Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:41

Jakkes, van het idee word ik al misselijk haha.

Ja vloeibaar is idd beter zeggen ze. Vond het eerder alleen te duur, toen had ik echt van die goedkope blokken (merkloos) :))

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:42

Kapsalon heerlijk ! :9 maar inderdaad een calorieën bom. :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:14

Oehh kapsalon, turkse pizza..heerlijk!! Ik heb gisteren voor 7 dagen eten gehaald. Veel in de bonus dus ook extra dingen goedkoop kunnen halen. Was 45 kwijt incl pakje sigaretten. Vriendje rookt vanaf nu niet meer thuis dus hoop dat we dat financieel gaan merken.

eslixapie

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:19

Ik leef nog steeds erg goedkoop deze week. Ben nog steeds bij mijn moeder. Toen ze me van de week kwam ophalen heeft ze al zuurkool en bami bij mij in de vriezer gepropt dus als ik weer thuis kom heb ik in ieder geval twee dagen avondeten :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:16

Vroeger wilde ik per se geen frietjes eten. Ik kreeg er buikpijn van en vond ze enorm stinken. Mijn vader balen :'). Nu vind ik ze wel lekker, maar eet ze maar heel af en toe. Soms ovenfriet als lunch (als we dat toevallig hebben) en heel af en toe (twee keer per jaar) een patatje na een optreden ofzo, als we te laat zijn om eten te halen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:38

Het is mij niet zozeer de friet als wel een kroketje op brood of zo. Heerlijk! :j

Oh......dat is kapsalon? Waarom heet dat ding zo?
Broodje Doner vind ik dan wel weer lekker, mjammie :Y)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:39

Onze pan gaat altijd helemaal in de vaatwasser ALS we een keer frituren dus helemaal schoon en gebruik vloeibaar vet van Diamant. En toch stink frituren... altijd ... Ook als ie hier onder de afzuiger staat.. Nee gewoon frietjes halen :D

Ik heb gisteren de weekboodschappen gedaan en was 54 euro kwijt voor met zijn 2en. Omdat we al 2x stamppot eten. 1x boerenkool en 1x hutspot, lekker en niet duur :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:49

Komt zich ook melden in dit topic :Y)

Hier als mama hoofdverantwoordelijke voor de boodschappen :D

Grootste kostenpost zouden luiers zijn, maar wij gebruiken wasbare luiers, dus dat geld hebben we al bespaard O:) Eenmaal luiers kopen voor een heel jaar, alleen de wasmachine draait 1x vaker per 3 dagen. :o

* Brood koop ik tegenwoordig bij de PLUS, 2e 1/2 prijs, dus 2 broden voor 1,49
* Beleg gedeeltelijk bij de Aldi (gebraden gehakt, leverkaas, leverworst en kaas)
* Beleg gedeeltelijk bij Plus (salami, boterhamworst, ham en ontbijtspek)
* Boter dieet light 0,62 (Aldi)
* Vlees vooral bij de C1000 in de aanbieding en dan neem ik vaak voor een week mee, dat gaat de vriezer in.
* PLUS heeft heerlijke saté voor 0,28 per pakje, ideaal te combineren met de kant-en-klaar nasi/bami van de Aldi voor 2,89
* Frisdranken van de Aldi smaken prima!
Verdere boodschappen neem ik meestal uit de krantjes en dan sla ik wat in ;)

Soep: koop op de markt prei, wortels, knolselderij en bloemkool en daar maak ik groentepakketjes van en die vries ik in.

Verder kijk ik de krantjes goed na voor aanbiedingen van vlees, die gaan per portie de vrieskist in :Y)
Laatst bijgewerkt door kaatje77 op 22-01-13 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:50

Het verhaal achter kapsalon heeft te maken met een man die werkte bij een kapsolon en haast had, en zijn portie friet, salade en vlees dus in een bakje bij elkaar liet gooien bij de turk, maar of het waar is weet ik niet :+ .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:52

