Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:40

Wij drinken hier ook voornamelijk ranja :j
In het weekend hebben we meestal in fles frisdrank en 1 pak drinken.
Idd, met verjaardagen is dat natuurlijk wel anders :)

lieke2

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:30

wat gebruiken jullie als kattengrit? Heb nu weer grit dat dan wel klonterd en dan weer niet

Spruitjes als stamppot ga ik ook proberen, mss lust ik het zo ook wel :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:38

En Sakkia stamp je de spruitjes dan gewoon mee zeg maar?? :P

Ik bedoel, je hebt geen ronde spruiten er meer in zitten dan dus.. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:40

lieke2 schreef:
wat gebruiken jullie als kattengrit? Heb nu weer grit dat dan wel klonterd en dan weer niet

Wij gebruiken Catsan. Heb een keer een zak van AH gekocht maar dat stonk binnen no-time. Hebben er hier nooit last van..haal wel elke dag de drollen eruit en eens per twee weken gaat alles eruit. Gaat super!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:46

Ik gebruik Bianco (Jumper) klontvormend, ik gooi een hele zak in de kattenbak, ik heb wel een hele grote kattenbak, en dan is het 3 a 4 weken lang alleen maar dagelijks drollen en plasballen scheppen.
Na 3 a 4 weken gooi ik alles eruit maar dan ziet hij er eigenlijk nog wel schoon uit.
Ik heb 3 katten en zo'n zak is 9 euro dus met 1 of 2 katten zou je er nog wel veel langer mee kunnen doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:46

Nee hoor ze zijn allemaal stuk gestampt. Wel even koken met een kruisje in het kontje ( :+ ) dan gaat de bittere smaak er ook al wat af :j
Koken met een beetje melk wil volgens mij ook weleens helpen, maar dat weet ik niet zeker en heb ik nooit geprobeerd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:48

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:54

Hmm ik laat spruitjes altijd liever staan :)) Ben wel gek op spinazie.

En hier ook voornamelijk ranja drinken, en thee. Overigens heeft Euroshopper ook van die dubbelfrisachtige drankjes. 1 pak voor 60 cent ofzo. Sowieso is Euroshopper wel een aanrader.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:02

Ik drink ook voornamelijk limonade, nu het kouder wordt drink ik weer meer thee en minder limonade, verder zijn mijn dagelijkse bakkies koffie toch wel heilig >.<

Ik gebruik ook Catsan in de kattenbak echter mijn kat komt gewoon buiten dus de kattenbak staat over het algemeen maanden schoon te wezen, doe een jaar met een zak, kattenbak wordt door madame alleen in noodgevallen gebruikt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:19

Denk dat ik ook maar eens Catsan moet halen van het weekend want die ik nu heb begint snel te stinken en neemt niet fijn op :n
Heb ze nu beidein huis zitten omdat we net verhuisd zijn, dus heb ze nu ook wel echt nodig. Als ze straks naar buiten gaan dan zullen ze ook wel weer maanden ongebruikt staan. Hoewel ik dat dat die van de kitten eerst nog wel gebruikt zal blijven :j Wil hem toch eerst castreren dus hij moet nog even 2 maanden binnenblijven :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:19

Ik heb grit van de c1000

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:45

Catsan is bij de appie en bij de Welkoop in de aanbieding, de aanbiedingen ontlopen mekaar niet veel, bij de Welkoop zijn het 2 20l zakken voor 17 euro, en bij de appie een 10l zak voor 4,35

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:49

Weet iemand of die wereldgerecht pakken van Knorr ergens in de aanbieding zijn?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:51

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:52

ingedebruijn schreef:
Weet iemand of die wereldgerecht pakken van Knorr ergens in de aanbieding zijn?

