haha inderdaad. Het touw vast houden.. Dat doe ik ook wel We zijn net thuis... Alle spullen uitgepakt en de wasmachine en de droger draait weer... Straks lekker douchen zonder eerst 50 cent in het apparaat hoeven te gooien en maar gokken hoe lang je dan water hebt Heerlijk wat kan je dan weer genieten van kleine dingen
Haha geweldig! Heb wel eens een auto op een boot gezien waarbij ze in de auto zaten en dan ook echt gas gaven waardoor het wiel iets aan ging drijven en ze begonnen te varen.
Die auto dat moet er toch maf uit zien in het echt!
Annwfyn, wat leuk dat je bootje mag blijven! Eigenlijk leer je op zo'n klein bootje pas écht zeilen en je kan natuurlijk altijd doen zoals bij ons zwaardbootje; een kleine motor er achter hangen om de haven mee uit te varen en rustig water op te zoeken. Jee, dat die boot op het punt stond om doormidden te worden gezaagd zeg! Onze zwaardboot zag er een stuk minder goed uit, en daar hebben we zelfs nog aardig wat geld voor moeten neertellen. Wat een geluk dat je die boot gewoon gekregen hebt!
Splut
Geplaatst: 11-08-14 23:11
.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Ach, die kleine bootjes zijn nog best in trek, die krijgen ze vast snel verkocht daar hoef je je niet naar om te voelen hoor. Mooi zeil zit er wel op zo te zien he! Motor moet je wel goed vast hebben zitten inderdaad, en vantevoren goed doornemen wat je gaat doen als je omslaat (op het zwaard staan iig, dan komt ie weer recht ) zodat je em weer rechtop hebt voordat ie de kans krijgt om met t zeil onder water te duiken Is ons gelukkig nog nooit gebeurt, maar wel een keertje moeten hozen, dus een emmertje en spons meenemen als het hard waait is wel een goed idee
Splut
Geplaatst: 12-08-14 11:31
.
Dat zijn ook leuke bootjes ja, die rs feva bootjes! Wij hebben helaas geen gennaker of spinnaker, maar wel een enorme rolfeefgenua op onze kajuitboot, en dat is toch een fijn ding gisteren nog met windkracht 4/5, en dan rol je em gewoon maar half uit, ideaal! Maar dat is dan wel een boot van 3,5 ton, dus die kan wel iets hebben
Splut
Geplaatst: 12-08-14 11:50
.
Gisteren de boot eens helemaal schoon gemaakt. Mijn vriend heeft een deel van de bovenkant geverft. We gaan hem waarschijnlijk ook verkopen. En gaan op zoek naar iets anders een kleiner bootje, grotere boot of een camper. Ik slaap zo slecht op de boot, we komen ieder jaar op dezelfde plekjes uit omdat wij niet de grote meren of rivieren over kunnen, elk jaar hebben we pech met de boot. Zo zijn er nog wat dingen op te noemen.
Corinne81, ga je vanavond ook een gondelvaart meepakken? Dus duimen dat we geen regen hebben vanavond... Zal wel een paar foto's plaatsen morgen... En vorige week vlak voor ons neus een polyvalkje gezonken... Harde wind, onervaren mensen, gelukkig voor hun was er net een ander bootje in de buurt die ze mee hebben genomen.. Wij hebben alleen de stuntelige bergingspoging gezien...
Wat een leuk bootje Annwfyn! Wel grappig, ik heb ook leren zeilen op een groot schip, maar vind kleine bootjes veel minder spannend. Ik heb altijd het gevoel zo'n klein scheepje veel beter onder controle te hebben. En ik ben nooit bang om om te slaan, omdat er (figuurlijk) geen man over boord is als je omslaat. Een groot schip slaat veel minder makkelijk om, maar als ie gaat komt ie ook nooit meer recht. Dat vind ik eng. Onze grote zeilboot (13 meter, 10 ton) durf ik echt niet in mijn eentje te varen, terwijl ik dat best zou kunnen. Als ik het roer houd en mijn vader gaat even naar binnen vind ik het al spannend. Maar met een valk met windkracht 5 op het Markermeer vind ik geen probleem. Met onze boot kan je met een forse windkracht 6 of kleine 7 gewoon nog met vol zeil varen.
Wij hebben vannacht weer gezellig op de boot overnacht. Vriendlief was de slaapzak vergeten, dus het was wel kou lijden zeg maar vanmorgen lekker vroeg kunnen beginnen met zeilen, en daarna nog wat onderhoud gedaan aan het teak houtwerk. Ziet er weer bijna als nieuw uit
Ik zal me even voorstellen, ik ben Yvonne en ben 53 jaar [maar voel me nog 18] en heb een man die helaas invalide is.Dit geeft soms wat problemen als we willen gaan varen,maar we doen ons best. We hebben een Waddenkruiser gekocht die wel wat opgeknapt moet worden,en erg vies is van binnen.Vandaag matrassen eruit gegooid en alle spullen die er nog in lagen zoals kopjes,bekers,bestek,enz.enz. Ik houd er niet van om andersmans spullen te gebruiken,sorry, ik vind dat 'vies'.Alle stroom word opnieuw gemaakt,het zit allemaal met kroonsteentjes aan elkaar,niet vertrouwd dus.We gaan het achterdek nog schuren en opnieuw lakken. De reling op de boeg [voorkant toch?] word in 2en gezaagd en er komt dan een soort van poortje,zodat mijn man dan goed kan opstappen.[dat is nu een ramp]. Werk genoeg nog,maar ik vind dat wel leuk.
Hier wat foto's van onze boot.
Ik ging een stukje varen.
Hier varen we op het Veluwemeer.
De sluis ging bij ons niet heel geweldig de 1 ste keer.
een boot die heel mooi kan worden Gohya. En de voorkant bij mijn boot is ook aangepast, mijn pleegmoeder is slecht te been dus is de reling bij ons ook aangepast. Maar het is gewoon voor iedereen handig, zeker met spullen aan boord slepen scheelt het een boel als je niet steeds hoeft te klimmen