoon niet. Ik heb een zeer tijdrovende studie. Mij moet je echt bellen wil je dingen bespreken. Ik app alleen met vriendinnen die in het buitenland zitten. Ohja, en meestal bel ik zelf ook gewoon, veel makkelijker en sneller.

Overigens weten mijn vrienden allemaal dat ik zo ongeveer leef voor mijn studie, aangezien dit ook gelijk mijn passie is. Dit heeft niets te maken met school belangrijker vinden dan vrienden.

Tevens neem ik graag de tijd om met iemand te praten, ook op whatsapp, ik wil niet 'effe snel' reageren, maar ik neem graag de moeite om met iemand te praten. Ik vind dat gehaaste van social media tien keer niets.

Gelukkig nog geen blauwe vinkjes drama's gehad hier, maar ik kan me zomaar inbeelden dat ik nu wel mensen ga hebben die geïrriteerd gaan raken omdat ik niet snel genoeg reageer.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:26

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:29

T is vast heel spannend :D alleen zie ik nog nergens die vinkjes hahaha

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:30

Afbeelding
Deze al gezien zeker? :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:32

Waar maakt een mens zich druk om? :o

Lekker boeiend wat voor kleurtje het is.. :+ en of je bericht gelezen is of niet..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:33

Deze al voorbij gekomen?

Afbeelding

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:38

Ik ken iemand die steeds een leesbevestiging mee stuurt met een email, en dat zijn geen zakelijke berichten :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:44

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:45

Binnen 24 uur antwoord ik altijd wel, ontvang regelmatig 8 appjes binnen paar minuten dus die ga ik allemaal niet beantwoorden als ik daar even snel doorheen lees, dan kan ik de rest van mn leven wel stopzetten haha.

Mensen die hierdoor ruzie krijgen of geen vrienden willen zijn, moeten wat dieper nadenken.

@Gucci ik weet niet wat jij precies bedoelt met je teksten, maar als jij vraagt aan een vriendin hoelaat jullie afspreken vandaag is het wel zo netjes om even te antwoorden snel, als je vraagt hoe is het met je dan kan je vriendin beter even de tijd nemen om te antwoorden toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:46

*\%/* *\%/* Oh wat ben ik toch blij dat ik hier niet aan mee doe *\%/* *\%/* .

Sommige reacties zijn echt te triest voor woorden. Ik heb medelijden met jullie :D .

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:48

Eliine schreef:
Gydja schreef:
Als je het toch wil lezen maar niet wil laten zien dat je het gelezen hebt doe dan je internet even uit op je mobiel ga dan dat berichtje lezen en ga weg uit whatsapp en doe je internet weer aan. Als het goed is werkt dat ook x'D

Maar waarom vraag ik me dan echt af :? Waarom mag iemand niet weten dat je het gelezen hebt

Wat voor staatsgeheimen worden er op whatsapp gedeeld dat er zo'n toestand om gemaakt moet worden

Tja geen idee. Mij maakt het ook niet zo veel uit. Maar ik hoorde het van iemand en dacht tja dat kan je ook nog doen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:49

Eulogy schreef:
Laurie schreef:

Ben het er best wel mee eens, maar dat hele 'dan heb je geen leven/dan is je leven niet interessant genoeg/dan heb je tijd teveel' vind ik echt nergens over gaan :+

Nee klopt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:03

Gucci_ schreef:
Ik heb de laatst gezien functie wel aanstaan. Vind het raar dat mensen wel je berichtje gelezen hebben, maar niet reageren. Ik had een paar weken geleden een date gehad, toen ik zei waarom hij niet meer reageerde (maar wel een hele tijd online is geweest) werd hij wat boos/geirriteerd. Als je het heel erg druk hebt, dat snap ik, maar ondertussen wel gezellig met een ander whatsappen... Ik reageer bijna altijd op mijn berichten zodra ik weer online ben, wel zo fatsoenlijk, je loopt toch ook niet zomaar weg als je met iemand staat te praten.

Echt? Ik zou het benauwd krijgen van zulke mensen. Ik bepaal zelf wel of en wanneer ik iemand antwoord geef op whatsapp, ik hou niet zo van dat stalkersgedrag.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:09

[***] schreef:
*\%/* *\%/* Oh wat ben ik toch blij dat ik hier niet aan mee doe *\%/* *\%/* .

Sommige reacties zijn echt te triest voor woorden. Ik heb medelijden met jullie :D .

mee eens.
waar maken mensen zich toch in godsnaam druk over :n

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:27

Mij interesseert het niks. Ik ben allang blij dat er zo'n fijn en gratis app is waarmee je kunt communiceren. Ik vind niet dat ik me tegen wie dan ook hoef te verantwoorden waarom ik niet direct zou reageren. Overigens reageer ik meestal wel meteen, maar stel dat ik dat niet doe dan bellen ze maar als het dringend is.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:27

Merkte vandaag op bij één gesprek, mensen antwoorden toch gewoon wanneer ze willen antwoorden. Als je echt meteen contact wil: BEL!