Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:59

Eagerly schreef:
@c_alsemgeest: +:)+ Ik vind dit model toch mooier dan de oudere modellen, maar dat komt omdat de voorkant heel veel weg heeft van mijn motor. Ik had zelf een gele oermille, die vond ik ook prachtig vooral vanwege zijn kleurstelling. Heb je al een besluit genomen of je hem koopt?

Inmiddels hebben wij hem geadopteerd :+

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:22

Eagerly schreef:
Hee Bockereyder welkom bij de leden van de 'Old School'. :+
Ben je al wat opgeknapt? Bertina schreef dat je motor in het gras lag, heeft dat de schade nog wat beperkt? Beterschap in ieder geval en hopelijk kan je snel weer opstappen!

Ik moet zeggen dat het herstel best snel ging, nu alleen die ribben en zo nog wat beter en dan ga ik sleutelen aan die motor.
(Ik heb een hoop verbeteringen bedacht :p )

Maar er is wel wat schade, maar gelukkig ben ik handig, draaien doet ie gelukkig nog.

Ik mis het rijden gewoon nu al ;)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:56

Bockereyder: Welkom hier en beterschap!

Eagerly: haha, ik was inderdaad niet van plan om mijn bokt naam als nickname te nemen. Die is al zo oud en heeft eigenlijk geen link meer met mij. Maar een nickname verzinnen vind ik nog wel heel moeilijk hoor. Over een jaar (of meer) moet die nog steeds net zo leuk zijn.

Joyce_90: Als je met regelmaat in een auto zit, denk ik dat het motorrijden zelf wel mee valt. Je hebt dan immers het verkeersinzicht al, waardoor je je beter kunt concentreren op het 'rijden' van de motor. Hopelijk heb jij mooier weer dan ik hier heb. Hier regent het :(

C_Alsemgeest: Gefeliciteerd met je nieuwe adoptie kind!

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:57

danielle_x schreef:
@Joyce_90 ik zie dat jij ook uit zoetermeer komt, mag ik vragen waar jij lest?

Slim dat je dit jaar nog je rijbewijs wil halen. Ik heb er bewust mee gewacht tot ik 21 was (toen ik 18 was, was de noodzaak ertoe niet zo en vond ik een auto belangrijker), maar sinds ik mijn vriend ken is het weer zwaar gaan kriebelen. Toen kon ik kiezen tussen gelijk zelf gaan rijden en dan voorlopig aan een licht rijbewijs vastzitten, of nog even lekker een tijdje achterop meetuffen, 21 worden en dan gelijk voor zwaar gaan, zodat ik ook niet anderen 'in de weg' zit met een lichte motor.
Ik les bij VerkeersCentrum Zoetermeer. Bevalt me erg goed, is echt een aanrader. Veel rust en geduld, en ondanks dat je regelmatig met twee man in de les rijdt (wat nagenoeg overal zo zal zijn), absoluut geen gebrek aan persoonlijke aandacht. Wel jammer dat de instructeur soms met de andere leerling bezig is en jij zelfstandig dingen oefent, en dan een mega-mooie oefening neerzet terwijl hij niet kijkt, en dan komt hij bij jou kijken, en verpruts je het... :7

MoOtJuHh schreef:
Als je met regelmaat in een auto zit, denk ik dat het motorrijden zelf wel mee valt. Je hebt dan immers het verkeersinzicht al, waardoor je je beter kunt concentreren op het 'rijden' van de motor. Hopelijk heb jij mooier weer dan ik hier heb. Hier regent het

Is ook zo, ik zie totaal niet op tegen mijn AVD, maarja, eerst mijn AVB halen hè haha.

Vandaag weer les gehad, ging gelukkig een stuk beter dan de vorige keer. Remproeven waren weer zo goed als zoals ze horen, halve draai nu beide kanten op te pakken en begin gemaakt met een aantal achtjes. Eerste keren steeds aan komen rijden, eerste draai maken, en kon ik gelijk overnieuw beginnen; als je verkeerd begint (ik sneed de bocht te krap aan ipv de ruimte te gebruiken), kun je net zo goed gelijk stoppen want dan kom je toch niet meer uit. Volgende keer langzame slalom er maar weer bijpakken, die deed ik even tussendoor, maar daar sneuvelden mooi de kegeltjes bij....

Quarterh0rse

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:53

Joyce, heb je Arjan als instructeur?

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:19

Quarterh0rse, ik heb Henk als instructeur, Arjan heeft het op het moment erg druk met autolessen opvullen voor iemand die is weggestuurd. Volgende week heb ik een keer les van Koos, ben benieuwd.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:53

Oke, veel succes in ieder geval!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:16

Mag ik me ook hier melden, ik ben bezig met de lessen, heb volgende week examen.
Als ik mijn rijbewijs in de pocket heb dan staat de motor van mijn vriendje voor me klaar
Een gele Honda Super Magna :D
Vriendlief wil zich dan een andere gaan kopen ( als de financiele middelen ervoor zijn)

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:41

@c_alsemgeest: Heel veel plezier van de Mille, hou de glimmende kant boven hé!

@bockereyder: Sleutelen is een mooie afleiding volgens mijn mannetje. Hij is vorige week onderuit gegaan tijdens een race op Assen. Hij was al handig, maar hij is de afgelopen 5 jaar veeeel handiger geworden, want hij ziet het asfalt nog wel eens van dichtbij en ook ik voer af en toe een inspectie uit. :+

@joyce_90: Ik ben blij dat ik niet een apart AVB-examen heb hoeven doen, want als ik ergens niet goed in ben is het bijzondere verrichtingen (daar leent mijn motor zich ook niet heel erg goed voor, maar dat is een zwak excuus). Succes er in ieder geval mee!

