Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:38

Ik ben ook fan van het Lidl brood :j Vaak namen we bij de AH brood mee, die van 3 voor 2 euro geloof ik.
Maar die vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekker. Zo dik en compact. Dat vult dan wel weer meer als dat van de Lidl, maar eet liever een sneetje meer, als dat ik het niet zo lekker vindt :+

Quellian, Ik heb nu ook alles voor de kleine al bij elkaar gesprokkeld t/m maat 104 :+ Zit dus ook al ruim in de kleren eigenlijk haha. Wel een fijn gevoel hoor! Voor mijn dochter krijg ik vaak van mijn beste vriend de kleertjes van zijn dochter. Die is een jaar ouder. Moet dan wel vaak nog even opgeslagen worden, maar ontzettend fijn. ZIj heeft altijd heel veel kleertjes, waardoor het ook echt niks lijd :D

En ik kan me voorstellen dat het je aan tijd ontbreekt om "eventjes" naar polen en terug te rijden :')
Zijn er geen organisaties in de buurt die zulke zendingen doen? Hier hebben we dat wel namelijk.

Maroesja, in de magnetron weet ik ook niet of dat wel lekker wordt. Maar een combi magnetron is toch ook oven? :o Nja, van de plaat af is het ook lekker :j

Overigens merk ik dat het vlees van de AH ( vooral het gehakt ) vaak niet meer lekker is een dag voor de uiterste datum. Daarom vriezen we dat altijd gelijk in.

Sannert

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:18

Zo naar de winkel geweest: aldi 30euro en jumbo 10euro.
Heb wel nog over voor volgende week, want vandaag eten we niet thuis, en ik maak lasagne voor 2 dagen voor vriend, dus dat scheelt ook weer. En extra diepvries groenten gekocht. Voor 4 x voor mij. Extra nog een fles tonic voor vriend en 2 zakken chips voor vriend.
Weet iemand trouwens of ze in duitsland bij de lidl of aldi tonic verkopen ? Lidl heeft hier tonic gehad, maar is uit het assortiment en vind de merk tonic wel erg duur ! (vriend drinkt zo een fles per dag leeg als ik het meeneem.)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:28

Oh daar heb ik geen last van met AH gehakt, dat het snel niet meer lekker is.
Je ruikt het overigens meteen. Dan ruikt het zurig.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:29

Zo vandaag ook weer boodschappen gedaan! Eten voor de hele week wat extra vlees koffie

Wat 47 euro kwijt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:32

Ik had met Jumbo gehakt, gekocht in de koelkast om volgende dag gehaktballen van te maken en hups groene plekken erop.

Brood komt hier van de AH, 3 voor 2 euro.

Duitsland heeft volgens mij geen tonic. Kom er wekelijks (woon in DL) maar nog nooit gezien ook niet bewust op gelet overigens.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:40

Idd, net als wat Goos_Horses beschrijft. Plekken erop en dan prik ik een gaatje in de verpakking en ruik er eerst aan. Is het slecht gaat het vlees in de prullenbak, maar de verpakking was ik af en ga er mee terug hoor :j Vind het zo zonde van het geld. Soms gaat het maar om een euro of 2, maar nadat het me al een keer of 4 gebeurd was, was ik er wel klaar mee :+ Overigens, ik bel wel altijd even netjes dat ik er aankom met de klacht.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:14

Dat zouden ook meer mensen moeten doen he, met dat soort dingen terug. Ik doe dat zelf ook nooit :n
Mijn tante is daar zó fanatiek in, die krijgt ook een heleboel gedaan!

Boodschappen doen gaat vandaag niet door; winkel is dicht ivm overname.

Kleding koop ik pas sinds kort ook via MP. Verkopen via MP doe ik wel al langer.
Heb nog geen kids, maar als ik ze zou hebben, zou ik zeker ook via MP kleertjes kopen! Als ik dat allemaal bij m'n neefjes zie, hóe snel ze er uit groeien!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:17

Sannert schreef:
Weet iemand trouwens of ze in duitsland bij de lidl of aldi tonic verkopen ? Lidl heeft hier tonic gehad, maar is uit het assortiment en vind de merk tonic wel erg duur ! (vriend drinkt zo een fles per dag leeg als ik het meeneem.)

Bij ons in Nieuwegein heb ik het afgelopen weekend wel bij de Lidl gezien. Ik heb nl. nog staan twijfelen (maar vind tonic zo heftig, ben meer van de bitter lemon).

