Ja vloeibaar is idd beter zeggen ze. Vond het eerder alleen te duur, toen had ik echt van die goedkope blokken (merkloos)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Een kapsalon is een gerecht bestaande uit friet bedekt met shoarma, afgetopt met Goudse kaas, even onder de grill gezet, zodat de kaas smelt, met bovenop salade. Vaak wordt de kapsalon geserveerd met knoflooksaus en sambal. Kapsalon wordt ook wel klaargemaakt met kebab, döner, gyros, kip of falafel in plaats van shoarma.
Het gerecht is in 2003 ontstaan toen Nathaniël Gomes, de Kaapverdische[1] eigenaar van de Rotterdamse kapsalon Tati aan de Schiedamseweg, bij de even verderop gelegen shoarmazaak El Aviva een lunchschotel liet samenstellen met daarin al zijn favoriete ingrediënten. Het werd een regelmatige bestelling, die daarmee de aanduiding 'kapsalon' kreeg.[2] Het gerecht is erg populair onder jongeren en is in veel Nederlandse en Belgische[3] cafetaria's en shoarmazaken te verkrijgen.
Een kapsalon kan met 1800 kcal beschouwd worden als een caloriebom.[4]
Babsiej schreef:Onze pan gaat altijd helemaal in de vaatwasser ALS we een keer frituren dus helemaal schoon en gebruik vloeibaar vet van Diamant. En toch stink frituren... altijd ... Ook als ie hier onder de afzuiger staat.. Nee gewoon frietjes halen![]()
Ik heb gisteren de weekboodschappen gedaan en was 54 euro kwijt voor met zijn 2en. Omdat we al 2x stamppot eten. 1x boerenkool en 1x hutspot, lekker en niet duur
manzano schreef:Babsiej schreef:Onze pan gaat altijd helemaal in de vaatwasser ALS we een keer frituren dus helemaal schoon en gebruik vloeibaar vet van Diamant. En toch stink frituren... altijd ... Ook als ie hier onder de afzuiger staat.. Nee gewoon frietjes halen![]()
Ik heb gisteren de weekboodschappen gedaan en was 54 euro kwijt voor met zijn 2en. Omdat we al 2x stamppot eten. 1x boerenkool en 1x hutspot, lekker en niet duur
Misschien heeft ie geen goed filter meer ofzo. Dat scheelt ook.
manzano schreef:Ja snap ik, maar je hebt daar ook wel kwaliteiten in.......... onze eerste frituurpan was en goedkoop en had geen groot filter erin (vooral een groot raampje waar ik het nut niet van inzie). We hebben er nu 1 gekocht met een groot filter van veel betere kwaliteit. Gaat overigens nooit de vaatwasser in.
Te vaak is niet goed voor het materiaal en ik vind het ook zonde van het vet (als je de pan elke keer in de vaatwasser doet).
Maar hoe dan ook, ik gebruik hem eigenlijk vooral zelden omdat we zelden frituur eten. Maar vind het zelf gebakken wel lekkerder. Ben namelijk meer fan van franse frietjes en die heb je weer niet in de snackbar.
Babsiej schreef:Als we friet eten halen wij het.. Niet zuinig, maar vind frituren in mn huis zo smerig.
We halen overigens zelden, 1x in de 2 maanden denk ik ...