HTC Telefoons - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Re: HTC Telefoons - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:22

Waar kan ik zien of de zomertijd aan staat? Hij heeft het na m'n bericht hier nog 1 dag gedaan en sinds doen gelukkig niet meer. Bedankt alvast!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:20

Ik kom ook even binnen vallen...

Ik heb nu een samsung star, alleen ik word er helemaal gek van. Vorig jaar niet mer kunnen bellen, is ie naar de fabriek gegaan. Kreeg ik hele 'andere telefoon' terug.. nieuwe indeling etc..
Nu valt het achterklepje er af, loopt ie vast bij foto's scrollen, berichtjes typen.

Ik wil eigenlijk voor een htc wildfire s gaan, alleen ik zie hier en daar nog wat probleempjes, bv met het geheugen??
Facebook, internet, whatsapp en 2/3 spelletjes, gaat dat al niet passen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:27

Meya_ schreef:
Ik kom ook even binnen vallen...

Ik heb nu een samsung star, alleen ik word er helemaal gek van. Vorig jaar niet mer kunnen bellen, is ie naar de fabriek gegaan. Kreeg ik hele 'andere telefoon' terug.. nieuwe indeling etc..
Nu valt het achterklepje er af, loopt ie vast bij foto's scrollen, berichtjes typen.

Ik wil eigenlijk voor een htc wildfire s gaan, alleen ik zie hier en daar nog wat probleempjes, bv met het geheugen??
Facebook, internet, whatsapp en 2/3 spelletjes, gaat dat al niet passen?

Ik ben van de samsung star naar de htc wildfire S gegaan. Prima keuze!
Het enige probleem is het interne geheugen, dat is maar 150mb.
Nu heb ik laatst mijn telefoon gereset en de instelling gewijzigd hoe de telefoon de apps opslaat (via: http://androidforums.com/htc-wildfire-s ... -root.html). Hierdoor kreeg ik ineens 40mb extra geheugen.
Ik heb er nu 30 apps op staan en maar de helft van de ruimte in gebruik.
Naast die instelling gebruik ik ook nog de app "move 2 sd" om alles wat maar mogelijk is naar de sd kaart op te slaan.
Nu dus geen last meer van het weinige geheugen :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:30

30 apps?! dat klinkt voor mij als ongelovelijk veel :Y) maar dat komt vast omdat ik het nu niet gebruik..
ik wil er iig niks onnodigs op hebben staan, maar goed denk dat ik 'm maar ga bestellen :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:09

Meya_ schreef:
30 apps?! dat klinkt voor mij als ongelovelijk veel :Y) maar dat komt vast omdat ik het nu niet gebruik..
ik wil er iig niks onnodigs op hebben staan, maar goed denk dat ik 'm maar ga bestellen :)

Je moet ook kijken naar wat voor apps. Dingen zoals facebook, twitter, whatsapp, reisplanner van de trein en ov, weerapp, die kosten allemaal niet zo heel veel ruimte (max een paar mb per stuk). Maar een spelletje zoals Angry Birds is al snel 20mb (staat bij mij op de geheugenkaart) en andere (zware grafische) spellen kunnen ook veel ruimte kosten. En niet alle spellen kunnen op je SD-kaart. Dus dan moet je even in de market kijken wat leuk is en hoe groot dat is :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:19

Meya_ schreef:

Mijn 30 apps: wordfeud (betaalde versie), wordfeud free, angrybirds, mouse (spel), jewels (spel), colornote, ak notepad, fbreader, shazam, barcode scanner, documents to go, documents to go full (betaalde versie), traffic monitor, 9292ov pro, reisplanner ns, twitter, teslaled, het weer, sygic, sygic downloader, market, whatsapp, droidstats, quick profiles, quick profiles pro (betaalde versie), es file explorer, my backup pro, app 2 sd pro, swype installer, swype.

Van de 150mb hou je trouwens maar 122mb over nadat je telefoon is opgestart en ingesteld, dus dat is niet raar!
Van die 122mb heb ik 56mb gebruikt voor deze 30 apps (!!) (en ik heb 1,5gb op mijn sd-kaart staan, inclusief kaarten voor mijn navigatiesysteem en een heleboel muziek) en ik heb nu dus 66mb over. Maar dat komt dus door die speciale instelling waardoor je telefoon alles meteen wegschrijft naar je sd-kaart en niet naar je interne geheugen.