Citaat:
Een kapsalon is een gerecht bestaande uit friet bedekt met shoarma, afgetopt met Goudse kaas, even onder de grill gezet, zodat de kaas smelt, met bovenop salade. Vaak wordt de kapsalon geserveerd met knoflooksaus en sambal. Kapsalon wordt ook wel klaargemaakt met kebab, döner, gyros, kip of falafel in plaats van shoarma.
Het gerecht is in 2003 ontstaan toen Nathaniël Gomes, de Kaapverdische[1] eigenaar van de Rotterdamse kapsalon Tati aan de Schiedamseweg, bij de even verderop gelegen shoarmazaak El Aviva een lunchschotel liet samenstellen met daarin al zijn favoriete ingrediënten. Het werd een regelmatige bestelling, die daarmee de aanduiding 'kapsalon' kreeg.[2] Het gerecht is erg populair onder jongeren en is in veel Nederlandse en Belgische[3] cafetaria's en shoarmazaken te verkrijgen.
Een kapsalon kan met 1800 kcal beschouwd worden als een caloriebom.[4]

Afbeelding

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:01

Ik heb het 1 keer op en vond het toen niet te eten mijn darmen en maag waren die avond/nacht behoorlijk van slag tegenwoordig haal ik op dinsdag of woensdag een kip doner schotel bij de pizaria om de hoek die zijn dan in de aanbieding van €9,50 voor maar €6,50 en erg lekker.

Hier is het menu ook al weer bekend.

Ma: spitskool, aardappels en verse worst
Di: spruiten, aardappels en speklap
Woe: zuurkool stampot met spekjes en rookworst
Do: erwtenmet wortel, aardappels en gehakt ballen
Vrij: hutspot met klapstuk en spek.
Zat: soep met brood
Zo: soep met brood

De boodschappen worden gehaald door mijn moeder en het eten word klaar gemaakt door me vader die heeft nachtdienst en nu flink de tijd om eten te koken. Hij vind het leuk en het smaakt goed. Zal de luxe wel missen als ik over 3 weken weer thuis ben.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:28

Ik kom uit Rotterdam maar heb nog nooit een kapsalon op, het lijkt me echt te ranzig voor woorden!
Daarbij hou ik er niet zo van als mijn eten een prutje word, dus mijn vlees mag liever niet tegen mijn aardappels aan liggen..... nou dan is een kapsalon niet aan te raden he :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:34

Babsiej schreef:
Onze pan gaat altijd helemaal in de vaatwasser ALS we een keer frituren dus helemaal schoon en gebruik vloeibaar vet van Diamant. En toch stink frituren... altijd ... Ook als ie hier onder de afzuiger staat.. Nee gewoon frietjes halen :D

Ik heb gisteren de weekboodschappen gedaan en was 54 euro kwijt voor met zijn 2en. Omdat we al 2x stamppot eten. 1x boerenkool en 1x hutspot, lekker en niet duur :)

Misschien heeft ie geen goed filter meer ofzo. Dat scheelt ook.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:54

manzano schreef:
Babsiej schreef:

Misschien heeft ie geen goed filter meer ofzo. Dat scheelt ook.

Hij is nu 4 keer gebruikt in totaal ... en filter gaat ook in de vaatwasser ;) Frituren stinkt gewoon, of naja dat ruik je altijd in huis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:29

Ja snap ik, maar je hebt daar ook wel kwaliteiten in.......... onze eerste frituurpan was en goedkoop en had geen groot filter erin (vooral een groot raampje waar ik het nut niet van inzie). We hebben er nu 1 gekocht met een groot filter van veel betere kwaliteit. Gaat overigens nooit de vaatwasser in.
Te vaak is niet goed voor het materiaal en ik vind het ook zonde van het vet (als je de pan elke keer in de vaatwasser doet).

Maar hoe dan ook, ik gebruik hem eigenlijk vooral zelden omdat we zelden frituur eten. Maar vind het zelf gebakken wel lekkerder. Ben namelijk meer fan van franse frietjes en die heb je weer niet in de snackbar.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:32

Weer boodschappen gedaan bij de jumbo.