Kleertjes koop ik sowieso nooit duur voor de kleine man (ook niet voor mezelf overigens).

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:18

Het gaat idd ontzettend snel :=

Hier is het vaak alleen met het gehakt. Ik heb nooit meer dan een week voorraad aan boodschappen in huis (vind het moeilijk om voorraad te kopen met het beperkte leefgeld dat we krijgen) en als ik dan macaroni wil maken, wil ik er toch wel graag vlees in hebben :') Laatst hadden we geen mogelijkheid om terug te gaan naar de winkel en heb ik uit nood een paar frikandelletjes klein gesneden en die er doorheen gedaan :o
Je had die kleine meid van me moeten zien smullen hihi. Zelf vond ik het maar zo zo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:19

Sammyy, hoe bedoel je het leefgeld dat jullie krijgen?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:20

Hier heel veel turkse winkel én slagers in de buurt, maar de winkels vind ik niet fijn, en de manier van slachten ben ik geen voorstander van, dus kom er nooit.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:25

Ik heb eens voor de een leef coach gehad. Die heeft de financiele status bekeken en is mee geweest boodschappen doen, ze keek der ogen uit hoe ik zo goedkoop mogelijk boodschappen kon doen.
Ik ben daar heel makkelijk in.

Ik schrijf voor elke dag van de week op wat we gaan eten.

maandag uhh pasta, dus nodig gehakt, saus, spaghetti, champignons, wortels en tomaat.
dinsdag gebakken aardappelen met champignongs en spekkie's, boontjes en slavinken

en ga zo maar door. Haal dan ook heel bewust enkel die producten. Tevens moet je nooit boodschappen doen als je honger hebt dan koop je vaak toch onnodige dingen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:27

Goos_Horses, zo doe ik ook boodschappen. We hebben 'vaste dagen' dat we bv rijst/pasta/agv eten. Dan bedenk ik van tevoren dat ik bv nog een pot pastasaus heb, dus dat ik voor die dag alleen macaroni, groente en gehakt hoef te halen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:29

Quellian schreef:
Sannert schreef:

Bij ons in Nieuwegein heb ik het afgelopen weekend wel bij de Lidl gezien. Ik heb nl. nog staan twijfelen (maar vind tonic zo heftig, ben meer van de bitter lemon).

Kleertjes koop ik sowieso nooit duur voor de kleine man (ook niet voor mezelf overigens).

Echt ? Grr hier helaas niet ! Komt misschien nog. Ik vind het zelf ook vies maar vriend vindt het heerlijk.
Kleding voor ons meisje haal ik bij hema/h&m/zeeman enz. was opzoek naar een winterjas nergens een leuke of onbetaalbaar of rozer dan roze. (houd ik totaal niet van) leuk jasje gezien bij c&a op de site helaas uitverkocht. Kwam ik bij wehkamp het jasje tegen daar wel nog leverbaar. Had m nog niet besteld, liet ik m gisteren aan een vriendin zien en toen stond er bij dat het nu met korting was. Natuurlijk meteen besteld, nu krijg ik m met bezorgen nog goedkoper dan in de winkel. (had m anders ook gekocht maar toch mooi meegenomen. )

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:30

ik doe 1 maal per week boodschappen, bewust niet elke dag zo koop ik echt teveel en ondoordacht.

De keren dat ik extra naar de winkel ga/ moet is omdat we onverwachts visite krijgen en die wil je uiteraard wel wat voorschotelen

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:30

Bij Lidl in DE hebben ze geen tonic.
Aldi weet ik niet.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:42

Hier ook geen tonic bij de Lidl :n Niet meer iig.

We hebben bewindvoering Quellian. Dat houdt in dat we 60 euro per week krijgen ( 2 volwassenen, nu 1 kindje en 2 katten ) en daar eigenlijk zo'n beetje alles buiten de rekeningen om van moeten doen. Dus de boodschappen voor een week, Ambers luiers voor de nacht, kattenvoer en grit, af en toe eens lekkers (voor Amber hebben we altijd wel wat in huis, voor ons zelf alleen het weekend af en toe) maar ook het OV. En aangezien we geen auto hebben en ik door mijn zwangerschap nu geen lange stukken meer kan lopen/fietsen, ben ik daar vrij afhankelijk van helaas.