Als je een beetje handig bent met computers, gebruik dan echt die speciale instelling!!
Dit is de handleiding: http://androidforums.com/htc-wildfire-s ... -root.html
Wat je doet is de instelling in je telefoon wijzigen van "programma's installeren op het interne geheugen" naar "programma's installeren op de sd-kaart". Op dezelfde manier (via die handleiding) kun je dus ook de instelling weer terugzetten. (ipv pm setInstallLocation 2 gebruik je dan pm setInstallLocation 0) Je verandert dus verder niets aan je telefoon! Veilige methode is het :)
Helaas zal hij niet alles naar de SD-kaart installeren, daarom heb ik hiernaast ook nog de app move 2 sd. En ik heb 4 apps die niet via de SD-kaart kunnen draaien, want dan werkt het programma niet. (market, teslaled, colornote, traffic monitor)
Op deze manier heb ik zeker 40mb aan ruimte bespaard. En dat is zeer handig met zo weinig intern geheugen :)

[edit]
Een app kan nooit volledig via je SD-kaart draaien, daarom blijft er altijd een gedeelte van de app op je telefoongeheugen achter. Vandaar dat ik ook 56mb heb moeten gebruiken voor die 30 apps :)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:25

Dat is wel een goede tip! Ik ben alleen zelf niet zo handig ermee, ben bang dat het ergens middenin mis gaat. Zal m'n vriend even vragen, die is altijd dingen aan z'n telefoon aan het veranderen dus daar wat handiger mee denk ik. Wel ideaal dat je je niet steeds druk hoeft te maken om je geheugen, want ik heb nu alleen maar apps gedownload die ik echt noodzakelijk vind en regelmatig gebruik i.v.m. het geheugen. Hoe groot is jouw geheugenkaartje?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:26

mijn htc loopt al een tijdje best vaak vast.. Kan dit komen omdat de telefoon erg vol is?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:33

Celinee_ schreef:
Dat is wel een goede tip! Ik ben alleen zelf niet zo handig ermee, ben bang dat het ergens middenin mis gaat. Zal m'n vriend even vragen, die is altijd dingen aan z'n telefoon aan het veranderen dus daar wat handiger mee denk ik. Wel ideaal dat je je niet steeds druk hoeft te maken om je geheugen, want ik heb nu alleen maar apps gedownload die ik echt noodzakelijk vind en regelmatig gebruik i.v.m. het geheugen. Hoe groot is jouw geheugenkaartje?

Ja, het werkt echt als een tiet :D Ik zat eerst met een vol geheugen en toen kon mijn telefoon de update niet meer aan. En nu heb ik dus nog 66mb vrij 8-) Wat ik verder doe is de spelletjes afwisselen. Dus ik heb drie spelletjes op mijn telefoon staan en als ik er een heb uitgespeeld of zat ben, dan wissel ik het ene spel voor een ander. Dat scheelt ook weer in data :)

Mijn geheugenkaartje is 8GB, waar ik dus maar 1,5gb van gebruik. Ik heb Sygic, een navigatieprogramma, die veel mb's nodig heeft voor de kaarten (die ik heb van verschillende landen). Verder heb ik muziek op mijn sd-kaart staan en foto's die op mijn telefoon gemaakt worden. En een backup van mijn telefoon.
Eigenlijk had ik aan 4GB ook genoeg, maar ik vind het fijn om ruimte in overvloed te hebben :P

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:38

Ja dat had ik laatst ook, mijn telefoon gaf aan dat er een update was, maar toen ik 'm wilde downloaden was er geen ruimte. Toen heb ik tijdelijk maar een paar apps verwijderd. Maar dat soort dingen zijn gewoon vervelend. Mijn geheugenkaartje is 2GB, maar aan jou te horen heb ik daar dus wel genoeg aan. :) Kan altijd nog een grotere kopen natuurlijk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:41

Mijn internet op mijn HTC desire gaat steeds uit zichzelf aan :\ stom!
Zelfs als de gegevens verbinding uit staat en het internet ook :\

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:44

Celinee_ schreef:
Ja dat had ik laatst ook, mijn telefoon gaf aan dat er een update was, maar toen ik 'm wilde downloaden was er geen ruimte. Toen heb ik tijdelijk maar een paar apps verwijderd. Maar dat soort dingen zijn gewoon vervelend. Mijn geheugenkaartje is 2GB, maar aan jou te horen heb ik daar dus wel genoeg aan. :) Kan altijd nog een grotere kopen natuurlijk!

Trouwens, die nieuwe instelling is voor alle apps die nog gedownload moeten worden! Alle apps die je al op je telefoon hebt staan kun je na de instelling + opnieuw opstarten wel verplaatsen met een app zoals move2sd.
Ik heb om deze reden mijn telefoon compleet gereset en ik was hierdoor wel alles kwijt. Eerst een back up gemaakt met een app, maar daarna alle apps opnieuw gedownload (want: nieuwere versies) en geinstalleerd. Alle smsjes en contacten kon ik via die backup weer terugzetten. Ik was alleen mijn whatsapp geschiedenis echt kwijt.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:43

Waar heb je allemaal een backup van gemaakt dan? En welke app heb je gebruikt? Ik zou wel graag een backup willen maken van m'n foto's, telefoonnummers, muziek en zo. Apps kan ik wel weer opnieuw downloaden. Dat ik mijn whatsapp geschiedenis kwijt raakt dat maakt niet zoveel uit, die is zo weer opgebouwd. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:26

Ik heb wat filmpjes op mijn htc, maar hoe en waar kan ik die downloaden of verzenden?? Iemand hier ervaring mee?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:27

Met kabeltje aan je pc hangen? Internet aanzetten en ze ergens heen mailen, uploaden naar youtube oid?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:29

Ik kan ze niet eens opslaan op mijn laptop; dan openen ze niet meer.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:11

