Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:55

Die snap ik ook niet, over de automaat. In de file of in de stad is het wel erg prettig, maar op de snelweg ontgaat het voordeel mij ook.
Hier ook voorkeur voor handbak, al worden de moderne automaten wel steeds beter en slimmer. Ik heb een tijdje een sintermetaal koppeling gehad, met eigenlijk maar 2 standen: aan of uit. Dat is in het dagelijks fileverkeer rond Amsterdam (of als het glad is!) eigenlijk niet te doen. Nu kevlar, dat bevalt veel beter!

DaisyHope

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:06

Ik vind een automaat handig voor bijvoorbeeld files of als ik op stukken rij waar je vaak gas moet minderen.

Moet wel zeggen dat je inderdaad met een schakelbak soms net dat ene stukje extra kan geven om bijvoorbeeld bruggen oid over te gaan.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:15

DaisyHope schreef:
Ik vind een automaat handig voor bijvoorbeeld files of als ik op stukken rij waar je vaak gas moet minderen.

Moet wel zeggen dat je inderdaad met een schakelbak soms net dat ene stukje extra kan geven om bijvoorbeeld bruggen oid over te gaan.

een goede automaat doet vandaag niet meer onder hoor...
Mijn porsche 996 is handgeschakeld, degene die ik ervoor had was een tiptronic, en het verschil tussen beide is nauwelijks merkbaar...
Mustang en bmw zijn ook handgeschakeld.. vind het nog steeds iets sportiever om eerlijk te zijn.. Je hebt zelf nog iets te doen in de auto ;-)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:01

ik rij al jaren automaat en wil nooit meer anders,ik had laatst een week een autootje van de garage, zo'n VW Up, ik durfde er al niet mee de snelweg op, veel te klein en kwetsbaar en dan nog dat schakelen ook, had er spierpijn van in m'n linkerbeen. Ding had een start-stopsysteem, dat zou ik ook nooit willen, iedere keer opnieuw starten bij die stoplichten lijkt me niet gezond, maar goed, ik mocht blij zijn dat ik reed..... bij mijn auto werd.... de automaat gereviseerd *haha* _O-

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:16

Heerlijk! Een automaat! Je schakelt er zelf niet tegenop als je een goede hebt. In mijn Dodge voel je het niet eens. Echt super fijn. En met de trailer erachter gaat het knopje "Tow haul" aan dus een stijl bruggetje of iets is echt no problemo. Overigens heeft de Dodge er sowieso geen problemen mee, ook al zou ik het knopje niet aanzetten. Zo mega sterk!

Mijn volgende auto's zullen ook zeker automaat worden. Altijd een hand vrij is echt iets waar je graag aan went :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:49

Ik ben ook gek op de automaat in de audi, en die trekt menig trailer of sleurhut zonder moeite de berg op.

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:00

Met de Dodge voel je de trailer ook nauwelijks, heel soms als ik met 2 paarden rij en als er wind staat en we rijden de brug op. Dan voel ik m soms wat trekken of een klein beetje duwen. Maar verder niks! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:00

Als ik moet kiezen dan geef ik toch voorkeur aan m'n vaders 7-traps DSG met flippers aan het stuur (alhoewel ik hem zelden op handgeschakeld zet) :)) Ik moet er dan echt weer even aan wennen als ik in mijn handgeschakelde auto rijd, dan vraag ik me bij een rotonde wel eens af waarom die auto nou zo begint te schokken :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:06

haha, bekend probleem..... :j

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:08

Mijn rides haha,

De auto van mijn mams, waar ik meer in rijd dan zijzelf want zij heeft een auto van haar werk. Een Hyundai Getz uit 2003, 1.6 benzine motor een 16 klepper:
Afbeelding

En de auto van mijn vriend (waar ik dus ook in rijd), een Audi A3 uit 2006 een 1.9 TDI:
Afbeelding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 21:18

zaterdag 24 aug. komt mijn nieuwe auto!!!!! Kan helemaal niet meer wachten. Mijn ouder auto ( ibiza in het eerste bericht. ) gaat terug naar de handelaar.

