Mijn weg naar (deels) zelfvoorziening.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:21

Oh nee, je kuikens weg. Ik vind het nestje ook wel heel netjes. Je ziet echt nergens tekenen van verzet of gevecht. Zelfs de houtkrul ligt nog gewoon netjes.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:29

Heb ik ook meegemaakt , elke dag wat kuikens weg ,spoorloos verdwenen .
Geen sporen van verzet ,bloed of wat dan ook, nooit geweten wat het geweest is.
Wij dachten ook aan een marter.

ZusJacobs

Re: Mijn weg naar (deels) zelfvoorziening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:39

Marters zijn echt naar hoor! Die eten waar ze zin in hebben.. Maar de kippen zijn onaangetast? Ze hebben toen hier echt alles uitgemoord, gewoon doodgebeten. Het is wel een hele schone daad bij jou..

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 13:09

Niet is aangeraakt behalve de kuikens.. De kippen en de eieren is niets mee gebeurt. Er is ook geen braakschade, aangezien de schuur niet op slot zit. Je kan er zo naar binnen lopen, er lag ook wat duurder gereedschap, maar daar zijn ze niet aan geweest.
We hebben eerder last gehad van ratten, marters en vossen, maar dan kun je heel duidelijk zien dat er een dier is geweest.
Ik denk eerder dat het een mens is geweest, zou namelijk niet de eerste keer zijn dat er iets weg word gehaald op deze manier. Een paar jaar terug waren van de ene op de andere dag alle appels uit de appelbomen verdwenen. Er was er geen een meer te vinden..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:20

Heb je al met de buren gesproken?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:30

Wauw lekker respectloos weer!

Een camera ophangen wellicht? Wie jat er nou kuikens????!!

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 13:32

Nee, dat gaat mijn vriend vanavond doen.
Eergisteren is onze hond voor hun huis aangereden (12 jaar en flink gewond) door een busje dat hun zoon thuis afzette nadat de buurvrouw mijn hond weer eens mee had genomen en eten had gegeven.
Dit gedoe loopt al jaren en gisteren heb ik haar nogmaals op een harde manier duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat ze onze honden eten geeft of naar haar terrein haalt en sinds dien is mijn relatie met de buurvrouw niet meer zo best (om het netjes te zeggen).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:29

Uuh zal ze de kuikens ook naar huis gehaald hebben om te voeren?

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:33

ZusJacobs schreef:
Uuh zal ze de kuikens ook naar huis gehaald hebben om te voeren?

:=

Maar even serieus, wat een gekke situatie :\
Ik hoop dat er snel iets duidelijk wordt. Hoe dan ook erg zuur dat je kuikens zomaar verdwenen zijn!!!
En van je hond is helemaal een schandalig verhaal. Gaat het nog een beetje goed komen met hem?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:35

Goed dat je aangifte doet. Brr

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:38

Oh jee je hebt dus misschien ook nog wel een mogelijke verdachte. Wel erg zeg als mensen zulke dingen doen. Misschien een hele vreemde vraag maar heb je al op marktplaats gekeken of er bij jou in de buurt ineens kippen en kalkoenkuikens worden aangeboden?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:08

Wat een rare buurvrouw wat betreft het meenemen en te eten geven van de hond. En dan dat ongeluk en nu de verdwenen kuikens...

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 15:24

Met de hond gaat het wel goed komen gelukkig, de eerste avond was het twijfelachtig, maar het gaat steeds beter met haar.
Op marktplaats staat niets, maar wie weet worden ze pas aangeboden als ze veren hebben gekregen.
De jager (van het kuikentje van gisteren) is net ook even langs geweest en hij dacht ook dat het geen dier was geweest, aangezien er geen sporen van zijn.
Ik denk niet dat de buurvrouw zoiets zou doen, aangezien ze een echte dierenvriend is (maar dan eentje die te ver is doorgeslagen en niet weet dat ze de dieren meer schade toe brengt dan goeds met haar gedrag).

Ik ben bang dat ik er nooit achter ga komen en dat ik de kuikens gewoon kwijt ben..
Vanavond gaan we verder met het aanleggen van het beveiligingssysteem waar we aan begonnen waren, zodat niemand hier meer ongemerkt op het terrein kan komen (is in ieder geval iets).

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:49

Waarschijnlijk zul je er niet achter komen nee, maar het is wel goed dat jullie nu wat aan beveiliging gaan doen. Nu zijn het kuikens, maar wie weet wat er een volgende keer kan gebeuren. Toch ook wel een veilig gevoel.