Celinee_ schreef:
Waar heb je allemaal een backup van gemaakt dan? En welke app heb je gebruikt? Ik zou wel graag een backup willen maken van m'n foto's, telefoonnummers, muziek en zo. Apps kan ik wel weer opnieuw downloaden. Dat ik mijn whatsapp geschiedenis kwijt raakt dat maakt niet zoveel uit, die is zo weer opgebouwd. :D

My Backup Pro heet de app. Je kunt dan van een heleboel dingen een backup maken. Kijk maar bij het programma in de market. Zet dan wel de gegevens van die backup op je computer, voordat je het SD-kaartje per ongeluk wist :P

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:37

Mijn Wildfire S heeft gisteren een duik in m'n thee gemaakt. Oh wat voelde ik me stom. Snel batterij en alles eruit en de fohn erop. Vannacht heeft hij een nachtje voor de houtkachel gelegen. Dacht, o nee, daar gaat mijn telefoon... |( Maar wonder boven wonder doet hij het gewoon nog! *\o/*

Ik heb trouwens gisteren die instellingen veranderd. :) Wat een gedoe, maar het is nu voor elkaar. Bedankt voor de tip!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:53

Heb net mijn instellingen terug gezet naar de fabrieksdingen :\ hij ging elke keer op internet terwijl dat uit stond...... lekker dan.....

Telefoons die in het water vallen kan je beter in de rijst te drogen leggen :) dat neemt het vocht beter op.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:17

@x_spekkie_x: Kan die instelling ook op de HTC Desire gedaan worden? Ik heb ook maar 20 MB geheugen over. Al m'n apps staan al op mn SD kaart en heb er helemaal niet veel foto's opstaan. Kan het anders ook bijna vol zijn door smsjes en telefooncontacten?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:55

Miriam91 schreef:
@x_spekkie_x: Kan die instelling ook op de HTC Desire gedaan worden? Ik heb ook maar 20 MB geheugen over. Al m'n apps staan al op mn SD kaart en heb er helemaal niet veel foto's opstaan. Kan het anders ook bijna vol zijn door smsjes en telefooncontacten?

Geen idee, dan zou je daar even op moeten googelen. Ik vermoed van wel, aangezien het ook een HTC toestel is die op Android draait, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien kun je je vraag in dat topic stellen op androidforums.com?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:16

Miriam91 schreef:
Ik heb ook maar 20 MB geheugen over. Al m'n apps staan al op mn SD kaart en heb er helemaal niet veel foto's opstaan. Kan het anders ook bijna vol zijn door smsjes en telefooncontacten?

De desire heeft gewoon erg weinig geheugen, ik heb er ook een |( Verder wel een super telefoon. Als je helemaal van het geheugenprobleem af wil dan moet je de telefoon rooten, op Internet is wel te vinden hoe dat moet. Ik heb me er nog niet aan gewaagd :o? mij te ingewikkeld.

Je kan nog wel iets doen, want het cache geheugen loopt ook erg vol. Je kan voor alle apps het cache geheugen weggooien, daar is ook een app voor (cache cleaner ofzo). Dat scheelt al heel wat mb.

Verder loopt het ram geheugen ook vol door allerlei onnodige data bij mail en internet. Je moet maar eens kijken bij instellingen - applicaties hoeveel MB de gegevens zijn. Die kan je ook deleten. Alleen moet je dan je mailinstellingen opnieuw invoeren (dus van te voren opschrijven) en voor internet moet je evt een nieuw wachtwoord intypen.

Op deze manier red ik het nog aardig met mijn desire. In oktober mag ik weer een nieuwe!!! Dus ik zit al te kijken naar de nieuwe serie HTC One, de S lijkt me wel wat. Met 1 gig aan intern geheugen is dat probleem verholpen lijkt mij.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:18

PS. Laatst is er een update geweest voor adobe, die was maar liefst 17 MB en die ging zich automatisch installeren. Die update zou je ook nog kunnen verwijderen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:46

Zit al een poosje met een vraag, wellicht dat iemand dat hier weet.
heb het topic al geprobeerd door te zoeken, maar die zoekfunctie kon niks vinden.

Kun je in je gallerij ook zelf een nieuwe map bij maken waar je dan foto's heen kan verplaatsen, en zo ja hoe kun je dat doen? ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Ik heb een Desire S.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:25

Hee!
Ik heb nu alweer een tijdje de HTC Wildfire S, helemaal verliefd op en zou ook geen andere meer willen, alleen heb ik wel last van 2 probleempjes
1) Als ik mijn mobiel aan de oplader heb en gewoon verder ga met internet/whatsapp/etc dan gaat hij helemaal flippen ( als in: allemaal dingen aanklikken, of als je ergens klikt bv rechtsboven dan doet hij iets linksonder)
Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben?

en het 2e:
Als ik op internet zit wil internet uit zichzelf nog wel eens weggaan, en moet ik dus internet weer opnieuw opstarten, ik kom dan ook weer bij de startpagina uit, dit is heel vervelend vooral als je net een berichtje of dergelijk aan het typen bent...

Zijn hier ook oplossingen voor?
Voor de rest ben ik er helemaal tevreden over!!