Dan blijft er niet heel veel over om voorraad in te slaan helaas. En op momenten dat we eens een extraatje hebben, geven we dat ook liever uit aan een bezoekje aan het zwembad oid, als dat ik weer boodschappen ga halen :') :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:50

Dat is inderdaad wel krap ja! Knap dat je het daarmee redt :j En inderdaad niet zo gek dat je liever iets leuks gaat doen met je kind ipv extra boodschappen halen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:59

Ik hoor dat idd van veel mensen, dat ze het zo knap vinden. En moet eerlijk toegeven, sommige weken zijn echt een uitdaging. Ben ook erg blij dat we minimaal 1 keer per week bij mijn schoonouders eten haha. Scheelt toch weer een hoop. En mochten we echt omhoog zitten, mogen we altijd daar aanschuiven gelukkig :) Maar over het algemeen, redden we het toch wel prima.
Alleen als zo meteen de kleine er is, zullen we wel echt voor meer geld moeten vragen per week. Want de voeding en de luiers die kosten ook genoeg. Nu neem ik dan wel voor beiden het Kruidvat merk, maar das dan toch ruw weg zo'n 15 euro per week op een gegeven moment. En dan zitten we nog niet aan de groente hapjes ed :+

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:00

Respect Sammyy!!! Heel erg knap hoor, en respect dat je je kind voorop zet.
Maar hoe zit het met de feestdagen dan, krijg je dan wel wat extra's of ook niet?

Sammyy waarom doe je geen borstvoeding dan, bespaard een hoop en groente potjes kan je beter zelf maken hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:04

Sammyy, zit je in de WSNP of heeft het een andere reden? Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven als je dat niet wilt :)
Borstvoeding moet ook maar net lukken. Ik gaf mijn zoontje ook melk van het Kruidvat, echt prima (voor hongerige baby's), maar potjes heb ik nooit aan gedaan (haalde eens in de 2 weken een berg groente en dat stoomde ik voor hem en gooide ik vervolgens in de vriezer).

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:29

We kunnen voor de feestdagen wel extra geld aanvragen, maar dat gaat dit jaar vooral in de spulletjes voor de baby zitten ben ik bang. Wel heb ik daar geld van aan de kant gehouden voor de cadeautjes voor Amber. De mensen verder in mijn omgevingen ( ouders, vriend, schoonouders ed ) weten dat cadeautjes er niet in zit bij ons, en zijn al blij als we er zijn :D

Borstvoeding ben ik bij Amber mee gestart. Maar man wat een opgave -O- Lichamelijk was het allemaal heel prima te doen, maar geestelijk was een ander verhaal. Ik ben gediagnostiseerd met Borderline, en heb snel aanleg voor depressie. Ben erg onzeker over mijn eigen kunnen en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Het feit dat ik alles alleen moest doen aan voedingen, niet kon na kijken hoeveel Amber binnen kreeg, dat ze vaak spuugde en veel huilde, maakte dat ik het erg moeilijk vond.
Dit gaf stress, en dat dronk Amber natuurlijk van me af, waardoor zij ook ontzettend onrustig was, niet sliep en heel veel huilde.
Dat is dus een risico wat ik niet meer ga nemen deze keer :o :o Wel in overleg met de VK overigens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:30

Ik ga morgen weer weekinkopen doen dus zal dadelijk een menu maken. Ik had bij de DA ook een mooie besparing. Mijn vriend moest nieuwe gel hebben van Taft. Kost 5 euro per potje. Bij de kassa bleek het 3 euro te zijn, nergens was de aanbieding terug te vinden maar mevrouw achter de kassa vond het wel prima dus toen heb ik er nog maar een potje bij gehaald.. 2 voor 6 ipv 2 voor 10.. en op gaat het toch wel!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:32

Hihi, ik las DA als de afkorting die hier gebruikt wordt, dierenarts dus haha. Zou ik te veel achter bokt plakken? :+

Wel een mooie besparing zo uit eindelijk. Nu wel een euro uit gegeven, maar dalijk een keertje over kunnen slaan :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:50

Sammyy schreef:
Hihi, ik las DA als de afkorting die hier gebruikt wordt, dierenarts dus haha. Zou ik te veel achter bokt plakken? :+

Wel een mooie besparing zo uit eindelijk. Nu wel een euro uit gegeven, maar dalijk een keertje over kunnen slaan :D

Whaha snap ik _/-\o_ ja inderdaad.. en het gaat dan wel 2 maanden mee denk ik :)