Volgens mij bij de Plus voor 1,89. (vind de tip van www.voordeelmuis.nl echt superhandig!!)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:53

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:21

lieke2 schreef:

Ik heb Cat's Best, klontert als de beste en bij zooplus goedkoop te krijgen :)
Ik doe een maand zonder helemaal te verschonen maar schep wel 2 a 3x per dag alle plasjes en de poep eruit.

niet klonterent spul gaat minder lang mee omdat het smerig wordt van de plasjes.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:24

Ik heb nu ook spul wat eigenlijk moet klonteren maar soms kom ik weleens wel donkere gritjes tegen die dus volgens mij wel nat zijn, maar niet 1 grote klont zijn geworden. Heel irritant. Of ligt de plas er dan pas net in?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:28

Ik lees al een tijdje mee, maar ik kies bewust voor de minder klonterige kattengrit. 12,- voor 3 zakken van 30 liter betaal ik ervoor, met een zak doe ik sowieso 1/2 maanden. Elke dag scheppen, hij klontert niet altijd goed. Elke week a anderhalve week gaat de bak helemaal leeg. Kan ook best voor die prijs :))

De zakken haal ik overigens bij Intratuin.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:31

Ik bestel het kattengrind meestal via zooplus of randzijn.
Ik heb de kitty friend budget en dan die hele grote zakken.
Wat ook scheelt om te zorgen dat de kattenbak niet stinkt, goed voer voeren.
Ik geef sannebelle komt uit duitsland meende ik of zweden. Maar mijn katten doen het er echt super op.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:03

lieke2 schreef:
BarbaLala schreef:
[Ik heb een pakje boemboe sambal goreng van Kokki Djawa (AH) waarin ik de boontjes kook, daarnaast doe ik er tempeh door (als ik nog geld heb anders een ei: Ik eet geen vlees :) ), knoflook, een uitje en ketjap.

Ik maak deze altijd zonder boemboe. Uitje met knoflook fruiten, dan bouillonblokjes erbij (niet te zuinig :o ), trassie erbij (gemalen garnalenpasta, halen bij de toko, stinkt enorm maar is zooo lekker, dus ook niet te zuinig) en natuurlijk sambal. De boontjes erbij en voldoende water. Als de boontjes gaar zijn dan nog even afmaken met kokos (aan een blok, dan heb je geen hele kleine stukjes knoflook door je eten).
Krijg er zo weer zin in!

Volgend weekend eters dus mss dat ik dit wel maak met hete kip of babi ketjap. Lekker met komkommersalade. :9

Weet gelijk wat ik ben vergeten: Emping en kokosmelk -O-

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:04

Voor mijn kat (Die veel buiten was) haalde ik altijd gewoon euroshopper grind of anders van AH de houtbrok.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:07

Wij hadden altijd euroshopper kattegrit, maar daar doen we jaren mee, want onze kat gaat maar lekker naar buiten als hij iets moet doen :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:06

ik haal bij ranzijn iets van sivokat 3 zakken 20 euro volgens mij 12 of 15 liter (geen kilo) super wit spul, heb er 4 weet niet hoelang ik er mee doe.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:03

De kattenbak, dat is dus de reden dat wij geen kat meer hebben genomen nadat de oude katten er niet meer waren.

Ik gebruikte vroeger altijd Tompoes klei-korrels met een luchtje eraan. Bleef redelijk fris. Ook wel die grijze korrels gebruikt, maar die stonken toch wel snel en de katten liepen de korrels door het huis heen onder de pootjes.

Gisteren had ik nog een paar euro in de knip, paar boodschapjes gedaan: diepvries frietjes, tube curry en een krop andijvie.
Vandaag nog melk en een pakje spekjes en nu heb ik nog 0,47. (en hier en daar nog wat zwerfgeld, wasmachine, jaszakken etc.)
Komt mijn zoon eraan dat het witbrood zo goed als op is. Ik heb hem gezegd dat kleine broodjes en kapjes ook brood is. Dat neemt hij mij niet in dank af, maar ik houd mijn poot stijf en koop geen nieuw brood voor alles op is. :D

Voor morgen heb ik eten in huis en vrijdag pin ik opnieuw.