Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LauraSaskia

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:24

Die kasten met vakken kun je bij de ikea kopen, en dan zelf kiezen wat voor bakjes oid je er in wilt zetten.

Gefeliciteerd megan!

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:59

Thanks! als het goed is gaat mijn vader morgen laminaat leggen (ben net met mijn ouders verhuist, en we hebben dus nog laminaat over yay!)
dan kan ik woensdag wat spullen alvast overbrengen (ook hebben we nog kasten over van de verhuizing :D)

Een bed moet ik nog even kijken, er staat daar namelijk een bed in het "rommelhok" die ik mag hebben.. maar weet niet of mijn matras erin past en of het bed überhaupt compleet is..

Zal als het af is ook wat foto's plaatsen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:55

Ik breek even in hier ;)
Zijn er hier toevallig nog mensen die wat zoeken in de regio den haag?
Meer info is via pb verkrijgbaar :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:54

Waar in Utrecht ga je wonen Megan? :)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:04

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:32

Wauw dat is pas functioneel ingericht :oo
Maar haast onmogelijk om zelf zoiets te maken, of je moet wel heeeel handig zijn.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:06

Dat lijkt me best irritant trouwens, want je kan daar dus ook niks laten rondslingeren gezien alles weer ingeschoven moet worden :Y)

Dit is mijn kamertje trouwens. Zo'n 12m2 klik klik. Hier was ik net verhuisd vanaf mijn oude kamer, dus allemaal nog wat kaal en nog niet volledig georganiseerd (die hoopjes op mijn kast en bureau := ).

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:06

Verschrikkelijk die kamer met al die kasten. :') Niks voor mij. Verplicht opruimen, brr. :') :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:22

Ja dat wel indd :') maargoed verder is het wel functioneel in de zin van dat je dan alsnog keukentje, tafel, kast, bed en dat soort dingen allemaal met gemak kwijt kan :') Maar indd je kan niets zomaar laten liggen oid. Tenzij je het in de kast dumpt en die dan dicht doet xD

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:44

Ja, zo zouden mijn kasten eruit zien inderdaad. :')

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:56

Ik ga bij de sterren in rijnsweerd noord wonen :) Paps heeft vandaag het laminaat gelegd, dus morgen na tentamen alvast wat spullen overbrengen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:24

De Sterren! Daar studeer ik vlak bij :) Vond ik altijd wel vrij prijzig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:26

Ik studeer er idd ook vlakbij! Fijne locatie hoor, vrij dichtbij het centrum en dichtbij de Uithof :j Vind het idd wel prijzig, maar dat heb je altijd wel met STW (het is toch net als AL16 van STW?)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:02

Haha ik dacht de poster al te herkennen, leuke kamer Jetske :D

Foto's kijken hier is leuk ondanks dat ik niet op kamers zit, leuk om er inspiratie uit te halen :)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:02

Het is inderdaad vrij prijzig, 14 m2 ongeveer voor 350 euro pm.
Ben er vrij makkelijk ingekomen omdat het in hetzelfde huis als mijn zus is (kamer naast mijn zus zelfs :') )
Ik kan in iedergeval rondkomen van stufi, salaris en het beetje geld wat ik van mijn ouders krijg. En het is tien minuten fietsen van mijn school (uithof) dus ideaal :D

wat betekent stw? :o

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:12

meganproperx schreef:
Het is inderdaad vrij prijzig, 14 m2 ongeveer voor 350 euro pm.
Ben er vrij makkelijk ingekomen omdat het in hetzelfde huis als mijn zus is (kamer naast mijn zus zelfs :') )
Ik kan in iedergeval rondkomen van stufi, salaris en het beetje geld wat ik van mijn ouders krijg. En het is tien minuten fietsen van mijn school (uithof) dus ideaal :D

wat betekent stw? :o

dat vind ik een hele redelijke prijs, zou ik niet prijzig noemen voor Utrecht :n .

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:28

Ik weet niet zo heel goed wat normaal is voor utrecht.. Maar dit is toch wel echt het maximum wat ik kan betalen, wil ik niet mijn spaarrekening plunderen :P.
Dus vandaar dat ik het wel prijzig vind, Maar er zijn vast heel veel duurdere kamers dus ik ben goed tevreden :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:43

meganproperx schreef:
Ik weet niet zo heel goed wat normaal is voor utrecht.. Maar dit is toch wel echt het maximum wat ik kan betalen, wil ik niet mijn spaarrekening plunderen :P.
Dus vandaar dat ik het wel prijzig vind, Maar er zijn vast heel veel duurdere kamers dus ik ben goed tevreden :D

In verhouding is 350 een relatief lage prins voor Utrecht, je zit al snel richting de 400 hier :) Ik woon via een woningbouw in een HAT waardoor ik zo'n 280 p.m all in kwijt ben (inclusief fietsenhok, super groot balkon en eigen postvak). Maar dat zijn echt hele hoge uitzonderingen. Daarnaast is uberhaubt een kamer vinden in Utrecht best een uitdaging :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:01

Wow dat kleine kamertje, ik word al bijna claustrofobisch van het filmpje!

Leuke kamer Jetske! :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:09

Ik had het filmpje ook gezien. Heel praktisch, maar ik zou me er niet thuis voelen, denk ik. Alles is altijd anders, je hebt niet je plekje waar je thuis komt en even rustig kunt zitten of zo.. En van slapen met die 'deur' dicht, zou ik ook claustrofobisch worden, denk ik :=

Ik had nog een idee om mijn witte muren op te fleuren: Ik studeer (oa) film, dus misschien ga ik een aantel bekende filmposters van films die ik goed vind ophangen :) Zou het werken om die af te printen om A3 of beter ergens gaan kopen?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:26

Printen op A3 moet je wel gelijk een hele hoge resolutie van de foto hebben, ik weet niet in hoeverre die op internet te vinden zijn en hoe duur het dan wordt, want dan moet je het eigenlijk voor het mooie ook op glanspapier laten afdrukken haha.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:05

Wow dat kamertje inderdaad, ik zou daar echt niet kunnen leven.

350 voor 14m2 is volgens mij in de meeste steden vrij goedkoop. Maar wel fijn dat je een kamer hebt gevonden! :)

Ik heb besloten maar een China te gaan wonen daar betaal je zo'n €8,- voor een kamer ofzo. Omgerekend :')

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:22

Ik betaal tussen de de 350 en 380 voor mijn studio. Alles voor mezelf en het is nieuwbouw dus alles is Nog super mooi^^ We hebben een gezamenlijke binnenplaats en er zijn binnen fietsenstallingen:) het is met de bus 2/3 min naar het jaarbeursplein dus egt ideaal:D en 15 minuten naar de uithof:) voor deze woningen moet je gemiddeld weleen wachttijd hebben van een dikke 4 jaar bij de ssh:o maar ik had geluk en kan er met een kleine 3 jaar in:D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:35

hidsiiiggg schreef:
Ik betaal tussen de de 350 en 380 voor mijn studio. Alles voor mezelf en het is nieuwbouw dus alles is Nog super mooi^^ We hebben een gezamenlijke binnenplaats en er zijn binnen fietsenstallingen:) het is met de bus 2/3 min naar het jaarbeursplein dus egt ideaal:D en 15 minuten naar de uithof:) voor deze woningen moet je gemiddeld weleen wachttijd hebben van een dikke 4 jaar bij de ssh:o maar ik had geluk en kan er met een kleine 3 jaar in:D

Campus Max toevallig?

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:39

Jup^^