Uien €0,79
Rosé € 3,99
Garnalen € 2,99
Zeevruchtencocktail € 1,95
Lipton greene ice tea € 1,59
Minidrumsticks € 2,26
Rucola sla € 1,49
Rauwkost paprika salade € 0'99
Shoarma € 5,34
Haarelastiekjes € 2,53
Knorr paella mix € 2,25
Pita broodjes € 0,89
Filet americain slagers € 2,58
Hüttenkäse € 1,45
Leverworst € 0,79
Mozzarella € 0,45
Mozzarella € 0,45
Bio kipdrumsticks € 3,45
Tas (dom dom dom was er een vergeten mee te nemen € 1,45

Totaal € 37,77

Menu deze week

Maandag; restje boerenkool
Dinsdag; paella
Woensdag; bij mijn ouders eten
Donderdag; restje paella
Vrijdag; aardappels met kip en salade
Zaterdag; shoarma
Zondag; bij schoonouders eten

Aardappels had ik bij de boer gekocht. 3 kg bildstar voor € 1,99

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:33

Jeutje.... wat een dure tas!!! Of was dat zo'n bigshopper??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:34

Oh das ook een handige besparingstip...... je hebt van die opvouwbare linnen tasjes (meestal voor een euro ofzo bij Blokker/Xenos-achtige winkels). Handig om standaard in je tas te hebben. Je kan er geen grote weekboodschappen mee doen, maar ik heb zo vaak dat ik spontaan even wat moet halen en dan weer zonder tas zit!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:38

Ja was een big shopper. Heb normaal altijd van die opvouwbare Hema tasjes bij me. Maar die waren vorige week gesneuveld. Maar ja vergeet dus altijd mijn tassen. Echt irritant. Heb er een stuk of 10 inmiddels.

Bij je ouders mee eten. Ook een besparingstip hihi

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:39

Haha ja als ze in de buurt wonen wel :))

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:43

manzano schreef:
Ja snap ik, maar je hebt daar ook wel kwaliteiten in.......... onze eerste frituurpan was en goedkoop en had geen groot filter erin (vooral een groot raampje waar ik het nut niet van inzie). We hebben er nu 1 gekocht met een groot filter van veel betere kwaliteit. Gaat overigens nooit de vaatwasser in.
Te vaak is niet goed voor het materiaal en ik vind het ook zonde van het vet (als je de pan elke keer in de vaatwasser doet).

Maar hoe dan ook, ik gebruik hem eigenlijk vooral zelden omdat we zelden frituur eten. Maar vind het zelf gebakken wel lekkerder. Ben namelijk meer fan van franse frietjes en die heb je weer niet in de snackbar.

De pan gaat wel in de vaatwasser maar het vet blijft hoor, dat wordt gefilterd en gaat dus in een opvangbak onderin de friturr das het systeem van die pan :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:51

Oh ik dacht al :)) klinkt handig!!

Ik heb er ook filter in zitten, maar die trek je er zeg maar als zeef doorheen naar boven. Vet blijft dus in de bak.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:35

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:25

Babsiej schreef:
Als we friet eten halen wij het.. Niet zuinig, maar vind frituren in mn huis zo smerig.
We halen overigens zelden, 1x in de 2 maanden denk ik ...

Hier net zo ... :o
Ik heb ooit een friteuse gehad , maar aangezien ik 1 x in de 1 a 2 maanden friet eet
staat het ding nutteloos in de kast .
Voor 1 persoon vind ik zo,n ding ook niet echt lonen .
Het vet wisselen staat dan ook niet in verhouding met het gebruik ervan .
Frietjes in vet /olie bakken wat al een half jaar staat :r .

"Kapsalon " zou niet mijn ding zijn ...heb liever geen kwak mayo etc op mijn frietjes .

:wave: kaatje77....

Voor spontane boodschappen heb ik altijd een stevige inklapbare mand met handvat in de auto .

Beterschap Naath86....iig lekker die verse eitjes ..
Stukje vlees haal ik ook bij de slager , moet er deze week nog heen om gehakt in de
aanbieding te halen .

Net wat boodschappen bij de Super Coopgedaan voor 18,67.
Behalve nog een keer beleg en cola bij de Kaufland , en gehakt bij de slager halen red ik het
de rest van de week .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:37

Oh ja ik heb ook zo'n krat. Maar meestal ben ik lopend als het om spontaan geval gaat. Ga alleen met de auto voor grote weekboodschappen.