Gelukkig dat de hond het nu weer beter gaat doen. Arm beest.

Ga je nu opnieuw eieren laten uitkomen?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 15:56

Ja, er liggen nog 3 kalkoeneieren in die een deze dagen moeten uitkomen en 16 kippeneieren die nog 2 weken moeten.
De gans en kalkoen zitten samen te broeden op eieren die denk ik over anderhalve week uit zullen komen. Ook heb ik nog 4 kippen die zo broeds zijn dat ik ze vandaag allemaal maar een stel eieren heb gegeven om uit te broeden, dus eieren genoeg.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:59

Jeetje, wat naar! Lijkt mij best een vervelend idee dat er iets of iemand binnen is geweest... Gelukkig lees ik nu dat je nog wat eieren hebt, ik dacht namelijk dat ze echt alles mee genomen hadden!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:40

Wat vervelend!
Wat moeten mensen nou met kuikens? Jeetje, arme dieren!

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 10:54

Gisteren heeft een jager nog vallen gezet voor het geval dat het toch een dier was en er zit nu een slot op de stal. Ook heeft mijn vriend gisteren de beveiliging bij ons af gemaakt zodat we voortaan precies weten wanneer en wie er op ons terrein is. Erg jammer dat dit moet, maarja.

Wat leuker nieuws!
Mijn moeder is altijd gek van cavia's geweest, op het hoogte punt hadden we meer dan 70 cavia's en nu had ze nog 9 vrouwtjes. Omdat sommige al wat ouder werden heb ik haar met kerst 2 mannetjes cavia's cadeau gedaan, die naar mij mochten komen als ze hun 'daad' hadden gedaan.
Een paar weken geleden heeft ons mam een nestje gehad en daar zijn de mannetjes nu van naar mij gekomen.
Omdat ze best wel mooi gekleurd zijn begin ik nu toch te twijfelen om een stel vrouwtjes erbij te kopen en weer te gaan fokken. :D

Afbeelding

De foto is niet erg duidelijk omdat ze niet echt stil wilden blijven zitten :P

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:11

Hier een stille meelezer!
Mooie cavia's.
Wat vervelend dat de kuikentjes weg zijn!
Ik hoop dat het met een alarm niet meer gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:12

Wil je dan gaan fokken op een bepaalde kleur/patroon met de cavia's ? (de voorste heeft sowieso japanner kleuren namelijk)

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:54

oei jammer dat de kuikens weg zijn :( !!

Nog even over brahma's. Ik vind dat die wel nog goed leggen, we hebben hier een brahma kip en zij legt goed, is super aanhankelijk (slaapt op je benen!!). En we hebben ook 7 brahma-hanen gehad voor de slacht en die waren toch sterk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:30

Wij hebben ook Brahma's . fijne kippen (rustig lief enz..) maar het zijn slechte broedsters. we hebben al meerdere keren meegemaakt dat ze de eieren op het laatste moment stuk stampen met hun dikke lijven...... nu hebben we weer eitjes in de broedmachine en 1 kip (kuiken van vorig jaar) zit te broeden. ze mag het proberen.... beide erg leuk en spannend!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:19

Wij hadden ook brahma's. Heerlijke beesten, zo nuchter. Haan kwam een keertje vast te zitten in het kattenluik _O- Vreemd genoeg op de terug weg :? Ik tegen hem, hulp nodig? O:) Hij tok en draait zijn hoofd weg. Heb hem toch maar geholpen. De kippen waren ook een slag apart in vergelijking met de geredde legbatterij kippen.

Maar TS wat l*llig dat die kuikens verdwenen zijn. :( Niet bij die buuf? Dat ze er lucht van gekregen heeft dat de kuikens voor de slacht waren bedoelt en ze toen "gered" heeft?

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:47

hehe idd ze kunnen heel grappig zijn brahma's! Als de brahma kip mij ziet, komt ze afgerend precies lijk dat een struisvogel loopt :P en dan kijkt ze met haar kopje scheef of ik niets vast heb. En geluidjes dan die kunnen maken! Ook zijn ze wel erg nieuwsgierig. laatst zat ze op mij te slapen en plots kijkt ze op en pikte ze naar mijn tanden, dacht ze nog meer lekker wit brood te vinden. ik schrok me natuurlijk een ongeluk :D !

edit: wel jammer dat de brahmakip de eitjes op laatste kappot gestapt heeft! hier broed ze helaas nog niet!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:38

Inmiddels al nieuwe kuikens uit het ei gekropen?En hoe gaat t voor de rest? :)