@Evelyne79: Toy toy toy komende week met je examen, super dat je daarna gelijk op kunt stappen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:45

Evelyne79 schreef:
Mag ik me ook hier melden, ik ben bezig met de lessen, heb volgende week examen.
Als ik mijn rijbewijs in de pocket heb dan staat de motor van mijn vriendje voor me klaar
Vriendlief wil zich dan een andere gaan kopen ( als de financiele middelen ervoor zijn)

oeh nog eentje met een magna....en een gele nog wel :D *heb ik ook*

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:49

ik heb een suzuki gsx 600 f knal geel en heel erg verlaagd (ben maar klein).....doe er niets mee :o

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:49

Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 11-05-12 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:52

Hmmm jammer dat ik op het moment blut ben :P

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:54

idd :+ mooie motor met een mooie prijs.. Helaas ben ik van de supersports ;)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:57

hoeveel cc is het ??

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:01

oh ja misschien wel belangrijk informatie: een 600cc ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:45

Ik mag me ook melden.. EINDELIJK :=
Eind 2011 is mijn Theorie verlopen, ja drama of niet ? :+ 30 Mei mag ik weer op voor Theorie.

Máár woensdag heb ik mijn 2de les, en hopelijk gaat het allemaal vlotjes ! :D
Helaas kan mijn instructeur maar 1x per week. Aan andere kant.. misschien maar goed ook O:). Leven is al duur zat.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:51

Welkom !

Ik ga 8 juni op voor mijn theorie.
Morgen les nummer 4 :)

alleen nog de noodstop, lopen met de motor en het parkeren te gaan.
De rest alles al een keer gereden en zelfs sommige oefeningen al onder de knie :D
Best trots op mezelf !

Alleen de halve draai is voor mij niet zo weggelegd :P
Maar goed die gaan we er gewoon instampen :P

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:01

In the pocket :D Motorchick on the way *\o/*

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:05

GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gaaf zeg !

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:51

Jaloers :)) :))
Gefeliciteerd!!

Ik heb zo les 2!

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:01

Evelyne79 schreef:

Gefeliciteerd, leuk! :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:14

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:20

joyce_90 schreef:
Vandaag weer les gehad, ging gelukkig een stuk beter dan de vorige keer. Remproeven waren weer zo goed als zoals ze horen, halve draai nu beide kanten op te pakken en begin gemaakt met een aantal achtjes. Eerste keren steeds aan komen rijden, eerste draai maken, en kon ik gelijk overnieuw beginnen; als je verkeerd begint (ik sneed de bocht te krap aan ipv de ruimte te gebruiken), kun je net zo goed gelijk stoppen want dan kom je toch niet meer uit. Volgende keer langzame slalom er maar weer bijpakken, die deed ik even tussendoor, maar daar sneuvelden mooi de kegeltjes bij....

Fijn dat het lessen goed gaat. Als je blijft oefenen lukt die halve draai wel. Ik vond die zelf moeilijk en een beetje eng, terwijl een achtje draaien veel gemakkelijker ging. Zal wel komen doordat ik dan minder tijd had om na te denken over alles en gewoon moest doorsturen.

Evelyne79 schreef:

Evelyne79 schreef:

Gezellig dat je, je ook komt melden. Als straks iedereen haar motorrijbewijs heeft en we gaan met de bokt groep een rondje maken, zijn wij volgens mij toch een aardig groepje aan het worden! :D En gefeliciteerd met je theorie.

Amber_ schreef:
Ik mag me ook melden.. EINDELIJK :=
Eind 2011 is mijn Theorie verlopen, ja drama of niet ? :+ 30 Mei mag ik weer op voor Theorie.

Máár woensdag heb ik mijn 2de les, en hopelijk gaat het allemaal vlotjes ! :D
Helaas kan mijn instructeur maar 1x per week. Aan andere kant.. misschien maar goed ook O:). Leven is al duur zat.

Balen dat je opnieuw theorie moet doen. Had je toen geen tijd voor lessen? Wel gaaf dat je weer je theorie gaat halen en toch doorgaat.

BertinaBvd schreef:
Welkom !

Ik ga 8 juni op voor mijn theorie.
Morgen les nummer 4 :)

alleen nog de noodstop, lopen met de motor en het parkeren te gaan.
De rest alles al een keer gereden en zelfs sommige oefeningen al onder de knie :D
Best trots op mezelf !

Alleen de halve draai is voor mij niet zo weggelegd :P
Maar goed die gaan we er gewoon instampen :P

Het klinkt alsof je hard vooruit gaat! Weet je al wanneer je gaat afrijden? ;) Als ik alles zo lees kan je bijna alle oefeningen wel en zijn er maar een paar die nog even 'geleerd' moeten worden, volgens de CBR regeltjes. TOP!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is zo jammer dat er afentoe van de regenbuien vallen. In de zon is het echt was in mijn pak met regenvoering, dus die wil ik er eigenlijk uithalen, maar als het regent wil ik graag droogblijven :+. Hoe doen jullie dit?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:17

Net mijn 4e les gehad. ging weer lekker !!!

Alleen de Noodstop nog en dan alles er goed instampen :D
Heb nog geen idee wanneer ik moet afrijden :)

Hoor het vanzelf wanneer de instructeur genoeg vertrouwen erin heeft :D