Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:59

Interessant topic. Mijn vriend en ik en twee katten maken voor 60 euro in de week aan boodschappen op. Heb het net even bekeken van de afgelopen 3 weken en echt alle 3 de weken rond de 60 euro. Vond dat best wel meevallen. We proberen ook zo veel mogelijk boodschappen te doen bij de Lidl.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:01

Nog iets goedkoops: zelf popcorn maken. Beetje olie in de pan, maiskorrels erin, deksel erop, even latten knallen, nog een keer goed schudden voordat je de deksel eraf haalt, wat zout, peper, paprikapoeder (net waar je zin in hebt) erover en klaar! Schijnt nog vrij gezond als snack te zijn ook.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:28

Hier ook een stille meelezer. Ik woon nu net 3 weken samen en hou een kasboek bij om te kijken wat ik gemiddeld kwijt ben.
De eerste twee weken vielen me tegen omdat ik alle basis nodig had. Kruiden, sauzen, enz.
Een week later was het gelukkig minder. Deze week voor 50 euro boodschappen gehaald. Dat komt weer door vlees wat ik daarvoor heb ingevroren.
Nu valt alles me wel tegen, het is echt een dagtaak soms.
Maar ik maak ook een menu, dat vaak anders loopt dan gepland, maar ik merk heel goed dat ik wel alles gebruik in huis. Ik heb ook een voorraad potjes in huis.
Vlees koop ik in grootverpakking, macaroni maak ik voor 2 keer. De saus vries ik in. Voor mezelf maak ik porties. Ik werk soms in de avond en dan moet ik ook eten meenemen. Dus heb ook porties vlees in huis.
Mijn vriend doet met 1 brood 2 dagen. Ik haal er altijd twee, een vries ik in.
Hij neemt elke dag 3 blikjes energiedrank mee (lidl) en twee flessen yogi. Daarnaast 1 pak melk per dag.
Toen ik alleen woonde deed ik voor 30 euro boodschappen in de week excl peuken.
Mijn vriend eet ook veel fruit, van de appels die over zijn, maak ik zelf appelmoes.
Momenteel probeer ik heel veel producten uit, dan kom je er ook achter wat je in het vervolg wel en niet hoeft te kopen en bij welke winkel.
Ik heb een berekening gemaakt en vanaf 28-12 tot nu toe incl kruiden, wasmiddel enz. ben ik iets meer dan 250 euro kwijt.
Dat valt me nu ik het zo bekijk, heel erg mee!
Vriendlief gaat straks 5 dagen in de week in Engeland rijden, dan vul ik zijn koelkast in zijn vrachtwagen.
Ben ben benieuwd wat ik dan kwijt ben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:48

ja maar dan heb je dus alleen vlees op je wraps met saus uiteraard, ik gooi juist heel veel groente in de wraps (wortel, mais, ui, paprika enz. en dan sausje erdoor en vaak wat creme fraiche) en dan kaas en sla erbij en voor mijn man kipfiletblokjes.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:52

Ik maak eens in de zoveel tijd ook wraps en dan maak ik het meestal wel duur door verse groenten e.d. Soms mag het ook wel gewoon een keertje. ik koop dan ook al die sausjes die erbij horen.
Wat over is, invriezen of door de groenten schotel of macaroni

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:54

maar wat is duur; een zak wortelen a 60cent ongeveer, blikje mais van 50cent, krop sla voor 80 cent, paprika voor een euro, zak uien voor een euro (ff grof geschat qua prijzen). Daarvan gebruik je de meeste dingen nog vaker, dus zo duur is het dan toch niet omgerekend?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:57

Nee, klopt. Ik doe er meestal champignons in, prei, paprika, gehakt, mais. Het is heel verschillend. De laatste keer dat ik het maakte was ik voor alleen wraps 10 euro kwijt aan ingrediënten. soms pak ik gewoon wat ik lekker en makkelijk vindt. Maar voor 5 euro zou ik het idd ook kunnen maken. Ik moet er bij vertellen dat ik dan voor 4 personen heb.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:25

zoals gemengde sla hè... dat kan niet ingevroren worden toch :?
Tenminste... ging er altijd vanuit dat het snot zou worden :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 00:27

Ik heb het momenteel in de vriezer zitten, ik had over.... Moet het hooguit weg gooien en een boterham maken ;) snoep enzo is hier wel een crime, ik koop op vrijdag 2 zakken snoep/drop, maar vaak is dat zondag al op....

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:29

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:31

stef schreef:
Ik heb het momenteel in de vriezer zitten, ik had over.... Moet het hooguit weg gooien en een boterham maken ;) snoep enzo is hier wel een crime, ik koop op vrijdag 2 zakken snoep/drop, maar vaak is dat zondag al op....

Vertel hier ff als je het eruit hebt gehaald ;-)

Snoep moet je ook niet halen :P bij ons haalt het (veelal door mij) de voordeur niet eens :=
Nu lekker aan de lijn dus koop het gewoon niet :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:32

Bij ons wisselt het enorm, maar gemiddeld zitten we op 80 euro per week met z'n 3en, dit is excl. dierenvoer (tel er nog maar 60 euro bij op voor de honden en katten), excl. roken (kostte me ruim 150 euro per maand, ben nu gestopt) en excl. wasmiddelen, toiletpapier en verzorgingsartikelen (scoor ik altijd daar waar de aanbieding is en koop ik groot in).

