Klopt, de planning is vanmiddag 13 uur. Maar aangezien ik donderdag die mail kreeg dat de eindinspectie niet kon plaatsvinden heb ik er een hard hoofd in dat ze er zullen zijn. Rij straks nog even langs het huis, kijken of de nieuwe voordeur er al in zit.
Heb iig al mijn correspondentie uitgeprint en die neem ik mee naar de notaris. Heb al een lijstje gemaakt met mensen en instanties die ik vanmiddag allemaal moet bellen als het niet doorgaat. Dan hoef ik vanmiddag alleen maar het lijstje af en hoef ik er verder niet meer over na te denken.
Wat ik me alleen nog afvraag is hoe ik te horen ga krijgen wanneer de overdracht dan wél plaatsvindt... Ik ga ze vanmiddag dan in gebreke stellen en is het dan verder aan hun? Of moet ik er dan nog actief achteraan zitten om tot een nieuwe datum te komen?
Ik zou ze zelfblijven lastig vallen tot ze er gek van worden. Dat herrinnert ze eraan dat ze verkeerd bezig zijn met uitstellen. Doe je niets zou het op mij overkomen zwijgen is toestemmen. En ik vermoed dat de notaris ook nog welhet een en ander voor je gaat doen.
opzich zou ik het nu zo lang mogelijk kunnen rekken om die boete op te strijken
Ben inderdaad heel benieuwd wat de notaris zegt en gaat doen
Sammie
Geplaatst: 02-04-13 09:40
Even navragen bij de notaris. Misschien dat die wat kan uitleggen daarover. Volgens mij - maar weet ik niet zeker dus vraag na bij derden- kunnen jullie samen (onderling) een nieuwe datum afspreken ofwel jij benaderd hun of zij benaderen jou. Je hebt ook geen uitnodiging gehad van de notaris? Dan denk ik dat het gewoon niet doorgaat.
Aaaaah ik snap je taktiek nu,nu zal het ze ook geld kosten ook. Slim, maar kom je met je eigen woonruimte niet in de knoop dan?
In ieder geval vwel succes/plezier vanmiddag bij de notaris en laat ze een poepje ruiken. En wie weet is de voordeur toch al verandert en zijn ze er gewoon vanmiddag zonder vooroplevering.
Lindaonline
Geplaatst: 02-04-13 09:47
Wens je veel succes toe, hoop voor je dat het allemaal met een sisser zal aflopen.
BigOne
Geplaatst: 02-04-13 09:48
Het is heel simpel, zij komen niet dan betalen. Jij hebt dan veel kosten, misschien moet je wel weer voor een maand huren. Je kunt ook voor jezelf nagaan of je met de 10% die ze moeten betalen als je het huis niet meer wilt, of je je daarmee een nog leuker huis kunt veroorloven, tís maar een tip. De dingen die je je afvraagt zal de notaris wel op kunnen antwoorden, het zal niet de eerste keer zijn dat ze dit meemaakt.
_Nelleke_
Geplaatst: 02-04-13 09:49
Liselot! Ik hoop heel erg dat ze vanmiddag komen opdagen en dat jij gewoon aan het eind vd dag een fles bubbels kan openknallen. Succes!
Sammie
Geplaatst: 02-04-13 09:50
Rekken is natuurlijk een relatief begrip, als zij met 8 werkdagen hun spul bij elkaar hebben en een nieuwe datum voorstellen valt er weinig te rekken.
Ach wie weet zijn ze er gewoon vanmiddag. Ben benieuwd Succes!
Meteen aangeven bij je notaris dat je een vooroplevering verwacht en dat je die niet gekregen hebt. Zonder voorloplevering niet akkoord gaan.
Rintah
Geplaatst: 02-04-13 09:55
Even vragen of de notaris later op de middag ook nog tijd heeft, zo ja, direct door naar het huis, vooroplevering doen en weer terug naar de notaris, uiteraard zijn de extra notariskosten dan voor verkopers rekening.
Toch nog even bellen naar de notaris en vragen of zij soms meer weten? Misschien is er ondertussen contact geweest en anders dan is de notaris in ieder geval op de hoogte. Succes!
Ben net even langs het huis gereden en er is nog niets gebeurd... voordeur is niet vervangen, lampen staan nog in de vensterbank en zag zo door het raam nog wat meubels staan. Huis is dus niet leeg...
RoosG
Geplaatst: 02-04-13 10:20
Succes vandaag TS! Ik hoop dat ze op komen dagen en dat alles gaat zoals gepland, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar bang voor ben..
Sammie
Geplaatst: 02-04-13 10:20
Klinkt niet hoopvol. Ik weet niet of VEH ook helpt als je geen lid bent, maar anders hen eens bellen?
Foto's hgemaakt met je telefoon? Als bewijs voor de notaris?
pmarena
Geplaatst: 02-04-13 10:23
Nou dat gaat hem dus niet worden vanmiddag.
Wel echt zwaar belachelijk dat je zo in het ongewisse gelaten wordt en nu geen idee hebt wanneer je dan wel de sleutel gaat krijgen...over een week, maand, 2 maanden?? Dan kun je toch zelf ook niks regelen
Ik zou nu toch echt wel heel sterk overwegen om van de koop af te zien en die 10% in mijn zak te steken, om zo van het gezeik af te zijn en die mensen te laten merken dat dit echt niet acceptabel is.
Maarja, dan moet je wel wat anders leuks kunnen vinden natuurlijk en zelf nog wel onderdak hebben
Liselot
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-13 10:24
Ben er van overtuigd dat ik die sleutel wel krijg, maar hoe en wanneer is de vraag
billy: nee, geen foto's. gaat ook lastig vanuit een rijdende auto
pmarena: dat onderdak is het probleem. Heb wel een logeeradresje waar ik even terecht kan. Maar ivm mijn 2 katten kan dat ook niet oneindig...
miccamaaike
Geplaatst: 02-04-13 10:27
He wat balen dat ze nog niks aan het huis gedaan hebben. Succes en sterkte vandaag!