Afbeelding
Het is een Chrysler Neon 2.0 uit 2001.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:20

Oh dat is een mooie Daphne! Goed gevoel er bij? :-)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 21:23

Zeker weten. De auto is piekfijn in orde en krijgt woensdag de nieuwe apk erop. Onderkant is helemaal gaaf en alles wat erin zit doet het. Dolblij mee, nu nog even geduld hebben en dan 1,5 uur rijden naar noord holland om hem op te halen :P

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:24

Leuk! Heel veel plezierige kilometers er mee :-)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:39

Veel plezier ermee! :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:02

Veel plezier met je nieuwe auto, kun je m gelijk lekker uitproberen haha.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 00:52

Bedankt! Helaas heb ik nog geen rijbewijs, dus uitproberen gaat hem niet worden := Maar mijn moeder en zus maakten vanmiddag al even ruzie over wie hem naar huis mag rijden _O-
Die vinden het dus helemaal geen probleem om de auto uit te proberen haha.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:53

Daphne__ schreef:
Bedankt! Helaas heb ik nog geen rijbewijs, dus uitproberen gaat hem niet worden := Maar mijn moeder en zus maakten vanmiddag al even ruzie over wie hem naar huis mag rijden _O-
Die vinden het dus helemaal geen probleem om de auto uit te proberen haha.

Haha allebij 3 kwartier ? :D

Edit : haf hier zo leuk plaatje bij kunnen hebben , jammermgenoeg staat die op kapotte mobiel :(

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:13

CCCCC schreef:
http://i43.tinypic.com/24b52iv.jpg

Mijn mooie 'oude prutje' (zoals mijn vader hem noemt :')). Allereerste autotje en heb hem nu alweer twee jaar. Druk aan het sparen voor een wat grotere auto die de trailer mag trekken. Tot die tijd toer ik lekker in deze rond :D

Helaas kreeg ie een paar dagen na deze post weer kuren en ben ik toch maar gaan rondkijken voor wat anders. (Ik ben al 4 keer bij de garage geweest dit jaar met de Peugeot, en dat is een auto uit '99 niet waard)

Gisteren proefgereden in een Seat Ibiza van 2007, wat rijdt dat anders! Maar wel een stuk beter. Waarschijnlijk is hij over twee weken klaar en dan kan ik mijn oude meteen inruilen. Wel een stukje minder sportief, maar wel een stuk degelijker. En ik ga er ruim 8 jaar op vooruit.

Afbeelding

Afbeelding

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:58

pig verzonnen 8-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:03

saroanda schreef:
Ik ben ook gek op de automaat in de audi, en die trekt menig trailer of sleurhut zonder moeite de berg op.

Ja idd, die rijdt echt heerlijk. Vind het nog steeds jammer dat we onze a6 verkocht hebben. Maar hij kreeg toch wat pijntjes..

Gelukkig hebben we de beetle nog wel. Al gaat die er binnenkort ook uit. Staan nu bijna 300.000 km op de teller.

Afbeelding

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:04

tabaflab schreef:
pig verzonnen 8-)

:o?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:09

capopjekop schreef:
saroanda schreef:

Ja idd, die rijdt echt heerlijk. Vind het nog steeds jammer dat we onze a6 verkocht hebben. Maar hij kreeg toch wat pijntjes..

Gelukkig hebben we de beetle nog wel. Al gaat die er binnenkort ook uit. Staan nu bijna 300.000 km op de teller.

Onze a6 heeft bijna 330.000 gelopen nu. We hebben besloten om ém "op" te rijden. Het is de mooiste niet meer en heeft hier en daar wat krassen en roest. Hij levert dus niets meer op. Zolang de kosten van het onderhoud nog acceptabel zijn blijven we er in rijden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:56

Ik was zaterdag bij het wings & wheels gala. Allemachtig, nog nooit zo'n kapitaal bij elkaar gezien!! Zelfs op de gewone parkeerplaats voor het plebs stond het al vol met bijzonder lekkers.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:11

FlyAway schreef:
tabaflab schreef:
pig verzonnen 8-)

:o?

grappig :+