Ik kijk overigens wel altijd op www.voordeelmuis.nl als ik bv nieuw wasmiddel of toiletpapier nodig heb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 00:38

Snoep niet halen.... Geloof dat ik nog makkelijker met roken zak stoppen dan met snoepen ;) maar goed, de twee zakken m&ms per week zijn al geschrapt, evenals de ham kaas chips

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:40

Quellian schreef:
Bij ons wisselt het enorm, maar gemiddeld zitten we op 80 euro per week met z'n 3en, dit is excl. dierenvoer (tel er nog maar 60 euro bij op voor de honden en katten), excl. roken (kostte me ruim 150 euro per maand, ben nu gestopt) en excl. wasmiddelen, toiletpapier en verzorgingsartikelen (scoor ik altijd daar waar de aanbieding is en koop ik groot in).

Ik kijk overigens wel altijd op http://www.voordeelmuis.nl als ik bv nieuw wasmiddel of toiletpapier nodig heb.

€60,- per week voor de honden/katten???
Hoeveel katten/honden hebben jullie dan, want dit lijkt me wel erg veel zeg :=

Ga nu even neuzen op voordeelmuis..

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:41

stef schreef:
Snoep niet halen.... Geloof dat ik nog makkelijker met roken zak stoppen dan met snoepen ;) maar goed, de twee zakken m&ms per week zijn al geschrapt, evenals de ham kaas chips

Was ook grappie ;-)
Snoepies zijn nou eenmaal lekker, hihi!

Als de kilo'tjes die ik eraf wil hebben, er ook daadwerkelijk af zijn dan probeer ik in elk geval wel een beetje van het snaaiwerk af te blijven, maar of dat gaat lukken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 00:45

Kilootjes zijn niet zozeer het probleem, m'n gebit wel, maarja....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:48

HubbaBubba schreef:
Quellian schreef:

Ik kijk overigens wel altijd op http://www.voordeelmuis.nl als ik bv nieuw wasmiddel of toiletpapier nodig heb.

€60,- per week voor de honden/katten???
Hoeveel katten/honden hebben jullie dan, want dit lijkt me wel erg veel zeg :=

Ga nu even neuzen op voordeelmuis..

Ze heeft veel katten en 2 honden. :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:56

Whaha, we hebben 2 honden en 9 katten, maar ik bedoelde per maand, sorry :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:02

Quellian schreef:
Whaha, we hebben 2 honden en 9 katten, maar ik bedoelde per maand, sorry :D

:roll: _O- _O- _O-

Ik dacht al, krijgen ze kaviaar te eten of zo! :D

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:03

Gelukkig maar dat je dat per maand bedoelde haha!

Ik ben zo ongeveer €10,- per week kwijt voor 2 honden, dat weet ik dan weer wel :P
Zal het vanaf deze week is gaan bijhouden wat de boodschappen kosten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:12

Weet je waar ik ook van baal.. Bij mij in de flat bezorgen ze op de één of andere manier geen folders. Ik zit eraan te denken om toch maar zo'n nee-nee sticker te halen, krijg nu allemaal irritante flyers :P Terwijl ik de folders juist wil hebben!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:28

Wij krijgen ook geen folders en ook wij nemen een nee-nee sticker ivm alleen de plaatselijke krant die bezorgd word.
Alleen de Gamma krant komt hier geloof ik..

Ik heb het "geluk" dat ik de folders via een klantje van mij krijg, zij leest ze nooit dus gaat het hele zwikkie meteen door naar mij, vervolgens naar de buren en daarna naar de andere buren :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:45

Wat een leuk topic zeg, en er komen fijne tips voorbij!!!

Wij doen 1x per week boodschappen bij de C1000, de rest van de week als ik iets nodig heb (meestal vers) haal ik bij de Lidl om de hoek. Wij hebben 2 katten en ik haal altijd een 10kg zak voer (ze krijgen RC, dat is het goedkoopst in 10 kg) maar dan doe ik wel rustig ong. 2.5 maand met 1 verpakking.
Vlees vriezen wij ook in (laatst en vleesbox bij de C1000, 4x 4 stuks vlees en 500 gr beenham voor 5.- :wow: :)) ) net als kliekjes, altijd handig als je het nodig hebt. Denk dat wij aan ong. 50.- per week zitten met z'n 2-en, maar mijn vriend is alleen op woensdag en in het weekend (vr middag tm ma ochtend) thuis :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 02:15

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:14

Margrathea, een nee-nee sticker helpt niet tegen die flyers... Om de een of andere reden krijg ik deze irritante dingen nogsteeds. Afhankelijk van of de folderjongen zin heeft, krijg ik ook nog een stel folders ;(

Ik kom niet eens in de paden in de supermarkt waar koek, snoep en frisdrank staat :=